Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistusasuntojen rakentajat katosivat Kruunuvuorenrannasta - paikalle syntyykin Suomen suurimpia vuokrataloalueita

Vierailija
14.06.2022 |

Merinäköala on tietysti varattu omistusasunnoille, mutta veikö korona ja etätyö vuokra-asujatkin?

https://www.uuttahelsinkia.fi/sites/default/files/osion_artikkelisivun_…

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on sitä trendikästä hajauttamista, tällä pilattu Espoossa esim. Saunalahti johon vuokratorppaa on ängetty suhteessa melko älyttömästi ja jälki sen mukainen, sielläkin varmaan reuna-alueilla ja merinäköalapaikoilla vielä jokseenkin rauhallista. 

Vierailija
2/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumisoikeusyhtiöthän ovat yleensä rauhallisia kun vaativat jonkun kynnysrahan siihen taikka sen että saa sen lainan eli ihan pahinta hulivilisekakäyttäjää näihin ei saa, viereisistä vuokrataloista ei toki voi sanoa samaa eli aika tsägää mitä helmiä mahtuu mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintatasollakin lienee vaikutusta, monella perustyössäkäyvällä ei ole vain varaa ostaa omistusasuntoa(ainakaan uutta) pk-seudulta.

Vierailija
4/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut muuttaa Kruunuvuorenrantaan, mutta asuntojen hinnat oli aika kalliita siihen nähden, että se on melkoinen pussinperä. Ihmisillä kun on muutakin kulkemista kuin ytimeen.

Lisäksi kadut on ahtaita ja sitä ihanaa merellisyyttä on vain niissä todella kalliissa kämpissä rannan tuntumassa.

Vierailija
5/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin halunnut muuttaa Kruunuvuorenrantaan, mutta asuntojen hinnat oli aika kalliita siihen nähden, että se on melkoinen pussinperä. Ihmisillä kun on muutakin kulkemista kuin ytimeen.

Lisäksi kadut on ahtaita ja sitä ihanaa merellisyyttä on vain niissä todella kalliissa kämpissä rannan tuntumassa.

ja se merellisyyskin on vähän harhaa. Kesällä pirun viileä tuuli mereltä, talvella vielä kylmempää ja aina tuulee. Muutettiin Kruunuvuorenrannasta pois, kun koira paleli siellä

Vierailija
6/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä sekokaavoitus ja sitten vielä se älytön ideologinen ratikkasilta.

Vierailija
7/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä sekokaavoitus ja sitten vielä se älytön ideologinen ratikkasilta.

Ratikkasilta on kyllä idioottimaisin juttu ikinä. Saattaa olla että siellä sillalla pyöräilee ne 25 laajasalon ja kruunuvuorenranna innokainta. 

Ennen koronaa ja etätyötä suunniteltu ja päätetty. Harmi vaan että aika käyttämättömäksi tulee jäämään...

Vierailija
8/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja se merellisyyskin on vähän harhaa. Kesällä pirun viileä tuuli mereltä, talvella vielä kylmempää ja aina tuulee. Muutettiin Kruunuvuorenrannasta pois, kun koira paleli siellä

Tää ei haittaa mua, en pidä kuumasta. Mitä hirveämpi sää, sitä enemmän nautin. (joo, olen vähän outo)

Hyvä pointti tosin, tätä ei moni tule ajatelleeksi, kun haaveilee ranta-asumisesta.

Vierailija
9/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei haittaa mua, en pidä kuumasta. Mitä hirveämpi sää, sitä enemmän nautin. (joo, olen vähän outo)

Hyvä pointti tosin, tätä ei moni tule ajatelleeksi, kun haaveilee ranta-asumisesta.

Suomen merenrannat on lämpimät ehkä pari kuukautta vuodesta ja siedettävät pari kuukautta lisää. Loppuaika on tuulta, kurjaa ilmaa ja palelua. 

Vierailija
10/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen merenrannat on lämpimät ehkä pari kuukautta vuodesta ja siedettävät pari kuukautta lisää. Loppuaika on tuulta, kurjaa ilmaa ja palelua. 

Enemmän mua harmittaa näillä uusilla "merellisillä" alueilla se, että 90% asunnosita on ikkunat ja partsit suoraan toisen vastaavan talon ikkunoihin. Näät pelkkää betonia ja naapurin kotiin sisään. Monilla vanhoilla puutarhamaisilla alueilla on paljon mukavammat maisemat.

Vierailija
11/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somppukeskittymä??

Vierailija
12/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreää siirtymää meillä kunnissa ei sateen kaari näy ja ruskea vedetään pöntöstä pois. 

Vierailija
13/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin muuttaa sinne mutta onneksi tajusin ajoissa kuinka jäätävän kylmää siellä olisi nyt kun kovat tuulet ovat lisääntyneet niin paljon.

Lisäksi se tosiaan on semmonen pussin perä ja pitkä matka kaikkialle.

Vierailija
14/65 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-suomessa ilmasto on kesällä ja talvella erilaista,esim. talvella ei ole raaka kylmyys niinkuin meren läheisyydessä.

Vierailija
15/65 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt Kruunuvuorenrannassa asujat, millaista siellä on asua? Onko kauppoja, miten kulkuyhteydet pelaa jne.

Onko viihtyisää?

Vierailija
16/65 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö asumisoikeusasunnossa asuminen ole kallista? Siinä on käsiraha, mutta vuokratkin ovat korkeita. Onko siinä järkeä? Joutuu maksamaan asunnon korjauskuluja ilman arvonnousua.

Vierailija
17/65 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö asumisoikeusasunnossa asuminen ole kallista? Siinä on käsiraha, mutta vuokratkin ovat korkeita. Onko siinä järkeä? Joutuu maksamaan asunnon korjauskuluja ilman arvonnousua.

On siinä järkenä juuri se kynnysraha, mihin karmeimmilla sosiaalitapauksilla ei ole varaa.

Siis olettaen että vieressä ei ole joka tapauksessa rivi kunnan vuokrakasarmeja.

Vierailija
18/65 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä järkenä juuri se kynnysraha, mihin karmeimmilla sosiaalitapauksilla ei ole varaa.

Siis olettaen että vieressä ei ole joka tapauksessa rivi kunnan vuokrakasarmeja.

Tietysti jos haluaa turvallisen ympäristön vaikka lapselle. Mutta siinähän joutuu maksamaan myös remonteista jopa satoja euroja kuussa.

Minusta kallis systeemi.

Vierailija
19/65 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi ja se on täynnä m*muja.

Vierailija
20/65 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin muuttaa tonne kruunuvuoreen , mutta kompastuin potkulautoihin jo asemalla , ,yritin lähteä sinne taksilla mutta en ymmärtänyt arabiaa , otin kaupunkipyörän , väistelin työmaita niin että löysin itseni nuuksion aarniometsästä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi