Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä peruskoulun ainetta ilman olisit selvinnyt tähänastisesta elämästäsi mainiosti?

Vierailija
16.06.2022 |

Minä en ole tarvinnut ainakaan historiaa enkä uskontoa.

Kommentit (253)

Vierailija
1/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koulun historiasta yhtään mitään, vaan olen saanut nykyiset tietoni kirjoista. Uskontokaan ei tosiaan ollut tarpeellista. Ruotsiakaan en ole oikeastaan tarvinnut yhtään. Liikunta oli minulle peruskoulussa ihan se ja sama, samoin joku terveystieto. Vasta aikuisena sain kipinän liikuntaan ja terveystieto menee siinä ohessa.

Vierailija
2/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

matematiikka en oo koskaan tarvinnu mihinkää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ilman liikuntaa, koska liikuin peruskouluaikana ja edelleen muutenkin niin paljon ja monipuolisesti. - Välillä tuntuikin, että koululiikunnan tehtävä on sammuuttaa ja tukahduttaa liikunnan ilo.

Vierailija
4/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvista. Olen tykännyt piirtää pienestä saakka, mutta en muista ikinä oppineeni mitään tekniikkaa kuvistunneilla. Joka vuosi tehtiin se sama väriympyrä. Samoin musiikin tuntien opetus oli nollaluokkaa, opiskelin harrastuksena paljon pitemmälle. Meillä tosin oli 90-luvulla näissä molemmissa aineissa aivan luokattoman huono ja mielikuvitukseton opettaja. Jälkikäteen tajusin, että opettaja oli saanut työpaikkansa suhteilla.

Liikuntatunnit aiheuttivat eniten aggressioita, mutta sieltä tuli sentään auttava uimataito.

Vierailija
5/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunnilla tapahtuivat pahimmat kiusaamiskokemukseni. Ilman niitä olisin voinut elää. Myös uskonto oli yhtä tyhjän kanssa, ainakin nyt kun tiedän, ettei jumalaa ole.

Vierailija
6/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsia. En ole koskaan tarvinnut sitä missään.

Vierailija
7/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi.

Vierailija
8/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ruotsia on kyllä tullut pärjättyä.. ei vaan koulussa jäänyt mitään päähän kun ei kiinnostusta ollut mutta en ole sitä mihinkään tarvinnut. Englanti menee sitten senkin edestä.

Vierailija
9/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikuntaa. liikuntatuntien muistojen takia en uskaltanut ajatellakaan mitään liikuntaharrastusta ennen kuin olin yli 40. eikä se ollut helppoa sillonkaan.

Vierailija
10/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntatunnilla tapahtuivat pahimmat kiusaamiskokemukseni. Ilman niitä olisin voinut elää. Myös uskonto oli yhtä tyhjän kanssa, ainakin nyt kun tiedän, ettei jumalaa ole.

Mitä tekemistä uskonnon opetuksella muka oli jumalasuhteesi kanssa? Esimerkiksi kasiluokalla on kirkkohistoria, jossa opitaan vaikkapa se, mitä meinaa lestadiolaisuus. Ysillä on etiikan kurssi, jolla voi oppia esimerkiksi, mitä tarkoittaa seurausetiikka tai Kantin kategorinen imperatiivi. Seiskalla opiskellaan vieraat uskonnot. Vain täysurpå pitää noita asioita turhana tietona.

Vierailija
11/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kaikesta on ollut hyötyä.

Vierailija
12/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti ilman liikuntaa, koska liikuin peruskouluaikana ja edelleen muutenkin niin paljon ja monipuolisesti. - Välillä tuntuikin, että koululiikunnan tehtävä on sammuuttaa ja tukahduttaa liikunnan ilo.

Tämä.Itse pelasin korista ja yleisurheilin,mutta koulussa pelattiin pesistä melkein koko kesä ja sitten talvella jotain jumppaa melkein aina..Kun tuosta valitti niin sain 8 numeroksi kun niin huono asenne...

Vierailija
13/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoa. Ehdotttomasti. 

Historia oli yksi lempiaineeni, samoin kuvis. 

Kielet oli helppoja ja pärjäsin niissä hyvin joten ne oli ihan ok.

Liikunta - no, ainakin minä olisin pärjännyt ilman koululiikiuntaa koska olen liikunnallinen ja monipuolista urheilua harrastava ihan vapaa-ajallanikin.

Matematiikasta opin pitämään vasta yläasteella kiitos todella hyvä opettajan. Nuorehko naisopettaja joka osasi todella opettaa, teki aiheesta mielenkiintoisen. 

Vierailija
14/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainiota!

Lopetetaan kaiken opetus.

Ihmiset itse voivat opetella, mitä katsovat tarpeelliseksi.

Suomi npusuun, kun ei kuluteta resursseja joutavanpäiväisyyksiin!

Vierailija
15/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka ja Ruotsi. En ole tarvinnut yhtään mihinkään.

Vierailija
16/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei varsinaisesti turhaa,mutta esim matikka ja äidinkieli voisi olla käytännönläheisempää.

Vierailija
17/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä uskonnon opetuksella muka oli jumalasuhteesi kanssa? Esimerkiksi kasiluokalla on kirkkohistoria, jossa opitaan vaikkapa se, mitä meinaa lestadiolaisuus. Ysillä on etiikan kurssi, jolla voi oppia esimerkiksi, mitä tarkoittaa seurausetiikka tai Kantin kategorinen imperatiivi. Seiskalla opiskellaan vieraat uskonnot. Vain täysurpå pitää noita asioita turhana tietona.

Ei edelleenkään kiinnosta opetella turhaa tietoa.

Vierailija
18/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikkaa, peruslaskutoimituksia lukuunottamatta. En ole tarvinnut yhtälöitä sun muita monimutkaisia laskutoimituksia elämässäni yhtään mihinkään. Enkä kyllä tule loppuelämäni aikana tarvitsemaankaan.

Vierailija
19/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että ruotsi, vaikka se helppo kieli onkin.  Käytännössä ruotsinkielisten kanssa puhutaan englantia, tai vanhojen ihmisten kanssa elehditään käsillä ja solkataan sekaisin sanoja eri kielistä.

Vierailija
20/253 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunteja ilman muuta.

Muusta on kyllä ollut hyötyä ja iloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi