Ilmarinen selvitti työntekijän kohuttuja syytöksiä: Ei näyttöä syrjinnästä
Ilmarinen selvitti työntekijän kohuttuja syytöksiä: Ei näyttöä syrjinnästä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008883977.html
"Ilmarisen selvityksessä katsotaan, että työntekijän työsuhteen päättämiselle koeajalla on ollut työsopimuslain mukaiset, DOKUMENTOIDUT PERUSTEET PIDEMMÄLTÄ AIKAVÄLILTÄ."
Kuka yllättyi?! En minä ainakaan.
Epäilen, että mahdollisesti puhuu pas-kaa. Ja oli esimies sitten sanonut näin ikävästi (ho-moista) tai ei niin arvasin, että OIKEITA SYITÄ löytyi koeaikapukuun!
Oliko tämä suuttunut ja keksi tällaisen syytökset, että Ho-mous vaikutti työn loppumiseen??
Esimies voisi haastaa kunnianloukkauksesta tämän, todistettavasti lehdistössä, ho-mosyytöksiä laukoneen ex-työntekijän.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
ikuisten koulukiusaajien kokoontumisajoilta tuntuu vähemmistöön kuuluvan haukkujien kööri. Oli tyyppi syytön tai syyllinen, niin se into millä haukutaan on aika läpinäkyvää.
Vastenmielisempää on puolustaa valehtelijaa vain sen takia, että tämä kuuluu vähemmistöön.
Koeaikapurkuun voi päätyä kuka tahansa työntekijä, jos esimies on niin päättänyt. Keinoja on. Esimerkiksi oleellisia työhön liittyviä tietoja voidaan pimittää, yhteisen sähköpostikansion sähköposteja piilotella ja näin työntekijä astuu ansoihin, kun tekee pienenkin virheen. Näitä tapauksia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DOKUMENTOIDUT PERUSTEET PIDEMMÄLTÄ AIKAVÄLILTÄ."
Epäilen, että mahdollisesti puhuu pas-kaa. Ja oli esimies sitten sanonut näin ikävästi (ho-moista) tai ei niin arvasin, että OIKEITA SYITÄ löytyi koeaikapukuun!
——Kuka yllättyi? No, minä! Epäkohdista tulew mainita koeajalla ja annettava työntekijälle mahdollisuus korjata virheensä. Jos henkilö,edelleen laiminlyö ohjeita ohjauksen jälkeen, voidaan sitä käyttää työsuhteen purkuun. Jos työnantaja ei ilmoita näistä koeajalla, ei silloin niillä ole mitä-n merkitystä.
Toivottavasti tämä kaveri haastaa Ilmarin oikeuteen.
En osaa sanoa kumpi osapuoli valehtelee, mutta tuo, että työsuhde puretaan päivää ennen koeajan loppumista, mutta julkisuuteen kerrotaan että on dokumentaatioita pitkältä ajalta työsuhteen purkamisen syyksi, niin onhan se hieman epäloogista. Että miksi on odoteltu viime hetkeen?
Annettu viimeiseen asti työntekijälle mahdollisuus parantaa. Johan tämä kerrottiin jo viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu koittanu vihaajille ku kerranki saa "oikeutetusti" vihata vähemmistöä.
Ei, vaan jos perseilee niin siitä saa maksaa. Myös ne hellityt vähemmistöt. Eli kerrankin tässä näkyy oikeudenmukaisuutta.
Tosi hellittyjä vähemmistöjä :D Tosiaan se yks avoin homo joka on ilmarisella työskennelly vois jo vähintään nousta esiin niin se vähän ehkä puhdistais ilmaa. Ainiin, ei sellaista ole koska ilmarisella saa ilmeisesti potkut siitä jos on avoimesti homoseksuaali.
Juuri tuon ajatuksen tämä tällä hetkellä perättömältä ilmiannolta vaikuttavan ilmoituksen tekijä on nyt kylvänyt ihmisten mieliin ja minusta aiheellinen kysymys on se, että tuleeko siitä hänelle vahingonkorvaus vastuu jos ei pysty todistamaan rikoksen tapahtuneen?
Joo sehän se näyttää todella hyvältä ilmarisen kannalta :D:D:D Pistäkää nyt vielä ilmarisen lakimiesarmeija sen kimppuun, ei varmana uskalla ykskään homo tulla ikinä ilmarisella kaapista. Samalla voitte vaikka laajentaa firman toimintaa itänaapuriin siellähän homovihamielisyys on kovassa huudossa haha
Miksi homous pitäisi tulla töissä esille.
Mitä se työnantajalle kuuluu mihin rööriin kotonasi tuuttaat!
I di ot
niin, että voit puhua vain
mostasi/miehestäsi/tyttöystävästä/poikaystävästi ja viikonlopun suunnitelmista, mutta homon pitäisi olla vain hiljaa eikä puhua avio/avopuolisostaan ja yhteisestä tekemisestä koska sehän on rööriin tuuttaamista.
Juuri tästä syystä Suomess edelleenkin esiintyy syrjintää homoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu koittanu vihaajille ku kerranki saa "oikeutetusti" vihata vähemmistöä.
Ei, vaan jos perseilee niin siitä saa maksaa. Myös ne hellityt vähemmistöt. Eli kerrankin tässä näkyy oikeudenmukaisuutta.
Tosi hellittyjä vähemmistöjä :D Tosiaan se yks avoin homo joka on ilmarisella työskennelly vois jo vähintään nousta esiin niin se vähän ehkä puhdistais ilmaa. Ainiin, ei sellaista ole koska ilmarisella saa ilmeisesti potkut siitä jos on avoimesti homoseksuaali.
Juuri tuon ajatuksen tämä tällä hetkellä perättömältä ilmiannolta vaikuttavan ilmoituksen tekijä on nyt kylvänyt ihmisten mieliin ja minusta aiheellinen kysymys on se, että tuleeko siitä hänelle vahingonkorvaus vastuu jos ei pysty todistamaan rikoksen tapahtuneen?
Joo sehän se näyttää todella hyvältä ilmarisen kannalta :D:D:D Pistäkää nyt vielä ilmarisen lakimiesarmeija sen kimppuun, ei varmana uskalla ykskään homo tulla ikinä ilmarisella kaapista. Samalla voitte vaikka laajentaa firman toimintaa itänaapuriin siellähän homovihamielisyys on kovassa huudossa haha
Miksi homous pitäisi tulla töissä esille.
Mitä se työnantajalle kuuluu mihin rööriin kotonasi tuuttaat!
I di ot
Tämä.
Miksi pomon pitäisi yleensä tietää mikä reikä sua kiinnostaa.
Tai mitä kinkyä puuhaat vapaalla.
Lähtökohtaisesti ihan kösittämätön ajatus että pomon pitäisi kiinnostua sun kiveshiki.palli.jutuista.
ei ihme, etyä syrjintää esiintyy
Miksi pomon pitäisi tietää sinun vaimostasi/miehestäsi, tai lapsistasikaan.. Tai sinun kirkkohäistä Ei tarvitsekaan, mutta se kuuluu aika normaaliin keskusteluun ainakin Suomessa. Sen sijaan homot. näemmä saisi saoa omasalämästään yhtään mitään. Heidän pitäisi olla vain hiljaa, kun muut keskustelee perheasioistaan kahvihuoneessa ja sunnitelmistaan
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivähemmistöaktivistit ovat nykyään aika arroganttia porukkaa. Osat ovat vaihtuneet. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi seksuaalitavoistaan pitäisi olla ylpeä. Pitäisikö heteroihmisten, jotka harrastaa peräsuoliseksiä, olla ylpeitä siitä sitten?
Homoja on muitakin kuin miehiä. Oletko koskaan kuullut esim lesboista?
Homot harrastavat muutakin seksiä kuin anaaliyhdyntää. Vähemmistö tutkituista edes pitää siitä. Itsekään en sitä harrasta homomiehenä. Ihan näin kuriositeettinä, kuuluu mielestä elin suuhun tai kieli elimeen? Varain yleinen seksin muoto.. Ei se ainakaan lasta synnytä.
Aika kapea tuomsinun kösitys meistä homoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä epäilyttää miksi työsuhde purettiin koeajan viimeisenä päivänä jos syitä oli jo kertynyt. Miksi työsuhdetta ei päätetty aiemmin? Miksi odottaa koeajan viimeiseen päivään?
Kyllä tuo touhu haiskahtaa pahasti. Ja ihan faktana voin sanoa, että mikäli isossa firmassa halutaan päästä jostain henkilöstä eroon, niin joku juridisesti pätevä syy saadaan aina vaikka keksimällä keksittyä. Yksittäisen ihmisen on mahdoton tehdä asialle mitään.
Tää. Mutta ei moni tajua sitä (vielä), koska ajattelee, että "eihän se minua koske, olen reipas ja ahkera työntekijä, tuo tapahtuu vain oudoille ja surkeille ihmisille".
Mä olen nähnyt kun introvertti saa kenkää, olen nähnyt kun ekstrovertti saa kenkää, esimerkkinä. Kukaan ei ole suojassa jos halutaan saada ulos. Ja että mistäkö sellainen "halu" voi syntyä? Esimerkiksi siitä, että halutaan karsia kuluja, mutta ei viitsittäisi aloittaa tuotannollis-taloudellista irtisanomista, kun meillähän on sopivasti toi yksi koeaikalainen, josta pääsee eroon. Ja tämä on siis laitonta, mutta kyllä sille pätevä syy saadaan vaikka kenestä.
Jaa, mikä tuossa on vikaa? Jokainen tajuaa että koeaika on koeaika. Olisiko parempi sitten tulla saneeratuksi kun on ollut 2 kk pysyvä työsuhde ja on siihen luottanut, ja vaikka ottanut asuntolainan?
Karhunpalveluksen teki tämä valehtelija. Kuka uskaltaa enää palkata homoa, kun sen kanssa on odotettavissa tätä draamaa ja huonoa mainetta? Ei ole kivaa tuolla esimiehelläkään, joka ei ilmeisesti ole tehnyt mitään virhettä.
Ja nämä isot firmatko ei valehtele? Monessa on niin mätä työkulttuuri ja ilmapiiri ettei mitään rajaa.
Verrataanpa tarinmaa sairaanhoitoon Hoitajat valittavat huonosta työnjohdosta, onko sairaanhoitopiirit myöntäneet, että heidän esimiestehtävissä olevissaan hekilöissä on vika?
No eipä yllättänyt. Harvemmin kukaan noin sanoo ääneen.
Tilanne on aina näissä asioissa vähän epäreilu. Yritys kun ei voi kommentoida yksittäisen työntekijän asioita ja yksityishenkilö saa suoltaa ihan mitä tahansa, joutumatta sanoistaan vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DOKUMENTOIDUT PERUSTEET PIDEMMÄLTÄ AIKAVÄLILTÄ."
——Kuka yllättyi? No, minä! Epäkohdista tulew mainita koeajalla ja annettava työntekijälle mahdollisuus korjata virheensä. Jos henkilö,edelleen laiminlyö ohjeita ohjauksen jälkeen, voidaan sitä käyttää työsuhteen purkuun. Jos työnantaja ei ilmoita näistä koeajalla, ei silloin niillä ole mitä-n merkitystä.
Toivottavasti tämä kaveri haastaa Ilmarin oikeuteen.
En osaa sanoa kumpi osapuoli valehtelee, mutta tuo, että työsuhde puretaan päivää ennen koeajan loppumista, mutta julkisuuteen kerrotaan että on dokumentaatioita pitkältä ajalta työsuhteen purkamisen syyksi, niin onhan se hieman epäloogista. Että miksi on odoteltu viime hetkeen?
Annettu viimeiseen asti työntekijälle mahdollisuus parantaa. Johan tämä kerrottiin jo viikko sitten.
Missä näin kerrottiin? Minun on ainakin vaikea hahmottaa kokonaisuutta, kun luen eri lehdistä erilaisen ulostulon Ilmariselta.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on aina näissä asioissa vähän epäreilu. Yritys kun ei voi kommentoida yksittäisen työntekijän asioita ja yksityishenkilö saa suoltaa ihan mitä tahansa, joutumatta sanoistaan vastuuseen.
Niinnja toisaalta yritys voi aina sanoa mmw kommentoinyksitt-istapauksia mutta yleisesti pestä kätensä..
Vierailija kirjoitti:
ikuisten koulukiusaajien kokoontumisajoilta tuntuu vähemmistöön kuuluvan haukkujien kööri. Oli tyyppi syytön tai syyllinen, niin se into millä haukutaan on aika läpinäkyvää.
Syyllinen oli, eli valehtelija eikä niistä pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmarinen selvittää omaa toimintaansa ja tulee tulokseen että kaikki on kunnossa. Yllättävää!
Tapahtumia on käyty läpi sekä sisäisesti että ulkopuolisen asiantuntijan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain dokumenttia oli pitemmän aikaa työntekijästä, työntekijälle olisi pitänyt tästä mainita ja työntekijälle on annettava mahdollisuus korjata ne asiat sellaiseksi kuin työnantaja haluaa. Kuulostaa kovin oudolta, ettei Ilmarinen ole asiasta informoinut työntekijää vaan juuri ennen vakinaistamista purkaa työsuhteen.
Kalenterimerkinnöt? No, huhhoijaa.. Minullakin on kalenterimerkintöjä, että olen kokouksessa koko päivän, se ei tarkoita, että fyysisesti olen ko. paikassa koko päivän. Ruokailut, vessatauot yms..
Valitettavasti minulle ainakin jää sellainen kuva tästä, että ei olla menty ihan sääntöjen mukaan.
Tästä on vain homon sana, ei mitään muta todistetta, että ei olisi varoiteltu!
Käsittämätöntä, että homo voi mitä vaan väittää, ilman todisteita eikä joudu mihinkään vastuuseen.
Ilmarisen olis syytä tehdä kunnianluokkaussyytä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain dokumenttia oli pitemmän aikaa työntekijästä, työntekijälle olisi pitänyt tästä mainita ja työntekijälle on annettava mahdollisuus korjata ne asiat sellaiseksi kuin työnantaja haluaa. Kuulostaa kovin oudolta, ettei Ilmarinen ole asiasta informoinut työntekijää vaan juuri ennen vakinaistamista purkaa työsuhteen.
Kalenterimerkinnöt? No, huhhoijaa.. Minullakin on kalenterimerkintöjä, että olen kokouksessa koko päivän, se ei tarkoita, että fyysisesti olen ko. paikassa koko päivän. Ruokailut, vessatauot yms..
Valitettavasti minulle ainakin jää sellainen kuva tästä, että ei olla menty ihan sääntöjen mukaan.
Ainut vaan että siellä kokouksessaoli ollut muitakin eli homo/esimies oli todistettavasti kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli taas alusta asti sellainen tunne että valehteli. Hyvä että paljastu.
En ole lukenut ketjua mutta eikö tuossa ollut sana sanaa vastaan. Ja kuten iso pomo sanoi, koska koeaika niin juridista ongelmaa ei ole. Valitettava tapaus kuitenkin ja antaa aikamoisen kuvan yhtiöstä.
Kuka muukaan heidän toimintaansa selvittäisi tässä asiassa? Ei työntekijätiedot ole julkisia. Jos asiassa mennään oikeuteen, on työnantajalla selkeät dokumentit aiemmista tapahtumista, valittajalla vain oma sanansa. Arvaa kahdesti, kuka silloin voittaa, vaikka ulkopuolinen pääsisi tietoihin käsiksi.