Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitakaa jalkanne tai käyttäkää umpinaisia kenkiä!

Vierailija
16.06.2022 |

Ällöttää sarveistuneet, keltaiset, halkeilleet kantapäät. Miten sellaiset edes muodostuu??

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa asiasta. Hoitamattomat jalat on karmaisevat. Jos ei itse kykene hoitamaan niin sitten ammattilaisen luokse.

Ei ole vaikeaa tehdä jalkahoito kotonakaan: Liota jalkoja lämpimässä vedessä n.5-10 minuuttia, kuivaa, leikkaa sitten varpaankynnet ja viilaa reunat esim. hiekkapaperiviilalla, käsittele kantapäät ja muut kovettuma-alueet jalkaraspilla (älä ota liikaa, kun iho tuntuu nahkealta niin lopeta) , lopuksi halutessasi kynsilakat kynsiin ja hierotaan jalkavoide kantapäihin ja jalkateriin. 

Vierailija
42/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ällöttää aina jotkut asiat, mutta ei kun katse pois, mieli tyhjäksi ja eteenpäin. Eipä jää sen kummemmin mieltä kytemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä hoitaa jalkoja , kun ne amputoidaan kuitenkin joskus multa....

Vierailija
44/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi on muuten totta, inhottaa sellaiset ihmiset, joiden ei pitäisi käyttää sandaaleja tai mitään avonaisia kesäkenkiä, useimilla keltakynsisillä ja huonosti hoidettujen jalkojen omistajalla on vielä jotku hiton rusetit tai kullanväriset soljet kengissään, on toooodella järkyttävää, ettei tyyppi ite huomaa, että vois laittaa vaikka tennarit tai snoukkerit.

Vierailija
45/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä hoitaa jalkoja , kun ne amputoidaan kuitenkin joskus multa....

Älähän nyt, ei sinun jalkoja ambutoida ellei diabetes ole tehnyt pahaa tuhoa tai muu onnettomuus iskenyt. Ei jalkoja tosta vaan sahata veks.

Vierailija
46/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä aloittajan kanssa asiasta. Hoitamattomat jalat on karmaisevat. Jos ei itse kykene hoitamaan niin sitten ammattilaisen luokse.

Ei ole vaikeaa tehdä jalkahoito kotonakaan: Liota jalkoja lämpimässä vedessä n.5-10 minuuttia, kuivaa, leikkaa sitten varpaankynnet ja viilaa reunat esim. hiekkapaperiviilalla, käsittele kantapäät ja muut kovettuma-alueet jalkaraspilla (älä ota liikaa, kun iho tuntuu nahkealta niin lopeta) , lopuksi halutessasi kynsilakat kynsiin ja hierotaan jalkavoide kantapäihin ja jalkateriin. 

Vielä tärkeämpää on päivittäinen hoito eli pesu ja rasvaus. Se on helppoa kuin mikä.

Ap

47/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovettumat muodostuvat kun epidermis paksuuntuu. Kovettuma halkeaa kun ihon normaali elastisuus katoaa. Kovettuman muodostumiseen on monia syitä.

Helosan on paras voide kuiville kantapäille. Yksi ystävä oli ikänsä kärsinyt niistä, viikon päästä ongelma hävinnyt, kun neuvoin Helosanin. Itsellekin tarpeen talvella, kun kuiva ilma asunnossa

Vierailija
48/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää ihan minkälaisia kenkiä haluatte Jos joku ei kestä sitä, niin se on hänen ongelmansa.

Vierailija
49/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijjoo motivatsijoonia hoiella halkeemia poisa ku nei satu ollenkaan, ei vaikkon kantapään reuna kuin uunituoron ruislimpun kulma

Vierailija
50/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi on muuten totta, inhottaa sellaiset ihmiset, joiden ei pitäisi käyttää sandaaleja tai mitään avonaisia kesäkenkiä, useimilla keltakynsisillä ja huonosti hoidettujen jalkojen omistajalla on vielä jotku hiton rusetit tai kullanväriset soljet kengissään, on toooodella järkyttävää, ettei tyyppi ite huomaa, että vois laittaa vaikka tennarit tai snoukkerit.

Jalkoja ei omisteta.

Vierailija
51/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ruumis ei ole mikään ilo silmälle, opit kyllä. Minun jalat on todella pelottavan näköiset, tulin juuri tänään katselleeksi niitä. Mutta ne on mun omat rakkaat koivet. Minua säälittää ne jotenkin.

Vierailija
52/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen ruumis ei ole mikään ilo silmälle, opit kyllä. Minun jalat on todella pelottavan näköiset, tulin juuri tänään katselleeksi niitä. Mutta ne on mun omat rakkaat koivet. Minua säälittää ne jotenkin.

Miksi et tee niille mitään?

Vierailija
53/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandaalit sopii mökille tai rannalle, ei kaupunkiin.

-Muotipoliisi

Vierailija
54/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkoja ei omisteta.

Sulla on sitten varmaan LAINAJALAT, ja muuten, mää omistan korvatkin, entäs sä?

Vierailija
55/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä sitten pistää sandaalit seuraavan kerran, kun lähden kaupungille.

Vierailija
56/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä tärkeämpää on päivittäinen hoito eli pesu ja rasvaus. Se on helppoa kuin mikä.

Ap

On varmaan hyväkuntoiselle helppoa, minulle ei ole. Tytär joutuu mun varpaankynnetkin leikkaamaan kun en itse pysty.

Kaikki ihmiset ei ole nuoria, terveitä ja/tai sporttisia, sen voisi joskus muistaa ennen kuin jakelee ohjeita "helpoista" asioista.

N50

Vierailija
57/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi katselet noin tarkkaan toisten jalkoja? 

Visuaalinen, esteettisyyttä arvostava ihminen huomaa kaikenlaista vaikkei tietoisesti tarkkailisikaan.

Olen itsekin ihmetellyt, kun muuten ihan huolitellun henkilön sandaaleista kurkistavat hoitamattomat jalat.

Siinähän ihmettelet sitten.

On myös sellaisia visuaalisia ja esteettisyyttä arvostavia ihmisiä, jotka kykenee kontrolloimaan katseensa suuntaa eikä auo päätään muiden ulkonäöstä.

Vierailija
58/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et tee niille mitään?

Ei niille voi mitään tehdä.

Vierailija
59/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kyselisi tyhmiä jos olisi tehnyt päivääkään oikeita töitä

Vierailija
60/108 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kävelemällä pitkiä matkoja vaihtelevassa maastossa ne kovettumat tulee. Entisaikoina ihmisten jalat kovettuivat aina kesäksi, kun liikuttiin paljon ilman kenkiä.

Toki pyrin rasvaamaan kantapäitä, mutta siksi, etteivät kipeytyisi niin paljon. Jonkun elämää vailla olevan kyttääjän mielenrauha ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme