Minkä takia _kaikilla_ naisilla on nyt Marimekko-laukku?
Kommentit (120)
Minulla on reilu 10 vuotta vanha kangaslaukku toimistopäivinä. Läppäri mahtuu siihen sopivasti. Tuskin on mitään trendimallia. En ole muiden laukkuja katsellut.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Catepillarin reppua koska pitää vettä eivätkä tavarat mene sekaisin. Laukut ovat muutenkin epäkäytännöllisiä.
Reppu voidaan huomaamattasi viiltää auki ja tyhjentää vaikka seisoessasi liikennevaloissa. Laukku, jonka hihna menee vastakkaisen olan yli, on esimerkiksi matkoilla turvallisempi tärkeitä tavaroita ajatellen kuten lompakkoa, puhelinta, passia jne.
Ap valehtelet!
En ole ikinä elämässäni omistanut ainuttakaan Marimekon tuotetta, musta ne ovat susirumia.
Minulla on ollut pitkään, mutta kun sitä näkyy nyt kaikilla, niin pakko vaihtaa johonkin muuhun.
Olisitte antaneet meidän täti-ihmisten pitää Marimekon omana merkkinämme. Pitikö teidän pissisten omia sekin?
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on nykyään ylikallista tavaraa heikolla laadulla. Äitini oli ostanut Marimekolta laukun ja siitä oli hajonnut heti vetoketju. Eikös vähän aikaa sitten ollut juttua kun ihmisillä hajonnut Marimekon astiat käsiin. Eikä niiden tehtaillakaan ole aina tainnut olla kovin eettiset olosuhteet.
Jos haluan tukea suomalaista yritystä, niin ostan mielummin joltain pienyritykseltä. Saa muutenkin vähän persoonallisempaa tavaraa kuin tuota Marimekon massaa.
Ostapa, kun olet niin mahdottoman persoonallinen. Osta astiatkin.
Gratha on hyvä laukku! Nahkaa. Oikean kokoinen. Kiva hihna.
Jouduin jopa jonottamaan omaani.
Mutta sitä näkee tosiaan vain täällä maalla. Hesassa kaikilla naisilla on nyt halvat kangaskassit (ei brändi!).
Mulla on Korsin laukku käytössä. Marimekkokassi roikkuu kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Gratha alkaa olemaan jo nolo, kun se on joka tantan kainalossa. Jopa Marimekon myyjä oli tätä mieltä, esitteli mulle laukkuja ja sanoin, etten halua Grathaa, että siitä on mennyt maku kun siitä on tullut sellainen tusinalaukku. Sitäpaitsi suurimmalla osalla kantajistaan se ei edes näytä hyvältä kun siinä on niin lyhyt hihna.
Näyttää hyvälle, kunhan sulla ei ole pitkä selkä! Mulle on jopa vähän liian pitkä hihna ääriasennossa jopa talvitakin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Korsin laukku käytössä. Marimekkokassi roikkuu kaapissa.
Tehdään ekoteko. Postita mulle.
Siitä takakireät nuoret opettajat tunnistavat toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut aina. Ostan aina yliolan laukun. Niitä helppo kantaa koska kangasta ja ei tunnu kropassa kovana möykkynä.
Semmoinen helppo laukku.Mullakin niitä peruslaukkuja jotain 10 kpl , kaikki eri värisiä. Ja jokainen ostettu kirpparilta uudenveroisena, kalleimmasta olen maksanut 25 euroa. Mustaa en omista, musta väri Marimekon laukuissa haalistuu tosi nopeasti. Käytännöllisiä ovat. Ainoa, että metalliosien pinnoite kuluu ja alta pohottaa kupari hyvin helposti. Sama ilmiö kuin jossain Snön koruissa. Eli eivät mitään laatutuotteita Marimekon laukut varsinaisesti ole, koska metalliosiin ei haluta panostaa vaan tehdään halvimmasta mahdollisesta ja sitten vaan huonosti ja laatutestaamatta pinnoitetaan millä sattuu.
Niitä grathoja ynnä muita en tasan huoli, ovat karmeita. Varsinkin jos hihnassa lukee marimekko.
Mun Grathalle on käynyt juuri näin. Onko joku maalannut kuparin piiloon tm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän Catepillarin reppua koska pitää vettä eivätkä tavarat mene sekaisin. Laukut ovat muutenkin epäkäytännöllisiä.
Reppu voidaan huomaamattasi viiltää auki ja tyhjentää vaikka seisoessasi liikennevaloissa. Laukku, jonka hihna menee vastakkaisen olan yli, on esimerkiksi matkoilla turvallisempi tärkeitä tavaroita ajatellen kuten lompakkoa, puhelinta, passia jne.
Siellä Marimekkohullu selittelee miksi Marimekkolaukku olisi parempi. Ei miehiä ryöstetä sen enenpää kuin naisia kadulla.
-eri
Vierailija kirjoitti:
No, koska suomalaisten naisten tyylitaju on olematon. Laadukkaita ja tyylikkäitä laukkuja on vaikka kuinka paljon.
Ylihinnoiteltu Kiinassa valmistettu Gratha jossa logoja vilisevä kangashihna on tästä täydellinen esimerkki.
Alkuun valmistettiin Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Gratha on kuin Marc Jacobsin snapshot-laukku joku aikaa sitten. Kaikilla on se, mutta trendikäs tyyli menee ohi pian, ei ole kovin ajaton hihnan ja laukun materiaaliyhdistelmä, hihnan leveys sekä näyttävä logo.
Sen hihnan voi sit vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitä näkee tosiaan vain täällä maalla. Hesassa kaikilla naisilla on nyt halvat kangaskassit (ei brändi!).
Gratha on joku nuorten naisten pakollinen muotilaukku, mutta ei sinne kyllä oikeesti mahdu mitään. Se logohihna on susiruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gratha on joku nuorten naisten pakollinen muotilaukku, mutta ei sinne kyllä oikeesti mahdu mitään. Se logohihna on susiruma.
Just sopivan kokoinen kännykälle ja isolle lompakolle.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tuottaa aloittajalle pettymys, mutta ainakaan minulla ei ole Marimekon tuotteita, missään muodossa.
Ei ole minullakaan ole koskaan ollutkaan.
Minusta tuntuu, että ne Marimekko-naiset tuntevat itsensä jotenkin arvottomaksi ja yrittävät tuota ko kassia roikottamalla tuoda itselleen jotain lisäarvoa.
Kristittynä en tarvitse moista, koska tiedän, että Isä Jumala ja Jeesus rakastaa minua ja pitää minua ainutlaatuisena ja arvokkaana luomuksenaan ilman kalliita ja arvokkaita hepeniä ja tavaroita yms.
Mulla ei ole myöskään mitään Marimekkoa, ne ei ole mun juttu. Se pieni olkalaukku maksaa yli 300€.. sain nätimmän ja toimivamman 180 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo e8ikä tuu. Ainakaan sitä Grathaa.
Tämä! Tilaan mieluummin Outnetista Gannin 🤭