Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku istuttaa kukkia haudallemme

Vierailija
15.06.2022 |

Missä olisi säännöt, mitä voi tehdä toisen haudalle?? Kuka voi kaivaa maata ja istuttaa kukkia? Ymmärrän että toisi kynttilän tai leikkokukkia, jos haluaa muistaa jotakuta , mutta kukkien istutus ilman lupaa on jo liikaa...

Kommentit (333)

Vierailija
281/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:ta. Kerran olin menossa tekemään istutukset äitini haudalle ja sinne oli joku istuttanut sellaisen äitienpäiväruusun (tiedätte varmaan mitä tarkoitan). Äitini inhosi ruusuja.

En minä sitä ruusupuskaa poistanut, mutta hiukan harmitti kun en omia istutuksia saanut sillä tavalla tehtyä kuin olin ajatellut. Kyseessä vielä uurnahautapaikka, missä ei tosiaan ole liikaa tilaa muutenkaan laittaa mitään.

Vierailija
282/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet lihansyöjäkukista? Sopisiko ne haudallenne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisesi entinen salarakas ei siis ole ainakaan Meksikosta. Siinä tapauksessa haudalle olisi tuotu ruokalautanen, viiniä ja värikkäitä koristeita.

Vierailija
284/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet lihansyöjäkukista? Sopisiko ne haudallenne?

Kaikki toisten hoitamiin hautoihin puuttujat saisivat työntää päänsä sellaisen kitaan!

Vierailija
285/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä ap:ta. Kerran olin menossa tekemään istutukset äitini haudalle ja sinne oli joku istuttanut sellaisen äitienpäiväruusun (tiedätte varmaan mitä tarkoitan). Äitini inhosi ruusuja.

En minä sitä ruusupuskaa poistanut, mutta hiukan harmitti kun en omia istutuksia saanut sillä tavalla tehtyä kuin olin ajatellut. Kyseessä vielä uurnahautapaikka, missä ei tosiaan ole liikaa tilaa muutenkaan laittaa mitään.

Niin, pitäisi näillä sala-istuttajilla olla kuitenkin sen verran pelisilmää, ettei mitään monivuotisia puskia sinne laittaisi. Tuo ruusuhan kasvaa ja leviää montakymmentä vuotta.

Vierailija
286/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hautajaisjärjestelyihinkin saavat pyytämättä osallistua vanhat ystävät, naapurit ja kumminkaimat! Mikä yksinoikeus lähiomaisilla on päättää miten toimitaan? Kukaan ei omista ketään!

Vierailija
287/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän esimerkiksi Mauno Koivistonkaan haudalle voi kuka tahansa istuttaa mitään. Siellä olisi kurtturuusut ja lupiinit sojottamassa joka suuntaan.

Vierailija
288/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hieno homma, jos joku pitää huolta haudasta teidän puolestanne. 

Ei ole hieno homma, jos haudasta on tähänkin asti pidetty huolta itse eikä kaivata eikä haluta ketään pyytämättä viemään sinne mitään.

Kiva ostaa kukat ja raahata ne hautausmaalle vain huomatakseen, että joku on ottanut pyytämättä asiakseen jo istuttaa sinne jotain.

Suivaantuisin kyllä!

Sinä et kaipaa ja sinä et halua.Se on sen vainajan muistopaikka,ei sinun. Sillä vainajalla voi olla muitakin tärkeitä ihmisiä ollut elämässään ja hän varmasti tykkäisi,että ihmiset muistavat.Edes haudassa hän ei ole sinun yksinoikeuttasi.

J-laita, jos minä olen haudassa lepäävien ainoa lähiomainen JA hautaoikeuden haltija, niin siihen ei todellakaan tule sörkkimään omin lupineen joku muistelija. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää?!

No kaiva ne kerperat ylös vinttaa takakäteen. Problem solved.

Vierailija
289/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen nuoria ihmisiä tässä ketjussa ja/tai sellaisia jotka eivät välttämättä käy säännöllisesti haudoilla?

Vierailija
290/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hieno homma, jos joku pitää huolta haudasta teidän puolestanne. 

Ei ole hieno homma, jos haudasta on tähänkin asti pidetty huolta itse eikä kaivata eikä haluta ketään pyytämättä viemään sinne mitään.

Kiva ostaa kukat ja raahata ne hautausmaalle vain huomatakseen, että joku on ottanut pyytämättä asiakseen jo istuttaa sinne jotain.

Suivaantuisin kyllä!

Sinä et kaipaa ja sinä et halua.Se on sen vainajan muistopaikka,ei sinun. Sillä vainajalla voi olla muitakin tärkeitä ihmisiä ollut elämässään ja hän varmasti tykkäisi,että ihmiset muistavat.Edes haudassa hän ei ole sinun yksinoikeuttasi.

J-laita, jos minä olen haudassa lepäävien ainoa lähiomainen JA hautaoikeuden haltija, niin siihen ei todellakaan tule sörkkimään omin lupineen joku muistelija. Ei voi olla niin vaikea ymmärtää?!

No kaiva ne kerperat ylös vinttaa takakäteen. Problem solved.

Ihan taatusti kaivaisinkin.

Vierailija
291/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko haudalle istuttaa perunaa?

Vierailija
292/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hautajaisjärjestelyihinkin saavat pyytämättä osallistua vanhat ystävät, naapurit ja kumminkaimat! Mikä yksinoikeus lähiomaisilla on päättää miten toimitaan? Kukaan ei omista ketään!

Ihme nipoja kontrollifriikkejä sellaiset, jotka eivät tätä salli. Ei sulla ole omaiseesi mitään yksinoikeutta!

Vierailija
293/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toisen hoitamalle haudalle, kiitos ;)

Mutta muuten varmaan saisi.

Itse olen joskus tosissani miettinyt mansikkaa.

Vierailija
294/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hautajaisjärjestelyihinkin saavat pyytämättä osallistua vanhat ystävät, naapurit ja kumminkaimat! Mikä yksinoikeus lähiomaisilla on päättää miten toimitaan? Kukaan ei omista ketään

Ihan eri asia.

Vierailija
295/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että kun istutan vanhempieni haudalle kukkia (perennoja) niin ne nyhdetään pois ja tilalle tulee joitain kesäkukkia. Jo viisi vuotta sama juttu. Asialla sukuun naitu uusi ihminen, joka tekee kaiken oman päänsä mukaan. 

Aivan h-vetin törkeää. Ei jatkuisi minun vanhempieni haudalla.

Vierailija
296/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumiin mehuilla kasvaneita mansikoja...

Vierailija
297/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hautajaisjärjestelyihinkin saavat pyytämättä osallistua vanhat ystävät, naapurit ja kumminkaimat! Mikä yksinoikeus lähiomaisilla on päättää miten toimitaan? Kukaan ei omista ketään

Ihan eri asia.

Ei nyt niin kovinkaan.

Vierailija
298/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumiin mehuilla kasvaneita mansikoja...

So? Hyvää lannoitetta. Voitaisi sitten lasten kanssa edelleen syödä mummon kasvattamia mansikoita.

Vierailija
299/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut hautuumaalla kesätöissä. Pomon ensiterveiset olivat, kun oltiin aloituspalaverissa, että "Me olemme saaneet kunniamaininnan nyt kuutena vuonna peräkkäin, ja toivon perinteen jatkuvan". Päätimme silloisen ystäväni kanssa, että sen maininnan otamme, tuli mitä tuli. 

Kuvioimme hiekkahaudat, kitkimme ja istutimme, kastelimme, kiillotimme, leikkasimme ruohikot ja siistimme paikat joka päivä. Kaunista oli. 

Oli myös paljon hylättyjä ja hoitamattomia hautoja, mutta ilman pyytämistä tai pakkoa laitoimme nekin kuntoon, JA siinä yhteydessä istutimme myös niille ylijäämäkukkasia. 

On siis voinut käydä niin, että just tietämätön kesäduunari on vahingossa erehtynyt haudasta tai käsittänyt väärin. Jos ei ole mieleinen asia, pitää tehdä srk:an ilmoitus ja kysely asiasta.

Vierailija
300/333 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kummittelee ja hoitaa yöllä hautoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi