Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon
Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä
Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.
Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.
No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.
Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.
Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.
Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.
Kommentit (868)
Varmasti tulee hylätty olo kun ensin on hehkutettu ja puhuttu koko vuosi miten mennään yhdessä ja sitten yhtäkkiä ei pääsekään mukaan.
Munaton mies kun ei keksi ratkaisua ja osta telttaa tai vuokraa asuntoautoa, jos kerran on kiinni vain nukkumatilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies teki todella törkeän tempun.
Aika harva on ketjussa huomannut, että ap kertoi, että sinne mökille on menossa myös sellaisia sinkkunaisia, jotka ovat kuuluneet jo pitkään kaveriporukan ydinryhmään. Eiköhän tässä ole se todellinen selitys miehen käytökselle.
Millä sivulla?
Ihan heti ekalla sivulla luki:
"Kaveriporukka ei ole mikään miesporukka, vaan naisia on mukana niin ns ydinporukassa kuin joidenkin puolisoina."
Eli kaveriporukkaan kuuluu sinkkunaisia, joita on menossa mökkibileisiin.
Miksi ne olisi automaattisesti sinkkuja?
Eipä siinä mainita että on kyse pelkästä miesporukasta. Eikä mainita että kaikki olisivat parisuhteessa. Mukana on myös toisten puolisoita.
Miksi AP puolisona ei voisi mennä myös?
No, se tämä ketjun ihmetyksen aihe olikin miksei ap voi sinne mennä! Ihmettelen, ettei ap heti kysynyt asiaa mieheltä, vaan tuli tänne ihmettelemään... Minä olisin kyllä vaatinut aika kattavasti vastauksia tuollaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on ketjussa huomannut, että ap kertoi, että sinne mökille on menossa myös sellaisia sinkkunaisia, jotka ovat kuuluneet jo pitkään kaveriporukan ydinryhmään. Eiköhän tässä ole se todellinen selitys miehen käytökselle.
Millä sivulla?
"Kaveriporukka ei ole mikään miesporukka, vaan naisia on mukana niin ns ydinporukassa kuin joidenkin puolisoina."
Eipä siinä mainita että on kyse pelkästä miesporukasta. Eikä mainita että kaikki olisivat parisuhteessa. Mukana on myös toisten puolisoita.
Mutta miksi ne olisi sinkkunaisia!? En ymmärrä :D toki voi olla, mutta ei nyt mitenkään automaattisesti. Kyllä minäkin kuulun kaveriporukkaan ja minulla on mies, joka on vasta minun kautta tutustunut näihin.
Munaton mies munaton mies munaton mies munaton mies.
AP, jätä se. Ei sillä varmaan seisokaan, ellei joku juhannuskaveri vedä korvasta ja käske vinkumaan.
Kauan sitten, ensimmäisenä juhannuksena (jolloin siis asuttiin yhdessä) minulle ilmoitettiin, että äijä aikoo mennä kavereiden kanssa tietylle leirintäalueelle ryyppäämään. Muiden muijat kuulemma hyväksyy täysin asian ja lähtevät omiin juhliinsa. Olin tosi nuori (ja tyhmä) enkä kyllä tajunnut, miksemme voineet olla yhdessä. Oltiin vasta muutettu paikkakunnalle, eikä minulla ollut yhtään tuttujakaan. Edellinen juhannuskin oltiin teltassa, ilman rahaa ja ruokaa. Juotavaa taisi jonkin aikaa olla. Kivaa oli, olevinaan. Hän ilmoitti, että hän on sitten pahalla päällä koko jussin jos ei lähde poikien kanssa. Lupasi hakea minulle votkapullonkin evääksi. Ja maksaa sen! Kyllä minä taisi itkeäkin, ainakin olin vihainen. Ja en tosiaan muuten päässyt yksin koskaan mihinkään, jos olisi ollut vaikka työporukan kanssa jotkut pippalot. EIEIEI!
Täällä pidettiin silloin vielä juhannusjuhlia, ja ajattelin, että onhan minun yksin vaan jonnekin lähdettävä. Lantrattu votkapullo kassissa sitten lähdin. Ladossa tanssittiin, minua haki saksalainen motoristikin, joka poikkesi alueelle huomatessaan juhlat. Oli tosin hieman hämmästyneen näköinen kun tarjosin hänelle votkaani... Viattoman näköinen nuori blondi ja omat viinat mukana.
Ei ollut seurasta pulaa muutenkaan, mutta en juonut kohtuuttomasti. Eli en tehnyt mitään väärää. Jätkä kotiutui vasta juhannuspäivän iltana, olivat olleet vaan ihan "poikaporukassa". Juujuu. Silloin se ehkä meni minulta kokemattomana läpi, mutta oli alkusoittoa täysin helvetilliselle suhteelle. Tuo juhannus ei koskaan unohtunut, kun vanhemmiten tajusin miten tyhmä olin ollut. Turhaa roikuin koko suhteessa, ja aivan liian kauan.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tulee hylätty olo kun ensin on hehkutettu ja puhuttu koko vuosi miten mennään yhdessä ja sitten yhtäkkiä ei pääsekään mukaan.
Munaton mies kun ei keksi ratkaisua ja osta telttaa tai vuokraa asuntoautoa, jos kerran on kiinni vain nukkumatilasta.
No ei tiedetä mistä on kiinni kun ap ei ole sen vertaa osoittanut kiinnostustaan lähteä mukaan että olisi edes kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta en katselisi tuollaista menoa. Läheiselläni on samaa ongelmaa enkä hänelle tätä kehtaa sanoa, koska hänestä tuollainen on ok. Elän pitkässä liitossa emmekä koskaan ole juhlineet erikseen. Kaikki erikseen juhlijat ovat olleet sellaisia, missä on ollut pettämistä ja muuta ikävää, lopulta ero.
Emme koskaan!
Kaikki!
Joko olet tyhmä tai valepukki.
🕺🏻🙉🙈🙊😳🤷
Tottakai siellä on joku vanha tuttu nainen sinkkuna paikalla. Ap kertoi, että se ei ole vain miesporukka, eikä myöskään pelkkä pariskuntaporukka. Ehkä mies aluksi aikoikin mennä sinne ap:n kanssa, mutta nyt selvisi vasta whatsuppista, että ko nainen meneekin mukaan ja ilman miestä, joten ap tiputettiin heti pois porukasta. Ehkä ne juomat miestä varten ovat joku kuohari, jonka nainen on luvannut tuoda mukaan ja mies innoissaan höpötti kummallisia juomien tuomisesta hänelle.
Jos ap lähtee vaikka yksin risteilylle tms juhannuksena, mies saattaa vetää herneen pahasti nenään. Pettäjät ovat aina överimustasukkaisia puolisoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munaton mies kun ei keksi ratkaisua ja osta telttaa tai vuokraa asuntoautoa, jos kerran on kiinni vain nukkumatilasta.No ei tiedetä mistä on kiinni kun ap ei ole sen vertaa osoittanut kiinnostustaan lähteä mukaan että olisi edes kysynyt.
Alotuksessa lukee: "Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sivulla?
Ehkä siksi, että alunperin ydinporukkaan kuulunut nainen on sinkku aina parisuhteeseen saakka. Kun ydinporukassa on pariskuntia, niin luultavasti ap ei ole perillä, kumpi pariskunnan puolisoista oli alunperin ydinporukkaa.
Aika luontevaa ajatella, että "...naisia on mukana ns. ydinporukassa..." voisi tarkoittaa ettei heillä sitä parisuhdetta vielä ole, joten ydinporukan naiset olisivat luultavammin sinkkuja. Olettain, että ydinporukassa ei korosteta kumpi pariskunnasta on alkuperäinen ydinporukkaan kuuluva.
On tuontisäännöstely juttu hirmu heikolla.
Mitä sinä haluat? Haluatko tutustua tähän haihattelijaan, joka ei halua sitoutua sinuun vai etsitkö sitä oikeaa kumppania?
Ihan asoita riippuu, että
Mikä on sinun motivaatiotasi mutta tuo teidän juttu on tuollainen nimellisesti on joku.
Tai sitten olette kumpikin tosi ujoja?
Toisaalta
Jos ihminen haluaa olla jonkun kanssa, niin kyllä hän sen ilmaisee. Älä ole ilmainen pulla ihmiselle, joka ei edes välitä siitä miltä sinusta tuntuu.
Miksi sinä olet tuossa suhteessa?
Jokainen suhde opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munaton mies kun ei keksi ratkaisua ja osta telttaa tai vuokraa asuntoautoa, jos kerran on kiinni vain nukkumatilasta.No ei tiedetä mistä on kiinni kun ap ei ole sen vertaa osoittanut kiinnostustaan lähteä mukaan että olisi edes kysynyt.
Alotuksessa lukee: "Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua."
Niin? Eikö siinä olisi ollut oikein hyvä tilaisuus vaikka kysäistä että onkohan siellä minulle tilaa? Olisi ap:llekin selvinnyt että onko hänet kutsuttu kun ei ollut siitä kerran varma.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai siellä on joku vanha tuttu nainen sinkkuna paikalla. Ap kertoi, että se ei ole vain miesporukka, eikä myöskään pelkkä pariskuntaporukka. Ehkä mies aluksi aikoikin mennä sinne ap:n kanssa, mutta nyt selvisi vasta whatsuppista, että ko nainen meneekin mukaan ja ilman miestä, joten ap tiputettiin heti pois porukasta. Ehkä ne juomat miestä varten ovat joku kuohari, jonka nainen on luvannut tuoda mukaan ja mies innoissaan höpötti kummallisia juomien tuomisesta hänelle.
Jos ap lähtee vaikka yksin risteilylle tms juhannuksena, mies saattaa vetää herneen pahasti nenään. Pettäjät ovat aina överimustasukkaisia puolisoistaan.
Niin,... olisihan se kummallista, jos joku miesvieraista mainostaisi etukäteen ostaneensa nimenomaan miespuoliselle kaverille viinaksia. Eiköhän ne juomat tuoda yhteiseen käyttöön.
Miksi joku muu ostaa kolmekymppiselle miehelle viinaksia juhannusjuhliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia mä en vietä juhannuksia, jouluja, pääsiäisiä, kissanristiäisiä. Mikä pakko edes on bilettää just juhannuksena, eikö voi viettää kivaa kesäviikonloppua vaikka seuraavana viikonloppuna tai keskiviikosta perjantaihin? Edellinen miesystävä oli perjantaijuoppo ja kauhistui, jos satuin juomaan keskiviikkona, kun vapaata oli seuraavana päivänä. Mä en ymmärrä, miksi pitää katsoa kalenterista, millon täytyy pitää hauskaa ja just tuolloin on pakko kokoontua tietyllä porukalla. Joku aina pahoittaa mielensä, kun kaikki pitää tehdä perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä. Puolison kanssa EI tarvitse vääntää juhlapyhistä, kun tämän ymmärtää.
Just näin, ymmärrän vielä alle parikymppisistä jos kuuluu tehdä jotain erityistä juhlapyhinä mutta outoa nähdä miten tärkeää se vaikuttaa olevan vanhemmillekin. Itse menen paljon mieluummin kavereitten kanssa baariin vaikka viikko vapun jälkeen kuin lähden sinne samaan ryysikseen kaikkien muiden kanssa eikä juhannuksenakaan ole ongelma lipitellä yksin kotona viiniä hyvän kirjan kanssa jos mies sattuisikin lähtemään enemmin poikaporukan kanssa johonkin.
Eipä vaikuta kovin rakkaudentäyteiseltä elo sun kanssa, kun ei ole ilmeisesti mitään traditioita ja sulle on näemmä yhdentekevää juhlitko äijäsi kanssa, yksin tai jonkun muun kanssa.
M36
Sitä rakkaudentäyteistä viikonloppua voi juhlia vielä 51 muuta viikonloppua vuodesta vaikka juhannuksena oltaisiinkin erillään. Miksi sinulla on siinä joku ongelma?
Ei siinä ole mulle mitään ongelmaa, koska en kanssasi seurustele, enkä koskaan voisi kuvitellakaan olevani yhdessä sinun tapaasi ajattelevan kanssa.
Minusta pitkän suhteen onnistumiseksi tarvitaan myös yhteisiä traditioita, ja seisauspäivät sopivat niihin mainiosti, toki muinakin aikoina on hyvä muodostaa perinteitä, vaikka yhteinen lomamatka aina tiettyyn vuodenaikaan yms.
M36
Olisiko mielestäsi sitten se hyväksyttävää jos tänä vuonna olisin mieheni kanssa mökillä Turun saaristossa, ensi vuonna Tallinnassa ja sitä seuraavana jossain Saimaalla? Ihan vaan jotta voimme sanoa tehneemme jotain juuri juhannuksen aikaan? Miten siinä muodostuisi yhtään sen enempää mitään traditiota?
Tottakai sekin olisi hyväksyttävää, että ei vietä juhannusta aina samassa paikassa samaan tapaan, olennaista on nimenomaan että ne mainitsemani kolme pyhää vietetään yhdessä, se olisi siis tuossa tilanteessa myös se traditio, yhdessäolo tiettyinä vuoden päivinä.
Miten suhtautuisit siihen, jos miehesi lähettäisi juhannuksena viestin että tapasin jonkun toisen naisen ja eroaa sinusta että voi ryhtyä tämän uuden naisen kanssa rakentamaan parisuhdetta?
Olisitko surullinen?
Vihainen?
Pöyristyisitkö?
Vai olisko sekin sulle yhdentekevää?
Se että saisin tuon tiedon juuri juhannuksena tuskin tekisi siitä yhtään sen enemmän kuin vähemmänkään kamalaa. Miksi sinulle on tärkeää viettää juuri ne kolme päivää yhdessä eikä esimerkiksi heinäkuun ensimmäistä viikonloppua? Jotta saat kivat somekuvat miten iiihanaa laatuaikaa täällä vietämme rakkaan kanssa? Koska kaikki muutkin tekevät samanlaisia postauksia etkä halua erota massasta?
Koska haluan jakaa nuo kolme juhlaa rakastamani henkilön kanssa, tietysti.
Musta on viimeksi otettu kuva joskus olisko kolmisen vuotta sitten, ehkä enempikin, en muista kun ei tuu kuvia juurikaan oteltua.
Mutta vaikka nyt sitten nainen haluaisikin semmosia ja niitä jonnekin postailla, niin siitä vaan, en näe siinä mitään pahaa vaan päinvastoin merkkinä siitä että rakastaa minua niin paljon, että haluaa koko maailmalle sen näyttää, samalla tietysti iloiten myös muiden onnen puolesta.
Et vastannut kysymykseen. Miksi juhannuksena mökillä on jotenkin erilaista kuin heinäkuisena viikonloppuna samalla mökillä saman rakkaan henkilön kanssa?
Olen vastannut jo toistuvasti, että minulle seisauspäivät on pyhiä juhlapäiviä, sen takia juhannus mökillä on erilaista kuin heinäkuisena viikonloppuna.
M36
No sit mä tajuan. Tankkaa kun seisoo vain jouluna ja juhannuksena.
Miksi koet jotenkin tarpeelliseksi mennä henkilökohtaisuuksiin, minkä takia minun arvomaailmani ärsyttää sinua noin kovasti, vaikka sanoin jo aiemmin myös sen, että ainoastaan ne kolme tiettyä juhlaa on mulle sellaisia mistä en neuvottele, mutta kaikista muista juhlista kyllä?
En ollut se joka meni henkilökohtaisuuksiin, mutta ennemminkin ihmetyttää se miksi sinä koet uhaksi sen että jollekin ne juhlat ei ole mitenkään pyhiä vaan ihan tavallisia päiviä muiden joukossa?
Vierailija kirjoitti:
Noku Petellä on porttikielto kylän ainooseen alkoon. Niin junttimeiningiltä kuulostaa, että nää amisveetit asuu jossain perähikiällä tai kurikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia mä en vietä juhannuksia, jouluja, pääsiäisiä, kissanristiäisiä. Mikä pakko edes on bilettää just juhannuksena, eikö voi viettää kivaa kesäviikonloppua vaikka seuraavana viikonloppuna tai keskiviikosta perjantaihin? Edellinen miesystävä oli perjantaijuoppo ja kauhistui, jos satuin juomaan keskiviikkona, kun vapaata oli seuraavana päivänä. Mä en ymmärrä, miksi pitää katsoa kalenterista, millon täytyy pitää hauskaa ja just tuolloin on pakko kokoontua tietyllä porukalla. Joku aina pahoittaa mielensä, kun kaikki pitää tehdä perinteiden mukaan kun niin vaan kuuluu tehdä. Puolison kanssa EI tarvitse vääntää juhlapyhistä, kun tämän ymmärtää.
Just näin, ymmärrän vielä alle parikymppisistä jos kuuluu tehdä jotain erityistä juhlapyhinä mutta outoa nähdä miten tärkeää se vaikuttaa olevan vanhemmillekin. Itse menen paljon mieluummin kavereitten kanssa baariin vaikka viikko vapun jälkeen kuin lähden sinne samaan ryysikseen kaikkien muiden kanssa eikä juhannuksenakaan ole ongelma lipitellä yksin kotona viiniä hyvän kirjan kanssa jos mies sattuisikin lähtemään enemmin poikaporukan kanssa johonkin.
Eipä vaikuta kovin rakkaudentäyteiseltä elo sun kanssa, kun ei ole ilmeisesti mitään traditioita ja sulle on näemmä yhdentekevää juhlitko äijäsi kanssa, yksin tai jonkun muun kanssa.
M36
Sitä rakkaudentäyteistä viikonloppua voi juhlia vielä 51 muuta viikonloppua vuodesta vaikka juhannuksena oltaisiinkin erillään. Miksi sinulla on siinä joku ongelma?
Ei siinä ole mulle mitään ongelmaa, koska en kanssasi seurustele, enkä koskaan voisi kuvitellakaan olevani yhdessä sinun tapaasi ajattelevan kanssa.
Minusta pitkän suhteen onnistumiseksi tarvitaan myös yhteisiä traditioita, ja seisauspäivät sopivat niihin mainiosti, toki muinakin aikoina on hyvä muodostaa perinteitä, vaikka yhteinen lomamatka aina tiettyyn vuodenaikaan yms.
M36
Olisiko mielestäsi sitten se hyväksyttävää jos tänä vuonna olisin mieheni kanssa mökillä Turun saaristossa, ensi vuonna Tallinnassa ja sitä seuraavana jossain Saimaalla? Ihan vaan jotta voimme sanoa tehneemme jotain juuri juhannuksen aikaan? Miten siinä muodostuisi yhtään sen enempää mitään traditiota?
Tottakai sekin olisi hyväksyttävää, että ei vietä juhannusta aina samassa paikassa samaan tapaan, olennaista on nimenomaan että ne mainitsemani kolme pyhää vietetään yhdessä, se olisi siis tuossa tilanteessa myös se traditio, yhdessäolo tiettyinä vuoden päivinä.
Miten suhtautuisit siihen, jos miehesi lähettäisi juhannuksena viestin että tapasin jonkun toisen naisen ja eroaa sinusta että voi ryhtyä tämän uuden naisen kanssa rakentamaan parisuhdetta?
Olisitko surullinen?
Vihainen?
Pöyristyisitkö?
Vai olisko sekin sulle yhdentekevää?
Se että saisin tuon tiedon juuri juhannuksena tuskin tekisi siitä yhtään sen enemmän kuin vähemmänkään kamalaa. Miksi sinulle on tärkeää viettää juuri ne kolme päivää yhdessä eikä esimerkiksi heinäkuun ensimmäistä viikonloppua? Jotta saat kivat somekuvat miten iiihanaa laatuaikaa täällä vietämme rakkaan kanssa? Koska kaikki muutkin tekevät samanlaisia postauksia etkä halua erota massasta?
Koska haluan jakaa nuo kolme juhlaa rakastamani henkilön kanssa, tietysti.
Musta on viimeksi otettu kuva joskus olisko kolmisen vuotta sitten, ehkä enempikin, en muista kun ei tuu kuvia juurikaan oteltua.
Mutta vaikka nyt sitten nainen haluaisikin semmosia ja niitä jonnekin postailla, niin siitä vaan, en näe siinä mitään pahaa vaan päinvastoin merkkinä siitä että rakastaa minua niin paljon, että haluaa koko maailmalle sen näyttää, samalla tietysti iloiten myös muiden onnen puolesta.
Et vastannut kysymykseen. Miksi juhannuksena mökillä on jotenkin erilaista kuin heinäkuisena viikonloppuna samalla mökillä saman rakkaan henkilön kanssa?
Olen vastannut jo toistuvasti, että minulle seisauspäivät on pyhiä juhlapäiviä, sen takia juhannus mökillä on erilaista kuin heinäkuisena viikonloppuna.
M36
No sit mä tajuan. Tankkaa kun seisoo vain jouluna ja juhannuksena.
Miksi koet jotenkin tarpeelliseksi mennä henkilökohtaisuuksiin, minkä takia minun arvomaailmani ärsyttää sinua noin kovasti, vaikka sanoin jo aiemmin myös sen, että ainoastaan ne kolme tiettyä juhlaa on mulle sellaisia mistä en neuvottele, mutta kaikista muista juhlista kyllä?
En ollut se joka meni henkilökohtaisuuksiin, mutta ennemminkin ihmetyttää se miksi sinä koet uhaksi sen että jollekin ne juhlat ei ole mitenkään pyhiä vaan ihan tavallisia päiviä muiden joukossa?
Ei se toki ole mulle mikään uhka, koska en koskaan tuollaisen kanssa haluaisi seurustellakaan, jostain syystä se nyt vaan sitten jotakuta ärsyttää oikein niin paljon että pitää mennä henkilökohtaisuuksiin ja oikein mainita täällä erikseen, että olen hänen mielestä todella ärsyttävä, ja vain koska minulla on erilainen kanta tähän asiaan kuin hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee elävästi mieleen skenaario, että jollain kaveriporukan naisella ja ap:n miehellä on joskus ollut säpinää mökkijuhannuksena ja ovat juoneet vaikka karpalovodkaa. Nyt se nainen sitten onkin yhtäkkiä lähdössä mökille yksin ilman miesseuraa ja heittänyt viestissä, että ottaa mukaan karpalovodkaa. Ap:n mies on täpinöissään ja kaikkihan tietävät, ettei ihastunut ihminen pysty olemaan puhumatta ihastuksestaan edes omalle puolisolleen. Niinpä hän on silmät loistaen kertonut ap:lle heti dumpattuaan hänet reissusta, että hänelle ollaan tuomassa mökille juotavaa.
Tai sitten ollaan tilattu juhannusjuomat Saksasta. Joku on tilannut myös miehelle.