Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku istuttaa kukkia haudallemme

Vierailija
15.06.2022 |

Missä olisi säännöt, mitä voi tehdä toisen haudalle?? Kuka voi kaivaa maata ja istuttaa kukkia? Ymmärrän että toisi kynttilän tai leikkokukkia, jos haluaa muistaa jotakuta , mutta kukkien istutus ilman lupaa on jo liikaa...

Kommentit (333)

Vierailija
301/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kamala ongelma. Voi taivas!

Kerrankin aito aloitus eikä provo.

On tämä provo. Ei niin omituisia ihmisiä olekaan, jotka tappelisivat hautapaikan kukista. Kai?

Vierailija
302/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tykkää siitä että kastellaan toisten kukkia hautausmaalla, jos ei siitä oo erikseen sovittu, kukat menee siitäki pilalle jos koko ajan joku kastelee niitä

:DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä provo. Ei niin omituisia ihmisiä olekaan, jotka tappelisivat hautapaikan kukista. Kai?

Niin minäkin luulen, jos on iso sukuhauta ja paljon sukulaisia, mutta vain yhdellä nimetyllä haudanhoitajalla oikeus istuttaa siihen kukkia. Mutta ei sitä voi varmasti tietää, kun eri perheissä on niin erilaiset tavat ja tilanteet.

Jos suku on niin iso, niin ehkä kaikki eivät edes tiedä, kenelle hhaudanhoitoja kukkien istutus on ollut tarkoitus keskittää?

Vierailija
304/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttää,kuinka voit kirjoitella täällä jos olet haudassa?

🤣🤣🤣

Vierailija
305/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla äitini tai tätini näppäimistöltä tämä. Heitä ottaa päähän, kun serkkuni käy istuttamassa sukuhaudalle kukan nuorena kuolleen isänsä muistoksi. Heidän mielestään serkun tuoma vaatimaton kukka ei sovi joka vuosi samanlaisena toistuvaan porvari-istutukseen. Aika pska meininki.

Vierailija
306/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet lihansyöjäkukista? Sopisiko ne haudallenne?

Ei ne ole kukkia ne kasvin osat, jotka sitä lihaa syövät. Mars takaisin koulunpenkille.

Vierailija
307/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulen, jos on iso sukuhauta ja paljon sukulaisia, mutta vain yhdellä nimetyllä haudanhoitajalla oikeus istuttaa siihen kukkia. Mutta ei sitä voi varmasti tietää, kun eri perheissä on niin erilaiset tavat ja tilanteet.

Jos suku on niin iso, niin ehkä kaikki eivät edes tiedä, kenelle hhaudanhoitoja kukkien istutus on ollut tarkoitus keskittää?

Luinpa ketjua uudelleen. Ap onkin haudattujen ainoa elossa oleva lähiomainen JA nimetty haudanhoitaja.

No, kaikkea voi tapahtua. Omien sukulaisteni haudalle joku on monta vuotta sitten istuttanut jonkin kauhean kasvin, joka puskee maasta pensaan joka vuosi ja peittää kokonaan haudalla olevan kiven edustan niin ettei kirjoitusta näy.

Vierailija
308/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haudallenne? Mistä sinä sitten kirjoitat, AP?

Sukuhaudassa voi olla hautapaikka jo varattuna.

No olisi tyytyväinen että joku laittelee kukkia, ehkä vielä sittenkin kun itse ap on siellä haudassa.

Vierailija
309/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla äitini tai tätini näppäimistöltä tämä. Heitä ottaa päähän, kun serkkuni käy istuttamassa sukuhaudalle kukan nuorena kuolleen isänsä muistoksi. Heidän mielestään serkun tuoma vaatimaton kukka ei sovi joka vuosi samanlaisena toistuvaan porvari-istutukseen. Aika pska meininki.

Mun mummon hautajaisissa hänen rakkain ystävänsä toi omasta puutarhasta keräämänsä kimpun, samanlaisen mitä hän oli aina vienyt mummon luona kahvilla käydessään. Se oli paljon kauniimpi kuin yksikään isolla rahalla kukkakaupasta tilattu seppele. Todella koskettava hetki kun hän laski sen arkulle. Voin kuvitella että silti joku ap ja kaltaisensa olisi paheksunut.

Vierailija
310/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitäkin jotka jo varanneet paikan valmiiksi. En siis ap.

Vierailija
311/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitäkin jotka jo varanneet paikan valmiiksi. En siis ap.

Ei se ole AP:n hauta vielä, jos häntä ei ole siihen haudattu.

Vierailija
312/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mummon hautajaisissa hänen rakkain ystävänsä toi omasta puutarhasta keräämänsä kimpun, samanlaisen mitä hän oli aina vienyt mummon luona kahvilla käydessään. Se oli paljon kauniimpi kuin yksikään isolla rahalla kukkakaupasta tilattu seppele. Todella koskettava hetki kun hän laski sen arkulle. Voin kuvitella että silti joku ap ja kaltaisensa olisi paheksunut.

Äläpä kuvittele liikoja! Olen jo vuosia laskenut hauajaisissa itse vainajaan liittyvistä luonnonkukista/ talvella havuista ym.tekemäni kukkavihot. Minulle ei raha ole tärkein, vaan esteettisyys ja ajatus. Siellä haudalla samoin. Terveisin Ap

Vierailija
313/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tappele hautapaikan kukista kenenkään kanssa. Voisitko lukea mitä olen kirjoittanut.

T. Ap

Vierailija
314/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajatelkaa sitä vainajaa. Varmaan pilvenreunalla mielissään katsoo, kun useampi tuo kukkia hänen haudalleen. Ei varmasti pistä pahakseen asiaa. 

Vierailija
315/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haudallenne? Mistä sinä sitten kirjoitat, AP?

Sukuhaudassa voi olla hautapaikka jo varattuna.

No olisi tyytyväinen että joku laittelee kukkia, ehkä vielä sittenkin kun itse ap on siellä haudassa.

Uskon poikani ja hänen tulevan vaimonsa hoitavan sukuhautaa sitten kaikella kunnioituksella. Lapio ja kuokka olkoot silloin vain heidän käsissään.

T. Ap

Vierailija
316/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopin hautajaisiin yksi vieras toi luonnonkukkia omilta mailtaan.  Oli kyllä todella kaunis kimppu. 

Vierailija
317/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajatelkaa sitä vainajaa. Varmaan pilvenreunalla mielissään katsoo, kun useampi tuo kukkia hänen haudalleen. Ei varmasti pistä pahakseen asiaa. 

Tunsitko sinäkin hänet? Kerroin jo tuolla aikaisemmin, että hän piti tästä tyylistä jolla sukuhautaa olen hoitanut. Hän ei olisi pitänyt sotkuisista sekalaisista istutuksista.

Ap

Vierailija
318/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään ilman lupaa istuttaa kukkia toisten haudalle

Vierailija
319/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt iso vaiva nykäistä ne kukat pois?

Tuskin sinne kukaan jatkuvasti viitsii uusia kukkia ostaa ja istuttaa.

Vierailija
320/333 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa taas siltä että joku on päässyt valtansa huipulle nimettynä haudanhoitajana. Miten hoidatte varainkeruun ja teidottamisen hauta-asioissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan