Hoitakaa jalkanne tai käyttäkää umpinaisia kenkiä!
Ällöttää sarveistuneet, keltaiset, halkeilleet kantapäät. Miten sellaiset edes muodostuu??
Kommentit (108)
Anna AP vaikka vinkkejä kuinka pitää jalat hyvässä kunnossa.. Kerro joku hyvä hoitorutiini, hyvä öljy/rasva jne. Siis oikeasti hyvä eikä vain sellainen surkea, joka ei imeydy tai kosteuta edes kunnolla. Äläkä siinä vain arvostele ja kauhistele muiden jalkoja.
En itse pidä jaloista enkä varsinkaan varpaista, joten enpä muiden jalkoja katsele.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa usein mietin, onko naisen vartalossa MITÄÄN kohtaa, jota ei mukamas tarvitsisi hoitaa. Rasvata, höylätä, nyppiä, tummentaa, vaalentaa, kiinteyttää, turvottaa, jumpata, rullata, kuivaharjata huoh. Hiukset, kasvot, kulmakarvat, silmäripset, kaula, olkavarret, kyynärpäät, kädet, kynnet, dekoltee, rinnat, vatsa, vagina, peppu, reidet, polvet, sääret, kantapäät, Ehkä käsivarsi kyynärpään ja ranteen välistä? Ainiin sekin pitää vahata, jos sattuu olemaan karvainen.
Aina näissä ketjuissa ihmiset kertoo, kuinka heidän jokailtaiseen rutiiniin kuuluu kyseisen ruumiinosan kaurahiutaleilla hieronta ja seljankukkavedellä huuhtelu, ja kyllä on pysynyt kiinteänä / heleä/ rypyttömänä / rasvattomana / kosteana / mikä kyseisen ruumiinosan kauneusihanne nyt onkaan.
😂 LOISTAVA kommentti, ja yhdyn tähän täysin.
Naisena ihmettelen näitä itseään kokoajan huollaytavia naisia, miten ne tunnit päivässä ja viikossa riittää siihen kaikkeen, ja pitävät sitä touhua ihan normaalina. Kuvittelevat kaikenlisäksi että jokainen nainen elää sellaista elämää. Itse vain elän, peseydyn ja ainoa huoltotoimenpide on että laitan rasvaa naamaan ja käsiin suihkun jälkeen ja pesen hampaat. Muutoin oon ihan luomu vaan.
Menisin hir te en mieluummin kuin eläisin kuten kuvasit. Eikä mun perhepiirissä muutkaan naiset noin elä. Onneksi äitillänikin on jalat maassa ja järki päässä niin minusta ei tullut hysteeristä kehoni nyplääjää ja plankkaajaa.
Kahdesti vuodessa jalkahoito geelilakkauksineen on mun hemmottelu jaloille. Varsinkin lakkaus on hyvä, ei näytä varpaat ihan nahistuneilta perunoilta.
Vain Suomessa oikein ylpeillään rumilla ja hoitamattomilla varpailla. Niin kuin se, että näyttää joltain metsänpeikolta, olisi todiste hienosta ja syvällisestä luonteesta. No en ole tästä havainnut merkkejä.
Ja niille, jotka ihmettelevät "kyyläämistä", voi kertoa, että ei siihen useinkaan sitä tarvita. Ihmiset aliarvioivat toisten huomiokykyä. Joo, ei kukaan huomaa karvoja korvissa ja reikää paidassa, repaleisia varpaankynsiä jne. Valitettavasti kyllä huomataan. Minusta tällaiselta tyypiltä puuttuu itsekunnioitus.
En suoraan sanottuna ehdi hoitamaan jalkoja. Suihkukin on välillä parin minuutin hutaisu. On useampi lapsi ja pienin on vauva
Minä käytän jalkoja liikkumiseen eteenpäin, vaikka mulla nykyään huonot ja vaivaiset vääntyneet jalat onkin. Ei ne oo näyttelyesineet kuten ei oo mun keho muutenkaan.
Arvostan sitä että ne vielä vähän toimii, en välitä miltä ne näyttää.
Käytän koko kesän sandaaleja. Antaisin vaivasenluun pois jos vain olisi annettavissa. Mittatilauskengät ovat kalliita.
Ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään jalat, ei edes omani.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa oikein ylpeillään rumilla ja hoitamattomilla varpailla. Niin kuin se, että näyttää joltain metsänpeikolta, olisi todiste hienosta ja syvällisestä luonteesta. No en ole tästä havainnut merkkejä.
Ja niille, jotka ihmettelevät "kyyläämistä", voi kertoa, että ei siihen useinkaan sitä tarvita. Ihmiset aliarvioivat toisten huomiokykyä. Joo, ei kukaan huomaa karvoja korvissa ja reikää paidassa, repaleisia varpaankynsiä jne. Valitettavasti kyllä huomataan. Minusta tällaiselta tyypiltä puuttuu itsekunnioitus.
Kyllä minäkin ne huomaan, mutta minulla ei ole niistä pakkomiellettä. Eikä kukaan ole täydellinen, et edes sinä. Joten, annapa muiden olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
En suoraan sanottuna ehdi hoitamaan jalkoja. Suihkukin on välillä parin minuutin hutaisu. On useampi lapsi ja pienin on vauva
Nukkumaan mennessä laappaisee jalkateriin vähän voidetta minuutissa.
Kyllä pitää kiire olla jos ei tuota ehdi.
Voit ihan vaan tunnustaa ettei huvita.
Ongelma on se ettei moni edes yletä hoitaa jalkojaan koska on niin kehopositiivinen.
Sitten puolustellaan vaikka miten kun totuus on ettei kykene.
käyn parin kuukauden välein jalkahoidossa kuin parturissakin, eikö ihmiset nykyään hygieniasta välitä? Jo antiikin aikoina on sivistynyneeseen yhteiskuntaan kuulunut hygenian vaaliminen. M29
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! Näen päivittäin erilaisia jalkoja ja osalla todella karmeassa kunnossa. Pikkasen ällöttää, kun osa sovittelee sandaaleja ilman
sukkia, vaikka meillä on niitä tarjolla. Ihan itsekin niitä jalkoja voi hoitaa, kylvettää ja rasvata ym. Olen siis kenkämyyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! Näen päivittäin erilaisia jalkoja ja osalla todella karmeassa kunnossa. Pikkasen ällöttää, kun osa sovittelee sandaaleja ilman
sukkia, vaikka meillä on niitä tarjolla. Ihan itsekin niitä jalkoja voi hoitaa, kylvettää ja rasvata ym. Olen siis kenkämyyjä.
Hoi myyjä, ootko kuullut sovitussukasta? Suu vaan auki ja sitä tarjoamaan!
Aloittajalla vähän liian paljon vapaa-aikaa..
Vierailija kirjoitti:
Naisilla sellaiset keltaiset monsterikynnet vasta hirveät onkin.
Ihan yhtä hirveät ne on miehillä
Vierailija kirjoitti:
Joo, toi on muuten totta, inhottaa sellaiset ihmiset, joiden ei pitäisi käyttää sandaaleja tai mitään avonaisia kesäkenkiä, useimilla keltakynsisillä ja huonosti hoidettujen jalkojen omistajalla on vielä jotku hiton rusetit tai kullanväriset soljet kengissään, on toooodella järkyttävää, ettei tyyppi ite huomaa, että vois laittaa vaikka tennarit tai snoukkerit.
Umpinaiset kengät hiostaa. Siksi lämpimillä ilmoilla aina avonaiset kengät. Tiesittekö muuten, että jalkojen raspaaminen vain kiihdyttää kovettumien muodostumista.
Vierailija kirjoitti:
käyn parin kuukauden välein jalkahoidossa kuin parturissakin, eikö ihmiset nykyään hygieniasta välitä? Jo antiikin aikoina on sivistynyneeseen yhteiskuntaan kuulunut hygenian vaaliminen. M29
Joo pesen jalkani suihkussa. Kaikki muu on hifistelyä.
Jalkojenhoidon ammattilainen tässä terve.
Jotkut sairaudet, kuten ihosairaudet, vaikuttavat voimakkaasti kynsien tai ihon ulkonäköön vaikka perussairautta hoidettaisiinkin. Psoriasis on yksi loistava esimerkki, eikä sekään ole kaikilla samannäköinen. Kynnet ovat voineet vaurioitua trauman, sairauden tai lääkityksen seurauksena. Tällaisissa tapauksissa jalkojenhoidot ovat säännöllisiä, ja vaikka kaikkesi teet, tilanne ei välttämättä muutu kohtalaista lopputulosta paremmaksi Toisekseen pitää miettiä, miten paljon on edes kannattavaa kajota kantapäiden/jalkaterien ihoon tai varpaankynsiin - ettei tehdä enempää haittaa. Hoitoon sitoutuneisuus vaikuttaa luonnollisesti valtavasti.
Joten; ennen kuin tuomitsette, joskus kyse on puhtaasta laiskuudesta, joskus sairaudesta. Joskus silkasta piittaamattomuudesta. Ja ensisijaisesti käyttäkää jalkojenhoidon ammattilaisten palveluja.
Ei siellä liukuportaissakaan ole pakko toljottaa niitä ällöttäviä kanssaihmisen kantapäitä.
Mulle "itsestä huolehtiminen" tarkoittaa jotain ihan muuta kuin kriisailu siitä, että onko mun kantapäät nyt jonkun random-Mirkun mielestä niin esteettiset, että voin käyttää niitä kenkiä, joista tykkään. Esittelen koko maailmalle myös värjäämättömiä, kotona leikattuja hiuksiani, ajelemattomia säärikarvojani, meikkaamatonta naamaani ja manikyroimattomia käsiäni.
Ja ennen kuin joku tulee vikisemään työelämästä, niin olen alalla, jossa pelataan asiantuntemuksella eikä ulkonäöllä. Hyvin on mennyt näillä spekseillä sekä Suomessa että ulkomailla.