Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
161/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette saanut tiedon montako työpaikkaa pitää hakea? Oletin että se minulle henkilökohtaisesti kertotaan ja sen jälkeen ilmoittelen työkkäriin niin monta hakua tehneeni kuin on sovittu. Mitään ei ole ilmoitettu minulle joten en myöskään tehnyt ilmoitusta työkkäriin. Tuloksena nyt sitten ensimmäinen muistutus.

Sulla ei näy työkkärin sivuilla mitään infoa asiasta?

Itse sain ainakin vain ohjeen että tulee hakea 0-4, mitään sen tarkempaa ei ole kerrottu. Ei ole tullut mitään kyselyitä sen jälkeen eikä mitään muistutuksiakaan, ainakaan vielä. Tuon kyseisen henkilön tulis voida valittaa ihan tällä kriteerillä jo tuosta muistutuksesta ja saada se peruttavaksi. Turhaahan se toki lienee, koska harvemmin mitkään valitukset menee läpi.

Jätin heille soittopyynnön jotta voisin asiasta keskustella vielä ei ole soitettu. En tuota purematta niele. Jos annetaan yleisesti 0-4 työpaikkaa ilmoitettava niin pitäisi heidän hyväksyä tuo 0.

Vierailija
162/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Niinhän se tuntuu.

Mutta kun käytät tunteja siihen, että yrität saoittaa osaamistasi parhain sanoin juuri tähän tehtävään, otat selvää firmasta, jotta osaisit sanoa oikeita asioita jne. Ja sitten jäät odottelemaan vastausta, säpsähdät jokaista sähköpostia, vastaat kaikkiin puhelinmyyjien soittoihin, jne.

Ja sitten viimein tulee se ratkaiseva sposti, jossa kerrotaan, että arvostamme aikaasi ja kiinnostusta firmaamme kohtaan (sure!), mutta saimme niin monta hyvää hakemusta (=tosi monet on siis ainakin yhtä hyviä, mutta tod näk parempia hakijoita kun sinä) joten tälläkään kertaa meillä ei ole mitään sulle tarjota mutta hei, katsele vaan, meillä on paljon paikkoja haussa (no miksi mä ne sitten saisin) alkaa tuntumaan, että ei se ehkä olekaan niin helppoa.

Koko ajan pettyä ja koko ajan tuntea huonommuutta. Mutta tietty me lähdetäänkin siitä, että eihän ne työttömät oikeasti töitä halua.

Just taas koin tuon tähtihetken, kun huomaa spostin ja nieleskellen lukee hylkyviestin. Voin ihan sanoa, että ottaisin 160 t kk töitä takaisin silmänräpäyksessä. 

En sitä irtisanomistakaan todellakaan toivonut, kuten en toivo nyt tätä työttömyyttä. Ihmiset on todella julmia ja ilkeitä.

Kyllä kuule kaikille tulee hylkyviestejä. Aika. monta työpaikkaa hakenut aikoinaan itsekin ja silloin. oli muka töitä paremmin saatavilla Näin ainakin kuulee itkuvirsista, kun joutuu nyt neljää paikkaa kuukaudessa hakemaan. Koskaan olisi töissä, jos oisin vain neljää paikkaa uussa hakenut. Aika monessa haastattelussa kävin myös

Olen pelkästään tässä kuussa hakenut 11 paikkaa ja nyt on 14. pvä. Tästä huolimatta ne hylkyviestit sattuu, eikä niihin totu. En ole jaksanut edes laskea, kuinka montaa paikkaa kaikkiaan olen hakenut.

Sen vuoksi sanonkin, että jos teistä tuntuu itkuvirreltä, kun joku kertoo, miten pahalta hylkyviestit tuntuu, niin arvaapa - jos osaat yhtään toisen asemaan asettua - millaiselta kuulostaa marina siitä, että oikein joutuu tekemään normit 8 tunnin työpäivät kuussa?

Jos tämä mun asema niin herkullinen sun silmään on, luovu toki työpaikastasi ja vaihda tähän leppoisaan työnhakijan maailmaan!

Mä vaihtaisin kyllä sun normitöihin mielelläni. Pettymyksineen ja vaikeuksineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

Niin tein minäkin kahta- kolmea työtä kun olin vielä työkykyinen ja tekisin edelleen ellei olis terveys mennyt. Minulla olisi ainakin yksi yritys vielä lisäksi. En minä pidä itsestään selvyytenä että muut tekee työtä ja maksaa minun elämiseni. Itsekin olen ollut sinun asemassasi ja nyt tällä toisella puolella. Muutos voi tapahtua yhdessä päivässä eikä se ole välttämättä oma vika. Enemmän kuin mitään haluaisin tehdä työtä ja tienata reilusti rahaa, osaisin sen tehdä, kun vain kykenisin. Sairastuminen on paskinta ihmisen elämässä, joutenolo raskasta ja turhauttavaa, masentavaakin. Ei sitä tarvitse kenenkään enää tulla pahentamaan alhaisilla kommenteilla. Keskity sinä vain töidesi tekemiseen ja pistä illalla pikku kätöset ristiin että sinulle ei käy samoin kuin minulle kävi eli meni terveys eikä kukaan tutki ja hoida. Ole kiitollinen että sinulla on työtä, jopa useampia töitä. Enemmän kuin monella muulla, ei kannata kadehtia niitä joilla ei ole ensimmäistäkään. Ei ihmisten sairaudet pilkkaamisella parane, vain tutkimalla ja hoitamalla. Luulisi sinun tämän ymmärtävän kun olet kerran noin monta työtäkin saanut elämääsi sovitettua.

Vierailija
164/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette saanut tiedon montako työpaikkaa pitää hakea? Oletin että se minulle henkilökohtaisesti kertotaan ja sen jälkeen ilmoittelen työkkäriin niin monta hakua tehneeni kuin on sovittu. Mitään ei ole ilmoitettu minulle joten en myöskään tehnyt ilmoitusta työkkäriin. Tuloksena nyt sitten ensimmäinen muistutus.

Sulla ei näy työkkärin sivuilla mitään infoa asiasta?

Itse sain ainakin vain ohjeen että tulee hakea 0-4, mitään sen tarkempaa ei ole kerrottu. Ei ole tullut mitään kyselyitä sen jälkeen eikä mitään muistutuksiakaan, ainakaan vielä. Tuon kyseisen henkilön tulis voida valittaa ihan tällä kriteerillä jo tuosta muistutuksesta ja saada se peruttavaksi. Turhaahan se toki lienee, koska harvemmin mitkään valitukset menee läpi.

Jätin heille soittopyynnön jotta voisin asiasta keskustella vielä ei ole soitettu. En tuota purematta niele. Jos annetaan yleisesti 0-4 työpaikkaa ilmoitettava niin pitäisi heidän hyväksyä tuo 0.

Sille että on vähemmän kuin 4 tulee kirjata suunnitelmaan perusteet ja niitä tullaan seuraamaan.

Vierailija
165/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haettavien paikkojen määrä kirjataan suunnitelmaan ja sinne ne paikat ilmoitetaan. Jos suunnitelmaa ei ole nyt päivitetty ei hakuvelvollisuuttakaan ole.

Miksi tätä uutta mallia sitten haukutaan? Ennen oli työnhakuvelvollisuus heti kun itsensä työkkärin kirjoille lätkäisi. Oli velvollisuus, vaikkei kukaan määritellytkään haettavien paikkojen lukumäärää. Jos nyt saa lorvia ilman minkäänlaisia velvollisuuksia ensimmäiset kuukaudet, niin siitähän pitäisi riemuita. 

Vierailija
166/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Kuntakokeilun työntekijän mielestä olen niin vaikea tapaus, että työllistymiseni on epärealististista.

Ai teillä on sentään älykäs ihminen siellä kuntapalveluissa. Minun virkailija vaatii että haen töitä ja menen haastatteluihin vaikka en pysty kotiani hoitamaan ja valvon yöt kipujen kanssa. Kaataa oman osaamattomuutensa työnantajien niskaan, joutuvat turhaan haastattelemaan työkyvyttömiä. Piti jo yhdeltä työnantajalta pyytää anteeksi kun vien heidän kallista työaikaansa. Viranomaiset määrää ja mentävä on, kun ei hakemuksessa lue että työkyvytön. Asiantuntijan titteleillä ja palkoilla ovat töissä eivätkä kykene tai halua oikeasti auttaa, käyttävät valtaa kostamiseen ja oman heikon egonsa pönkittämiseen. 

Miksi et hae työkyvyttönyyseläkkeelle?

Olen eri, mutta kun ei vaan pääse. Olen maannut reilu 15 vuotta, hoidettavissa oleva sairaus kyseessä. Julkista ei kiinnosta eikä siellä oikein ole sitä osaamistakaan. Yksityiselle ei ole varaa, kun elän sillä minimillä, en pysty säästämään kun on esim erityisruokavalio.

Näin täällä kohdellaan hyvinvointi Suomessa omia kansalaisia.

Vierailija
167/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli toi sama, mutta asia on ihan piece of cake, haen aktiivisesti töitä ja laitan kuukaudessa nyt isomman määrän hakemuksia kuin tuo neljä. Se että kirjaudun ruksimaan ne neljä paikkaa haetuksi ei mielestäni todellakaan ole mikään kamala vaiva.

Ei se ole sitten mikään kamala vaiva jos löytyy työpaikkoja mitä hakea.

Mutta mun kohdalla on kysymys siittä että en ole saanut ilmoitusta montako hakuilmoitusta minun pitää ilmoittaa. Jos työkkärissä joku ei ole tehnyt tehtäviään niin voi voi ei siitä mulle pidä sanktioita antaa.

Vierailija
168/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli toi sama, mutta asia on ihan piece of cake, haen aktiivisesti töitä ja laitan kuukaudessa nyt isomman määrän hakemuksia kuin tuo neljä. Se että kirjaudun ruksimaan ne neljä paikkaa haetuksi ei mielestäni todellakaan ole mikään kamala vaiva.

Ei se ole sitten mikään kamala vaiva jos löytyy työpaikkoja mitä hakea.

Mutta mun kohdalla on kysymys siittä että en ole saanut ilmoitusta montako hakuilmoitusta minun pitää ilmoittaa. Jos työkkärissä joku ei ole tehnyt tehtäviään niin voi voi ei siitä mulle pidä sanktioita antaa.

Ei ole ehditty vielä kaikille työttömille tekemään sitä suunnitelmaa. Sehän aloitettiin vasta toukokuussa.

Vierailija
169/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi pitkään kun saikuttaa (2 kk), Kela vaatii erikoislääkärin lausunnon.

Kyllä se niissä teidän hylätyissä korvauspäätöksissä lukee.

Vaikuttaa kovin lukutaidottoman väen marinalta tämä ketju.

Tai jopa trollipajan, kun nehän ei suomalaista systeemiä tunne.

Aika moni ei koskaan saa sitä ensimmäistäkään sairauslomaa lääkäriltä! Minä olen yrittänyt nyt 5v ajan.

Ei terveet saakaan.

Ei sairaatkaan nykyään!

Mä olen yrittänyt +15v sairaslomaa, mutta mulle on sanottu näin : sinä et saa sairaslomaa sen takia, kun et ole töissä.

No miten voin olla töissä, kun olen täysin työkyvytön?

Tää on tämmöinen kierre.

Vierailija
170/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työhakemukseen laittaa: "haen työpaikkaa te-toimiston vaatimuksesta". Vai tuleeko karenssi?

Vierailija
171/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi pitkään kun saikuttaa (2 kk), Kela vaatii erikoislääkärin lausunnon.

Kyllä se niissä teidän hylätyissä korvauspäätöksissä lukee.

Vaikuttaa kovin lukutaidottoman väen marinalta tämä ketju.

Tai jopa trollipajan, kun nehän ei suomalaista systeemiä tunne.

Aika moni ei koskaan saa sitä ensimmäistäkään sairauslomaa lääkäriltä! Minä olen yrittänyt nyt 5v ajan.

Ei terveet saakaan.

Ei sairaatkaan nykyään!

Mä olen yrittänyt +15v sairaslomaa, mutta mulle on sanottu näin : sinä et saa sairaslomaa sen takia, kun et ole töissä.

No miten voin olla töissä, kun olen täysin työkyvytön?

Tää on tämmöinen kierre.

Sama täällä. Ainoastaan 10 % työttömistä saa myönteisen työkvyttömyyseläkepäätöksen. Sairautta ja siihen liittyvää työkyvyttömyyttä kun ei voi todistaa ennen kun on ollut työssä.

Vierailija
172/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko työhakemukseen laittaa: "haen työpaikkaa te-toimiston vaatimuksesta". Vai tuleeko karenssi?

Totta kai! Sehän nimenomaan pitääkin mainita hakemuksessa. Eli viittaus siihen lakipykälään.

Vierailija
173/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toki laittaa. Ihan vaan sellainen kysymys, että miksi sä olet työnhakija, jos sä et halua töitä?

Vierailija
174/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki laittaa. Ihan vaan sellainen kysymys, että miksi sä olet työnhakija, jos sä et halua töitä?

Olen eri, mutta katsos työttömälläkin on sentään jotain oikeuksia, eli hakea töitä mitä itse haluaa tehdä, mutta jos 4 paikkaa ei löydykään just sille kuulle niin silloin se on pakko hakea jotain mitä ei haluaisi tai muuten tulee varoitus ja saatat menettää rahat jolla maksat elämisesi. Esim minulla ei tällä hetkellä ole oman alan töitä tarjolla yhtä ainutta tässä kaupungissa. 

Vierailija
175/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

Kukaan ei ilmeisesti oikeasti osaa sanoa kuinka paljon on työttömiä ja kuinka paljon avoimia työpaikkoja. 

Petteri Orpo, Iltalehti https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8bd55f2-5e07-4eaa-bbb9-c563ccc38…

"Meillä on tällä hetkellä tilanne, jossa on yli 200 000 avointa työpaikka ja työttömiä on vähemmän, Orpo sanoo."

En itse ymmärrä mistä nuo luvut on kaivettu, mutta en todellakaan usko, että ovat tosia. Olisi kiva nähdä ihan oikeaa statistiikkaa työttömistä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Laskutapa on jokaisella instanssilla erilainen. 

Vierailija
176/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Sehän nimenomaan pitääkin mainita hakemuksessa. Eli viittaus siihen lakipykälään.

Ja säästää yrittäjän aikaa turhilta hakemuksilta kun heti ilmottaa, että tää hakemus on koska pakko.

Vierailija
177/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

Kukaan ei ilmeisesti oikeasti osaa sanoa kuinka paljon on työttömiä ja kuinka paljon avoimia työpaikkoja. 

Petteri Orpo, Iltalehti https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8bd55f2-5e07-4eaa-bbb9-c563ccc38…

"Meillä on tällä hetkellä tilanne, jossa on yli 200 000 avointa työpaikka ja työttömiä on vähemmän, Orpo sanoo."

En itse ymmärrä mistä nuo luvut on kaivettu, mutta en todellakaan usko, että ovat tosia. Olisi kiva nähdä ihan oikeaa statistiikkaa työttömistä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Laskutapa on jokaisella instanssilla erilainen. 

Avoimet paikat löytyy työkkärin sivuilta ja juu toki joitain muita muilta sivustoilta. Totuus on, että aniharva löytää työnsä hakemalla sitä, yleensä työt löytyy suhteiden kautta.

Vierailija
178/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse ymmärrä mistä nuo luvut on kaivettu, mutta en todellakaan usko, että ovat tosia. Olisi kiva nähdä ihan oikeaa statistiikkaa työttömistä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Laskutapa on jokaisella instanssilla erilainen. [/quot

Mistähän Orpo on tuon 200 000 avointa työpaikkaa löytänyt? Eihän niitä ole kuin joku 60000...

Vierailija
179/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse ymmärrä mistä nuo luvut on kaivettu, mutta en todellakaan usko, että ovat tosia. Olisi kiva nähdä ihan oikeaa statistiikkaa työttömistä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Laskutapa on jokaisella instanssilla erilainen. [/quot

Mistähän Orpo on tuon 200 000 avointa työpaikkaa löytänyt? Eihän niitä ole kuin joku 60000...

35690 avointa tällä hetkellä, joista niistäkin hyvin moni jotain 0-soppareita, eli aitoja työpaikkoja ehkä se 20 000, työttömiä kuitenkin satoja tuhansia.

Vierailija
180/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta katsos työttömälläkin on sentään jotain oikeuksia, eli hakea töitä mitä itse haluaa tehdä, mutta jos 4 paikkaa ei löydykään just sille kuulle niin silloin se on pakko hakea jotain mitä ei haluaisi tai muuten tulee varoitus ja saatat menettää rahat jolla maksat elämisesi. Esim minulla ei tällä hetkellä ole oman alan töitä tarjolla yhtä ainutta tässä kaupungissa. 

Ei sun silti tarvitse sabotoida työpaikkaa jo hakemusvaiheessa. Jos haet ja saat, pääset töihin. Kyllä ne siellä päässä katsoo onko se sun duuni vaikka ei koulutustasi vastaisikaan.