Minkä takia _kaikilla_ naisilla on nyt Marimekko-laukku?
Kommentit (120)
Ostin Pradan erottuakseni massasta. Myyn eniten tarjoavalle.
En omista enkä kannata Marimekkoa. Muka suomalainen, pelkkää paskaa. Käyttää uiguuripuuvillaa niinku kaikki muutkin "vastuulliset" brändit. Oon kyllä aina ollu ylpeästi erilainen ja saanut nautintoa siitä että poikkeaa massasta, että eipä siinä. Tullut sen mukana kyllä kiusaamista ja huutelua kadulla, mutta eipä ole menoa hidastanut.
Äitini osti minulle Marimekon Pal-laukun ja se on paras laukku, joka minulla on ikinä ollut. Ei liian iso eikä liian pieni, vaan juuri sopiva. Matkoilla mahtava, koska on omat lokerot lompakolle, kännykälle ja pikkusälälle, ja laukkuun mahtuu juuri sopivasti myös tabletti, eväitä, varasukat ja -alushousut ja vaikka mitä muuta pientä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut aina. Ostan aina yliolan laukun. Niitä helppo kantaa koska kangasta ja ei tunnu kropassa kovana möykkynä.
Semmoinen helppo laukku.
Eikä niitä niin vaan nyysitä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini osti minulle Marimekon Pal-laukun ja se on paras laukku, joka minulla on ikinä ollut. Ei liian iso eikä liian pieni, vaan juuri sopiva. Matkoilla mahtava, koska on omat lokerot lompakolle, kännykälle ja pikkusälälle, ja laukkuun mahtuu juuri sopivasti myös tabletti, eväitä, varasukat ja -alushousut ja vaikka mitä muuta pientä.
Piti käydä kurkkaamassa millainen laukku tuo on. Kappas, tuohan on tismalleen samannäköinen kuin tuo omani, jonka ostin kymmenisen vuotta sitten. Laukku on käytössä lähes joka päivä ja se on edelleen siistin näköinen. Yksi elämäni parhaimmista ostoista.
Karla on just hyvä arkilaukku, ostin omani jo vuosia sitten.
Seinäjoella sisustetaan jopa Marimekon paperikasseilla. Niitä ripotellaan ympäri kämppää ja sitten valokuvataan someen :D
Niin rumia kapistuksia en tule ikinä ostamaan. Hyi!
Mulla on Urban Crossbody, johon olen umpikyllästynyt mutta se on käytännöllinen eikä kulu millään, joten käytän sitä vaikka tylsä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa rakastin marimekkoa. Nyt se on vaan w oke pissisten merkki. Ei kiitos. Eivät edusta minun arvoja, eikä sen puoleen eivät vaatteetkaan enää istu suomalaiselle perusnaiselle. Lauku ylihintaisia muovipusseja.
= Sinä olet kasvanut pissisvaiheen ohi & olet lihonut :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut aina. Ostan aina yliolan laukun. Niitä helppo kantaa koska kangasta ja ei tunnu kropassa kovana möykkynä.
Semmoinen helppo laukku.
Mullakin niitä peruslaukkuja jotain 10 kpl , kaikki eri värisiä. Ja jokainen ostettu kirpparilta uudenveroisena, kalleimmasta olen maksanut 25 euroa. Mustaa en omista, musta väri Marimekon laukuissa haalistuu tosi nopeasti. Käytännöllisiä ovat. Ainoa, että metalliosien pinnoite kuluu ja alta pohottaa kupari hyvin helposti. Sama ilmiö kuin jossain Snön koruissa. Eli eivät mitään laatutuotteita Marimekon laukut varsinaisesti ole, koska metalliosiin ei haluta panostaa vaan tehdään halvimmasta mahdollisesta ja sitten vaan huonosti ja laatutestaamatta pinnoitetaan millä sattuu.
Niitä grathoja ynnä muita en tasan huoli, ovat karmeita. Varsinkin jos hihnassa lukee marimekko.
Ne luulee, että se on magee... Ei oo.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sun käyttämä muovipussikaan mikään magee oo.
Mulla on semmoinen ihan pieni Marimekon pussukkalaukku, joita oli jonain kylkiäisinä apteekeissa muutama vuosi sitten. Ja sit se musta olkalaukku, jonka sain vuosia sitten isältäni. Minulla on nyt Lumin pienehkö käsilaukku, mutta se on vaalea ja jonkun mustan tarvitsisin rinnalle. Gratha näyttäis koon ja mallin puolesta just hyvälle, mutta en halua logohihnaa enkä ehkä halua kuitenkaan samaa kuin tosi monilla muilla 😅
Vierailija kirjoitti:
Onko magee vai ei, se on makuasia. Et voi päättää muitten puolesta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Gratha-laukkuja näkee nyt tosi paljon. Tiedättehän sen nahkaisen pikkulaukun, jonka mustavalkoisessa hihnassa lukee Marimekko. Halusin sellaisen itsekin ja hankinkin kevättalvella, mutta mietin sen laittamista hetkeksi käyttötauolle, kun oikeasti joka toisella on se sama.
Yhtä lapsellista.
"Kaikilla on niin en voi käyttää :(("
"Kellään ei oo niin en voi käyttää :(("
Kunnon teini.
Se Gratha alkaa olemaan jo nolo, kun se on joka tantan kainalossa. Jopa Marimekon myyjä oli tätä mieltä, esitteli mulle laukkuja ja sanoin, etten halua Grathaa, että siitä on mennyt maku kun siitä on tullut sellainen tusinalaukku. Sitäpaitsi suurimmalla osalla kantajistaan se ei edes näytä hyvältä kun siinä on niin lyhyt hihna.
Semmoinen helppo laukku.