Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä ilman omaa pesukonetta on aivan kamalaa

Vierailija
15.03.2025 |

Sen olen oppinut, kun olen asunut nyt yli puoli vuotta asunnossa johon pesukonetta ei mahdu. Onneksi tämä on väliaikaista. Ei enää ikinä! 

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pärjännyt jo seitsemän vuotta. Ei ole rahasta kiinni, van siitä, että talon pyykkituvassa on hyvä kone. 

Vierailija
2/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mahdu edes niitä pieniä mitä jotkut saa mahtumaan lavuaarinkin alle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl tää onnistuu. 25 vuoden aikana vain yhdessä taloyhtiössä ei ollut pesutupaa. Asuin silloin yksin. Joten tuttavilla oli helppo kipasta ja osan pesin nyrkkipyykillä.

Mukavampi on pestä perheen vaatteet isoilla koneilla. 6 konetta viikossa. Omalla se olisi 8-12 konetta viikossa. Olen tykännyt pesutuvista.

Vierailija
4/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kahden lapsen kanssa eikä ole varaa koneeseen. Hirveintä on kun ovat sairaana ja oksentavat. Ei tuolta pesutuvasta saa vuoroja aina kun haluaa ja joulunakin loppuivat siksi lakanat kesken. Toinen on esiteini ja pyykkiä tulee. Itse inhoan eniten alisbaateiden pesua siellä kun on myooma ja alkkarit veressä usein.

Vierailija
5/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkäisi, jos ei olisi omaa pesukonetta.

Mutta kai ap:llä sentään joku pesutupa on talossa, ettei tarvi ihan nyrkkipyykillä pestä niitä omia pyykkejä..? Jos on, niin varaa sieltä pyykkituvasta viikottain sama pyykkäysajankohta, niin homma alkaa sujua rutiinilla. Kun homma rutinoituu, niin se yleensä helpottaa. Ainakin vähän. Aivot tottuu rutiineihin, eikä vastustus ole enää niin kova.

Vierailija
6/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pärjännyt hyvinkin pitkään. Ainoa harmi oli se, että pesutuvan kone oli sellaista vettä säästävää mallia ja iankaikkisuuteen saakka linkouksen tasapaino säätävä, että ei voinut ihan täysautomaattiseksi sanoa.

Vierailija
7/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkilauta niin saat samalla kuntoilua kehollesi.

Vierailija
8/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa on itsepalvelupesuloita ostoskeskuksissa. 

Vierailija
9/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tuosta 27 vuotta vanhasta pesukoneesta aika jättää, niin en osta uutta.

Ryhdyn sitten käyttämään taloyhtiön pesutupaa. Niihin mahtuu kaikki vaatteeni, lakanat, peitot ja vaikka sohvakin kerralla.

Lisäksi pesu on ilmaista, kunhan vain varaa ajan.

Vierailija
10/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin minäkin hetken taloyhtiön koneen varassa, kun asuin putkirempan ajan vuokralla.

Eniten ärsytti varauskirja, joku oli varannut pesuajan, mutta kone oli tyhjillään. 

En tiedä olisiko OK, jos aikaa ei käytä, niin saisi laittaa omat pyykit esim 15 min odottelun jälkeen.

Vierailija
11/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kahden lapsen kanssa eikä ole varaa koneeseen. Hirveintä on kun ovat sairaana ja oksentavat. Ei tuolta pesutuvasta saa vuoroja aina kun haluaa ja joulunakin loppuivat siksi lakanat kesken. Toinen on esiteini ja pyykkiä tulee. Itse inhoan eniten alisbaateiden pesua siellä kun on myooma ja alkkarit veressä usein.

Ei ole varaa koneeseen? Minä hain oman koneeni ilmaiseksi omalla autollani, jonka osaan tarvittaessa korjata ja huoltaa.

Mitäs uusavuton sanoo tähän?

Vierailija
12/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun tuosta 27 vuotta vanhasta pesukoneesta aika jättää, niin en osta uutta.

Ryhdyn sitten käyttämään taloyhtiön pesutupaa. Niihin mahtuu kaikki vaatteeni, lakanat, peitot ja vaikka sohvakin kerralla.

Sitten voi osallistua hepoalappuja laittelemaan että onko ollut hajusteita tai Huuskollissa eläimienkarvoja. Pyykkeihin on voinut joku koskea jopa siirtää ja väärään aikaan pesty tai kuivaushuone on täynnä 🙂

Vierailija
13/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme 4krs ilman hissiä ja kyllä tämä kanniskelu 3 ihmisen vaatteissa ja muissa edestakaisin on se ikävin juttu. 

Vierailija
14/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pärjännyt jo seitsemän vuotta. Ei ole rahasta kiinni, van siitä, että talon pyykkituvassa on hyvä kone. 

Kyllä halusin oman koneen vaikka oli pesutupa sillä vähän ällötti pestä yleisissä koneissa pyykkejä kun näki jonkun tunkevan oksennuksessa olevia vaatteita sinne.

Pyykki haisi ihmeelliselle eikä ollenkaan sellaiselle kuin omassa koneessa pestyt. En tykännyt siitä kun olin varannut oman ajan niin sinne änkee muita omia rytkyjään pöllyyttämään jos yksi pesukone oli jo vapaana. Röyhkeesti vain mitään kysymättä ja ihmettelin minkä takia siellä on ajanvarauslista jos sinne voi jotkut noin vain rynniä milloin sattuu.

Vierailija
15/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään. Olin neljä kuukautta ilman pesukonetta, eikä taloyhtiössä ollut pesutupaa. En olisi kyllä edes päässyt pesutupaan, koska en pystynyt kulkemaan portaissa. Pesin käsin kaksia kotivaatekertoja vuoron perään, mutta välillä se oli kivun vuoksi niin vaikeaa, että olin pesemättä. Lakanoita en pystynyt pesemään käsin, joten nukuin likaisissa. Onneksi oli sen verran muitakin ongelmia, että törkypesänä oleminen ei ollut päällimmäisenä mielessä.

Olin kolme kuukautta ilman pesukonetta joskus 80-luvun lopulla, mutta silloin olin elämääni aloitteleva urheilija, jolle täkinkin peseminen nyrkkipyykkinä olisi ollut kivaa kestävyysharjoittelua.

Vierailija
16/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutuvat ovat mielestäni kivoja pyykkien hoitamiseen. Ei tarvitse kotona väistellä pyykkitelinettä. Ainoa miinuspuoli on varkaat, joiden mukaan on lähtenyt joitain kivoja vaatekappaleita.

Vierailija
17/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi osallistua hepoalappuja laittelemaan että onko ollut hajusteita tai Huuskollissa eläimienkarvoja. Pyykkeihin on voinut joku koskea jopa siirtää ja väärään aikaan pesty tai kuivaushuone on täynnä 🙂

Voihan sellaisen heippalapun laittaa. Lisäksi vielä pyykitkin on ihan väärin ripustettu kuivaushuoneeseen.

Vierailija
18/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taloyhtiössä ilmainen pyykkitupa. Miksi maksaisin sähköstä ja vedestä, kun voin pyykätä ilmaiseksi? Iso kone, niin mahtuu kaikki pyykit kerralla koneeseen. Otan aamun ekan vuoron heti klo 7, koska silloin on aina kone vapaana. Pyykit koneeseen ja koiran kanssa lenkille. Lenkin jälkeen pyykit kuivaushuoneeseen. Parissa tunnissa kuivuvat. Eli koko viikon pyykit puhtaaksi ja kuivaksi kolmessa tunnissa, ei onnistuisi ikinä omassa koneessa niin nopeasti.

Vierailija
19/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa koneeseen? Minä hain oman koneeni ilmaiseksi omalla autollani, jonka osaan tarvittaessa korjata ja huoltaa.

Mitäs uusavuton sanoo tähän?

Ei ole ajokorttia tai sitä autoa. 

Vierailija
20/113 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on täyttä hemmettiä, etenkin koiranpennun kanssa, jolta lirahtelee vielä. Siinä sitten lavuaarissa ja sankossa peset 1 kerrallaan, yhtä juhlaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan