Miksi yli 40v mies on vapaa ja perheetön
Kommentit (269)
On hyvin perusteltua sanoa, että osa sinkkumiehistä muistuttaa elintavoiltaan, ellei mahd. ulkosielta olemukseltaankin enempi osaa naisista kuin osaa miehistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on joku vika, joka estää parisuhteen ja lapsien saannin. Luultavasti näitä naisia pelkääviä vähintäänkin henkisiä peräkammaripoikia.
Ai että jos joku haluaa olla yksin, niin siinä ihmisessä on joku vika sun mielestä?
Jos jossain jotain häikkää on, niin sun stereotyyppisessä ajattelutavassa.
Kaikkea te naiset keksitte. Sitäkin, että jos joku mies ei halua olla jonkun naisen kanssa, niin alatte levittämään jotain valheita, että se mies on homo, joku vikahan siinä on.
Sinä olet se viallinen.
Muuten jees, paitsi että olen mies. Mikähän se sinun sinkkuuden syy mahtaa olla...
Jos menisin naisen kanssa yhteen, sen naisen pitäisi jotenkin parantaa elämänlaatuani. Mitenkähän se mahtaisi tapahtua?
Ps. Materiaalisesti on kaikkea, ystäviä on, harrastuksia on, kompromisseja ei tarvitse tehdä.
40v vapaa ja perheetön mies? Nääh taitaa jotain vikaa olla, iskenpä naapurin Tuijan miehen sen sijaan, siinä on hyväksi todettu. Näinkö se sitten menee.
Seksiä en tarvitse ja suhteessa joutuisi todnäk vaan pomppimaan naisen mielihalujen mukaan, joten mitäpä sitä moisia. Kaikki tapaamani naiset on olleet repimässä milloin mihinkin epäkiinnostaviin tapahtumiin ja aktiviteetteihin, eikä heitäkään ole minun puuhani kiinnostaneet.
Eikös se nyt ole ihan normaalia erota ja olla sen jälkeen sinkkuna ainakin jonkin aikaa. Läheskään kaikki eivät lapsia halua joten tuolloin olet lapseton sinkku. Ihan ihmeellistä ruveta etsimään jotain vikoja toisista tuon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
40v vapaa ja perheetön mies? Nääh taitaa jotain vikaa olla, iskenpä naapurin Tuijan miehen sen sijaan, siinä on hyväksi todettu. Näinkö se sitten menee.
Esität vähän tylsän kärjistyksen mutta koska olen itse ollut aina sinkku, niin sanosin, että ei se nyt ihan noinkaan mene. Mutta, mutta kyllä se silti on toisinaan tuntunut sille, että asiat ikään kuin kasautuu tässäkin. Esimerkki samassa ajassa kuin itse olen ollut sinkku (olen aina ollut ja ikää on jo yli 40 vuotta) moni muu on ennättänyt parisuhteeseen. osa useampaankin kertaan
Syitä aiempien suhteiden päättymiseen on ainakin yhtä monta kuin on eroa, joten en ala nyt sen kummemmin moralisoimaan tai arvostelemaan kenenkään ero(ja).
Väitänkin nyt, että toisinaan tuntuu sille, että jos ei ole takana ensimmäsitäkään parisuhdetta sanotaanko nyt vaikka 35 vuotiaana niin on paljon todennäköisempää, että ei ole sitä vielä 40 vuotiaanakaan saanut mahdollisuuttta elää ja olla parisuhteessa. Verrattuna siihen, että jos 35 vuotiaana takana yksi tai useampi parisuhde, niin todennäköisesti löytää mahd- jo ennen kuin on täyttänyt 40 vuotta uuden parisuhdekumppanin itselleen.
Tämä ketju sai miettimään.
Olen suurperheestä. Meillä oli liikaa omia ja muiden lapsia ikävuodet 3-20.
Armeijan jälkeen päätin, en omia halua, vaan rauhaa. Introverttinä raskasta ja äänekästä. 20-30 ei ollut edes aikaa perheelle. Pari tutkintoa, 2 työtä ja kasa harrastuksia, kavereita, biletystä , bändihommia, matkustelua.
Tyttöystävä tarjokkaita oli, mutta ei kauaa mukana pysyneet.
Mitä iloa on miehestä, joka lähtee aamulla kouluun, iltapäivällä töihin, yöllä ehkä harrastus/bilejuttuihin. Tulee väsyneenä nukkumaan, jos tulee.
Joku vika on. Mun tuntemat yli 40-vuotiaat sinkkumiehet ovat järjestäen itsekkäitä sovinisteja. Eivät edes itse tajua sitä, mutta ajatusmaailmasta paistaa läpi, että naiset ovat tyhmempiä ja osaamattomampia kuin miehet, ja kelpaavat lähinnä vai taloudenhoitajiksi. Sitten ihmettelevät kun naiset lähtevät, kun huomaavat että heitä vain hyväksikäytetään.
Vierailija kirjoitti:
Joku vika on. Mun tuntemat yli 40-vuotiaat sinkkumiehet ovat järjestäen itsekkäitä sovinisteja. Eivät edes itse tajua sitä, mutta ajatusmaailmasta paistaa läpi, että naiset ovat tyhmempiä ja osaamattomampia kuin miehet, ja kelpaavat lähinnä vai taloudenhoitajiksi. Sitten ihmettelevät kun naiset lähtevät, kun huomaavat että heitä vain hyväksikäytetään.
Ja vastaavanikäiset sinkkunaiset ovat...? Kertoisitko tämänkin?
Vierailija kirjoitti:
Jos menisin naisen kanssa yhteen, sen naisen pitäisi jotenkin parantaa elämänlaatuani. Mitenkähän se mahtaisi tapahtua?
Ps. Materiaalisesti on kaikkea, ystäviä on, harrastuksia on, kompromisseja ei tarvitse tehdä.
Olen sinkkunainen, joka ei etsi parisuhdetta, mutta en pane pahakseni, jos mukava mies sattuisi tulemaan kohdalle. Yhteen en kuitenkaan menisi enää kenenkään kanssa, jos sillä tarkoitetaan yhteen muuttamista. Olen jo liian luutunut omiin tapoihini ja ainaisiin projekteihini keittiön pöydällä, että ei siihen toista ihmistä omine tapoineen saisi sovitettua. Olen onnellinen nytkin, mutta hyvä seurustelusuhde voisi tuoda lisää lempeyttä ja rakkautta elämään ja ehkä yhtä tärkeää, että itse saisi rakastaa toista, vaikka ei koko ajan kyljessä kiinni olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavanikäiset sinkkunaiset ovat...? Kertoisitko tämänkin?
Olen eri, mutta voin kertoa, että sinkkuuteni syyt ovat arvomaailmani. En uskalla lähteä treffeille, jos joku tulee kysymään, koska olen feministi, vegaani, viherpiipertäjä. Sellainen yhdistelmä saa monet miehet vihaiseksi, varsinkin jos on vartaloltaan hoikahko tiimalasi. Lisäksi vielä harrastukseni ovat joko liian feminiinisiä tai liian äijämäisiä. Liikaa naisenergiaa tai liiaksi miehen varpaille tallovaa. Toisaalta, kukaan ei menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Huono parisuhde ja kumppani tuskin parantaisivatkaan, se sopiva kumppani ja hyvä parisuhde voi antaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on näitä jotka toitottaa kaikille vastaantulijoille miten vasemmisto tuhoaa Suomen. Ei sellainenkaan kauheasti pariutumista edistä.
Ei niin, vaikka ovat oikeassa. Tuhoaa muuten oikeistokin suomen, ja keskusta. Uhraa kaiken mitä sanovat arvostavansa, moraaliposeerauksen alttarilla. Jos tämmöinen fiksu mies haluaa perheen, ei kannata jäädä Suomeen. Eikä sitä naista voi tuoda Suomeen, kun Suomen toksinen ilmapiiri turmelee sitten hänetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omasta halustaan. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita.
Jospa se yli 40-vuotias mies haluaa olla ennen kaikkea vapaa eikä siitä kärsi kukaan muu kun on sinkku. Hän voi päättää omasta ajan ja rahan käytöstä ja vanhemmatkin pärjäävät vielä ilman omaishoitajaa. Siihen ikään mennessä on jo ehtinyt riittävästi etsiä sitä romanttista rakkautta ja sen energian voi suunnata vaikkapa itsensä kehittämiseen ja omiin harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinkkunainen, joka ei etsi parisuhdetta, mutta en pane pahakseni, jos mukava mies sattuisi tulemaan kohdalle. Yhteen en kuitenkaan menisi enää kenenkään kanssa, jos sillä tarkoitetaan yhteen muuttamista. Olen jo liian luutunut omiin tapoihini ja ainaisiin projekteihini keittiön pöydällä, että ei siihen toista ihmistä omine tapoineen saisi sovitettua. Olen onnellinen nytkin, mutta hyvä seurustelusuhde voisi tuoda lisää lempeyttä ja rakkautta elämään ja ehkä yhtä tärkeää, että itse saisi rakastaa toista, vaikka ei koko ajan kyljessä kiinni olisikaan.
Minullakin on miehenä sen verran ikää että voisin korkeintaan harkita kahden asunnon suhdetta, jolloin sitä naista voisi tavata laatuajan merkeissä silloin kuin se sopii molemmille osapuolille. En viitsisi tai haluaisi luopua omista rakkaista tavoista kenenkään ihmisen takia. Semmoinen mukava juttuseura kahvilassa tai yhdessä liikkuessa riittäisi eikä tässä iässä haluaa enää mitään monimutkaisia ihmissuhdekuvioita tai raatelevaa ja kuluttavaa intohimoa.
Liian pieni muna naisten makuun. Ei siihen muuta tarvita.
m48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 45-vuotias sinkku heteromies, urheilullinen, hyvässä työssä, korkeasti koulutettu enkä omasta mielestäni mitenkään ruma. Olin avoliitossa monta vuotta n. kolmekymppiseksi, mutta se kaatui erinäisiin syihin.
Elämänlaatuani ehkä eniten nostanut päätös oli lakata etsimästä parisuhdetta, ja alkaa käydä purkamassa seksuaaliset paineet ammattilaisella! En näe tässä järjestelyssä kuin hyviä puolia. Lapsia en ole koskaan halunnut, kotini saan hoidettua aivan mainiosti yksin, ja kavereita riittää. Olin yksinäisempi parisuhteessa kuin nyt sinkkuna. Rahaa kuluu vähemmän kuin suhteessa ollessa, eikä tarvitse tyytyä kompromisseihin arjessa.
Suosittelen muillekin, ainakin lapsettomille!
Hys hys, näkeehän sen jo alapeukuistakin, ettei tätä salaisuutta sovi liian laajoille joukoille paljastaa. Mistä ne perus-av-mammat sitten löytävät käskytettäviä, jos miehet yleisemminkin alkavat tajuta tämän?
eiköhän ne neagat tulleet tuosta ällöttävästä huorissakäymisestä..
Eikö oikein leikkaa? Siksihän se on "ällöttävää", tai "hyväksikäyttöä", koska se on uhka omalle arvontunteelle/vallalle/neuvotteluasemalle. Hölmöt ehkä uskovat noihin syihin, mutta ei mene älykkäille läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan todennut naisten suhteen, ettei maksa vaivaa. Miksi hommata lehmä, jos juo mehua.
Maitoa.
Mehuapas.
kaljaa
Ei se nyt noin yksinkertaista ole mutta totta on, että sinkkumiehissä voi kohdata ääripäät. On heitä joilla menee monin tavoin (, kuten mm. sosiaalisesti, taloudellsiesti ja terveyden puolesta) hyvin ja erinomaisesti ja sitten janan toisen ääripään edustajia, joilla menee moninaisin tavoin kaikkein heikoitem.
Onkin perusteltua sanoa, että osa sinkkumiehistä muistuttaa elintavoiltaan, ellei mahd. ulkosielta olemukseltaankin enempi osaa naisista kuin osaa naisista.
Mutta ainakin taas tämä keskustelu on onnistunut taas ylläpitämään mielikuvaa, että (lähes) kaikkien miesten arvostus nousee -niin naisten kuin miesten- silmissä ja mielikuvissa, jos miehellä on parisuhde kumppani. - Ja vielä enemmän, jos tuo kumppani on nainen.