Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään sitte työkkärin nainen teki uuden työsuunnitelman, pitää hakea 4 paikkaa kuukauden aikana!!

Vierailija
15.06.2022 |

Älytöntä. Onko teillä jo tehty toi?

Kommentit (699)

Vierailija
381/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko hakea. Ette vain silloin saa palkaksi työttömyystukea. Näin yksinkertaista, ettekä ymmärrä? 

Vierailija
382/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin täti neuvomassa työtöntä työnhaussa on "sokea johdattamassa sokeaa autiomaassa"-tyyppinen tilanne. Jos ne itse niin pystyviä olisivat niin tuskin ne siellä työkkärin tiskin takana kunnan leivissä olisivat.

No onhan niillä työpaikat ja palkka, toisin kuin niillä työttömillä.

Niin, jos kunnan matalapalkkatyötä työksi voi kutsua. 

Kokeiles ensteks telemyyntiä nollatuntisopparilla ja tulosprovikalla, sen jälkeen kunnan työt kesälomineen ja vakiopalkkoineen alkaa kuulostaa Manun illalliselta.

Huonohko palkkainen mutta vakityö mahdollistaa monta kivaa asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin täti neuvomassa työtöntä työnhaussa on "sokea johdattamassa sokeaa autiomaassa"-tyyppinen tilanne. Jos ne itse niin pystyviä olisivat niin tuskin ne siellä työkkärin tiskin takana kunnan leivissä olisivat.

No onhan niillä työpaikat ja palkka, toisin kuin niillä työttömillä.

Niin, jos kunnan matalapalkkatyötä työksi voi kutsua. 

Onhan se aina parempi kuin olla yhteiskunnan pohjasakkaa.

Ja onhan se ihan leppoisaa sisätyötä, niin mikäs niitten sitä tehdessä kahvikupponen vieressä. Nykyään ei tarvii edes niitä asiakkaitakaan nähdä. Oot vaan kade, kun et itse kelpaa edes siihen.

Vierailija
384/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

Kukaan ei ilmeisesti oikeasti osaa sanoa kuinka paljon on työttömiä ja kuinka paljon avoimia työpaikkoja. 

Petteri Orpo, Iltalehti https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8bd55f2-5e07-4eaa-bbb9-c563ccc38…

"Meillä on tällä hetkellä tilanne, jossa on yli 200 000 avointa työpaikka ja työttömiä on vähemmän, Orpo sanoo."

En itse ymmärrä mistä nuo luvut on kaivettu, mutta en todellakaan usko, että ovat tosia. Olisi kiva nähdä ihan oikeaa statistiikkaa työttömistä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Laskutapa on jokaisella instanssilla erilainen. 

En tiedä, mitkä on oikeat luvut, mutta Petteri Orpolla (tai avustajallaan) tuppaa noi luvut olemaan vähän mitä sattuu useamminkin. Muistan tarkasti, kun itse olin työtön ja Orpo selitti jossain A-studiossa, kuinka kaikille, korosti sanaa kaikille soitetaan työkkäristä oliko se kuukauden vai kolmen kuukauden sisällä työttömäksi jäämisestä. Mulle soitettiin vähän yli vuosi sen jälkeen, kun olin ilmoittautunut työttömäksi.

TEM:in luvut.

"Avoinna oli 240 700 työpaikkaa, liki 88 000 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin huhtikuussa yli 111 000, noin 35 000 enemmän kuin huhtikuussa viime vuonna.

Työ- ja elinkeinotoimistoissa ja kuntakokeiluissa oli huhtikuun lopussa 238 800 työtöntä työnhakijaa."

https://www.kaleva.fi/tyopaikkoja-enemman-kuin-tyottomia-tyonhakijoita-…

Mystisesti työttömänä edelleenkin on tuo 238800, eli ne avoimet työpaikat ovat menneet...minne? Piilotyöntekijöille? Työttömille ei ainakaan.

U-krainalaisille maahan vierailijoille menee nyt halpatyöt. Aina kelpaa usealle alalle töihin vaikka yritä-ja erehdy perehtyen ripeä keltanokka joka ei kuulu ammattiliittoon eikä osaa työsopimusta lukea suomeksi.

Vierailija
385/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen töissä kuukaudessa töitä noin 160 tuntia minkä varmaan aika moni muukin. Siihen nähden neljän työhakemuksen teko tuntuu naurettavan helpolta

Korvauskin on naurettava ja haastatteluihin pääsy (0kpl) naurattaa vielä enemmän.

Onpa surullista lukea täältä näitä kommentteja. Itse teen kolmea työtä, että rahat riittää ruokaan ja vuokraan ja äärimmäisessä tilanteessa joudun hakemaan asumiseen tukea siksi aikaa kun kaksi töistä loppui, mutta alkaa taas uudestaan ensi vuonna.

Miten kukaan kehtaa pitää itsestään selvyytenä sitä että muut tekevät töitä ja on suuri kynnys tehdä edes neljä hakemusta kuukaudessa. Aion poistaa ystäväpiiristäni kaltaisenne lorvijat jotka pitää systeemiä itsestään selvänä. Vähn kuin eläisi kumppanin kanssa joka tuhlaa vain rahaa ja sanoo että on liikaa viedä edes roskia ulos.

On jokaisen suomalaisen OIKEUS saada työttömyydestä korvaus, toki siihen liittyy velvollisuuksiakin mutta uhkailuilla ja pakotuksilla ei ainakaan motivaatio ja henkinen hyvinvointi kasva, se on varma. Puoli miljoonaa työtöntä ja 20 000 työpaikkaa, do your math! Kukaan tuollaisen ystävä halua ollakaan.

Kukaan ei ilmeisesti oikeasti osaa sanoa kuinka paljon on työttömiä ja kuinka paljon avoimia työpaikkoja. 

Petteri Orpo, Iltalehti https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8bd55f2-5e07-4eaa-bbb9-c563ccc38…

"Meillä on tällä hetkellä tilanne, jossa on yli 200 000 avointa työpaikka ja työttömiä on vähemmän, Orpo sanoo."

En itse ymmärrä mistä nuo luvut on kaivettu, mutta en todellakaan usko, että ovat tosia. Olisi kiva nähdä ihan oikeaa statistiikkaa työttömistä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Laskutapa on jokaisella instanssilla erilainen. 

En tiedä, mitkä on oikeat luvut, mutta Petteri Orpolla (tai avustajallaan) tuppaa noi luvut olemaan vähän mitä sattuu useamminkin. Muistan tarkasti, kun itse olin työtön ja Orpo selitti jossain A-studiossa, kuinka kaikille, korosti sanaa kaikille soitetaan työkkäristä oliko se kuukauden vai kolmen kuukauden sisällä työttömäksi jäämisestä. Mulle soitettiin vähän yli vuosi sen jälkeen, kun olin ilmoittautunut työttömäksi.

TEM:in luvut.

"Avoinna oli 240 700 työpaikkaa, liki 88 000 enemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Uusia avoimia työpaikkoja ilmoitettiin huhtikuussa yli 111 000, noin 35 000 enemmän kuin huhtikuussa viime vuonna.

Työ- ja elinkeinotoimistoissa ja kuntakokeiluissa oli huhtikuun lopussa 238 800 työtöntä työnhakijaa."

https://www.kaleva.fi/tyopaikkoja-enemman-kuin-tyottomia-tyonhakijoita-…

Mystisesti työttömänä edelleenkin on tuo 238800, eli ne avoimet työpaikat ovat menneet...minne? Piilotyöntekijöille? Työttömille ei ainakaan.

U-krainalaisille maahan vierailijoille menee nyt halpatyöt. Aina kelpaa usealle alalle töihin vaikka yritä-ja erehdy perehtyen ripeä keltanokka joka ei kuulu ammattiliittoon eikä osaa työsopimusta lukea suomeksi.

Ukrainalaiset on myös tekemään porukkaa. Eivät ole tottuneet tuilla laiskottelemaan kuten suomalaiset syöttöporsaat.

Vierailija
386/699 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa uutisia. Olkoluoto myöhästyy, ensi talvena sähkö ennätyskallista eikä välttämättä riitä.

Sähkölämmitteinen asunto + irtisanomislappu

😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

ja mökki + toimeentulotuki + HÖNÖ 😱

Vierailija
387/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto! Kauhee homma!

Antakaa mulle rahaa!!! Neljä työhakemusta kuukaudessa!

Miten tällaista voidaan vaatia? Ja vielä kesällä.😳

Terveisin, Laiskiainen

Ps. Älä tee! Sen voi jättää tekemättä, kun tuntuu, ettei se ole väärti. Nyt on sieniä metsässä, ja kohta tulee marjat.

Vierailija
388/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto! Kauhee homma!

Antakaa mulle rahaa!!! Neljä työhakemusta kuukaudessa!

Miten tällaista voidaan vaatia? Ja vielä kesällä.😳

Terveisin, Laiskiainen

Ps. Älä tee! Sen voi jättää tekemättä, kun tuntuu, ettei se ole väärti. Nyt on sieniä metsässä, ja kohta tulee marjat.

Niin, piti sanomani vielä. Pyydä naapuria poimimaan sulle niitä metsän antimia.

Vierailija
389/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Mitä tarkoitat? Eli työtön ei halua töihin?

Vierailija
390/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko kiinnostunut työllistymään?

Jos kyllä, etkö siis joka tapauksessa hae töitä koko ajan?

Jos et, miksi olet työvoimatoimiston listoilla ylipäätään?

Vastaan nyt tähän. Olen se, joka kertoi tässä aikaisemmin olevansa niin vaikea tapaus, että työpaikkoja ei edes tarvitse hakea. Olen työttömänä työnhakijana vain rahan takia. Monesta syystä johtuen tämä on tällä hetkellä ainoa laillinen keinoini saada rahaa. En tiedä, saisinko edes toimeentulotukea jos en olisi ilmoittautunut työttömäksi. Eläkkeelle en pääse, vaikka olen sitä itse ehdottanutkin. Tiedän kyllä itsekin, että tämä virallisesti työttömänä olo ei ole oikea paikka tai tilanne, mutta kun muutakaan ei vain ole. Ihan itse kuntakokeilun työntekijä päätti tuon, että en joudu työpaikkoja hakemaan. En ehtinyt sanoa tuohon mitään ennen tuota päätöstä. Eläkkeelle pääsyä siis itse ehdotin. Ja,jos jotain muuta olisi niin en olisi työttömänä työnhakijana, koska todellisuudessa en koskaan työllisty.

Valitettavasti sinunkaltaisia henkilöitä on jatkuvasti. On käsittämätöntä, että työkyvyttömyyseläkettä (vaikka määräaikaisena) ei suostuta myöntämään ihmisille, jotka eivät ole työkykyisiä. Heillä ei ole mitään keinoa varmistaa toimeentuloaan muulla kuin työttömyysturvalla (koska toimeentulotukea ei myönnetä, jos ei ole ilmottautunut työttömäksi työnahakijaksi... jne).  On ihmisiä, joiden ei pitäisi joutua olemaan edes kotonaan, vaan heillä pitäisi olla laitospaikka/tuetun asumisen paikka, koska eivät sairauksiensa vuoksi selviä päivittäisistä toiminnoista, mutta silti ei myönnetä työkyvyttömyyseläkettä, tai vaaditaan selvityksiä päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen - ja sitä hoitopaikkaakaan ei saa, kun toisissa papereissa näkyy edelleen työkykyisenä... (ja nämä henkilöt ovat niitä, joilla ei ole omasta takaa rahaa ostaa palveluita, ja siihen syy on se, että ne sairaudet ovat jatkuneet vuosikymmeniä).

Onneksi teitä ei ole ihan hirveästi, mutta tuo on todella väärin, inhimillisesti katsoen. Varmaan joitain pykäliä tarpeeksi viistosti lukemalla tuo saadaan lailliseksi, mutta samoja pykäliä toiseen suuntaan lukemalla pystyttäisiin varmistamaan pysyvä toimeentulo ja tarvittavat palvelut :-(

Vierailija
391/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten? Itselle tehtiin myös ja oon jo kesäkuussa hakenut 10 paikkaa. Eli mikä sun mielestä nyt on älytöntä?

Komppaan. Erään kerran laitoin vuodessa 220 hakemusta - viimeisin tärppäsi. Ja on niitä, jotka ovat hakeneet vieläkin enemmän.

Vierailija
392/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kahdessa osa-aikatyössä. Varhennetulla osa-aikaeläkkeellä. Ei ole tullut - vielä - te-toimistolta postia... tuleekohan?

N61

Vierailija
393/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä työtön saa tukia esim 1600 e kk ja tekee 4 hakemusta kk.

Jos hakuihin menee aikaa 4 h on hänen tuntipalkka siten 400 e h.

Jos hakuihin menee aikaa 1 h on hänen tuntipalkka siten 1600 e h.

Eli turhaa työttömät valittaa.

Isoa rahaa tulee tekemättä mitään.

Siksikin suomi on ongelmissa

Vierailija
394/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vedit tuon 1600e??

Mä saan 2 lapsen äitinä 670e.

Vierailija
395/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttujen opettajien kanssa olen jutellut. Ovat jo parinkymmenen kesän verran olleet työttöminä ja tietävät, että syksyllä taas työt jatkuvat. Hekin nyt rustaavat työhakemuksia kesän ajan. TE ei tehnyt poikkeuksia edes heidän kohdallaan. Kohta tiettyjen alojen yrittäjät eivät ilmoita enää mitään julkisesti, vaan paikat täytetään tuttavaverkostojen kautta. Kuka haluaa seuloa satoja hakemuksia, jotka on kirjoitettu, koska on pakko? Ja opettajat palaavat elokuussa tuttuihin hommiin kirjoitettuaan taas määräaikaisen sopimuksen.

Voiko olla totta! Eihän tuossa ole järjen häiventäkään! Miksi ihmeessä pitäisi hakea töitä kesäksi, jos kerran varmasti tietää saavansa määräaikaisen työn syksyllä?

Jos sä ilmoittaudut työttömäksi TYÖNHAKIJAKSI, sillon sä haet töitä. Miksi ilmoittautua, jos tietää syksyllä työllistyvänsä?

No tämä! Luulis sen pari kuukautta pärjäävän ilman työkkärirahoja. Ja eihän tuossa ajassa kai ehdi ees sitä karenssia hommaamaan joten ihan sama niitten hakemusten kanssa.

Ai että opettajan 9kk palkalla eläisi hyvin 12kk?? Missä maailmassa sä elät?

No tämä tyyppihän voisi ilmoittaa työnantajalleen, että mulle voi sitten maksaa joka vuosi vain 9 kk palkan, koska kyllähän mä pari kuukautta pärjään ilman palkkaakin.

Jostain kumman syystä epäilen, että ei ilahduta työnantajaansa tällä tavoin.

Vierailija
396/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vedit tuon 1600e??

Mä saan 2 lapsen äitinä 670e.

Vetää ansiosidonnaisesta laskettuna omasta palkastaan. Siksihän Suomi on ongelmissa, kun täällä ei ole enää mitään realiteettien tajua tai empatian kykyä.

Mä sain ton verran ansiosidonnaista suunnilleen, mutta todellakaan työttömyys ei itselleni ollut mitään liukuhihnahakemuksien täyttämistä, vaan hvetinmoista hommaa, joka sai möyrimään melkoisissa syövereissä ja huonommuuden tunteissa.

Mutta mitäs siitä 35v inssi tietää tai valittaa.

Vierailija
397/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae pelkkää toimeentulotukea jos työnhaku ei kiinnosta.

Vierailija
398/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole täysin työkykyisiä, sanokaa se työkkärissä ja vaatikaa päästä työnhakijan terveystarkastukseen, joka on teille maksuton.

Sieltä saatte tarvittaessa lähetteen jatkotutkimuksiin ja hoitoon.

Ei pidä marista siitä ettei palkata vaan hoitaa tämä asia: työkyvytön ei kuulu kortistoon vaan sairauspäivärahalle.

Työkyvyttömyyseläke ei tipu taivaasta. Siihen vaaditaan näyttö.

Eläkkeelle tai kuntoutustuelle ei pääse tosta vaan, vaikka olisi lääkärit sun kanssa samaa mieltä. Kelan omat lääkärit voivat silti evätä tuet. Sitten pitää valita, onko työkkärin asiakas vai toimeentulotuella, joista jälkimmäinen on huonompi vaihtoehto.

Minä tunnen sellaisia, jotka ovat sekä työkkärin asiakkaita että toimeentulotuen asiakkaita. Ne eivät ole toisensa poissulkevia.

Paitsi jos olet avoliitossa ja kumppanisi tienaa tarpeeksi hyvin niin et saa mitään toimeentulotukia, et edes asumistukea.

Vielä 10 vuotta sitten ei saanut edes työmarkkinatukea avopuolisonkaan tulojen takia, vaikka avopuolisolla ei ole mitään elatusvelvollisuutta. Siinä sitä oli tulottomana kerjäläisenä parisuhteessa.

Ei nytkään saa euroakaan, jos tulee karenssi, kaikilla kun ei ole oikeutta toimeentulotukeen.

kaikilla suomalaisilla on oikeus toimeentulotukeen.

Eipä ole. Jos onnistuit hankkimaan itsellesi vaika vain pienen ja halvan asunnon muuttotappiokunnassa, toimeentulotukea et saa ennenkuin sen myyt. Ja ostajiahan on jonossa muuttotappiokunnassa 😥

Myöskään opiskeliha ei saa toimeentulotukea vaan on pakko nostaa opintolainaa, joka sitten kivasti peritään takaisin jos sairastut etkä edisty suunnitellusti.

Tavallaan ok, mutta sikäli ei, että köyhällä ei ole oikeutta minkäänlaiseen omaisuuden kartuttamiseen tai säästämisen eli elintason ja elämänlaadun parantamiseen mutta miljonäärin sijoitukset on turvattu ja niiden verotusta Kokoomus keventää aina kun pääsee valtaan.

ei kai se miljonäärikään toimeentulotukea saa ennen kuin miljoonat on käytetty...

Jos sinut irtisanotaan ja tililläsi on 0 euroa rahaa niin et silti saa toimeentulotukea, jos sinulla on kesämökki.

Taas tää kesämökki jankkaaja... no myy sen kesämökkinsä, niin sitten on taas rahaa tilillä. Problem solved.

Kesämökkilauppaa ei pysty helposti salaamaan.

Vierailija
399/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on helpompaa kuin aikaisemmin. Kävin työnhakukurssilla juuri ennen koronakriisin alkamista, ja silloin selitettiin pokkana, että työtä pitää hakea joka päivä kahdeksan tuntia päivässä. Neljän työpaikan hakeminen ei vie kovin montaa tuntia.

Vierailija
400/699 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kyllä työnantajia, kun joutuvat suodattamaan nämä pakko hakijat oikeista. Saa nähdä tuleeko molin sivuille kohta enää ilmoituksia ollenkaan.

Työnantaja ja virkavallalla on täällä täysi valta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi