Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani ei halua mitään yhteistä

Vierailija
13.06.2022 |

Siinäpä se ongelma otsikossa. Kumppani haluaisi, että eläisimme yhdessä hänen omistamassaan talossa. Ei odota, että makaisin kuluistakaan mitään.

Mä en vaan koe voivani pitää kotina paikkaa josta en omista mitään. Ja josta mun pitäisi kumppanin kuoltua muuttaa pois. En vaan kykenisi kiinnostumaan kodin laitosta, pihan laitosta jne, jos paikan tulevaisuus ei millään lailla ole mun käsissä.

Voiko olla, että näin naurettavaan, materiaaliseen asiaan kaatuu muuten hyvä suhde?

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks ny suora puhe, mut tämä on taas näitä kolmannen maailman ongelmia. Teillä on kaikki kunnossa. Mee nukkuun.

Vierailija
22/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se sentäs on kieltänyt sua ostamasta sinne vaikkapa uutta sohvaa jos entinen ei sua miellytä?

Ei minulla ole kiinnostusta kalustaa taloa, josta en omista mitään. Ap

Sinähän ne kalusteet sitten omistat siinä talossa jos sinä ne olet maksanutkin...

Ei sillä ole mulle merkitystä, en halua säilyttää kalusteitani vieraassa talossa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanisi haluaa pitää ns. takaportin auki. Eli haluaa, että tilanteen tullen voi heivata sinut helposti ulos talosta, kun siellä ei ole muuta sinun omaa kuin henkilökohtaiset tavarasi.

Vierailija
24/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se sentäs on kieltänyt sua ostamasta sinne vaikkapa uutta sohvaa jos entinen ei sua miellytä?

Sinähän ne kalusteet sitten omistat siinä talossa jos sinä ne olet maksanutkin...

Ei sillä ole mulle merkitystä, en halua säilyttää kalusteitani vieraassa talossa. Ap

Ratkaisu on helppo ette muuta yhteen.

Vierailija
25/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän Suomen Natoneuvotteluilta Turkin kanssa.

Vierailija
26/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää varmaan pyytää se mies tähän ketjuun, niin äiti (Lue: anonyymit palstalaiset) nuhtelee häntä ja käskee hänen myydä puolet asunnosta sinulle. Oikea äitisi ei ilmeisesti suostunut sitä tekemään, vaikka poljit jalkaa ja itkit.

Vierailija
27/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän,jos itseäkin innostaa hankkia asunto,joka on nimenomaan oma 

Vierailija
28/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etkö voi sijoittaa samaa summaa johonkin muualle? Hankit esim. pienemmän sisustusasunnon tai vaikka osakkeita sillä "omalla puoliskollasi". Jos taas olet niitä jotka eivät halua tehdä mitään "koska ei ole oma" niin voithan vaikka ajatella sisustus ym. kukka-asiat niin, että se on vastine asumisesta jos ei kerran kulujakaan tarvitse maksaa. Koristelet sen sijoitusasuntosi sitten niin kuin itse haluat.

Mulle on tärkeää, että on koti. En ole niin rahan perään, että haluaisin tässä säästää. En saa sistuksesta mitään iloa vieraassa talossa. Jos asun vieraassa talossa, en halua sinne mitään, mitä en voisi muuttaa sieltä yksin pois parin tunnin varoajalla. Ap

Vierailija
29/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän sympatiamme ovat sinun puolellasi, ap.

Vierailija
30/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat asua ilmaiseksi ja valitat. Tuohan on ihan unelmatilanne. En voi mitenkään ymmärtää.

Ei ole minulle. Haluan omistaa kotini/osan siitä. Pysyvyys ja oikeudet merkkaa minulle enemmän kuin ilmainen asuminen, ei toisen taloa voi kokea kodikseen. Ap

Jos siis asut vuokralla, et voi tuntea asuntoa kodiksesi? Tajuatko ajatusmallisi älyttömyyden?

Vierailija
31/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin hetken jo ymmärtäväni tilanteen, mutta sitten putosin taas kärryiltä. Selittäkää minulle miten tämä menee tai olkaa selittämättä, ihan sama. :D

Vierailija
32/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etkö voi sijoittaa samaa summaa johonkin muualle? Hankit esim. pienemmän sisustusasunnon tai vaikka osakkeita sillä "omalla puoliskollasi". Jos taas olet niitä jotka eivät halua tehdä mitään "koska ei ole oma" niin voithan vaikka ajatella sisustus ym. kukka-asiat niin, että se on vastine asumisesta jos ei kerran kulujakaan tarvitse maksaa. Koristelet sen sijoitusasuntosi sitten niin kuin itse haluat.

Mulle on tärkeää, että on koti. En ole niin rahan perään, että haluaisin tässä säästää. En saa sistuksesta mitään iloa vieraassa talossa. Jos asun vieraassa talossa, en halua sinne mitään, mitä en voisi muuttaa sieltä yksin pois parin tunnin varoajalla. Ap

Mitä odotat tapahtuvan, kun jankutat tuota meille aikasi?

Vierailija
33/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän sympatiamme ovat sinun puolellasi, ap.

Eikä ole. Minun sympatiani eivät ole kummankaan puolella.

Vierailija
34/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei anna edes sisustaa, on toivotonta.

Joka tapauksessa, jos rakkaus vie mukanaan, avioehtoineen, säästä itsellesi joka kuukausi sen verrain kuin osuutesi kuluista yhteisomistuksessa olisi.

Näitä on nähty ja lehdistä luettu, mitä tapahtuu avopuolisolle, kun toisesta aika jättää. Jos ei ole omistusoikeutta tai testamenttia, saa lähteä maantielle viidessä minuutissa, kun omistavan osapuolen "surevat läheiset" rynnistävät paikalle kaivinkoneineen.

Ja tosiaan, jos tuohon suhteeseen ostat sohvan, muista säilyttää kuitti huolellisesti.

Vierailija
35/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanisi haluaa pitää ns. takaportin auki. Eli haluaa, että tilanteen tullen voi heivata sinut helposti ulos talosta, kun siellä ei ole muuta sinun omaa kuin henkilökohtaiset tavarasi.

Näinpä. Enkä mä kokisi turvalliseksi hankkia sinne mitään omaa. Ajattelisin sitä koko ajan tilapäisenä bunkkauspaikkana, josta ei kannata huolehtia. Ap

Vierailija
36/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, älkää muuttakoon yhteen.

Vierailija
37/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, lensin itse ulos muovipussit perässä vastaavasta tilanteesta kun löytyi nuorempi. Kaikki rahanarvoinen jäi sinne.

Vierailija
38/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei anna edes sisustaa, on toivotonta.

Joka tapauksessa, jos rakkaus vie mukanaan, avioehtoineen, säästä itsellesi joka kuukausi sen verrain kuin osuutesi kuluista yhteisomistuksessa olisi.

Näitä on nähty ja lehdistä luettu, mitä tapahtuu avopuolisolle, kun toisesta aika jättää. Jos ei ole omistusoikeutta tai testamenttia, saa lähteä maantielle viidessä minuutissa, kun omistavan osapuolen "surevat läheiset" rynnistävät paikalle kaivinkoneineen.

Ja tosiaan, jos tuohon suhteeseen ostat sohvan, muista säilyttää kuitti huolellisesti.

Lukutaito? Taatusti saisin sisustaa mielin määrin. Mutta minua itseäni ei kiinnosta tehdä niin. Ap

Vierailija
39/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, älkää muuttakoon yhteen.

Olen aivan varma, ettei ap:n miesystävä sitä edes harkitse. Jessus, mikä jankuttaja!

Vierailija
40/119 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Enkä mä kokisi turvalliseksi hankkia sinne mitään omaa. Ajattelisin sitä koko ajan tilapäisenä bunkkauspaikkana, josta ei kannata huolehtia. Ap

Miksi sä haluat yhteisen kodin ihmisen kanssa joka ei edes halua sitoutua vaan pitää ns. takaportin auki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi