Hoitakaa jalkanne tai käyttäkää umpinaisia kenkiä!
Ällöttää sarveistuneet, keltaiset, halkeilleet kantapäät. Miten sellaiset edes muodostuu??
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet noin tarkkaan toisten jalkoja?
Visuaalinen, esteettisyyttä arvostava ihminen huomaa kaikenlaista vaikkei tietoisesti tarkkailisikaan.
Olen itsekin ihmetellyt, kun muuten ihan huolitellun henkilön sandaaleista kurkistavat hoitamattomat jalat.
Jalkaterapeutti kuuden viikon välein, pedikyyri samoin ja kotihoitona Shollin pyörivä raspi ja kamferttivoide iltaisin pitää jalkani kunnossa, vaikka ikää jo onkin.
Toi on totta, että liukuportaissa sen huomaa. :) Mulla on tapana joka ilta ennen nukkumaanmenoa rasvata jalat, erityisesti kantapäät, ja iho pysyy hyvänä.
Miten sä ehdit katsella vastaantulijoiden kantapäitä? Ihmeellistä.
Jos kantapäihin tulee kovettumia niin miksei poista niitä jalka höylällä? Sen kuivan ihon voi höylätä pois vaikka olisi halkeamiakin. Silloin iho pääsee paranemaan. Sitä kuollutta ihoa olevaa kovettumaa on turha rasvata.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää kerran kuussa liottaa jalat saippua vedessä vadissa ja Credo Raspi/Höylä https://www.iloisetvarpaat.fi/product/credo-jalkahoyla-raspi/ raspata pahimmat kovettumat ja sitten hioo muualta kuollut ihosolukko pois Footlogix-raspilla.
Olen tehnyt tämän siitä asti kun jalkani menivät niin huonoon kuntoon ja kipeäksi että kävely teki kipeetä ja ne kamalat kovettumat halkeilivat lihasvereen asti. Eikä se johdu painosta sillä sama ongelma on ollut normaalipainoisena sekä ylipainoisena kun paino on jojoillut. Säännöllinen hoitaminen auttaa ja jos vähänkin lipsuu siitä niin heti tulee jalat kipeiksi. En voi kävellä paljain jaloin ja pidän aina sukkia. ihmetyttää mistä se johtuu että kantapäät ja ja osa jalkapohjista niin kerääntyy ihan järkyttävän paksu kuollut ihosolukko jota pitää säännöllisesti poistaa. Sitä vähentäisi jos viitsisi joka päivä rasvata mutta ei jaksa.
Sitten kun en itse enää pysty sitä tekemään niin aion käydä jalkojen hoitajalla sen homman teetättämässä.
Se on osittain perinnöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse hoksasin liukuportaissa edelläni olevan kamalat korppujalat. Kunnolla halkeilleet. Luulisi että olisi kipeät ja itse huomaisi. Mitään fetissiä minulla ei ole jalkoihin, jopa inhoan toisten varpaita. Pois lukien vauvojen ja pikkulasten jalat. En pidä lainkaan siitä että vieraat kulkee meillä paljain jaloin.
Minulla sama juttu. Kun liukuportaissa silmieni korkeudella oli halkeilleet, kovettuneet kantapäät avonaisissa kengissä, niin kyllä alkoi ällöttää. Kun ihmiset muuten yleensä pitävät huolta ulkonäöstään, miksi esittelevät hoitamattomia jalkojaan koko maailmalle. Ja kyllä, minäkin inhoan ihmisten varpaita.
Näitä lukiessa usein mietin, onko naisen vartalossa MITÄÄN kohtaa, jota ei mukamas tarvitsisi hoitaa. Rasvata, höylätä, nyppiä, tummentaa, vaalentaa, kiinteyttää, turvottaa, jumpata, rullata, kuivaharjata huoh. Hiukset, kasvot, kulmakarvat, silmäripset, kaula, olkavarret, kyynärpäät, kädet, kynnet, dekoltee, rinnat, vatsa, vagina, peppu, reidet, polvet, sääret, kantapäät, Ehkä käsivarsi kyynärpään ja ranteen välistä? Ainiin sekin pitää vahata, jos sattuu olemaan karvainen.
Aina näissä ketjuissa ihmiset kertoo, kuinka heidän jokailtaiseen rutiiniin kuuluu kyseisen ruumiinosan kaurahiutaleilla hieronta ja seljankukkavedellä huuhtelu, ja kyllä on pysynyt kiinteänä / heleä/ rypyttömänä / rasvattomana / kosteana / mikä kyseisen ruumiinosan kauneusihanne nyt onkaan.
Itse sairastan hyperkeratoosia, en mahda sille mitään, että kantapääni ovat mitä ovat. Halkeamat ovat lisäksi äärimmäisen kipeitä, ja ne repivät sukat rikki. Halkeamiin myös kertyy nukkaa, ja sitten sattuu nyppiä niitä pois. En tämän takia mielelläni käytä kotona ollessani sukkia ollenkaan, oli kesä tai talvi. Ja nyt kesällä kanssaihmisten kiusaksi en käytä sukkia muuallakaan, mutta eivätpä jalkanikaan ole niin kipeät kuin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa usein mietin, onko naisen vartalossa MITÄÄN kohtaa, jota ei mukamas tarvitsisi hoitaa. Rasvata, höylätä, nyppiä, tummentaa, vaalentaa, kiinteyttää, turvottaa, jumpata, rullata, kuivaharjata huoh. Hiukset, kasvot, kulmakarvat, silmäripset, kaula, olkavarret, kyynärpäät, kädet, kynnet, dekoltee, rinnat, vatsa, vagina, peppu, reidet, polvet, sääret, kantapäät, Ehkä käsivarsi kyynärpään ja ranteen välistä? Ainiin sekin pitää vahata, jos sattuu olemaan karvainen.
Aina näissä ketjuissa ihmiset kertoo, kuinka heidän jokailtaiseen rutiiniin kuuluu kyseisen ruumiinosan kaurahiutaleilla hieronta ja seljankukkavedellä huuhtelu, ja kyllä on pysynyt kiinteänä / heleä/ rypyttömänä / rasvattomana / kosteana / mikä kyseisen ruumiinosan kauneusihanne nyt onkaan.
Tämä koskee yhtälailla miehiä.
Ap
Varokaa vaan jos saatte kynsisienen. Se vasta pirullinen vaiva onkin. Vasta se helpotti kun kynsi lähti kokonaan irti.
Vierailija kirjoitti:
Itse sairastan hyperkeratoosia, en mahda sille mitään, että kantapääni ovat mitä ovat. Halkeamat ovat lisäksi äärimmäisen kipeitä, ja ne repivät sukat rikki. Halkeamiin myös kertyy nukkaa, ja sitten sattuu nyppiä niitä pois. En tämän takia mielelläni käytä kotona ollessani sukkia ollenkaan, oli kesä tai talvi. Ja nyt kesällä kanssaihmisten kiusaksi en käytä sukkia muuallakaan, mutta eivätpä jalkanikaan ole niin kipeät kuin talvella.
Sama ongelma mulla, mutta onneksi ei noita syviä halkeamia ole usein. Mikään ei auta, edes tavallinen jalkahoito ei tehoa. Nahka on niin paksua,että se pitäisi vuolla veitsellä. Sekin auttaa vain hetken. En viitsi maksaa hoidosta, joka ei auta pitkän päälle.
Omahoito ehkäisee vain pahimmat veronahkaan asti menevät halkeamat, mutta ei "ohenna" nahkaa, ja pintahalkeamat näkyy kauas. En enää jaksa jokapäiväistä raspausta, hohkakiviä ja rasvojen kanssa tuhraamista aamuin illoin. Lopputulos on joka tapauksessa ainan sama niin miksi nähdä kauhea vaiva turhaan.
Jos jotain ällöttää mun jalat, katsokoon muualle. Käyn uimassa ja pidän sandaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Varokaa vaan jos saatte kynsisienen. Se vasta pirullinen vaiva onkin. Vasta se helpotti kun kynsi lähti kokonaan irti.
Yök.
Rasvatkaa niitä jalkojanne! Tai edes kantapäät.
Vierailija kirjoitti:
Onk sulla joku jalkafetissi?
Mä en ainakaan tirkistele kenenkään koipia.
Ei tästä nyt noin kovasti kannata loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jalka fetissi kuin noin muiden jalkoja kyttäät?
Välillä tulee kiinnitettyä huomiota esim. jonkun kivoihin kenkiin ja samalla huomattua karmeat jalat. Tai jos istuu kaksitasoisella terassilla alakerrassa ja ylähyllyllä istuvien jalat on silmien tasolla. Jalat on mielestäni vähän ällöttäviä. Kaikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toi on totta, että liukuportaissa sen huomaa. :) Mulla on tapana joka ilta ennen nukkumaanmenoa rasvata jalat, erityisesti kantapäät, ja iho pysyy hyvänä.
Nukutko aina sukat jalassa? Mun pitäisi rasvata, mutta pakko sitten on laittaa sukat, koska muuten lakanat sotkeutuu. Ja aamulla pitäisi pestä jalat, kun rasva tuntuu niissä vielä aamullakin. Viimeistään päivän mittaan kun jalat hikoaa tulee rasvatuista jaloista niljakkaat. Tämä on mulle ikuisuusongelma, haluaisin olla aina ilman sukkia, mutta kuivat jalat hävettävät.
Mun pitää kerran kuussa liottaa jalat saippua vedessä vadissa ja Credo Raspi/Höylä https://www.iloisetvarpaat.fi/product/credo-jalkahoyla-raspi/ raspata pahimmat kovettumat ja sitten hioo muualta kuollut ihosolukko pois Footlogix-raspilla.
Olen tehnyt tämän siitä asti kun jalkani menivät niin huonoon kuntoon ja kipeäksi että kävely teki kipeetä ja ne kamalat kovettumat halkeilivat lihasvereen asti. Eikä se johdu painosta sillä sama ongelma on ollut normaalipainoisena sekä ylipainoisena kun paino on jojoillut. Säännöllinen hoitaminen auttaa ja jos vähänkin lipsuu siitä niin heti tulee jalat kipeiksi. En voi kävellä paljain jaloin ja pidän aina sukkia. ihmetyttää mistä se johtuu että kantapäät ja ja osa jalkapohjista niin kerääntyy ihan järkyttävän paksu kuollut ihosolukko jota pitää säännöllisesti poistaa. Sitä vähentäisi jos viitsisi joka päivä rasvata mutta ei jaksa.
Sitten kun en itse enää pysty sitä tekemään niin aion käydä jalkojen hoitajalla sen homman teetättämässä.