Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon

Vierailija
13.06.2022 |

Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä

Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.

Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.

No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.

Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.

Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.

Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.

Kommentit (868)

Vierailija
81/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen pelkurimainen tyyppi. Ehkä hän on alunperin ajatellut, että menette juhannusjuhliin yhdessä. Vähitellen kaverien kanssa asiasta vaahdotessaan mieli on muuttunut, mutta hän ei ole uskaltanut kertoa sinulle. Tiedottamalla hänelle muiden ostamista viinoista hän on toivonut pääsevänsä helpolla tavalla ohimennen kertomaan uudesta käänteestä, ettet olekaan tulossa mukaan. Asia ikäänkuin kääntyisi sinun väärinymmärrykseksesi. Raukka mies joka tapauksessa, vai onko hän kovin nuori? Jos pystyt puhumaan hänelle asiasta mielenmalttia menettämättä, tee se. Älä asetu mihinkään "mäyräkoiran" asemaan. Tekisi mieli sanoa, "ole mies".

Vierailija
82/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian lyhyt ja epävarma suhde tuohon porukkaan. Sinun ei katsota (vielä) kuuluvan joukkoon, sorry.

Kuinka sitten joukkoon pääsee tutustumaan, jos ei edes kutsuta juhliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vaan kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnut.

En ole löytänyt mistään sellaista sääntöä, että parisuhteeseen mentäessä vastuu miehen käytöksestä siirtyy naiselle.

Vierailija
84/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 vuotta ei todellakaan ole lyhyt suhde osallistua kumppanin kaveripiirin tekemisiin, hyvänen aika sentään :D

Vierailija
85/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian lyhyt ja epävarma suhde tuohon porukkaan. Sinun ei katsota (vielä) kuuluvan joukkoon, sorry.

Niinpä. Ja kun kyse ei ole mistään 20-vuotiaiden porukasta, vaan ap ja mies ovat kolmekymppisiä. Kuinka monta vuotta täytyy odottaa, että kelpuutetaan edes aloittamaan porukkaan tutustuminen? Jessus sentään. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
86/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ristiinpuhumista ap:llakin. 

Aloituksessa hän kirjoittaa:

"Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei."

Myöhemmin taas:

"Ei tarvinnut kysyä, olenko kutsuttu kun mies aivan selkeästi puhui että yhdessä mennään"

Eli mites tämä asia lopulta olikaan? Onko ap:ta missään vaiheessa kutsuttu ko. juhannuksen viettoon? Ehkä oma mies on kännipäissään, hätäännyksissä jotain höpissyt, mutta muuten?

Vierailija
87/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillähän on toinen, ehkä vanhempi tapaus, jota pa nee.

Kuule, ei tällaiset miehet välttämättä pane ketään muuta, ne vaan tykkää ryypätä kaveriensa kanssa. Ja todellakin on kokemusta näistä. Niille kaverit on se "hauska biletysseura", kun taas  oma kumppani ei sellaista ole. Ja tällaista esiintyy ihan kolmekymppistenkin parissa, jos lapsia ei vielä ole (tai joskus vaikka olisikin).

Mutta eihän se porukka ole pelkästään kaveriporukka, vaan siihen kuuluu myös muiden miesten puolisoita. Ap:ta ei vaan oteta tähän joukkoon mukaan.

Mä niin näen mielessäni tuon mies joukon "äijistelemässä" keskenään ja sitten puolisot ovat taas keskenään pyöritellen muka kauhuissaan silmiään "poikien touhuille". Ehkä aloittajan mies tajusi, että juhannus junttiporukassa ryypäten paljastaisi liikaa miehestä itsestään ja heidän yhteisen tulevaisuuden dynamiikasta.

Vierailija
88/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka edes haluaisi mennä noin kusipäisten ihmisten juhliin. "Liian lyhyt suhde. Et kuulu joukkoon, sorry." Ei kovinkaan mukavaa, eikä aikuismaista käytöstä. Ellei sitten mies ole kertonut muille aloittajan olevan ikävä ihminen tai ettei itse halua häntä mökille.

Vierailija
89/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raukka mies joka tapauksessa, vai onko hän kovin nuori?

Kolmekymppinen.

Vierailija
90/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ristiinpuhumista ap:llakin. 

Aloituksessa hän kirjoittaa:

"Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei."

Myöhemmin taas:

"Ei tarvinnut kysyä, olenko kutsuttu kun mies aivan selkeästi puhui että yhdessä mennään"

Eli mites tämä asia lopulta olikaan? Onko ap:ta missään vaiheessa kutsuttu ko. juhannuksen viettoon? Ehkä oma mies on kännipäissään, hätäännyksissä jotain höpissyt, mutta muuten?

Niin? Mies on antanut koko ajan ymmärtää, että kutsu koskee myös aloittajaa, mutta tuolla vierailulla oli epävarma tunnelma siitä, että koskeekohan sittenkään? Vierailun jälkeen mies on edelleen antanut ymmärtää, että kutsu koskee myös aloittajaa.

Vierailija
91/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei tällaiset miehet välttämättä pane ketään muuta, ne vaan tykkää ryypätä kaveriensa kanssa. Ja todellakin on kokemusta näistä. Niille kaverit on se "hauska biletysseura", kun taas  oma kumppani ei sellaista ole. Ja tällaista esiintyy ihan kolmekymppistenkin parissa, jos lapsia ei vielä ole (tai joskus vaikka olisikin).

Mutta eihän se porukka ole pelkästään kaveriporukka, vaan siihen kuuluu myös muiden miesten puolisoita. Ap:ta ei vaan oteta tähän joukkoon mukaan.

Mä niin näen mielessäni tuon mies joukon "äijistelemässä" keskenään ja sitten puolisot ovat taas keskenään pyöritellen muka kauhuissaan silmiään "poikien touhuille". Ehkä aloittajan mies tajusi, että juhannus junttiporukassa ryypäten paljastaisi liikaa miehestä itsestään ja heidän yhteisen tulevaisuuden dynamiikasta.

Jaa, no kyllä meillä naisetkin osaavat pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta, eikä aika kulu vain miesten käytöksen ihmettelyyn. Kuulostaa todella tylsältäkin.

Vierailija
92/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sika jo jätettynä? Kumpi muuttaa pois asunnosta?

Vierailija
93/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan ootte ollut yhdessä? voihan olla, että mies haluaisi ap:n mukaan mutta jostain syystä porukassa on joku/jotkut jotka on keksineet jotain (teko)syitä miksi ap:ta ei haluta mukaan. Jos mies kokee jotenkin kiusallisena, ettei halua viedä sinua porukkaan jos sinusta ei tykätä, mutta ei viitsi sanoa sitä suoraan? mä e edes haluis lähteä enää mukaan kun selvästi ei haluta.  Nyt ap päättää vaan onko mies suhteen arvonen 

Vierailija
94/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnista aivoinfarkti ajoissa

PIAN

Puheen sammallus

Ilme, roikkuva suupieli

Avuton raaja

Nyt 112

Hups. Väärä ketju.

Vierailija
95/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnista aivoinfarkti ajoissa

PIAN

Puheen sammallus

Ilme, roikkuva suupieli

Avuton raaja

Nyt 112

Hups. Väärä ketju.

Sopii tähän ketjuun ihan hyvin. 😑

Verenpaineen nousulla voi olla hankalaa seurauksia.

Vierailija
96/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no kyllä meillä naisetkin osaavat pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta, eikä aika kulu vain miesten käytöksen ihmettelyyn. Kuulostaa todella tylsältäkin.

Tuo ei ollut kannanotto teidän tai kenenkään muunkaan juhannuksen viettoon, saati linjaus siitä etteivät naiset osaisi pitää hauskaa ja nauttia juhannuksena. Tuo oli puhtaasti kommentti siitä millaisia mielikuvia itselleni herää porukasta, jossa 30-vuotiaat intoilevat Juss22-ryhmässä siitä kuinka paljon viina on ostettu juhannusta varten.

Vierailija
97/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies haluaa omaa aikaa ilman naisystävää niin kehotetaan eroamaan. Järkeviä neuvoja...

Omaa aikaa otetaan vähän muilla kuin juhannusbileissä.

Vierailija
98/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin kevyesti ilman mitään draamaa tai syyttävää ääntä, vaan ihan kuin miettisit just asiaa, että "mä ihan käsitin, että olen tulossa mukaan, kun olet puhunut siitä niin paljon, miten kivaa meillä siellä on jne. Ilmeisesti se suunnitelma on muuttunut?" ja katsot, mitä ja miten hän vastaa. Nouseeko puolustautumaan, pahoitteleeko, nolostuuko vai mitä. Jotain selitystä lähtisin näin kyllä kysymään.

Vierailija
99/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti käynyt niin, että juhlien järjestäjä todennut kämpän tulevan vähän liian täyteen ja pyytänyt ap:n miestä jättämään avokkinsa pois vieraslistalta. Siitä sitten miettimään mitä johtopäätöksiä voi vetää a) ko. kaveriporukan halusta ottaa ap:ta porukkaan mukaan eli kuinka tervetullut ap on tuohon sisäpiiriin ja b) mitä se kertoo miehestä, että hänelle on ihan fine jättää avovaimonsa pois juhannussuunnitelmista ja kertoa se hänelle 2 vk ennen juhannusta, jolloin on ap:lla aika hemmetin kiire alkaa tehdä enää mitään muitakaan suunnitelmia. Miehelle on siis ihan ok, että mahdollisesti ap viettää juhannuksen yksin kotona, ellei hän saa sovittua tähän hätään enää mitään kenenkään kaverinsa kanssa tai varattua jotain omaa sooloreissua tai menee vaikka vanhempiensa luokse juhannukseksi...

Lisänä vielä se, että ap:n puoliso on luvannut ottaa Maken ja Peran autoonsa mukaan ja sitten onkin ilmennyt, että molemmilla on tyttöystävät. Kuka jää ilman kyytiä? Ap:n puoliso on kaveriporukkansa "palvelija", joka joustaa aina.

Vierailija
100/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ollut kannanotto teidän tai kenenkään muunkaan juhannuksen viettoon, saati linjaus siitä etteivät naiset osaisi pitää hauskaa ja nauttia juhannuksena. Tuo oli puhtaasti kommentti siitä millaisia mielikuvia itselleni herää porukasta, jossa 30-vuotiaat intoilevat Juss22-ryhmässä siitä kuinka paljon viina on ostettu juhannusta varten.

Niin ja minä aiheellisesti totesin, että miksi ihmeessä naiset käyttäisivät juhannuksensa silmien pyörittelyyn ja miesten tekemisten päivittelyyn, kun voivat itse pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi