Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon

Vierailija
13.06.2022 |

Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä

Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.

Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.

No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.

Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.

Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.

Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.

Kommentit (868)

Vierailija
101/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan ootte ollut yhdessä?

Ap sanoi jo aloituksessa, että 1,5 vuotta ja asuvat yhdessä.

Vierailija
102/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin kevyesti ilman mitään draamaa tai syyttävää ääntä, vaan ihan kuin miettisit just asiaa, että "mä ihan käsitin, että olen tulossa mukaan, kun olet puhunut siitä niin paljon, miten kivaa meillä siellä on jne. Ilmeisesti se suunnitelma on muuttunut?" ja katsot, mitä ja miten hän vastaa. Nouseeko puolustautumaan, pahoitteleeko, nolostuuko vai mitä. Jotain selitystä lähtisin näin kyllä kysymään.

Itse en ehkä edes kysyisi, vaan päättäisin suhteen. Toki, jos mitään toiveita on jatkaa, tuo keskustelu kannattaa käydä ja juurikin rauhallisesti.

N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillähän on toinen, ehkä vanhempi tapaus, jota pa nee.

Kuule, ei tällaiset miehet välttämättä pane ketään muuta, ne vaan tykkää ryypätä kaveriensa kanssa. Ja todellakin on kokemusta näistä. Niille kaverit on se "hauska biletysseura", kun taas  oma kumppani ei sellaista ole. Ja tällaista esiintyy ihan kolmekymppistenkin parissa, jos lapsia ei vielä ole (tai joskus vaikka olisikin).

Mutta eihän se porukka ole pelkästään kaveriporukka, vaan siihen kuuluu myös muiden miesten puolisoita. Ap:ta ei vaan oteta tähän joukkoon mukaan.

Mä niin näen mielessäni tuon mies joukon "äijistelemässä" keskenään ja sitten puolisot ovat taas keskenään pyöritellen muka kauhuissaan silmiään "poikien touhuille". Ehkä aloittajan mies tajusi, että juhannus junttiporukassa ryypäten paljastaisi liikaa miehestä itsestään ja heidän yhteisen tulevaisuuden dynamiikasta.

Jaa, no kyllä meillä naisetkin osaavat pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta, eikä aika kulu vain miesten käytöksen ihmettelyyn. Kuulostaa todella tylsältäkin.

Tuo ei ollut kannanotto teidän tai kenenkään muunkaan juhannuksen viettoon, saati linjaus siitä etteivät naiset osaisi pitää hauskaa ja nauttia juhannuksena. Tuo oli puhtaasti kommentti siitä millaisia mielikuvia itselleni herää porukasta, jossa 30-vuotiaat intoilevat Juss22-ryhmässä siitä kuinka paljon viina on ostettu juhannusta varten.

Niin ja minä aiheellisesti totesin, että miksi ihmeessä naiset käyttäisivät juhannuksensa silmien pyörittelyyn ja miesten tekemisten päivittelyyn, kun voivat itse pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta.

Voi hyvänen aika, minä puhun edelleen ihan vain siitä mielikuvasta, mikä minulle herää aloittajan kertomasta. Junttiporukka, missä on ahtaat sukupuoliroolit, on kokoontunut mökille vetämään viinaa.

Sinun mielikuvassasi kaveriporukan naiset tekevät sitten jotain muuta. Ei tämä ole mikään oikein-väärin-kysymys. 

Vierailija
104/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei tällaiset miehet välttämättä pane ketään muuta, ne vaan tykkää ryypätä kaveriensa kanssa. Ja todellakin on kokemusta näistä. Niille kaverit on se "hauska biletysseura", kun taas  oma kumppani ei sellaista ole. Ja tällaista esiintyy ihan kolmekymppistenkin parissa, jos lapsia ei vielä ole (tai joskus vaikka olisikin).

Mutta eihän se porukka ole pelkästään kaveriporukka, vaan siihen kuuluu myös muiden miesten puolisoita. Ap:ta ei vaan oteta tähän joukkoon mukaan.

Mä niin näen mielessäni tuon mies joukon "äijistelemässä" keskenään ja sitten puolisot ovat taas keskenään pyöritellen muka kauhuissaan silmiään "poikien touhuille". Ehkä aloittajan mies tajusi, että juhannus junttiporukassa ryypäten paljastaisi liikaa miehestä itsestään ja heidän yhteisen tulevaisuuden dynamiikasta.

Jaa, no kyllä meillä naisetkin osaavat pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta, eikä aika kulu vain miesten käytöksen ihmettelyyn. Kuulostaa todella tylsältäkin.

Tuo ei ollut kannanotto teidän tai kenenkään muunkaan juhannuksen viettoon, saati linjaus siitä etteivät naiset osaisi pitää hauskaa ja nauttia juhannuksena. Tuo oli puhtaasti kommentti siitä millaisia mielikuvia itselleni herää porukasta, jossa 30-vuotiaat intoilevat Juss22-ryhmässä siitä kuinka paljon viina on ostettu juhannusta varten.

Niin ja minä aiheellisesti totesin, että miksi ihmeessä naiset käyttäisivät juhannuksensa silmien pyörittelyyn ja miesten tekemisten päivittelyyn, kun voivat itse pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta.

Luetun ymmärtäminen...

Vierailija
105/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vaan kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnut.

Jãnnãmies kyseessä. Piti kirjoittaa enjellä koska muuten meni sensuuriin.

Vierailija
106/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tahtoa saada asiat järjestymään, ei se ole petipaikoista kiinni. Joskus meidän porukkamme isommissa juhannusbileissä jotkut nukkuivat teltoissakin pihalla ja kaikki mahtuivat mukaan. Ketään ei käännytetty ja peruttu kutsua sen takia, että näyttäisi tulevan liian monta ihmistä jos sekä Make että Pera tuovat tyttöystävänsä. Ja juu, tiedän kyllä etteivät kaikki ole mitään telttaihmisiä, mutta on se ainakin parempi vaihtoehto tarjota sitä kuin perua kutsu. Meillä joskus jäi jopa pari petipaikkaa vapaaksi, kun innokkaimmat tulivat omat telttansa mukanaan. 😀 Yhteishenki oli tärkeintä ja ei varmasti olisi jätetty pois kenenkään avopuolisoa, jonka kanssa on oltu 1,5 vuotta yhdessä. Hitto soikoon, olisimme kutsuneet vaikka olisivat olleet 1,5 kk yhdessä. Siinähän sitä tutustuu.

Vierailija
107/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onnea vaan kirjoitti:

En ole löytänyt mistään sellaista sääntöä, että parisuhteeseen mentäessä vastuu miehen käytöksestä siirtyy naiselle.

Mutta on oma valinta jääkö suhteeseen vai ottaako hatkat.

Vierailija
108/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian lyhyt ja epävarma suhde tuohon porukkaan. Sinun ei katsota (vielä) kuuluvan joukkoon, sorry.

Kuinka sitten joukkoon pääsee tutustumaan, jos ei edes kutsuta juhliin?

Niinpä. Ja kun kyse ei ole mistään 20-vuotiaiden porukasta, vaan ap ja mies ovat kolmekymppisiä. Kuinka monta vuotta täytyy odottaa, että kelpuutetaan edes aloittamaan porukkaan tutustuminen? Jessus sentään. Aikuiset ihmiset.

Eihän nuo mitään henkisesti aikuisia olekaan, ikääntyneitä juoppoja, ainakin mies.

Vierailija
109/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että "mies" haluaa ryypätä äijäporukassa ilman naisten häirintää. Näille miehelle naiset ovat häiriöksi, paitsi keittiö- ja sänkyhommissa.

Vierailija
110/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa sille miehellesi just näin: "Koko vuoden olet puhunut yhteisestä juhannuksen vietostamme, joka onkin nyt jossain vaiheessa muuttunut sun suunnitelmaksi matkustaa yksin. Mikäs siinä, mutta mikset sanonut siitä mitään mulle, että olisin järjestänyt itselleni myös omaa ohjelmaa?"

Vastauksestaan riippuen sitten päätät, mitä teet tämän kultakimpaleen kanssa.

Vierailija
111/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paska mies

Vierailija
112/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden hehkutus seuraavan kesän juhannusryyppäjäisistä kertoo miehen tasosta kaiken.

Vierailija
113/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun exältä. Oli tarkoitus mennä kahdestaan kaverien kanssa mökille viettämään juhannusta mutta yhtäkkiä hän menikin sitten yksikseen. Kuulemma muut ihmettelivät, miksen tullut. Eksä oli kuulemma sönköttänyt, ettei mua kiinnosta tulla vaikka todellinen syy oli se, että hän sanoi kutsun koskevan vain häntä! Mitään pettämistä ei kuulemma tapahtunut, mies halusi vain ryypätä ja rellestää. 

Vierailija
114/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden hehkutus seuraavan kesän juhannusryyppäjäisistä kertoo miehen tasosta kaiken.

Joo, tähän mäkin kiinnitin huomiota. Ja kyseessä ei ole mikään teini, vaan kolmekymppinen ihminen.

Vierailija
115/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä ei ole tilaa, kenet jätän pois listalta - no sen, jota en edes tunne. Miksi syyttää ap:n miestä siitä, että kaverillaan on liian pieni mökki? Tai siitä, että perinnejuhannus on hänelletärkeä.

Vierailija
116/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onnea vaan kirjoitti:

En ole löytänyt mistään sellaista sääntöä, että parisuhteeseen mentäessä vastuu miehen käytöksestä siirtyy naiselle.

Mutta on oma valinta jääkö suhteeseen vai ottaako hatkat.

Ja jos olisit räköttämisen sijasta tutustunut aiheeseen, olisit huomannut suhteen olevan muuten hyvä ja miehen tähän asti huomaavainen. Aloittaja on juuri saanut tietää tästä asiasta, joten melko kohtuutonta odottaa, että se olisi prosessoitu eropäätöstä myöten valmiiksi.

Vierailija
117/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en katselisi tuollaista menoa. Läheiselläni on samaa ongelmaa enkä hänelle tätä kehtaa sanoa, koska hänestä tuollainen on ok. Elän pitkässä liitossa emmekä koskaan ole juhlineet erikseen. Kaikki erikseen juhlijat ovat olleet sellaisia, missä on ollut pettämistä ja muuta ikävää, lopulta ero.

Minäkin elän pitkässä avioliitossa ja olemme kyllä juhlineet erikseenkin. Esim. kaikki työpaikan pikkujoulut, kesäjuhlat jne. Välillä olen vain vastannut ei kiitos, kun minut on kutsuttu mukaan, ellei ole sattunut kiinnostamaan/huvittamaan. Olemme myös matkustelleet paljon erikseen, monet työmatkat, mutta erityisesti minä olen matkustanut ihan vaan lomille yksin, koska minulla on paljon enemmän vapaa-aikaa kuin miehellä. Emme siis ole eronneet ja edelleen elämme onnellisina yhdessä, monen kymmenen vuoden jälkeen. Omasta puolestani voin sanoa, etten ole koskaan pettänyt, vaikka tilaisuuksia olisi kyllä ollut. Jos mies on, on hän hoitanut sen niin fiksusti, ettei ole aihetta epäillä.

Totta kai mekin olemme työpaikan menoilla erikseen, mutta juhannukset, joulut, uudet vuodet ja kaveribileet yhdessä, kun taas nämä tuntemani pariskunnat pääasiassa juhlivat erikseen, ihan omasta halustaan. Kyllä se näin jälkikäteen katsottuna oli merkki, vaikka koetin ajatella kuten hekin eli että viihtyvät omissa kavereissaan. Jos kaveripiirit ja tekemiset ovat kovin erilaisia, niin kertoohan sekin jotain.

Mutta kukin tyylillään, omien kaveripiirien tekemiset eivät vielä ole todiste mistään, vaikkakin itseni herätti ajattelemaan tuolla tavalla. Itse en viihtyisi miehen kanssa, jonka mielestä on kivempi viettää juhlia kavereidensa kanssa kuin minun kanssani.

Vierailija
118/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että "mies" haluaa ryypätä äijäporukassa ilman naisten häirintää. Näille miehelle naiset ovat häiriöksi, paitsi keittiö- ja sänkyhommissa.

Tuollainen mies taas on häiriöksi parisuhteessa ja perhe-elämässä.

Vierailija
119/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä ei ole tilaa, kenet jätän pois listalta - no sen, jota en edes tunne. Miksi syyttää ap:n miestä siitä, että kaverillaan on liian pieni mökki? Tai siitä, että perinnejuhannus on hänelletärkeä.

Mäkin aloittaisin tästä päivästä lähtien oman juhannusperinteeni. Vietän juhannuksen ihmisten kanssa, jotka aidosti haluavat olla kanssani. Tai vaihtoehtoisesti yksin, mutta itsenäisesti sinkkuna enkä istu kotiinjätettynä kun nk. puolisoni viettää juhannusta niiden ihmisten kanssa, jotka hänelle ovat tekojen perusteella tärkeimpiä.

Vierailija
120/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju taas kyllä hyvä muistutus siitä, miksi miesten kanssa ei kannata lähteä parisuhteeseen. Silloin tällöin voi jonkun toyboyn ottaa ilokseen, jos mieli tekee, mutta niihinkään ei kannata rakastua. Aiheuttavat vain pahaa mieltä.

Ja itse asiaan. Jos muutkin mökillä olijat ottavat puolisonsa mukaan, ja olisi vielä keskusteltu siitä, että minäkin puolisona tulisin, ja sitten ei haluakaan minua mukaan, niin loukkaantuisin kyllä todella ja vaatisin perusteluja, miksi ei halua minua mukaan. Tai ehkä edes en, vaan taitaisi mennä lusikat jakoon. Jotainhan siinä on pielessä, jos muiden puolisot tulee mukaan, mutta minua ei halua.

Nyt on muutenkin enää niin lyhyt aika juhannukseen, että sun tulee olemaan vaikea sopia enää jonkun muun kanssa juhannusriennoista, kun kaikki on jo menonsa sopineet.

Noin muuten on mun mielestä normaalia juhlia myös erikseen, jos toinen ei kutsusta huolimatta halua osallistua tai jos on mies-/naisporukoiden juhlia, työpaikan juhlia jne., mitkä eivät ole avec-tilaisuuksia. Mutta jos on tilaisuus, minne puolisot otetaan mukaan, mutta omaansa ei sinne halua/kutsu, niin se on outoa.

Kuvitteletko oikeasti kaikkien miesten olevan tuollaisia.

No ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan