Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen kadehtiminen, kerro mitä kadehdit

Vierailija
13.06.2022 |

Kerro rehellisesti mitä kadehdit. Muiden kommentteja ei saa arvostella eikä vastaväittää, pidetään ketju asiallisena ja kunnioittavana. Katsotaan onnistutaanko.

Kommentit (264)

Vierailija
221/264 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa kadehtia. Toivoisin että elämäni olisi ollut helpompaa mutta en tunne kateutta ketään kohtaan.

Vierailija
222/264 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen kadehtiminen? Eikö ihaileminen olisi parempi sana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtiminen ei ole koskaan positiivista, joten aloituksesi on ristiriitainen - kuten niin usein tällä foorumilla. Kateus, johon kadehtiminen perustuu on yksi negatiivisimmista tunteista, mitä ihmisellä voi olla. Kateus syö tai kuluttaa kadehtijaa sisäisesti, mustaa mielen ja aiheuttaa psykosomaattisia sairauksia, joten se on itse asiassa itsetuhoinen tunne. Pitkään jatkunut kateus jotain ihmistä kohtaan synnyttää lopulta vihan tätä ihmistä kohtaan. Aika ajoihan saamme lukea, kuinka jonkin maailmantähden innokas fani on muuttunut idoliaan kohtaan murhanhimoiseksi. 

Vierailija
224/264 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen kadehtiminen? Eikö ihaileminen olisi parempi sana?

Orwellilainen usskieli?

Vierailija
225/264 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kateus on ihailua se ei silloin aiheuta itselle eikä toiselle mitään pahaa vaan päin vastoin kummallekin iloa.

Sen vuoksi on viisasta pohtia kuinka pystyy ratkaisemaan omat kateuden tuomat ajatuksensa niin, että ne tuovat pelkän ilon ja onnen.

Vierailija
226/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni. Voi vitsi, kun saisi olla oma itseni.

Vierailija
227/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin miestä joka on hyvä isä , jos miehuutta pitäisi jollain tapaa mitata, tämä olisi minulle se isoin mikä tekee mielestäni miehestä miehen.

olen siis itse mies mutta ei lapsia vielä.

Vierailija
228/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin kissaani, sillä on kaikki oikeudet ja nolla velvollisuutta. Nytkin nukkuu tuossa vieressä, ja minä yritän tehdä etätöitä, jotka ei suju. Sitten se menee syömään ja kävelylle aidattuun puutarhaan, tullakseen taas nukkumaan. Joku muu hoitaa lämmitykset, siivoukset ja kiikuttaa lääkäriinkiin.

Vierailija
229/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin ihmisiä joilla on hyvä kielitaito.

Samoin! Ja hyvä yleissivistys muutenkin.

Kolmas kadehdittava piirre on rauhallinen ja realistinen itsevarmuus. Sellainen, joka tekee ihmisestä mukavan ja lämpimän persoonan, kun omaa arvoa ei tarvitse korostaa toisia polkemalla.

Vierailija
230/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehtiminen ei ole koskaan positiivista, joten aloituksesi on ristiriitainen - kuten niin usein tällä foorumilla. Kateus, johon kadehtiminen perustuu on yksi negatiivisimmista tunteista, mitä ihmisellä voi olla. Kateus syö tai kuluttaa kadehtijaa sisäisesti, mustaa mielen ja aiheuttaa psykosomaattisia sairauksia, joten se on itse asiassa itsetuhoinen tunne. Pitkään jatkunut kateus jotain ihmistä kohtaan synnyttää lopulta vihan tätä ihmistä kohtaan. Aika ajoihan saamme lukea, kuinka jonkin maailmantähden innokas fani on muuttunut idoliaan kohtaan murhanhimoiseksi. 

Jopas lähti mopo käsistä jollain.

Nimenomaan tällainen positiivinen, viaton kadehdinta (johon otsikko viittaa) ei nyt liene kenenkään muun mielestä yksi negatiivisimmista tunteista kuten sinä kirjoitat. Sallikaa mun nauraa.

Vedit tuohon jopa murhanhimon. Voi pyhä sylvi!

Kyseessä on ketju jossa voi kertoa esim kadehtivansa heitä joilla on järvenrantamökki, koska itsellä ei ole mutta sellaisen haluaisi.

Tätä positiivista kadehdintaa ei voi kääntää ihailuksi niitä kohtaan joilla tuommonen mökki on. Ei tässä ihailla ketään ihmistä.

Ja muuttuisimmeko vihaisiksi ja ilkeiksi heitä kohtaan jotka omistaa tommosen mökin. 😆.... no ei tietenkään.

Vierailija
231/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä joilla riittää energiaa, jaksavat tehdä kaikenlaista koko päivän. Olisin tyytyväinen jos saisin edes ne voimat takaisin mitä oli vielä 15 vuotta sitten, vaikka väsynyt olin jo silloinkin.

Ja niille olen kateellinen joiden mies haluaa seksiä useammin kuin muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
232/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen ja ihan oikeasti kateellinen heille jotka saivat haluamansa elämänkumppanin.

Ja saan olla kateellinen ja saan olla vaikka vihainenkin. Jokaisella on oikeus tunteisiinsa ilman että joku ainaoikeassa oleva toisten neuvoja tulee taas nillittämään jotain miten meidän kuuluisi tuntea tai miten ei saa tuntea.

Vierailija
233/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Älä puhu sontaa! Ei se että on kateellinen jostain, tarkoita aina sitä että haluaisi siltä toiselta sen pois. vaan ajattelee että olispa kiva kun itselläkin olisi tuollainen. Se on postitiivista aina, se kannustaa hankkimaan itsellekin sen minkä on nähnyt tai kuullut, että on olemassa jossain.

Kun ystävä sanoo että lähtee matkalle, sanon "Voi! Ihanaa! Mä oon niin kateellinen!" ja siinä ei ole mitään negatiivisuuden häivääkään, koska olen aidosti onnellinen ystävän puolesta, kuten hänkin on silloin mun puolesta kun minä lähden reissuun. 

Vierailija
234/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen ja ihan oikeasti kateellinen heille jotka saivat haluamansa elämänkumppanin.

Ja saan olla kateellinen ja saan olla vaikka vihainenkin. Jokaisella on oikeus tunteisiinsa ilman että joku ainaoikeassa oleva toisten neuvoja tulee taas nillittämään jotain miten meidän kuuluisi tuntea tai miten ei saa tuntea.

Saat toki olla, mutta ei se sulle hyvää tee, että tunnet negatiivisia tunteita. Ja kuten varmasti tiedät, ne negatiiviset energiat mitä itseesi keräät, ei ole se joka houkuttelee rakkauden luoksesi.

Vierailija
235/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin positiivinen, että en kadehdi ketään. Keskityn ennemmin omaan elämääni.

Vierailija
236/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta löytyy tästäki osotteesta, sano kuka mitä tahansa.

En kirjoita mitään yksittäistä asiaa, mutta en minä koe että voisin näissä kateellisuuteni aiheissa sanoa ihailevani jotain tai ketään.

Vierailija
237/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin positiivinen, että en kadehdi ketään. Keskityn ennemmin omaan elämääni.

Kadehdin sinua kun olet noin täydellinen 👍.

Pitänee pyrkiä tuohon.

Vierailija
238/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmat ja karismaattiset esiintyjät. Valovoimaisuus, sanavalmius.

Vierailija
239/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia, joiden ei tarvitse käydä töissä ja voivat silti elää perustason "mukavaa" elämää.

Näitä ihmisiä on paljon vähemmän kuin voisi kuvitella. Ihmiset kun tuppaavat haluamaan aina enemmän ja enemmän, eivätkä ole valmiita luopumaan saavutetuista eduista. 

Tietysti jokainen määrittelee itse, mitä "perustason mukava elämä" on, mutta tällä palstalla kirjoittelee ihmisiä, joiden palkka on paljon suurempi kuin minulla, sekä säästöjä ja sijoituksia, mutta he eivät silti koe voivansa lopettaa tai vähentää työntekoa tilanteessa, jossa minä voisin. Omasta mielestäni elän mukavaa elämää, vaikkei minulla ole yhtä paljon. 

Vierailija
240/264 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLETPA SÄÄLITTÄVÄ LUUSERI TODELLAKIN JOS KADEHDIT JOPA TOISEN ULKONÄKÖÄ!

ITSE VIHAAN KADEHTIJOITA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan