Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on huono esimies ja millaista on huono johtaminen?

Vierailija
15.06.2022 |

Millainen on huono esimies ja millaista on huono johtaminen?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka suvaitsee vain itsensä kaltaisia ihmisiä ja vain omia menetelmiä. Sellainen, joka tykkää, kun nuoleskellaan ja kehutaan. Sellainen, joka ei hallitse isompia kokonaisuuksia.

Vierailija
2/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka kumartaa joka suuntaan vuorollaan ja samalla pyllistää aina jollekin.

Meillä on esimies joka ei puutu mihinkään epäkohtiin ikinä, kun vellipöksynä haluaa miellyttää kaikkia. Jos työtiimi A valittaa siitä kun B ei hoida hommiaan, esimies lupaa tarttua asiaan ja laittaa tiimi B:n aisoihin. Palaverissa tiimi B:n kanssa sitten lupaa siirtää enemmän työtehtäviä ryhmälle A, kun B tekee omasta mielestään liikaa. Vaikka sekä A että B-tiimit tietävät A:n hoitavan myös B:n hommia ja enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäoikeudenmukainen. Eriarvoistava. Alasta ymmärtämätön. Liian tunteellinen. Tuo pahaa tuulta kotoa töihin. Vanhanaikainen. Ei osaa ottaa kantaa tai tehdä päätöksiä.

Kyllähän näitä riittää huonoja piirteitä, harvalla onneksi löytyy kaikkia näitä samaan aikaan.

Vierailija
4/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvytön, epäoikeudenmukainen, tyly, eriarvoistava ym.

Vierailija
5/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen, että meillä on surkea esimies. Ei mitään auktoriteettia. Se pyrkii olemaan kaikkien kaveri. Jatkuva samojen asioiden pyörittely. Ei vastaa mihinkään kysymykseen suoraan. - aina jää jälkeenpäin miettimään, että mitä hittoa se vastas.. ehkä se on jotain neroutta, mitä en tajua. Kävin kyselemässä kesälomani perään neljästi, voinko pitää sen tämmöisenä ajankohtana. Jaajaa, niin jaa, Vai niin, pitää kattoa...

Viidennellä kerralla vein sille lapun ja sanoin, että tässä on mun kesälomapäivät. Aha. Vastas ja merkkas kalenteriinsa.

Viikkopalavereissa käydään sairauslomia läpi. Tai kävivät, kunnes mä tulin viime kesänä taloon. Mun sairauslomani - poissaolot yms. eivät ole salaisuuksia. Silti periaatteesta en suostu, että nämä asiat ruoditaan koko henkilöstön kesken. Eli esimieheni vaitiolovelvollisuus taidot ovat miinuksella. Monia muitakin asioita on tullut esille.

Mä olen niin loppu tuota kaikkia rakastavaa esimiestä.

Vierailija
6/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoida työtään, väittelee vastuuta, kohtelee mielivaltaisesti alaisiaan, ei ole luotettava, suunta vaihtuu epämääräistä syistä vähän väliä, ei osaa keskustella tai tule toimeen ihmisten kanssa, ei ymmärrä alaa ja yritystä/organisaatiota eikä projektien tavoitteita kunnolla, ei ole selvillä vastuista eikä halua puuttua mihinkään kun olisi aihetta ja vastaavasti puuttuu liikaa kun aihetta ei ole, on turhaan hankala esim. lomista, säheltää ja vetkuttelee päätösten kanssa.

Vierailija
7/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaa itse päätään vaan etsii vastauksia vauva-palstalta. 

Vierailija
8/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelee työyhteisön jäseniä eriarvoisesti. Sallii etuuksia ja vapauksia osalle ja osaa kyykyttää ja kyttää.

Vierailija
9/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota vastuuta mistään, mutta kehut kyllä kelpaa alaistenkin tekemisistä. On siis valmis heittämään oman tiiminsä bussin alle kunhan vaan itse näyttää mahdollisimman hyvältä. 

Vierailija
10/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poukkoileva johtaminen on huonoa. Tänään päätetään, että asia on näin ja jonkin ajan kuluttua se onkin toisin. Ei pysytä strategiassa vaan lähdetään sooloilemaan.

Vierailija
11/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jo aiemmin mainittu, että yrittää miellyttää kaikkia. Ei osaa muodostaa mitään omaa mielipidettä asioista, myötäilee aina sitä, joka on milloinkin keskustelukumppanina.

Tehtävänannot on epämääräisiä, ei osaa vastata, kun yrittää kysyä tarkentavaa ohjetta tehtävään.

Ei osaa referoida käytyä keskusteluja ja takertuu vain johonkin epäolennaiseen asiaan.

Vierailija
12/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhtaudu vakavasti tietoturvaan.

Vierailija
13/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttää ja pitää omia suosikkeja.

Vierailija
14/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kasvotusten mielin kielin ja selän takana puuhaa toista.

Vierailija
15/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka johtaa oma ego edellä. Päällimmäinen tarkoitus on määräillä ja patsastella, ei niinkään edesauttaa organisaation toimintaa. Tällainen ihminen on usein myös kostonhimoinen ja näkee muut uhkana. Tyypillisesti perustaa hovin ja käyttää myyriä saaden näin yhteisön klikkiytymään. Tähän kun vielä lisätään käytännön osaamattomuus, niin katastrofi on täydellinen.

T. Nimimerkki Kokemusta on

Vierailija
16/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla ei ole koulutusta esimiestyöhön.

Vierailija
17/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka mahdollistaa työpaikkakiusaamisen tai osallistuu siihen pahimmassa tapauksessa itse.

Vierailija
18/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monimutkainen asia, en jaksa enkä yritä avata kaikkea.

Mutta huono esimies ei välttämättä saa aikaan "huonoa johtamista". Huono esimies voi olla myös työyhteisöä yhdistävä tekijä. Tietenkään se ei ole mikään ideaalitilanne, että esihenkilöllä on huonot johtajan ominaisuudet.

Kaikista pahinta kuitenkin on, jos se huono johtaja on sen lisäksi epätasapuolinen (suosikit ja inhokit) ja/tai epäjohdonmukainen (ennalta arvaamaton). Silloin se hajottaa työyhteisöä ja saa ihmiset kävelemään varpaillaan.

Vierailija
19/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosin ei se koulutuskaan kaikista hyvää esimiestä tee.

Vierailija
20/108 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut urani aikana viisi rehtoria. Tietääkseni vain yhdellä on ollut esimieskoulutusta. Hän oli heittämällä huonoin esimieheni ja hänen takiaan lähdin koko koulusta. Mikään määrä koulutusta ei paranna persoonallisuushäiriötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan