Ilmarinen selvitti työntekijän kohuttuja syytöksiä: Ei näyttöä syrjinnästä
Ilmarinen selvitti työntekijän kohuttuja syytöksiä: Ei näyttöä syrjinnästä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008883977.html
"Ilmarisen selvityksessä katsotaan, että työntekijän työsuhteen päättämiselle koeajalla on ollut työsopimuslain mukaiset, DOKUMENTOIDUT PERUSTEET PIDEMMÄLTÄ AIKAVÄLILTÄ."
Kuka yllättyi?! En minä ainakaan.
Epäilen, että mahdollisesti puhuu pas-kaa. Ja oli esimies sitten sanonut näin ikävästi (ho-moista) tai ei niin arvasin, että OIKEITA SYITÄ löytyi koeaikapukuun!
Oliko tämä suuttunut ja keksi tällaisen syytökset, että Ho-mous vaikutti työn loppumiseen??
Esimies voisi haastaa kunnianloukkauksesta tämän, todistettavasti lehdistössä, ho-mosyytöksiä laukoneen ex-työntekijän.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä epäilyttää miksi työsuhde purettiin koeajan viimeisenä päivänä jos syitä oli jo kertynyt. Miksi työsuhdetta ei päätetty aiemmin? Miksi odottaa koeajan viimeiseen päivään?
Kyllä tuo touhu haiskahtaa pahasti. Ja ihan faktana voin sanoa, että mikäli isossa firmassa halutaan päästä jostain henkilöstä eroon, niin joku juridisesti pätevä syy saadaan aina vaikka keksimällä keksittyä. Yksittäisen ihmisen on mahdoton tehdä asialle mitään.
Tää. Mutta ei moni tajua sitä (vielä), koska ajattelee, että "eihän se minua koske, olen reipas ja ahkera työntekijä, tuo tapahtuu vain oudoille ja surkeille ihmisille".
Mä olen nähnyt kun introvertti saa kenkää, olen nähnyt kun ekstrovertti saa kenkää, esimerkkinä. Kukaan ei ole suojassa jos halutaan saada ulos. Ja että mistäkö sellainen "halu" voi syntyä? Esimerkiksi siitä, että halutaan karsia kuluja, mutta ei viitsittäisi aloittaa tuotannollis-taloudellista irtisanomista, kun meillähän on sopivasti toi yksi koeaikalainen, josta pääsee eroon. Ja tämä on siis laitonta, mutta kyllä sille pätevä syy saadaan vaikka kenestä.
Jaa, mikä tuossa on vikaa? Jokainen tajuaa että koeaika on koeaika. Olisiko parempi sitten tulla saneeratuksi kun on ollut 2 kk pysyvä työsuhde ja on siihen luottanut, ja vaikka ottanut asuntolainan?
Karhunpalveluksen teki tämä valehtelija. Kuka uskaltaa enää palkata homoa, kun sen kanssa on odotettavissa tätä draamaa ja huonoa mainetta? Ei ole kivaa tuolla esimiehelläkään, joka ei ilmeisesti ole tehnyt mitään virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmarinen selvittää omaa toimintaansa ja tulee tulokseen että kaikki on kunnossa. Yllättävää!
Meinaatteko, että tämä asia pitäisi viedä Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen, ei kai nyt sentään. Toisaalta voihan tämä nuorikko toki näin toimiakin, kaikkea hullua nyt vaan tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja joku odotti että työnantaja rientää kertomaa: "kyllä, meillä syrjitään homoja ja annetaan perusteettomia potkuja!".
Ilmarisen kokoiseen laitokseen heitäkin sopinee jopa tuhansia.
Elikkä lienee aika perätön juttu.
Jos jotain dokumenttia oli pitemmän aikaa työntekijästä, työntekijälle olisi pitänyt tästä mainita ja työntekijälle on annettava mahdollisuus korjata ne asiat sellaiseksi kuin työnantaja haluaa. Kuulostaa kovin oudolta, ettei Ilmarinen ole asiasta informoinut työntekijää vaan juuri ennen vakinaistamista purkaa työsuhteen.
Kalenterimerkinnöt? No, huhhoijaa.. Minullakin on kalenterimerkintöjä, että olen kokouksessa koko päivän, se ei tarkoita, että fyysisesti olen ko. paikassa koko päivän. Ruokailut, vessatauot yms..
Valitettavasti minulle ainakin jää sellainen kuva tästä, että ei olla menty ihan sääntöjen mukaan.
Toivottavasti joutuu maksamaan vahingonkorvaukset Ilmarisen imagon tärvelemisestä.
Ottakaas rekry ihmiset nimi ylös niin tiedätte ettei ikinä häntä kannata palkata, ei kykene tehtäviään hoitamaan yhtään missään työssä! Lisäksi 110% varmasti seuraavassa työpaikassa vinkuu samaa ja mainehaitta jää ainakin vuodeksi.
Kalenterimerkinnät? Miten olisi valvontakamera? Kukaan istunkokouksessa 8h yhtä päätä
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joutuu maksamaan vahingonkorvaukset Ilmarisen imagon tärvelemisestä.
Ottakaas rekry ihmiset nimi ylös niin tiedätte ettei ikinä häntä kannata palkata, ei kykene tehtäviään hoitamaan yhtään missään työssä! Lisäksi 110% varmasti seuraavassa työpaikassa vinkuu samaa ja mainehaitta jää ainakin vuodeksi.
Miksi? Tässä on jotain kalenterimerkintöjä, jotka aikankin todisyaa, että henkilö on ollut talossa tapahtumahetkellä. Se ei todista, etteikö henkilöt olisivat tavanneet päivän aikana, Eiköhän Ilmarisellakin ole valvontakamerat, joista voi katsoa, onko henkilöt kulkeneet samaa käytävää..
DOKUMENTOIDUT PERUSTEET PIDEMMÄLTÄ AIKAVÄLILTÄ."
Epäilen, että mahdollisesti puhuu pas-kaa. Ja oli esimies sitten sanonut näin ikävästi (ho-moista) tai ei niin arvasin, että OIKEITA SYITÄ löytyi koeaikapukuun!
——
Kuka yllättyi? No, minä! Epäkohdista tulew mainita koeajalla ja annettava työntekijälle mahdollisuus korjata virheensä. Jos henkilö,edelleen laiminlyö ohjeita ohjauksen jälkeen, voidaan sitä käyttää työsuhteen purkuun. Jos työnantaja ei ilmoita näistä koeajalla, ei silloin niillä ole mitä-n merkitystä.
Toivottavasti tämä kaveri haastaa Ilmarin oikeuteen.
Cannonballs moottoripyöräkerho teki selvityksen syytteistä Cannonballin rikollisesta luonteesta. Kerhon asekersantti kommentoi medialle: Emme löytäneet mitään todisteita kerhon rikollisesta toiminnasta. Jengiä ei siis tarvitse lakkauttaa. 🤣
Vierailija kirjoitti:
"– Hän sanoi, että homot voivat mennä töihin Varmaan, Varis kertoi Ylelle.
Esihenkilö sanoi tämän Variksen mukaan suullisesti käytävällä, eikä ketään ollut kuulemassa.
Ilmarisen mukaan Variksen väitteelle ei löytynyt selvityksessä muita todisteita. Esihenkilö kiistää käyneensä kyseisen keskustelun tai edes tavanneensa henkilön kyseisenä ajankohtana.
Myöskään kulunvalvonnasta tai työkalentereista ei Ilmarisen mukaan löytynyt vahvistusta sille, että henkilöt olisivat kohdanneet tuolloin."
Ei merkitse mitään. Kalenterit elävät tunti tunnilta, satunnaisia käytäväkeskusteluja ei kalenterissa ole. Monesti vaikka olisi merkannut etäpäivän, saattaa tulla tarve piipahtaa työpaikalla.
Kulunvalvonta, noh, aika moneen paikkaan pääsee sisään ja ulos ilman sen kummempia muodollisuuksia. Tai menet sisään työkaverin kanssa. Tai jotain. Ei rekisteröidy kulunvalvontaan mitenkään.
Enkä siis väitä mitään kummankaan puolesta, sanon vaan että tuollainen sisäinen selvitys voi olla ihan yhtä tyhjän kanssa. Tai sitten todella hyvin tehty. Ja silloinkin se mitä kerrotaan julkisuuteen voi olla täysin eri kuin mitä todellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu koittanu vihaajille ku kerranki saa "oikeutetusti" vihata vähemmistöä.
Ei, vaan jos perseilee niin siitä saa maksaa. Myös ne hellityt vähemmistöt. Eli kerrankin tässä näkyy oikeudenmukaisuutta.
Tosi hellittyjä vähemmistöjä :D Tosiaan se yks avoin homo joka on ilmarisella työskennelly vois jo vähintään nousta esiin niin se vähän ehkä puhdistais ilmaa. Ainiin, ei sellaista ole koska ilmarisella saa ilmeisesti potkut siitä jos on avoimesti homoseksuaali.
Juuri tuon ajatuksen tämä tällä hetkellä perättömältä ilmiannolta vaikuttavan ilmoituksen tekijä on nyt kylvänyt ihmisten mieliin ja minusta aiheellinen kysymys on se, että tuleeko siitä hänelle vahingonkorvaus vastuu jos ei pysty todistamaan rikoksen tapahtuneen?
Joo sehän se näyttää todella hyvältä ilmarisen kannalta :D:D:D Pistäkää nyt vielä ilmarisen lakimiesarmeija sen kimppuun, ei varmana uskalla ykskään homo tulla ikinä ilmarisella kaapista. Samalla voitte vaikka laajentaa firman toimintaa itänaapuriin siellähän homovihamielisyys on kovassa huudossa haha
Miksi homous pitäisi tulla töissä esille.
Mitä se työnantajalle kuuluu mihin rööriin kotonasi tuuttaat!
I di ot
Jos kumppani on samaa sukupuolta, et saisi kertoa avioliitosta? Mielenkiintoista. Aika moni hetero kyllä kertoo työkavereille, jos on häät tulossa/menneet tms.
Vierailija kirjoitti:
——Kuka yllättyi? No, minä! Epäkohdista tulew mainita koeajalla ja annettava työntekijälle mahdollisuus korjata virheensä. Jos henkilö,edelleen laiminlyö ohjeita ohjauksen jälkeen, voidaan sitä käyttää työsuhteen purkuun. Jos työnantaja ei ilmoita näistä koeajalla, ei silloin niillä ole mitä-n merkitystä.
En osaa sanoa kumpi osapuoli valehtelee, mutta tuo, että työsuhde puretaan päivää ennen koeajan loppumista, mutta julkisuuteen kerrotaan että on dokumentaatioita pitkältä ajalta työsuhteen purkamisen syyksi, niin onhan se hieman epäloogista. Että miksi on odoteltu viime hetkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotellaan josko toni haluaisi kertoa asiasta lisää, voi olla aika hiljaista :D
Tonin uskottavuutta haittaa se että hän on mies ja homoseksuaali. Näkeehän sen tätä ketjua lukiessa.
Paskanpuhumisesta kiinni jääminen sitä haittaa, tulis ny oikomaan kaikki kulunvalvonnat ja olemattomat palaverit.
Kulunvalvonta on Ilmarisen joten heillä on oikeus poistaa sieltä merkintöjä joten todistusarvo on olematon.
Lokeihin jäävät myös poistetut merkinnät ja myös tieto siitä kuka merkinnän on poistanut vai väitätkö, että Ilmarinen ylintä johtoa myöten alkaisi erehdyttämään viranomaisia?
Mitä viranomaisia?
No he ovat tutkineet onko asiassa tapahtunut rikosta ja jos Toni tekee rikosilmoituksen niin tämän materiaalin he esittelevät.
Kulunvalvonta ei kelpaa todisteeksi joten sitä ei käydä läpi ja toisaalta rikoksesta syytetty saa valehdella Suomen oikeudessa.
Mitä todisteita tällä Tonilla on väitteilleen? Ei yhtään mitään. Työsuhteen koeaikapurku ei ole mikään todiste tästä. Hirveä huuto, että Ilmarisen pitää todistaa sitä ja tätä, mutta eihän tuo työntekijäkään ole todistanut mitään, eikä edes voi todistaa kun todisteita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
——Kuka yllättyi? No, minä! Epäkohdista tulew mainita koeajalla ja annettava työntekijälle mahdollisuus korjata virheensä. Jos henkilö,edelleen laiminlyö ohjeita ohjauksen jälkeen, voidaan sitä käyttää työsuhteen purkuun. Jos työnantaja ei ilmoita näistä koeajalla, ei silloin niillä ole mitä-n merkitystä.
En osaa sanoa kumpi osapuoli valehtelee, mutta tuo, että työsuhde puretaan päivää ennen koeajan loppumista, mutta julkisuuteen kerrotaan että on dokumentaatioita pitkältä ajalta työsuhteen purkamisen syyksi, niin onhan se hieman epäloogista. Että miksi on odoteltu viime hetkeen?
Ehkä siksi, että on vahvat perusteet olemassa työsuhteen purkuun koeajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että on vahvat perusteet olemassa työsuhteen purkuun koeajalla.
No eikö silloin työsuhde kannata purkaa mahdollisimman pian? Eikä hautoa sitä epäsopivaa työntekijää koeajan loppuun asti, jos todella ei ole tarkoituskaan jatkaa työsopimusta?
Iso pörssiyhtiö voi kohdella työntekijöitä miten haluaa, koska on hyvät lakimiehet. Turha siinä on vinkua jos ei ole rahaa alkaa tappelemaan pörssiyhtiötä vastaan.
Kaikki tietenkin sanovat, että yhdenvertaisuusasiat ovat erittäin tärkeitä. Minuakin syrjittiin yrityksessä, jossa asiasta kampanjoitiin jatkuvasti ja korostettiin kuinka ollaan yhdenvertaisia. Onneksi vein asian raastupaan.
Vierailija kirjoitti:
Iso pörssiyhtiö voi kohdella työntekijöitä miten haluaa, koska on hyvät lakimiehet. Turha siinä on vinkua jos ei ole rahaa alkaa tappelemaan pörssiyhtiötä vastaan.
Ammattiliitto tekevät sen kyllä jos katsovat, että näyttöä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä epäilyttää miksi työsuhde purettiin koeajan viimeisenä päivänä jos syitä oli jo kertynyt. Miksi työsuhdetta ei päätetty aiemmin? Miksi odottaa koeajan viimeiseen päivään?
Kyllä tuo touhu haiskahtaa pahasti. Ja ihan faktana voin sanoa, että mikäli isossa firmassa halutaan päästä jostain henkilöstä eroon, niin joku juridisesti pätevä syy saadaan aina vaikka keksimällä keksittyä. Yksittäisen ihmisen on mahdoton tehdä asialle mitään.
Tää. Mutta ei moni tajua sitä (vielä), koska ajattelee, että "eihän se minua koske, olen reipas ja ahkera työntekijä, tuo tapahtuu vain oudoille ja surkeille ihmisille".
Mä olen nähnyt kun introvertti saa kenkää, olen nähnyt kun ekstrovertti saa kenkää, esimerkkinä. Kukaan ei ole suojassa jos halutaan saada ulos. Ja että mistäkö sellainen "halu" voi syntyä? Esimerkiksi siitä, että halutaan karsia kuluja, mutta ei viitsittäisi aloittaa tuotannollis-taloudellista irtisanomista, kun meillähän on sopivasti toi yksi koeaikalainen, josta pääsee eroon. Ja tämä on siis laitonta, mutta kyllä sille pätevä syy saadaan vaikka kenestä.
Jaa, mikä tuossa on vikaa? Jokainen tajuaa että koeaika on koeaika. Olisiko parempi sitten tulla saneeratuksi kun on ollut 2 kk pysyvä työsuhde ja on siihen luottanut, ja vaikka ottanut asuntolainan?
Karhunpalveluksen teki tämä valehtelija. Kuka uskaltaa enää palkata homoa, kun sen kanssa on odotettavissa tätä draamaa ja huonoa mainetta? Ei ole kivaa tuolla esimiehelläkään, joka ei ilmeisesti ole tehnyt mitään virhettä.
Koeaika on molemminpuolinen turva, ei mikään esimiehen ässä hihassa, joka vedetään esiin kun naama ei miellytä.
Ilmarinen selvittää omaa toimintaansa ja tulee tulokseen että kaikki on kunnossa. Yllättävää!