Asuuko joku muu huonokuntoisessa omistusasunnossa?
Minulla on velaton rivitalo asunto ja tämä on siinä kunnossa ettei ketään kehtaa kutsua kylään. Toki ei ole ketään ketä kutsuakaan. :( Asunto on hyvällä paikalla palveluiden äärellä n.40km Helsingistä. Remonttia on tehty viimeksi joskus parikymmentä vuotta sitten, sen jälkeen ei mitään. Säästöjä on vähän mitä voisi käyttää mutta jos pystyy asumaan näinkin että joka paikka repsottaa, niin kai se menee näinkin. Surettaa että minulla on näin ruma ja epämiellyttävä koti. :(
Kommentit (12)
Muutaman vuoden asuin huonokuntoisessa asunnossa ennen kuin oli aikaa tehdä remonttia. Nyt on kiva kun viitsii kutsua ihmisiä kyläänkin, aiemmin ei kehdannut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi märiset. Ota pensseli käteen ja ala maalaamaan. Katso netistä sisustusohjeita ja tee kodistasi viihtyisä.
Ei riitä pelkkä maalaaminen. Keittiön kaapit repsottaa puoliksi irti, osa ovista irronnut kokonaan, lemmikit ovat tuhonneet asuntoa aikoinaan lattiasta kattoon, väliovet syöty, karmit syöty, kattokin rikki. Käytännössä pitäisi tehdä täydellinen pintaremontti. :(
ap
Pienelläkin rahalla voi tehdä paljon. Etenkin, kun tekee itse, eikä teetä.
Mahdat olla Ammattivalittajan serkku.
Kai sieltä voisi pikkuhiljaa remppailla jotain eniten häiritseviä kohtia silloin kun on varaa ja jaksaa? Kyllähän siitä itsekin piristyy, kun asunto on paremmassa kunnossa ja toisaalta asunnon arvo nousee, jos pistää myyntiin.
Sinulla on vääränlaisia ystäviä jos asunnon kunnon takia et voi kutsua heitä kylään. Moni ihminen vähät välittää seinistä, ihminen ja ystävyys on se pääasia.
joku päivä naapurit tekevät sinusta huoli ilmoituksen ja sossu tulee käymään vievät sinut hoitoon ja läävä myyntiin. miten ne kaapitkin olet rikkonut
ostin ok kuntoisen talon, aloin remontoimaan, tuli burnout, talossa remontti ollut kesken yli viisi vuotta, masentaa
Sitä en ymmärrä miksi pitää pitää eläimiä asunnossa? Sotkevat kaikki paikat ja rikkovat.
Eli olet käytännössä kaiken jättänyt huoltamatta asumisesi ajan? Miksi edes asut omistusasunnossa? On ihan normaalia, että ovien ruuveja joutuu kiristämään, joku lista alkaa repsottamaan tai seinään/karmeihin tulee naarmuja. Näitä pitää kunnostaa koko ajan. Vaihdat kaikki sisäovet, karmit, kiristät kaappien ovet ja maalaat päälle. Isompiin kolhuihin saa paikka-ainetta, hiot ja taas maalia. Nämä voi tehdä helposti itse ja netistä löytyy helpot ohjeet. Hintaa tällaiselle remontille tulee alle 1000 e, jos kyse "tavallisesta" kolmiosta tai neliöstä. Miksi kuitenkaan mitään tekisit, kun et tähänkään mennessä ole tehnyt? Mutta valitusprovohan tämä toki on.
Tiedän kyllä mistä puhut. En minäkään iljennyt kivin monia kutsua kylään entiseen kotiimme. Sitten kuitenkin rempattiin sitä ja myytiin ja ostettiin ihan uusi talo. Suosittelen kunnollista remonttia jos kerran säästöjä on.
Miksi märiset. Ota pensseli käteen ja ala maalaamaan. Katso netistä sisustusohjeita ja tee kodistasi viihtyisä.