Omistusasuntojen rakentajat katosivat Kruunuvuorenrannasta - paikalle syntyykin Suomen suurimpia vuokrataloalueita
Merinäköala on tietysti varattu omistusasunnoille, mutta veikö korona ja etätyö vuokra-asujatkin?
https://www.uuttahelsinkia.fi/sites/default/files/osion_artikkelisivun_…
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt Kruunuvuorenrannassa asujat, millaista siellä on asua? Onko kauppoja, miten kulkuyhteydet pelaa jne.
Onko viihtyisää?
On uusi K-market rannassa öljysäiliö 468 vieressä. Pizzeria on myös. Bussi kulkee ruuhka-aikaan 5 min välein. Yksityiset vesibussit muutaman kerran päivässä. Ensi kesänä tulossa HSL-vesibussi. Laajasalon keskustassa kaikki muut palvelut. Itse olen viihtynyt, enkä aio muuttaa mihinkään. Toki rannassa tuulee, mutta olen aina asunut merenrannassa.
Mistä kohtaa tarkalleen puhut, että omistusasuntojen rakentajat katosi Kruunuvuorenrannasta?
Jokaisessa kaavoitusalueessa on rajat paljonko saa rakentaa omistusasuntoja ja paljonko pitää olla aso ja vuokra-asuntoja. Keltainen uusi kaavoitusalue meni jonkun liito-orava tai muu ötökkävalituksen takia uusiksi, joten se kortteli jää odottamaan, mitä tapahtuu ja mitä siihen saa ylipäänsä enää rakentaa. Suunnitteilla on pientaloja, joten niin varmaan tulee tapahtumaan.
Aivan rannan rakentamista ei voida aloittaa ennen kuin silta on valmis, koska ranta toimii siltatyömaana.
Kauppoja on, ravintoloita on jo nyt, oma koulu on. Kauppoja tulee lisää, kun loputkin talot rakennetaan ja liiketilat otetaan käyttöön. Vähän matkan päässä on uusi Laajasalon ostari.
Kevyt merituuli........pärskeillä , mitä haette keskustasta miljardin siltaa pitkin......silakan kauppatorilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas nyt Kruunuvuorenrannassa asujat, millaista siellä on asua? Onko kauppoja, miten kulkuyhteydet pelaa jne.
Onko viihtyisää?On uusi K-market rannassa öljysäiliö 468 vieressä. Pizzeria on myös. Bussi kulkee ruuhka-aikaan 5 min välein. Yksityiset vesibussit muutaman kerran päivässä. Ensi kesänä tulossa HSL-vesibussi. Laajasalon keskustassa kaikki muut palvelut. Itse olen viihtynyt, enkä aio muuttaa mihinkään. Toki rannassa tuulee, mutta olen aina asunut merenrannassa.
Ei ole tehty liiketiloja ollenkaan kahviloille tai pikkuliikkeille. Eli tyhjää täynnä olevat ankeat kadut tulee olemaan, joilla ihmiset kulkee vaan nopeasti töihin ja kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohtaa tarkalleen puhut, että omistusasuntojen rakentajat katosi Kruunuvuorenrannasta?
Jokaisessa kaavoitusalueessa on rajat paljonko saa rakentaa omistusasuntoja ja paljonko pitää olla aso ja vuokra-asuntoja. Keltainen uusi kaavoitusalue meni jonkun liito-orava tai muu ötökkävalituksen takia uusiksi, joten se kortteli jää odottamaan, mitä tapahtuu ja mitä siihen saa ylipäänsä enää rakentaa. Suunnitteilla on pientaloja, joten niin varmaan tulee tapahtumaan.
Aivan rannan rakentamista ei voida aloittaa ennen kuin silta on valmis, koska ranta toimii siltatyömaana.
Kauppoja on, ravintoloita on jo nyt, oma koulu on. Kauppoja tulee lisää, kun loputkin talot rakennetaan ja liiketilat otetaan käyttöön. Vähän matkan päässä on uusi Laajasalon ostari.
Jos ostan kämpän tuolta, niin kuka estää minua vuokraamasta sitä?
Terkatit kirjoitti:
Miljardin sillan käyttäjät voi maksaa kustannuksensa sillan ylitysmaksuina .näyttää kävijämäärän mukaan tulevan 445e suunta......seuraava hanke voisi olla akkukäyttöiset lentävät terassit.....
Sori, mutta se silta maksaa sen vajaa 330 miljoonaa ja pelkästään 50 käyttövuodenaikana, kun laskettu 20000 käyttäjällä per päivä se maksaisi alle euron per käyttäjä.
Ma ei tula muuta tone vasta ku tule moskeija iso rantaan , ma osata huvin suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostan kämpän tuolta, niin kuka estää minua vuokraamasta sitä?
jepjep, meehän takas päiväunille.
Jotain pitää tehä päivisin kun on näin paljon työikäisiä , sano palomiäs joka sammutti ite sytytämäänsä omaa kotia....
Terkatit kirjoitti:
Miljardin sillan käyttäjät voi maksaa kustannuksensa sillan ylitysmaksuina .näyttää kävijämäärän mukaan tulevan 445e suunta......seuraava hanke voisi olla akkukäyttöiset lentävät terassit.....
Älä nyt yhtään yllytä Vihreitä! Ensi kesänä maksamme vielä akkukäyttöisistä lentävistä terasseistakin!
Vierailija kirjoitti:
asumisoikeusyhtiöthän ovat yleensä rauhallisia kun vaativat jonkun kynnysrahan siihen taikka sen että saa sen lainan eli ihan pahinta hulivilisekakäyttäjää näihin ei saa, viereisistä vuokrataloista ei toki voi sanoa samaa eli aika tsägää mitä helmiä mahtuu mukaan.
Asot on itseasiassa ehkä kaikista rauhallisin asumismuoto: on se kynnysraha, jonotus (ei hätähousuille), niihin ei sijoiteta sosiaalitoimen asiakkaita, asuntoja ei saa alivuokrata eteenpäin ihan kepein perustein (pitää olla esim. ulkomaankomennus tms.) jne.
Toki Aso-firmoissa on eroja, mutta yleisesti ottaen omistusyhtiöissä ja vuokrakasarmeissa törmää suuremmalla todennäköisyydellä ongelmiin ja häiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin halunnut muuttaa Kruunuvuorenrantaan, mutta asuntojen hinnat oli aika kalliita siihen nähden, että se on melkoinen pussinperä. Ihmisillä kun on muutakin kulkemista kuin ytimeen.
Lisäksi kadut on ahtaita ja sitä ihanaa merellisyyttä on vain niissä todella kalliissa kämpissä rannan tuntumassa.
ja se merellisyyskin on vähän harhaa. Kesällä pirun viileä tuuli mereltä, talvella vielä kylmempää ja aina tuulee. Muutettiin Kruunuvuorenrannasta pois, kun koira paleli siellä
Olen 20v asunut merenrannalla ja en ole muuttamassa sisämaahan. Haluan ulkoilla kesäsin ja talvisin merenrannan katuja kävelleen, myös koirani kanssa. Ei minun koirani ole kertaakaan Helsingissä vielä palellut ja kesäisin suorastaan toivoo, että on pieni tuuli ja pitää ötökät pois.
Ikuinen rakennusnäytös , takuukorjaukset ja jo perään ensiremontit.hei me tienataan tällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin halunnut muuttaa Kruunuvuorenrantaan, mutta asuntojen hinnat oli aika kalliita siihen nähden, että se on melkoinen pussinperä. Ihmisillä kun on muutakin kulkemista kuin ytimeen.
Lisäksi kadut on ahtaita ja sitä ihanaa merellisyyttä on vain niissä todella kalliissa kämpissä rannan tuntumassa.
ja se merellisyyskin on vähän harhaa. Kesällä pirun viileä tuuli mereltä, talvella vielä kylmempää ja aina tuulee. Muutettiin Kruunuvuorenrannasta pois, kun koira paleli siellä
Tää ei haittaa mua, en pidä kuumasta. Mitä hirveämpi sää, sitä enemmän nautin. (joo, olen vähän outo)
Hyvä pointti tosin, tätä ei moni tule ajatelleeksi, kun haaveilee ranta-asumisesta.
Suomen merenrannat on lämpimät ehkä pari kuukautta vuodesta ja siedettävät pari kuukautta lisää. Loppuaika on tuulta, kurjaa ilmaa ja palelua.
Ketuttaako noin paljon, kun meni hyvät asuntokaupat ohi ja päädyit sisämaahan?
Saisko vielä rautatiet suoraan keskieuroopasta keskelle , ettei lopu osaava motivoitunut työvoima tähän huutavaan työvoimapulaan , saatais pelastaa kaikki vaikeuksiin joutuneet firmat.
Kuntopyöriä tuhansia rantaan millä poljetaan asukkaille sähköt nettiin.
Tekijät kirjoitti:
Ikuinen rakennusnäytös , takuukorjaukset ja jo perään ensiremontit.hei me tienataan tällä.
En nyt oikein saa ajatuksestasi kiinni. Missään muuallako ei ensikorjata ja remontoida? Sussentään! Ei ihme, että ne 70-90-luvun rivarit on pommeja.
Polkusähkö kirjoitti:
Saisko vielä rautatiet suoraan keskieuroopasta keskelle , ettei lopu osaava motivoitunut työvoima tähän huutavaan työvoimapulaan , saatais pelastaa kaikki vaikeuksiin joutuneet firmat.
Kuntopyöriä tuhansia rantaan millä poljetaan asukkaille sähköt nettiin.
Kateus paistaa niin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asumisoikeusyhtiöthän ovat yleensä rauhallisia kun vaativat jonkun kynnysrahan siihen taikka sen että saa sen lainan eli ihan pahinta hulivilisekakäyttäjää näihin ei saa, viereisistä vuokrataloista ei toki voi sanoa samaa eli aika tsägää mitä helmiä mahtuu mukaan.
Asot on itseasiassa ehkä kaikista rauhallisin asumismuoto: on se kynnysraha, jonotus (ei hätähousuille), niihin ei sijoiteta sosiaalitoimen asiakkaita, asuntoja ei saa alivuokrata eteenpäin ihan kepein perustein (pitää olla esim. ulkomaankomennus tms.) jne.
Toki Aso-firmoissa on eroja, mutta yleisesti ottaen omistusyhtiöissä ja vuokrakasarmeissa törmää suuremmalla todennäköisyydellä ongelmiin ja häiriöön.
Ja niitä ei myöskään päädy pappa betalar-roskien käsiin, kiitos jonotusnumerojärjestelmän. Nämä vanhempien ostamassa kämpässä bilettävät nuorethan on usein iso ongelma yhtiöissä.
Kanadan hanhet valtaa sillan heti keväällä , tulee käyttökielto syksyyn asti , stara lapioi paskaa koko lokakuun sillalta ja sitten alkaa sillan kunnostustyöt keväälle jolloin hanhilaumat palaa ja lokit , korpit , varikset , pulut....