Hoitakaa jalkanne tai käyttäkää umpinaisia kenkiä!
Ällöttää sarveistuneet, keltaiset, halkeilleet kantapäät. Miten sellaiset edes muodostuu??
Kommentit (108)
Kaikkia ällöttää aina jotkut asiat, mutta ei kun katse pois, mieli tyhjäksi ja eteenpäin. Eipä jää sen kummemmin mieltä kytemään.
Mitä järkeä hoitaa jalkoja , kun ne amputoidaan kuitenkin joskus multa....
Joo, toi on muuten totta, inhottaa sellaiset ihmiset, joiden ei pitäisi käyttää sandaaleja tai mitään avonaisia kesäkenkiä, useimilla keltakynsisillä ja huonosti hoidettujen jalkojen omistajalla on vielä jotku hiton rusetit tai kullanväriset soljet kengissään, on toooodella järkyttävää, ettei tyyppi ite huomaa, että vois laittaa vaikka tennarit tai snoukkerit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä hoitaa jalkoja , kun ne amputoidaan kuitenkin joskus multa....
Älähän nyt, ei sinun jalkoja ambutoida ellei diabetes ole tehnyt pahaa tuhoa tai muu onnettomuus iskenyt. Ei jalkoja tosta vaan sahata veks.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa asiasta. Hoitamattomat jalat on karmaisevat. Jos ei itse kykene hoitamaan niin sitten ammattilaisen luokse.
Ei ole vaikeaa tehdä jalkahoito kotonakaan: Liota jalkoja lämpimässä vedessä n.5-10 minuuttia, kuivaa, leikkaa sitten varpaankynnet ja viilaa reunat esim. hiekkapaperiviilalla, käsittele kantapäät ja muut kovettuma-alueet jalkaraspilla (älä ota liikaa, kun iho tuntuu nahkealta niin lopeta) , lopuksi halutessasi kynsilakat kynsiin ja hierotaan jalkavoide kantapäihin ja jalkateriin.
Vielä tärkeämpää on päivittäinen hoito eli pesu ja rasvaus. Se on helppoa kuin mikä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kovettumat muodostuvat kun epidermis paksuuntuu. Kovettuma halkeaa kun ihon normaali elastisuus katoaa. Kovettuman muodostumiseen on monia syitä.
Helosan on paras voide kuiville kantapäille. Yksi ystävä oli ikänsä kärsinyt niistä, viikon päästä ongelma hävinnyt, kun neuvoin Helosanin. Itsellekin tarpeen talvella, kun kuiva ilma asunnossa
Käyttäkää ihan minkälaisia kenkiä haluatte Jos joku ei kestä sitä, niin se on hänen ongelmansa.
Eijjoo motivatsijoonia hoiella halkeemia poisa ku nei satu ollenkaan, ei vaikkon kantapään reuna kuin uunituoron ruislimpun kulma
Vierailija kirjoitti:
Joo, toi on muuten totta, inhottaa sellaiset ihmiset, joiden ei pitäisi käyttää sandaaleja tai mitään avonaisia kesäkenkiä, useimilla keltakynsisillä ja huonosti hoidettujen jalkojen omistajalla on vielä jotku hiton rusetit tai kullanväriset soljet kengissään, on toooodella järkyttävää, ettei tyyppi ite huomaa, että vois laittaa vaikka tennarit tai snoukkerit.
Jalkoja ei omisteta.
Ihmisen ruumis ei ole mikään ilo silmälle, opit kyllä. Minun jalat on todella pelottavan näköiset, tulin juuri tänään katselleeksi niitä. Mutta ne on mun omat rakkaat koivet. Minua säälittää ne jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ruumis ei ole mikään ilo silmälle, opit kyllä. Minun jalat on todella pelottavan näköiset, tulin juuri tänään katselleeksi niitä. Mutta ne on mun omat rakkaat koivet. Minua säälittää ne jotenkin.
Miksi et tee niille mitään?
Sandaalit sopii mökille tai rannalle, ei kaupunkiin.
-Muotipoliisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkoja ei omisteta.
Sulla on sitten varmaan LAINAJALAT, ja muuten, mää omistan korvatkin, entäs sä?
Pitääpä sitten pistää sandaalit seuraavan kerran, kun lähden kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa asiasta. Hoitamattomat jalat on karmaisevat. Jos ei itse kykene hoitamaan niin sitten ammattilaisen luokse.
Ei ole vaikeaa tehdä jalkahoito kotonakaan: Liota jalkoja lämpimässä vedessä n.5-10 minuuttia, kuivaa, leikkaa sitten varpaankynnet ja viilaa reunat esim. hiekkapaperiviilalla, käsittele kantapäät ja muut kovettuma-alueet jalkaraspilla (älä ota liikaa, kun iho tuntuu nahkealta niin lopeta) , lopuksi halutessasi kynsilakat kynsiin ja hierotaan jalkavoide kantapäihin ja jalkateriin.
Vielä tärkeämpää on päivittäinen hoito eli pesu ja rasvaus. Se on helppoa kuin mikä.
Ap
On varmaan hyväkuntoiselle helppoa, minulle ei ole. Tytär joutuu mun varpaankynnetkin leikkaamaan kun en itse pysty.
Kaikki ihmiset ei ole nuoria, terveitä ja/tai sporttisia, sen voisi joskus muistaa ennen kuin jakelee ohjeita "helpoista" asioista.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet noin tarkkaan toisten jalkoja?
Visuaalinen, esteettisyyttä arvostava ihminen huomaa kaikenlaista vaikkei tietoisesti tarkkailisikaan.
Olen itsekin ihmetellyt, kun muuten ihan huolitellun henkilön sandaaleista kurkistavat hoitamattomat jalat.
Siinähän ihmettelet sitten.
On myös sellaisia visuaalisia ja esteettisyyttä arvostavia ihmisiä, jotka kykenee kontrolloimaan katseensa suuntaa eikä auo päätään muiden ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee niille mitään?
Ei niille voi mitään tehdä.
Ap ei kyselisi tyhmiä jos olisi tehnyt päivääkään oikeita töitä
No ihan kävelemällä pitkiä matkoja vaihtelevassa maastossa ne kovettumat tulee. Entisaikoina ihmisten jalat kovettuivat aina kesäksi, kun liikuttiin paljon ilman kenkiä.
Toki pyrin rasvaamaan kantapäitä, mutta siksi, etteivät kipeytyisi niin paljon. Jonkun elämää vailla olevan kyttääjän mielenrauha ei kiinnosta.