Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon
Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä
Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.
Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.
No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.
Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.
Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.
Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.
Kommentit (868)
Eikö mies nyt tehnyt varsin selväksi millaisessa arvossa pitää sinua? Ei arvosta yhtään, on todella lapsellinen ja aika varmasti mökillä on jotain mihin ap:ta ei vaan halua mukaan eli joku toinen nainen.
Täytyy kyllä sanoa, että jos minut kutsuttaisiin juhannuskekkereihin, jossa on sekaporukkaa ja jostain syystä kutsu ei olisi avec, niin en minä sinne menisi ilman miestäni. Jotenkin pidän sitä vähän mahdottomana, että kaverit olisivat kieltäneet ap:n tulon, ei vaikka olisi pulaa petipaikoista. Kyllä se yksi kaverin kumppani on aina 100 varmasti tervetullut ja sopu sijaa antaa, mikäli ei ole kyse sellaisesta, ettei tykätä. Tietenkään ei voi tietää kuinka pidetty tämä ap:n mieskään on tuossa porukassa, että onko hänkin joku siivellä liikkuja..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku muu ostaa kolmekymppiselle miehelle viinaksia juhannusjuhliin?
Mulle tulee elävästi mieleen skenaario, että jollain kaveriporukan naisella ja ap:n miehellä on joskus ollut säpinää mökkijuhannuksena ja ovat juoneet vaikka karpalovodkaa. Nyt se nainen sitten onkin yhtäkkiä lähdössä mökille yksin ilman miesseuraa ja heittänyt viestissä, että ottaa mukaan karpalovodkaa. Ap:n mies on täpinöissään ja kaikkihan tietävät, ettei ihastunut ihminen pysty olemaan puhumatta ihastuksestaan edes omalle puolisolleen. Niinpä hän on silmät loistaen kertonut ap:lle heti dumpattuaan hänet reissusta, että hänelle ollaan tuomassa mökille juotavaa.
Nyt sitten hiukan vedetään mutkia suoraksi. Yhtä hyvin voi olla että ap oksensi viime juhannuksena juotuaan salmiakkikossua joten poikien mielestä oli hyvä läppä ostaa hänelle pullo sitä.
Eli siis ap on viime juhannuksena ollutkin siellä mökillä? Ja vieläpä oksentamassa. No ei ihme, jos sitä ei haluta sinne tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se olisi jo syy lähteä kävelemään, jos aikuinen ihminen intoilee vuoden ajan siitä, että pääsee juhannuksena mökille juomaan ja bilettämään. Ylipäätään kovin humalahakuinen juhliminen alkaa olla jokseenkin noloa yli kolmekymppisillä ihmisillä.
Miehellä jäänyt ryyppyvaihde päälle. Itse 3-kymppisenä hairahdin kerran vastaavaan tyyppiin, jota katselin muutaman kuukauden kun poikaporukalla piti päästä milloin minnekin ryyppäämään. Nyt on 5-kymppinen puolihampaaton äijä, työpaikkansa juonut.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ollaan tilattu juhannusjuomat Saksasta. Joku on tilannut myös miehelle.
Mitähän ne on tilannut? Joku veikkasi aiemmin karpalovodkaa ja salmiakkikossua. Kuinkahan paljon halvemmalla saivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei olisi ongelma olla erossa juhannuksena. Mutta tapa jolla apn mies asian hoitaa olisi.
Tuo hehkutus miten joku ostanut hänelle jo viinaksia juhannukseksi. Kuulostaa nuoren teinin jutuilta eikä aikuisen miehen puheelta.
Onko mies edes kysynyt mitä sinä mietit juhannuksesta tai joudutko nyt olemaan yksin juhannuksen jne?
Onko mies arjessakin yhtä itsekäs ? Jos on niin kannattaa harkita jatkaako suhdetta tuollaisen kanssa. Arvaappa kuka hoitaa jatkossa mahdolliset lapset niin juhannuksena kuin arkenakin
Mitä outoa on että noin nuori poika hehkuttaa ryyppäämistä? Ei se mikään alle parikymppisten pikkulasten juttu ole.
Ei, mutta yli parikymppisillä se kertoo siitä että ollaan jo aika deekuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee elävästi mieleen skenaario, että jollain kaveriporukan naisella ja ap:n miehellä on joskus ollut säpinää mökkijuhannuksena ja ovat juoneet vaikka karpalovodkaa. Nyt se nainen sitten onkin yhtäkkiä lähdössä mökille yksin ilman miesseuraa ja heittänyt viestissä, että ottaa mukaan karpalovodkaa. Ap:n mies on täpinöissään ja kaikkihan tietävät, ettei ihastunut ihminen pysty olemaan puhumatta ihastuksestaan edes omalle puolisolleen. Niinpä hän on silmät loistaen kertonut ap:lle heti dumpattuaan hänet reissusta, että hänelle ollaan tuomassa mökille juotavaa.
Nyt sitten hiukan vedetään mutkia suoraksi. Yhtä hyvin voi olla että ap oksensi viime juhannuksena juotuaan salmiakkikossua joten poikien mielestä oli hyvä läppä ostaa hänelle pullo sitä.
Ap oli viime juhannuksen töissä. Sielläkö hän oksensi juotuaan salmiakkikossua? Pitäkää nyt ap:n kertomat faktat ojennuksessa pliis.
Miehellehän sitä viinaa oltiin tuomassa, miten ap:n töissä olo siihen liittyy? Että pliis.
Tuossahan nimenomaan puhuttiin, että ap on oksentanut, ei miehensä. Tämä saattaa olla hyvin olennainen tieto tässä mökki-gatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ollaan tilattu juhannusjuomat Saksasta. Joku on tilannut myös miehelle.
Mitähän ne on tilannut? Joku veikkasi aiemmin karpalovodkaa ja salmiakkikossua. Kuinkahan paljon halvemmalla saivat?
Juhannussimaa.
Mulla on kaverina tämmöinen vähän reppana mies. Yleensä - yllätys! - viettää sinkkuelämää, mutta joskus sitten on ollut jotain seurustelua, pidempääkin. Itse aina sössii seurustelunsa vaikka just tällä tavalla että hehkuttaa pariskuntaeloa juuri tuohon tyyliin "sitten saa paremmat petipaikat" ja sen jälkeen tekee jonkun typerän vedon.
Meidän kaveriporukassa ei ole mitään tuollaisia sääntöjä, että pariskunnat nukkuvat paremmilla paikoilla, vaan ihan eri tavoin jaetaan nukkumapaikkoja. Yksi kriteeri on esim. se, että me nukutaan usein tuvan sohvassa, koska mieheni kuuluu heihin, jotka tulee nukkumaan viimeisimpinä ja mä taas, kun nukkumaan menen, nukun ihan missä vaan, enkä heräile ääniin.
Mutta vähän etäisemmästä porukasta ja tästä nyt taas sinkusta miehestä olen kuullut kyllä aika ikäviä juttuja ts. miten häntä on niissä porukoissa mopotettu ja mun mielestä siis ihan kiusattu. Eli en pitäisi mitenkään mahdottomana, että kyse olisi jostain "no ei se sun muija mahdu mukaan ja ei toi muutenkaan kauan kestä" skenaariosta.
Itse en ymmärrä ollenkaan sitä, että jonkun puoliso ei mahdu mukaan. Kaikista ei tule sydänystäviä, mutta aikuisena ihmisenä osaan kyllä emännöidä vähän kulmikkaankin ihmisen.
Ja näistä juhlapyhistä: jos ikinä ei meillä olisi mitään juhlaa, johon oikeasti panostetaan, vaan kaikki juhlapyhätkin menisi samalla kaavalla tyyliin tavallinen tiistai ja miksei voi juhlia juhannusta milloin vaan, kokisin elämäni tosi ankeaksi. Myönnän olevani kai sitten niin laumasieluinen, että musta olisi ikävää kuunnella kavereiden suunnitelmia, katsoa pariskuntia ostoksilla, jne. kun mulla on edessä ihan vaan mikä lie viikonloppu. Ei sitä pelastaisi seuraavana viikonloppuna kotiin kannettu kuohari.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu priorisoi aina kaverit tyttöystävän edelle. Suhde kesti kuitenkin 7 vuotta. Nyt vikalle Lapin reissulle tuli 3 heppua. Muut parisuhteessa, lapsia hankkineet, perheympyröissä. Ei ymmärrä lapsiperheiden arkea, joten tulee jäämään vähän ulkopuoliseksi. Ei löydä uutta tyttöystävää, kun eka asetti riman tosi korkealle.1
Ei se löydä, koska naiset eivät huoli miestä joka asettaa kaverit parisuhteen edelle.
Kun alkoholi on tärkeämpää kuin puoliso, kannattaa juosta ja kovaa. Läträäjien kanssa ei voi suunnitella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap oli viime juhannuksen töissä. Sielläkö hän oksensi juotuaan salmiakkikossua? Pitäkää nyt ap:n kertomat faktat ojennuksessa pliis.
Miehellehän sitä viinaa oltiin tuomassa, miten ap:n töissä olo siihen liittyy? Että pliis.
Tuossahan nimenomaan puhuttiin, että ap on oksentanut, ei miehensä. Tämä saattaa olla hyvin olennainen tieto tässä mökki-gatessa.
Jankkaa nyt vielä vähän lisää asiaa mistä ei ole ollut mitään muuta, kuin jonkun kirjoitusvirhe.
Kovasti näyttäisi siltä, olettaen ettei kukaan valehtele, että pisimpään yhdessä pysyneet viettää lähes poikkeuksetta juhlat yhdessä, varsinkin ne yleisesti tärkeimpinä pidetyt.
Kaitpa siitäkin voi jotain johtopäätöksiä tehdä, itse teen ainakin.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaa nyt vielä vähän lisää asiaa mistä ei ole ollut mitään muuta, kuin jonkun kirjoitusvirhe.
Aloittajan mieshän voisi antaa sen karpalovodkan aloittajalle, jos aloittajalla tulee salmiakkikossusta paha olo. Ei ole kiva yksin oksennella kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan mieshän voisi antaa sen karpalovodkan aloittajalle, jos aloittajalla tulee salmiakkikossusta paha olo. Ei ole kiva yksin oksennella kotona.
Missä vaiheessa ap on sanonut ylipäänsä kenenkään oksentaneen?
Jannut vaan roiskii omii juttujaan ketjuun ja näemmä se johtaa "rikkinäiseen puhelimeen", eli nyt koko alkuperäinen tarina onkin muuttunut ihan toisenlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.
En tiedä olisiko ero, mutta ainakin vakavan keskustelun paikka.Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa.
Ilmeisesti puolisosi ei kuulu perheeseesi. Monella muulla kuuluu.
Tietysti puoliso kuuluu perheeseen mutta ei kaikissa perheessäkään eletä symbioosissa. Oma fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara olisi hyvä säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.
En tiedä olisiko ero, mutta ainakin vakavan keskustelun paikka.Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa.
Tietysti puoliso kuuluu perheeseen mutta ei kaikissa perheessäkään eletä symbioosissa. Oma fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara olisi hyvä säilyttää.
Jännästi vaan aikalailla kaikki palstan valitusketjut on lopulta juuri sen tulosta, että perheessä/parisuhteessa ei eletä symbioosissa.
Miten tässä on kenenkään fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara uhattuna, jos puoliso vaatii että edes muutamana tiettynä päivänä vuodessa ollaan yhdessä?
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi vaan aikalailla kaikki palstan valitusketjut on lopulta juuri sen tulosta, että perheessä/parisuhteessa ei eletä symbioosissa.
Miten tässä on kenenkään fyysinen ja henkinen itsenäisyys ja liikkumavara uhattuna, jos puoliso vaatii että edes muutamana tiettynä päivänä vuodessa ollaan yhdessä?
M36
Minulle ongelma on tuo vaatiminen. Se ei kuulu terveeseen parisuhteeseen, vaan sivistyneet ihmiset keskustelee ja sopii yhdessä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M36
Minulle ongelma on tuo vaatiminen. Se ei kuulu terveeseen parisuhteeseen, vaan sivistyneet ihmiset keskustelee ja sopii yhdessä asioista.
Kyllä kuuluu, niiden vaatimusten on vain oltava yhtenevät.
Tässä kyseisessä tapauksessa ap ei ole edes vaatinut mitään, vaan hänelle on luvattu jotain ja nyt lupaus on petetty vähän ennen täytäntöönpanoa, se jos jokin on epäterveen parisuhteen merkki.
M36
Ota vappu pois, pääsiäisenä Lapin reissuun poikien kanssa, uusi vuosi toki myös poikien kanssa, pikkujoulut poikien kanssa ja joulu lapsuuden kodissa.
- ohis