Hei sinä joka ajat alinopeutta motarilla
Älä mene ohitusleikaistalle jos ajat siellä 20km/h alle nopeusrajoituksen.
Voit pysyä oikealla kaistalla kiitos !
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit jotka eivät osaa lukea liikennettä ja eritoten sellaiset idiootit jotka lähtee ohittaan useampaa kuin 1 ajoneuvoa kerralla ja pilaavat sen edellä ajavan huolella harkitun ohitushetken joutava luovuttaa ajokorttinsa pois. Ei oo asiaa liikenteeseen sellaisella pelisilmällä.
Jos jonossa taaempana oleva on ehtinyt jo lähteä ohittamaan, niin olet silloin jo myöhässä. Edellä menevällehän se ohituspaikka aina aukeaa ensin. Itse ajan periaatteella että hitaaman ohittaa aina ensimmäisenä se joka on ensimmäisenä hitaamman takana. Mutta jos huomaan että tämä missaa ohituspaikan, niin sitten minä ohitan taaempaakin jonosta. Kaikkihan ei halua ohittaa, mutta silloin pitäisi ymmärtää jättää hyvä rako hitaampaan, että muut mahtuu siihen väliin ohittamaan.
Jos edellä ajava ajaa rekan perässä niin jonkilaisen järjen pitäisi raksuttaa siellä perässä että sillä 1. rekan perässä ajavalla on oikeus päästä ensimmäisenä ohi. Ihan rekan perässä ei näe turvallista ohituspaikkaa samalla tavallla kuin persässä kauempana tuleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on "ohitusleikaista"? Yhtä kaikki, ohita oikeanpuoleista kaistaa käyttämällä, jos häiritsee.
Itse en aja alinopeutta, mutta ei minua toisten nopeudet liikuta suuntaan tai toiseen.
Motarilla oikealta ohittaminen on kiellettyä lukuunottamatta tilannetta, jossa kumpikin k a i s t a on jonoutunut ja oikea vetää paremmin.
Aamen. Ei ikinä oikealta ohi. Räpsyttele valoja, hiillosta tai tööttää, jos haluat toisen väistyvän. Mutta ei IKINÄ oikealta ohi.
Olen eri, mutta vastaan kuitenkin. Menin juuri tänään mökille ajaessa oikealta tyytyväisenä ohi. Ajoin oikeaa kaistaa, vasemmalla ajoi minua hitaammin joku urpo, vaikka ohitettava auto oli vielä kaukana edessä. Vakkari päällä ajoin ja painoin oikealta ohi. Meinaat, että minun olisi pitänyt hidastaa oikealla, koska joku idiootti ajaa hitaasti ohittamatta ketään vasemmalla? Vai olisiko minun pitänyt ajaa vasemmalle puskuriin roikkumaan ja väläyttämään valoja? Ei minun vikani jos vasemmalla ajava ajaa alinopeutta ja minä ajan oikealla oikeaa nopeutta ja menen ohi.
Käsittääkseni vasemalla kaistalla oleva, voi milloin tahansa siirtyä oikealle ja luottaa ettei siellä kukaan ole tulossa ohi? Koska sieltä ei saa ohittaa. Näitä näkee kyllä viikoittain HKI_TRE motarilla mutta vaarallista.
Kerran Tampereelta etelään tulossa olin ohittamassa rekkaa niin oikelta kaistalta pyyhkäisee auto siitä välistä, rekan kulman minun autoni kulman välistä, nippanappa niukin naukin. Sitten pyyhältää sen rekan ohi, kiilaa sen eteen (rekka jarruttaa) ja poistuu oikealle Ideaparkin liittymään. Todellinen järjen jättiläinen, joka selvisi kolhuitta vain minun ja rekkakuskin nopeiden refleksien ansiosta.Yleensäkään rekan ohittajien ei pitäisi kiilata heti rekan eteen, etenkään liukkaalla kelillä. Sellaisia tilanteita olen nähnyt monta kun painava rekka joutuu jarruttamaan kun joku tulee ihan eteen. Sii, milläs ohittakaa pitemmälle ja sitten vasta paluu omalle kaistalle, että jää rekallekin turvaväli.
Väärin. Kaistanvaihtaja on aina väistämisvelvollinen oli millä kaistalla tahansa. Pelottavaa, jos ihmisillä on tällaisia käsityksiä...
No todellakin, jos on tuollaiset käsitykset.
Ihan googlella löytyy "Moottoritiellä ohittaminen oikealta"
Ymmärrä käsite "ohittaminen". Siinä vaihdetaan kaistaa, jotta päästään edellä ajavan auton ohi. Jos ajat koko ajan oikealla kaistalla ja vasemmalla on hitaampi, kyse ei ole "ohitustilanteesta". Ihan samasta Googlesta: "on edellä ajavan ajoneuvon ohittaminen oikealta ajokaistaa vaihtamatta sallittu.”"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö moottoritiellä alinopeus ole alle 50km/h eli alle 50km/h ei saa ajaa moottoriteillä? Esimerkiksi mopoilla ja traktoreilla siellä ei saa ajaa. En ole nähnyt että kukaan ajaa motarilla alle 50km/h eli en ole nähny alinopeutta ajavia motarilla koskaan.
Moottoritiet on ainoita teitä suomessa missä alinopeusraja on.Mopot ja traktorit on kielletty motarilta ajoneuvoluokkana, ei nopeuden perusteella. Eikä motarilla ole mitään alanopeusrajaa. Sipilän hallitus lisäsi lakiin tämä "alinopeuspykälän" mutta silloin se alin nopeus ilmoitetaan liikennemerkillä, enkä tiedä onko sitä merkkiä edes vielä missään käytössä, aika turhahan se on ja saisi poistaa laistakin kokonaan pois.
Okei kiitos selvennyksestä! Olen itse ollut siinä uskossa että mopoilla ja traktoreilla ei motarilla saa ajaa koska ne kulkevat alle 50km/h.
En itse usko että alinopeus kylttejä tulee edes käyttöön. Liian alhaisesta nopeudesta voi saada sakot mutta se vaatii jo sitten todella alhaista nopeutta ja teon pitää olla myös tahallista sekä sellaista että se häiritsee muuta liikennettä.
Sakot alinopeudesta saa varmaan jos ajaa 80 alueella kävely vauhtia ilman pätevää syytä.
No kyllähän nyt ohituskaistaa saa käyttää kaikki jos ohitukselle on tarvetta. Tietysti voisi vähän ajatella muitakin, eikä lähteä rekalla ohittamaan toista rekkaa sillä seutukunnan ainoalla ohituskaistalla, tai ainakin voisi päästää nopeammat ohittajat edelle ensin. Ja tuo ap:n kuvaama tilanne on toki liikenneturvallisuuden vaarantamista, jos mennään pieneen rakoon nopeammin ajavien eteen. Mutta kyllä niitä kaahareitakin löytyy jotka meinaa ajaa päälle vaikka lähtisi ihan sitä suurinta sallittua nopeutta ohittamaan, heillä kun ilmeisesti olisi joku automerkin tai ajokokemuksen suoma oikeus ajaa se 20km/h kovempaa kuin nopeusrajoituksessa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit jotka eivät osaa lukea liikennettä ja eritoten sellaiset idiootit jotka lähtee ohittaan useampaa kuin 1 ajoneuvoa kerralla ja pilaavat sen edellä ajavan huolella harkitun ohitushetken joutava luovuttaa ajokorttinsa pois. Ei oo asiaa liikenteeseen sellaisella pelisilmällä.
Jos jonossa taaempana oleva on ehtinyt jo lähteä ohittamaan, niin olet silloin jo myöhässä. Edellä menevällehän se ohituspaikka aina aukeaa ensin. Itse ajan periaatteella että hitaaman ohittaa aina ensimmäisenä se joka on ensimmäisenä hitaamman takana. Mutta jos huomaan että tämä missaa ohituspaikan, niin sitten minä ohitan taaempaakin jonosta. Kaikkihan ei halua ohittaa, mutta silloin pitäisi ymmärtää jättää hyvä rako hitaampaan, että muut mahtuu siihen väliin ohittamaan.
Jos edellä ajava ajaa rekan perässä niin jonkilaisen järjen pitäisi raksuttaa siellä perässä että sillä 1. rekan perässä ajavalla on oikeus päästä ensimmäisenä ohi. Ihan rekan perässä ei näe turvallista ohituspaikkaa samalla tavallla kuin persässä kauempana tuleva.
Tiedän niitä, jotka tulevat röyhkeästi ihan kiinni, vaikka ryhmittäydyt vasemmalle valmiina ohittamaan. Heti vaan vilkku päälle ja talla pohjaan, niin ohi pääsee. Sitten on näitä, jotka ajavat vielä pitkään rekan perässä eikä tiedä onko aikomustakaan mennä ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineen hinta ja sähköautojen yleistyminen on tuonut motareille lisää näitä hidastelijoita. Uusi ilmiö on, että sillä vasemmalla kaistalla hidastellaan myös. Ei sellaista ole ollut tässä mittakaavassa aiempina vuosina. Vasemmalla kaistalla alinopeutta ajavat tekevät kiusaa muille. Etenkin, jos kyseessä ei ole vain jonkun rekan ohittaminen hetkellisesti.
Alinopeutta saa ajaa ihan rauhassa, kunhan tekee sen siinä oikealla puolen.Sähköautoilija ajaa luonnostaan hitaasti jotta akku riittää perille.
Tiedän. Saa ajaa hitaammin ihan rauhassa, kun tekee sen siellä oikealla kaistalla.
Motarilla satasta ajavallakin tulee tarvetta ohittaa kahdeksaakymppiä ajavia. Ihan luonnollinen asia ja kuuluu liikenteeseen, turha siitä on märistä.
Totta, mutta sieltä tullaan ohituskaistalle siten ettei siitä ole vaaraa muulle liikenteelle, eli et tule ahtaaseen väliin.
Niin, no sehän tässä virheen tekee, joka on jättänyt edellä menevään ahtaan välin. Opetelkaa pitämään riittävät ajoetäisyydet, niin ei tarvi paskoa housuihin kaistanvaihtajista.
Pidetään jatkuvasti, ja siihen mun eteen mahtuu auto vaihtamaan kaistaa ja ohittamaan hienosti. Toivon vaan ohituksen tapahtuvan sitten ripeästi, ei sillä oikean kaistan ajonopeudella, koska jos siihen tullaan pienemmällä nopeudella niin saa seistä jarrulla taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne teillä on niin kova kiire että pitää ohittaa muita autoja? Turha ohittelu ja turha kaistan vaihto tekee liikenteestä ei sulavaa.
Liikenne on silloin sulavaa ja joustavaa kun pitää riittävät turvavälin edellä ajavaa, näin ei tarvitse turhaan kiihdytellä eikä jarrutella.
Sellainen kuski on huono liikenteessä kuka joutuu jarrutella eniten eli se auto missä jarruvalot palaa paljon niin sitä autoa ajaa huono kuski.Miksi sinä et voi ajaa sen mukaan mikä rajoitus on? Miksi hidastelet? Minulla harvemmin on kiire, mutta v**uttaa tahalliset tientukot ja todellakin ohitan, kun paikka tulee. En ärsyynny rekkoihin tms., koska tiedän, että he eivät voi ajaa rajotinta vastaan suurinta sallittua nopeutta, MUTTA kyllä heitäkin raivostuttaa hidastelijat ja jopa hekin joutuvat ajamaan alinopeutta joidenkin sunnuntaiajelijoiden vuoksi.
Pidän turvavälin, kun liikenne on sujuvaa.
Motarilla nopeus on rajoitettu max 120 eli rajoitusten mukaan jos haluaa ajaa niin vauhtia saa olla enintään 120.
Jos motarilla ajaa vaikka 100 niin silloin ajaa rajoitusten mukaan ja jos 80 alueella ajaa vaikka 60 niin silloin ajaa myös rajoitusten mukaan.
Sinut pitäisi määrätä uudestaan autokouluun kun et tiedä edes liikennesääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän niitä, jotka tulevat röyhkeästi ihan kiinni, vaikka ryhmittäydyt vasemmalle valmiina ohittamaan. Heti vaan vilkku päälle ja talla pohjaan, niin ohi pääsee. Sitten on näitä, jotka ajavat vielä pitkään rekan perässä eikä tiedä onko aikomustakaan mennä ohi.
Tämä on se taas muotiin tullut polttoaineen säästökikka, ei kovin turvallista kylläkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne teillä on niin kova kiire että pitää ohittaa muita autoja? Turha ohittelu ja turha kaistan vaihto tekee liikenteestä ei sulavaa.
Liikenne on silloin sulavaa ja joustavaa kun pitää riittävät turvavälin edellä ajavaa, näin ei tarvitse turhaan kiihdytellä eikä jarrutella.
Sellainen kuski on huono liikenteessä kuka joutuu jarrutella eniten eli se auto missä jarruvalot palaa paljon niin sitä autoa ajaa huono kuski.Miksi sinä et voi ajaa sen mukaan mikä rajoitus on? Miksi hidastelet? Minulla harvemmin on kiire, mutta v**uttaa tahalliset tientukot ja todellakin ohitan, kun paikka tulee. En ärsyynny rekkoihin tms., koska tiedän, että he eivät voi ajaa rajotinta vastaan suurinta sallittua nopeutta, MUTTA kyllä heitäkin raivostuttaa hidastelijat ja jopa hekin joutuvat ajamaan alinopeutta joidenkin sunnuntaiajelijoiden vuoksi.
Motarilla nopeus on rajoitettu max 120 eli rajoitusten mukaan jos haluaa ajaa niin vauhtia saa olla enintään 120.
Jos motarilla ajaa vaikka 100 niin silloin ajaa rajoitusten mukaan ja jos 80 alueella ajaa vaikka 60 niin silloin ajaa myös rajoitusten mukaan.
Sinut pitäisi määrätä uudestaan autokouluun kun et tiedä edes liikennesääntöjä.
Miksi sinua ei sitten saa ohittaa, jos minä haluan ajaa nimenomaan siellä motarilla sitä 120 km/h tai 80 km/h alueella sitä suurinta sallittua nopeutta ja sinä nysväät 60 km/h!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö moottoritiellä alinopeus ole alle 50km/h eli alle 50km/h ei saa ajaa moottoriteillä? Esimerkiksi mopoilla ja traktoreilla siellä ei saa ajaa. En ole nähnyt että kukaan ajaa motarilla alle 50km/h eli en ole nähny alinopeutta ajavia motarilla koskaan.
Moottoritiet on ainoita teitä suomessa missä alinopeusraja on.Mopot ja traktorit on kielletty motarilta ajoneuvoluokkana, ei nopeuden perusteella. Eikä motarilla ole mitään alanopeusrajaa. Sipilän hallitus lisäsi lakiin tämä "alinopeuspykälän" mutta silloin se alin nopeus ilmoitetaan liikennemerkillä, enkä tiedä onko sitä merkkiä edes vielä missään käytössä, aika turhahan se on ja saisi poistaa laistakin kokonaan pois.
Okei kiitos selvennyksestä! Olen itse ollut siinä uskossa että mopoilla ja traktoreilla ei motarilla saa ajaa koska ne kulkevat alle 50km/h.
En itse usko että alinopeus kylttejä tulee edes käyttöön. Liian alhaisesta nopeudesta voi saada sakot mutta se vaatii jo sitten todella alhaista nopeutta ja teon pitää olla myös tahallista sekä sellaista että se häiritsee muuta liikennettä.
Sakot alinopeudesta saa varmaan jos ajaa 80 alueella kävely vauhtia ilman pätevää syytä.
No sepä kun ihmisillä voi olla ihan oikeita syitä ajaa vaikka se 20km/h hitaammin ja tietyissä sääoloissa jopa se kävelyvauhti on ihan perusteltua jopa siellä motarilla. Vaikea on alinopeudesta sakottaa, kun kuitenkin kaikkien pitäisi ajaa sopivaa tilannenopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinut pitäisi määrätä uudestaan autokouluun kun et tiedä edes liikennesääntöjä.Miksi sinua ei sitten saa ohittaa, jos minä haluan ajaa nimenomaan siellä motarilla sitä 120 km/h tai 80 km/h alueella sitä suurinta sallittua nopeutta ja sinä nysväät 60 km/h!?
Kuka sinua on kieltänyt ohittamasta minua? Minut saa liikenteessä ohittaa kuka vain.
Sinä tykkäät ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta ja se on ihan hyväksyttävää kuten myös se jos ajaa 10-20km/h alle suurimman sallitun nopeuden.
Mikä ongelma sinulla siis on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi siinä rekan pesässä ei kannata roikkua jos aikoo ohittaa, vaan jättää reilumman raon, jolloin näkee paremmin ja pystyy aloittamaan ennakoiden kiihdytyksen omalla kaistalla. Jos joku on jäänyt pesekärpäseksi rekan taakse, niin saa minun puolestani ajella siinä ja menen ohi.
Ärsyttäviä on myös ne, jotka aikoo itse ohittaa, mutta se ei heille käy joten siirtyvät itsekin ohituskaistalle matelemaan.
Paljon motarilla ajavan huomioita: mitä suurempi nopeus, sitä enemmän ohitettavia. Sitä enemmän ärtymystä ja hermojen menetystä muiden takia, vaikka itse on ongelman juurisyy. Ja sekin, että niin kovaa en ole motarilla ajanut, etteikö niitä persiissä roikkujia ole silti.
Joten ajan jatkossa ihan varmasti alle 120:n.
Liikenteessä kiusaavat minua:
1.) moottoritiellä ajatetaan oikeanpuoleisella kaistalla kovempaa kuin siinä vasemmalla ns ohituskaistalla. Vauhti monesti tippuu 120 —> 110 tai jopa 100km/h kun ajetaan ohituskaistaa.
2.) ohituskaistalta on hirveä kiire siihen normikaistalle.. suoraan toisten eteen, että varmasti kivet ja nastat lentää takana olevaan autoon.
Jatkossa, kun ja jos ohittelee, niin kiitos aja reilusti eteenpäin ja vaihda sitten kaistaa. Ei ole mukavaa, kun tuulilasi ja auton pellit saa iskuja joka hel*etin automatkalla.
3.) valoitta ajavat. Onko se vaikea laittaa niitä ajovaloja päälle? Autojenne automatiikka ei ole syy ajella pimeällä tai vesisateella ne pienet etutuikut ainoina valoina. Ja näille pimeille autoille, kun yrittää vilkuttaa valoja vinkkinä niin moni vain suuttuu ja heiluttelee keskisormea.
Joskus ajattelen, että osa autoilijoista ajelee tuolla kirjastokortin turvin tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinut pitäisi määrätä uudestaan autokouluun kun et tiedä edes liikennesääntöjä.Miksi sinua ei sitten saa ohittaa, jos minä haluan ajaa nimenomaan siellä motarilla sitä 120 km/h tai 80 km/h alueella sitä suurinta sallittua nopeutta ja sinä nysväät 60 km/h!?
Kuka sinua on kieltänyt ohittamasta minua? Minut saa liikenteessä ohittaa kuka vain.
Sinä tykkäät ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta ja se on ihan hyväksyttävää kuten myös se jos ajaa 10-20km/h alle suurimman sallitun nopeuden.
Mikä ongelma sinulla siis on?
Etkö sinä juuri ihmetellyt ja valittanut mihin on muka niin kauhea kiire ja turha ohittaminen ei tee liikenteestä sujuvaa? Siihen juuri vastasin. En ohita turhaan. Turhia ohittajia on nämä, jotka haluavat ohittaa ohittamisen ilosta 160 km/h muuten vaan kaikki tai jos edessä on pitkä autojono ja vaikka tietöitä, niin ei pääse ohittamaan, kuin pari autoa ja homma tyssää siihen. Ohitan, kun haluan ajaa 80 km/h alueella 80 km/h enkä 60 km/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineen hinta ja sähköautojen yleistyminen on tuonut motareille lisää näitä hidastelijoita. Uusi ilmiö on, että sillä vasemmalla kaistalla hidastellaan myös. Ei sellaista ole ollut tässä mittakaavassa aiempina vuosina. Vasemmalla kaistalla alinopeutta ajavat tekevät kiusaa muille. Etenkin, jos kyseessä ei ole vain jonkun rekan ohittaminen hetkellisesti.
Alinopeutta saa ajaa ihan rauhassa, kunhan tekee sen siinä oikealla puolen.Sähköautoilija ajaa luonnostaan hitaasti jotta akku riittää perille.
Tiedän. Saa ajaa hitaammin ihan rauhassa, kun tekee sen siellä oikealla kaistalla.
Motarilla satasta ajavallakin tulee tarvetta ohittaa kahdeksaakymppiä ajavia. Ihan luonnollinen asia ja kuuluu liikenteeseen, turha siitä on märistä.
Totta, mutta sieltä tullaan ohituskaistalle siten ettei siitä ole vaaraa muulle liikenteelle, eli et tule ahtaaseen väliin.
Niin, no sehän tässä virheen tekee, joka on jättänyt edellä menevään ahtaan välin. Opetelkaa pitämään riittävät ajoetäisyydet, niin ei tarvi paskoa housuihin kaistanvaihtajista.
Pidetään jatkuvasti, ja siihen mun eteen mahtuu auto vaihtamaan kaistaa ja ohittamaan hienosti. Toivon vaan ohituksen tapahtuvan sitten ripeästi, ei sillä oikean kaistan ajonopeudella, koska jos siihen tullaan pienemmällä nopeudella niin saa seistä jarrulla taas.
Jos ajoetäisyydet on kunnossa, niin ei siinä kyllä tarvi jarruttaa kun joku tulee väliin, riittää että löysää vähän kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa laista löytyy tämä "alinopeus"?
Mielestäni pitäisi kyllä sakottaa, jos tarpeettomasti ajat 100 km/h nopeusrajoituksella 80 km/h päästämättä ihmisiä ohi ja sää on täydellinen. Ei ole mitään syytä himmailla.
Etkö voi ihan vaan ohittaa?
Voisitko ihan itse ajaa pysähdyspaikalle ja antaa muiden mennä?
Mistä syystä oletat, että muiden täytyy kärsiä takiasi!?
Sinä olet se ongelma ja tientukko liikenteessä. Jollet kykene ajamaan rajoituksien mukaan niin pysy kotona.Voisitko ihan itse alkaa ajamaan taloudellisesti ja luonnonvaroja säästellen? Vauhdin kasvaessa tietyn pisteen yli bensan kulutus alkaa lisääntymään eksponentiaalisesti.
Mistä syystä oletat, että muun luomakunnan täytyy kärsiä takiasi!?
Sinä olet se ongelma ja tuhoat tämän maapallon ahneudellasi ja ainaisella kiireelläsi.
Jollet kykene alkaa ajattelemaan omaa napaasi pitemmälle niin pysy kotona.En mitenkään pystynyt vastustamaan tätä kiusausta. :)
Olipa typerä kiusaus!
Mutta miksi se köröttäjä on aina tojota?
Miksi sinä et voi ajaa sen mukaan mikä rajoitus on? Miksi hidastelet? Minulla harvemmin on kiire, mutta v**uttaa tahalliset tientukot ja todellakin ohitan, kun paikka tulee. En ärsyynny rekkoihin tms., koska tiedän, että he eivät voi ajaa rajotinta vastaan suurinta sallittua nopeutta, MUTTA kyllä heitäkin raivostuttaa hidastelijat ja jopa hekin joutuvat ajamaan alinopeutta joidenkin sunnuntaiajelijoiden vuoksi.