Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 40v mies on vapaa ja perheetön

Vierailija
14.06.2022 |

Onko siinä joku vika?

Kommentit (269)

Vierailija
141/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on joku vika, joka estää parisuhteen ja lapsien saannin. Luultavasti näitä naisia pelkääviä vähintäänkin henkisiä peräkammaripoikia.

Ai että jos joku haluaa olla yksin, niin siinä ihmisessä on joku vika sun mielestä?

Jos jossain jotain häikkää on, niin sun stereotyyppisessä ajattelutavassa.

Kaikkea te naiset keksitte. Sitäkin, että jos joku mies ei halua olla jonkun naisen kanssa, niin alatte levittämään jotain valheita, että se mies on homo, joku vikahan siinä on.

Sinä olet se viallinen.

Vierailija
142/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän ei yksinkertaisesti ole halunnut perhettä? Miksi pitäisi olla jokin "vika", vai lasketaanko velaus viaksi? Eiköhän meissä kaikissa ole jotain "vikaa", ihan niissä perheellisissäkin.

Tämä. Ihan niin kuin perheellistyminen poistaisi ihmisestä viat! Joopa joo. Sehän me nähdään huostaanotettujen lasten määrän jatkuvasta kasvusta, avioerojen määrästä, "onnellisista" uusperheistä jne että kyllä perheellisyys viat poistaa!

Oksettaa kuinka ahtaassa laatikossa ihmiset elää. Ollaan olevinaan niin suvaitsevaisia, mutta suvaitsevuus riittää tasan niin kauan kun ympärillä pyörii naimisissa olevia, pari lasta pyöräyttäneitä, kultaisen noutajan omistavia pariskuntia. Mitä enemmän tästä poikkeat, sitä enemmän sinussa täytyy olla jotain vikaa!

Tää on kyllä totta. Meillä alkaa kaveriporukassa (n. 40v) olla nyt eronneita ja sitten siellä on se yksi perheellinen, joka aina voivottelee, että mistähän teille sinkuille nyt jotkut löydettäisiin (miksi olisi edes löydettävä, lapsethan meillä on jo tehtynä?). Oikein korostaa sitä omaa ihanaa parisuhdettaan. Totuus on, että ko. henkilöllä menee todella huonosti, heikko tulotaso ja on ihan mt-diagnoosia jne. Meillä sinkuilla taas on elämä nyt aika mallillaan.

Ei sillä, voishan se parisuhdekin olla kiva, kuka nyt ei seksiä ja läheisyyttä halua, mutta ei se nyt ole mikään ainoa tie onneen.

Niin ja jotkut haluaa sen parisuhteen ihan sen parisuhteen vuoksi, ei siksi että saisi lapset tehtyä. Varmaan aika ällistyttävä ajatus sekin monelle. Viittaan kommenttiisi "miksi olisi edes löydettävä, lapsethan meillä on jo tehtynä". Esim itse olisin ollut koko ikäni sinkkuna, jos parisuhteen ainut päämäärä olisi ollut lasten tekeminen. Itse olen parisuhteessa siksi, että rakastan kumppaniani ja elämäni on huomattavasti parempaa hänen kanssaan, kuin ilman häntä. En siksi että tavoitteena olisi tehdä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia syitä ei näe helposti päällepäin (matalat testot, mt ongelmat yms)

Vierailija
144/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin jo 41-vuotias, naiseni jätti minut ja lähti toisen miehen kelkkaan. Olin koko aikuisikäni etsinyt ihmistä, josta voisin kiinnostua, ihastua ja rakastua ja lopulta löysin hänet. Mistä minä nyt enää löydän sielun kumppanin tässä iässä?

Puolisoni eli 18 vuotta avoliitossa, koko aikuisikänsä käytännössä siis. Lapsia heille ei siunaantunut, sillä suhde kuivui muutamassa vuodessa kämppissuhteeksi. Olivat kuitenkin tottuneet olemaan yhdessä ja yhteistä omaisuutta kun oli, joten tilanne jämähti.

Nainen aloitti selän takana salasuhteen, jota kesti ainakin yli puoli vuotta ennenkuin nyk.puolisolleni selvisi mistä oli kyse. Mies ei silti ottanut asiaa puheeksi, vaan odotti, että nainen myöntäisi asian itse. Ei koskaan myöntänyt suhdetta, ei vuoden päästäkään erosta, mutta naisen aloitteesta sitten erosivat. Mies oli viittä vaille neljäkymmentä ja lapseton, kun joutui aloittamaan elämänsä alusta.

Tapasimme, kun mies oli juuri täyttänyt 41v. Olemme olleet 3,5v yhdessä, kihloissa ollaan ja asunto ostettu yhdessä, lapsi syntyy alkusyksyllä.

Vierailija
145/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yli 40v nainen on vapaa ja perheetön?

Nirso?

Joo, pitäisi tyytyä Penaan vaikka ei yhtään kiinnosta. Onko mies nirso jos naapurin lihava Leena ei kiinnosta elämänkumppanina?

Ei fiksulta ja tasapainosielta vaikuttava 40 vuotias sinkkumies, jolla ei ole, eikä tiedetä olleen parisuhdetta on oman kokemukseni mukaan  esimerkiksi"vain" (kaappi)homo. - Koska kaikki "kunnon miehet" ovat jo parisuhteessa ja perheellistyneet -  Kysymyksen esittänyt naapurin rouva kyllä pyysi anteeksi suoraa kysymystään kun hänen mielestään saattaisin olla ihan hyvä kandidaatti vaikka hänelle vävyksi. - kuulemma hänen tyttärensäkin olisi nyt vapaa....  

Joku on myös kysynyt, että olenko mahdollsiesti uskovainen, enkä vakaumukseni vuoksi voisi elää parisuhteessa ilman papin aamenta. 

Hämmentävää oli myös kun eräskin treffikumppanini, että onko minua mahd. käytetty lapsena hyväksi tai olenko traumatisoitunut esimerkiksi koulukiusaamsien vuoksi. (Sivumennen sanoen aika suora kysymys ensi treffeillä!)

- Kyllä, kuten edellä jo mainitsinkin niin luultavasti olsin päässyt vähemmällä, jos olisin ymmärtänyt aina valehdella, jos tai kun joku on halunnut kysyä aiempien parisuhdekumppaneideni määrää. 

M 43

Vierailija
146/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirso?

Joo, pitäisi tyytyä Penaan vaikka ei yhtään kiinnosta. Onko mies nirso jos naapurin lihava Leena ei kiinnosta elämänkumppanina?

Ei fiksulta ja tasapainosielta vaikuttava 40 vuotias sinkkumies, jolla ei ole, eikä tiedetä olleen parisuhdetta on oman kokemukseni mukaan  esimerkiksi"vain" (kaappi)homo. - Koska kaikki "kunnon miehet" ovat jo parisuhteessa ja perheellistyneet -  Kysymyksen esittänyt naapurin rouva kyllä pyysi anteeksi suoraa kysymystään kun hänen mielestään saattaisin olla ihan hyvä kandidaatti vaikka hänelle vävyksi. - kuulemma hänen tyttärensäkin olisi nyt vapaa....  

Joku on myös kysynyt, että olenko mahdollsiesti uskovainen, enkä vakaumukseni vuoksi voisi elää parisuhteessa ilman papin aamenta. 

Hämmentävää oli myös kun eräskin treffikumppanini, että onko minua mahd. käytetty lapsena hyväksi tai olenko traumatisoitunut esimerkiksi koulukiusaamsien vuoksi. (Sivumennen sanoen aika suora kysymys ensi treffeillä!)

- Kyllä, kuten edellä jo mainitsinkin niin luultavasti olsin päässyt vähemmällä, jos olisin ymmärtänyt aina valehdella, jos tai kun joku on halunnut kysyä aiempien parisuhdekumppaneideni määrää. 

M 43

Betamiehet, jotka alistuvat kaikkin naisen päähänpistoihin epätoivossaan ja pilluriippuvuudessaan, ovat parisuhteessa.

Vierailija
147/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirso?

M 43

- Koska kaikki "kunnon miehet" ovat jo parisuhteessa

Näin stereotyyppisesti ja mustavalkoisesti suurin osan ihan oikeasti varmaan ajattelee, valitettavasti.

Vierailija
148/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ihmisellä on oma perhe.

Tervetuloa 2000-luvulle.

Nyt on 20-luku

Vierailija
149/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset taidot jääneet kehittymättä.

Tiedän suvussa 2 aikamiespoikaa.

Sisäänpäin kääntyneitä.

Ei osata edes tervehtiä, kun tullaan kylään.

Lypsämällä saa lypsää sanan suusta.

Vierailija
150/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se ei ehkä olekaan homo? No sittenhän ehkä uskallan lähestyä.

Vierailija
151/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin asia mitä ihminen voi tehdä on saada jälkeläisiä. Näin meillä on mahdollisuus olla mukana ainutlaatuisessa katkeamattomassa sukupolvien ketjussa. 99% ihmisistä ei jätä jälkeensä mitään merkittävää tai jää millään tavalla historiaan. Jälkipolvet ovat ainoa asia mitä jätämme jälkeemme.

Eli jos teen jonkun mielenterveysongelmaisen, väkivaltaisen juopon tähän maahan niin olen tehnyt jotain merkittävää mielestäsi? Mitään takeita ei nimittäin kukaan voi antaa mitä siitä lapsesta tulisi.

Onko käynyt mielessä, että joku voi haluta elämältään eniten juuri sitä, ettei jättäisi mitään jälkeensä? Minulle on tärkeintä että voin joka päivä hengissä ollessani elää arvojeni mukaista elämää. Viis veisaan mitä muut siitä ajattelee ja sitten kun kuolen, on parempikin ettei jäljelle jää mitään.

Totta kai tahdomme elää arvojemme mukaista elämää joka päivä. Mutta tahdomme myös olla osa jotain mikä on itseämme suurempaa. Ja sitä on se, että jätämme jälkeemme sukupolvia, joille voimme siirtää tietoamme ja viisauttamme, jota olemme edellisiltä sukupolvilta saaneet ja itse oman elämämme aikana kerryttäneet.

Miksi ajattelet, että on parempi, jos sinusta ei jää jäljelle mitään? Minusta hirvittävän ikävä ajatus. Aivan kuin elämäsi suurin arvo olisi ollut vain hetkellisessä, väliaikaisessa ilon tai merkityksellisyyden kokemuksessa joka on nyt kanssasi iäksi sammunut.

Vierailija
152/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v mies+vapaa+perheetön!

AP mainitsi 3 puhtaasti positiivista asiaa, ja sitten kysyy on jotain vikaa?! Etenkin yhdistettynä nuo ovat enemmän kuin osiensa summa. Hyvä jos nelikymppisenä vielä välttänyt pallot jalkaan!

Vierailija
153/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheetön, tyttöystävätön, työtön, kaveriton ja lapseton koska en pidä erityisesti ihmisistä. En silti ole hylkiö vaan ihan sosiaalinen ihmisten parissa. En halua antaa panostani yhteiskunnalle ja saan siitä tyydytystä.

Näin ei ole aina ollut vaan minulla on nuorempana ollut kaikki edellämainituista lapsia lukuunottamatta. Tein päätöksen 10 vuotta sitten ja olen ihan tyytyväinen.

Akateeminen mies 44v

Vierailija
154/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten hän ei yksinkertaisesti ole halunnut perhettä? Miksi pitäisi olla jokin "vika", vai lasketaanko velaus viaksi? Eiköhän meissä kaikissa ole jotain "vikaa", ihan niissä perheellisissäkin.

Tämä. Ihan niin kuin perheellistyminen poistaisi ihmisestä viat! Joopa joo. Sehän me nähdään huostaanotettujen lasten määrän jatkuvasta kasvusta, avioerojen määrästä, "onnellisista" uusperheistä jne että kyllä perheellisyys viat poistaa!

Oksettaa kuinka ahtaassa laatikossa ihmiset elää. Ollaan olevinaan niin suvaitsevaisia, mutta suvaitsevuus riittää tasan niin kauan kun ympärillä pyörii naimisissa olevia, pari lasta pyöräyttäneitä, kultaisen noutajan omistavia pariskuntia. Mitä enemmän tästä poikkeat, sitä enemmän sinussa täytyy olla jotain vikaa!

Tää on kyllä totta. Meillä alkaa kaveriporukassa (n. 40v) olla nyt eronneita ja sitten siellä on se yksi perheellinen, joka aina voivottelee, että mistähän teille sinkuille nyt jotkut löydettäisiin (miksi olisi edes löydettävä, lapsethan meillä on jo tehtynä?). Oikein korostaa sitä omaa ihanaa parisuhdettaan. Totuus on, että ko. henkilöllä menee todella huonosti, heikko tulotaso ja on ihan mt-diagnoosia jne. Meillä sinkuilla taas on elämä nyt aika mallillaan.

Ei sillä, voishan se parisuhdekin olla kiva, kuka nyt ei seksiä ja läheisyyttä halua, mutta ei se nyt ole mikään ainoa tie onneen.

Niin ja jotkut haluaa sen parisuhteen ihan sen parisuhteen vuoksi, ei siksi että saisi lapset tehtyä. Varmaan aika ällistyttävä ajatus sekin monelle. Viittaan kommenttiisi "miksi olisi edes löydettävä, lapsethan meillä on jo tehtynä". Esim itse olisin ollut koko ikäni sinkkuna, jos parisuhteen ainut päämäärä olisi ollut lasten tekeminen. Itse olen parisuhteessa siksi, että rakastan kumppaniani ja elämäni on huomattavasti parempaa hänen kanssaan, kuin ilman häntä. En siksi että tavoitteena olisi tehdä lapsia.

Kirjoitin tuon lähinnä siksi, että näin vajaa nelikymppisenä ne, keillä on oikeasti hirveä hätä pariutua, yleensä haluavat vielä lapsia. Eli pointti oli vain, että itselläni ei moista hätää edes ole, joten en ymmärrä, miksi monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että mulle joku pitäisi löytää. Ja sanoinhan lopussa, että parisuhdekin voisi olla kiva, mutta ei edelleenkään pakollinen, että voisi olla onnellinen.

Vierailija
155/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki ei halua hankkia lapsia. Lisäksi "sen oikean" tapaaminen ei ole mitenkään helppoa aina.

Vierailija
156/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olisin halunnut perheen ja parisuhteen, mutta joskus 32-33 vuotiaana totesin että motivaatiota ei ole enää. Siirsin parisuhteen etsimiseen käyttämäni ajan mielekkäämpään tekemiseen ja elämänlaatu parani heti. Esimerkiksi viikonloppuja ei tarvitse enää uhrata baareissa ja festareilla roikkumisen, vaan voi tehdä ja harrastaa mitä haluaa ja rahaa jää enemmän käyttöön.

Vierailija
157/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että on parempi, jos sinusta ei jää jäljelle mitään? Minusta hirvittävän ikävä ajatus. Aivan kuin elämäsi suurin arvo olisi ollut vain hetkellisessä, väliaikaisessa ilon tai merkityksellisyyden kokemuksessa joka on nyt kanssasi iäksi sammunut.

Juice Leskisen Blues nro 13 kaksi viimeistä säkeistöä:

Toiset täällä tallaa ympyrää

ja kun he kuolee, niin jälki jää, 

jota toiset jatkaa saa, toiset jatkaa saa

Minä kun kuolen, niin kuolen pois

kuin elänytkään en koskaan ois.

Minut voitte unohtaa, voitte unohtaa

Minä en halua jättää jälkeeni mitään roskaa tai sotkua (ml. jälkeläiset). Minä en tänne pyytänyt tai halunnut. Yritän elää elämäni siivosti, tuottamatta muille ihmisille tai ympäristölle turhaa harmia. Kannan kyllä korteni kekoon ja maksan veroni, mutta anonyymisti.

Vierailija
158/269 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheon helvetti - siksi.

Vierailija
159/269 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on ongelmainen tai sitten ei vaan ole löytänyt oikeaa. Kokeilemalla selviää.

Vierailija
160/269 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa: joko ei ole koskaan saanut pillua tai on saanut aivan järkyttävän paljon pillua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi