Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani ei halua mitään yhteistä

Vierailija
13.06.2022 |

Siinäpä se ongelma otsikossa. Kumppani haluaisi, että eläisimme yhdessä hänen omistamassaan talossa. Ei odota, että makaisin kuluistakaan mitään.

Mä en vaan koe voivani pitää kotina paikkaa josta en omista mitään. Ja josta mun pitäisi kumppanin kuoltua muuttaa pois. En vaan kykenisi kiinnostumaan kodin laitosta, pihan laitosta jne, jos paikan tulevaisuus ei millään lailla ole mun käsissä.

Voiko olla, että näin naurettavaan, materiaaliseen asiaan kaatuu muuten hyvä suhde?

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suhteessa on hyvää?

Vierailija
2/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis kieltäytyy myymästä sulle osaa, vaikka sanot että muuten et muuta yhteen.

Voi suhde jatkua vaikka asutte erilläänkin. Jos kumppanisi on mies, parempikin sulle että ette asu yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde ei edellytä samaa osoitetta. Jos et halua muuttaa, ja toinen ei halua jatkaa jos ette asu yhdessä, niin eihän siinä auta kuin erota.

Vierailija
4/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suhteessa on hyvää?

On tunteita, intohimoa, toimiva työnjako. Yhteisomistus vain on miehelle kauhistus ja erillään ei haluaisi asua. Ap

Vierailija
5/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän siis kieltäytyy myymästä sulle osaa, vaikka sanot että muuten et muuta yhteen.

Voi suhde jatkua vaikka asutte erilläänkin. Jos kumppanisi on mies, parempikin sulle että ette asu yhdessä.

Kumpikaan meistä ei halua erillussuhdetta. Ap

Vierailija
6/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se sentäs on kieltänyt sua ostamasta sinne vaikkapa uutta sohvaa jos entinen ei sua miellytä?

Vierailija
7/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisomistus vain on miehelle kauhistus ja erillään ei haluaisi asua. Ap

Mies sitten vaan valintoja tekemään. 

Vierailija
8/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun puolisoni omistamassa talossa ja luonnollisesti maksan puolet asumiskuluista, ml. pienet remontit, hankinnat ym. En ole koskaan ajatellut, että minun pitäisi omistaa tästä kiinteistöstä osa voidakseni innostua sisustamisesta, puutarhanhoidosta jne. Tänäkin kesänä olen hankkinut pelkästään kesäkukkia noin satasella, lisäksi kasvattanut tomaatteja, yrttejä ym.

Eihän tämä mitenkään eroa siitä, jos omistaisin osan. Yhtä lailla minä lähtisin tästä, jos tulisi ero, ja yhtä lailla minä lähden tästä, jos puolisoni kuolee ennen minua, koska en minä jäisi asumaan ylisuureen vanhaan kiinteistöön ilman häntä.

Vierailija
9/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat asua ilmaiseksi ja valitat. Tuohan on ihan unelmatilanne. En voi mitenkään ymmärtää.

Vierailija
10/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette hanki uutta yhteistä kotia?

Vierailija
11/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suhteessa on hyvää?

On tunteita, intohimoa, toimiva työnjako. Yhteisomistus vain on miehelle kauhistus ja erillään ei haluaisi asua. Ap

Tuossahan on jo paljon yhteistä. Mutta kieltämättä tilanne on mahdoton jos ei voi tai halua tehdä valintoja sen suhteen asutaanko yhdessä vai erikseen.

Vierailija
12/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se sentäs on kieltänyt sua ostamasta sinne vaikkapa uutta sohvaa jos entinen ei sua miellytä?

Ei minulla ole kiinnostusta kalustaa taloa, josta en omista mitään. Ap

Vierailija
13/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako puoliso automaattisesti sitäkään omistaa yhdessä?

Vierailija
14/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua omistaa mitään yhdessä, kuten kerroin. Ap

Vierailija
15/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos molemmat ovat noinkin joustamattomia, niin ehkä samassa taludessa on edes turha haaveilla asuvansa.

Vierailija
16/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vastauksena kysymykseen: kyllähän se suhde tuohon kaatuu jos kumpikaan ei anna periksi, mutta yhdessä olisi pakko asua. Aika loogista.

Vierailija
17/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö voi sijoittaa samaa summaa johonkin muualle? Hankit esim. pienemmän sisustusasunnon tai vaikka osakkeita sillä "omalla puoliskollasi". Jos taas olet niitä jotka eivät halua tehdä mitään "koska ei ole oma" niin voithan vaikka ajatella sisustus ym. kukka-asiat niin, että se on vastine asumisesta jos ei kerran kulujakaan tarvitse maksaa. Koristelet sen sijoitusasuntosi sitten niin kuin itse haluat.

Vierailija
18/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän ne kalusteet sitten omistat siinä talossa jos sinä ne olet maksanutkin...

Vierailija
19/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat asua ilmaiseksi ja valitat. Tuohan on ihan unelmatilanne. En voi mitenkään ymmärtää.

Ei ole minulle. Haluan omistaa kotini/osan siitä. Pysyvyys ja oikeudet merkkaa minulle enemmän kuin ilmainen asuminen, ei toisen taloa voi kokea kodikseen. Ap

Vierailija
20/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua omistaa yhdessä mitään niin se tarkoittaa, että hän ei luota suhteeseen.

Teillä on vielä työstettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi