Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi alkoholistin määritelmä?

Vierailija
13.06.2022 |

Voiko sellaista määritellä?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juominen on ongelma ja pakko ja siihen on riippuvuus.

Vierailija
2/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki pakollinen juominen viittaa ongelmaan. Esimerkiksi, ettei saunassa voi käydä ilman kaljaa tai että joka vkl on otettava alkoholia. Ts. jos ei selkeästi voi olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin.

Sanna ja Pappa Marin -asteikolla:

Alkoholisti, kun pitää jäädä feikkisaikulle juhlien jälkeen tai päästäkseen juhlimaan. Kuollut alkoholisti - tosi paha ongelma.

Vierailija
4/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveritkin on samaa maata.

Puhuu niin outoja että ei pysty tulkata.

Räkä poskella.

Moraali mennyt.

Rahat juotu, loppukuu ruokajonossa marisemassa huonosta ruuasta.

Näkemys vain.

Voihan se olla se hieno rouvakin.

Vierailija
5/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty lopettamaan.

Paljonkin voi juoda esim bileissä, mutta, jos pystyy lopettamaan, ei varmaan ole ongelma.

Vierailija
6/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omena kauas puusta putoa.

Vierailija
7/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos on joka ilta pakko juoda rentoutuaksee n muutaman juoman.

- Itse väittää(sössöttää) ettei ole juonut kuin kaksi, vaikka selkeästi sammaltaa. Kuvittelee, ettei selvä puoliso huomaa.

- Tyhjien tölkkien piilottaminen. Hyviä piiloja on esim. työläppärin laukku, pesukoneen takaosa, saunatakin taskut, kumisaappaat kenkähyllyssä, autotalli, auton takakontti... jne.

-Juomisesta valehtelu

-Kaapeissa ei voi säilyttää alkoholia, koska juoppo juo kaiken.

- Kulutus on yli 2 annosta/viikko toistuvasti

Vierailija
8/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo 3 kertaa viikossa tai tiheämpään. -Moni "kohtuukäyttäjä" on myllyhoito/deekiskamaa.

Vierailija
9/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty tai halua olla ilman alkoholia vapaalla, joka viikonloppu ja lomalla harva se päivä. Tuo on varmasti monen mielestä vaan normaalia elämää, mutta mä pidän sitä riippuvuutena.

Vierailija
10/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putoaa se kauas se omena. Itse ole melkein rapajuoppo ja lapseni yli 20 vee.. ei ole koskaan nauttinu alkoholia. Joten minä olen se mätä omena ja lapset ovat saaneet isovanhemmiltaan paremmat huustit eli minä paska ja isovanhemmat on parhaita. Kiitos

Vierailija
11/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty helposti olemaan 3kk juomatta alkoholia. Tuokin on jo jonkin asteinen riippuvuus vaikka ei vielä välttämättä haittaa juurikaan.

Vierailija
12/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on parempaa kännissä kuin selvin päin.

Vierailija
13/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa itse lopettaa, mutta ei pysty. Alkoholin liikakäyttäjiä on paljon, mutta se ei ole välttämättä ongelma. Haluavat juoda.

Vierailija
14/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että alkoholi aiheuttaa ongelmia muuhun elämään.

Vierailija
15/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkoholin nauttiminen vaikuttaa normaaliin elämiseen.

Ei pysty menemään töihin.

Ei voi/saa ajaa autoa vaikka pitäisi

Pakko ottaa loivareita, että olo paranee

Ja kun juominen menee kaiken muun edelle

Vierailija
16/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juomisesta valehtelu on aika hyvä määritelmä. Tosin jotkut menee sen yli ja alkaa ensin selitellä, sitten lopettavat ja hyväksyvät asian ja toivottavasti juovat itsensä hengiltä muita kiusaamasta.

Mutta kun alkaa se valehtelu "otin vaan pari" ja selittely ja tekosyiden keksiminen "oli niin kiva ilma", "töissä oli rankkaa", tai vaikka kissan nimipäivä niin aletaan olla jo aika syvällä.

Vierailija
17/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismia voi olla säännöllinen pieni tissuttelu tai satunnainen humalajuominen. Selkeä merkki alkoholismista on se, että ajatus, että jossain tietyssä tilanteessa ei käyttäisi lainkaan alkoholia, herättää ärtymystä.

Vierailija
18/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdelääkärit ovat sen meille määritelleet. Mies saa juoda korkeintaan 21 annosta viikossa, jos luku ylittyy sitä ollaan alkoholisti. Naisilla vastaava luku on 14.

Vierailija
19/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdelääkärit ovat sen meille määritelleet. Mies saa juoda korkeintaan 21 annosta viikossa, jos luku ylittyy sitä ollaan alkoholisti. Naisilla vastaava luku on 14.

Tämä on suurkulutuksen raja. Alkoholisti voi olla, vaikka joisi vähemmän, mikäli on siitä riippuvainen.

Vierailija
20/72 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on riskirajoja, mutta vähän turhan suoraksi vedetty mutkat että niillä määriteltäisiin alkoholismi. Alkoholisti voi olla vaikka joisi vähemmän, tai jollain määrä ylittyy olematta alkoholisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi