Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui kutsuni juhannuksen viettoon

Vierailija
13.06.2022 |

Kolmikymppinen pariskunta, asumme yhdessä, yhteistä elämää takana 1,5 v ja viime juhannuksena samaa ongelmaa ei ollut kun olin itse töissä

Mies on suunnilleen viime juhannuksesta asti puhunut kaveriporukkansa juhannuksesta, kuinka mennään sitten sinne samalle mökille missä he ovat olleet aina ties kuinka monta vuotta, mitä kaikkea siellä yleensä tehdään ja kuinka minäkin varmasti pidän kaikesta. Siis oikeasti koko ajan puheissansa ollut että yhdessä mennään. Mökki on siis jonkun sellaisen kaverin, jota minä en ole tavannut eikä virallista kutsua ole tullut (siis miehini kautta) vaan sellaista epämääräistä että sinne mennään ja siellä ollaan.

Muutama kuukausi sitten alkoi miehen vatsappiin ilmestyä Jussi22 ryhmään kauheasti viestejä mutta minulle ei oikein puhunut enää mitään. Olimme noin kuukausi sitten miehen erään kaveripariskunnan luona käymässä ja he siinä kaikki kolme puhuivat innoissaan tästä juhannuksesta ja en itse ollut yhtään varma että koskiko suunnitelmat minua vai ei. Kun puhuivat vieraslistasta, tämä mieheni kaveri (mies myöskin) selitti kuinka nukkumapaikkoja on rajoitetusti ja bileet uhkaa paisua. Sivulauseessa ymmärsin tämän miehen kaverin puheista että hän toivoo myös minua paikalle ja kiva kun mieheni on löytänyt jonkun.

No jäin sitten odottelemaan että kertooko mieheni minulle mitään suunnitelmien yksityiskohtia, kuten päiviä, mökin sijaintia tai mitään. Ei ole kertonut. Viime viikolle kyllä mainosti kuinka paljon hänelle on jo joku ostanut juomia juhannusta varten, minusta ei puhunut mitään.

Nyt sitten kertoi kun näki että näin vatsappinsa laulavan että ajatteli mennä juhannuksena ilman minua. Ei myöntänyt edes että ei ollut missään vaiheessa kutsunut minua.

Suoraan sanottuna ei minua edes kiinnosta mökkeily vieraiden ihmisjoukkojen keskellä, mutta jotenkin ärsytti tämä tapa. Ensin ollaan niin innoissaan menossa priskuntana ja sitten ei ollakaan. Tulee vain olo että häpeääkö minua, enkö sopisi joukkoon hänen mielestään vai onko siellä kavereiden seassa jotakin mitä minä en saisi nähdä.

Ei sisältänyt edes mitään kysymystä, teki vain mieli avautua.

Kommentit (868)

Vierailija
281/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en katselisi tuollaista menoa. Läheiselläni on samaa ongelmaa enkä hänelle tätä kehtaa sanoa, koska hänestä tuollainen on ok. Elän pitkässä liitossa emmekä koskaan ole juhlineet erikseen. Kaikki erikseen juhlijat ovat olleet sellaisia, missä on ollut pettämistä ja muuta ikävää, lopulta ero.

Aika kärjistetty mielipide tuo loppukaneetti. Meinaat, että jos menee kaverinsa girls only -polttareihin ilman miestään, pettäminen on väistämättä edessä tulevaisuudessa? Tai firman pikkujouluihin, joihin ei ole kutsuttua avecia?

Minä olen ollut 17 vuotta onnellisesti ja uskollisesti naimisissa, vaikka me 90% olemme juhlineet erikseen. Syy: kumpikin menee yksin kavereidensa juhliin, koska on hirveän tympeää olla se avec, joka ei tunne ketään ja sitäpaitsi äärettömän pitkästyttävää.

Toinen syy on sitten se, että minä en erityisemmin edes pidä juhlista. Ei mieskään kyllä, mutta siksi tämä toimiikin: kumpikin jaksaa juuri ja juuri ne omien kavereidensa juhlat. Jos mentäisiin aina yhdessä, juhlamäärä tuplaantuisi.

Noin muuten olen sitä mieltä, että ap:n mies tuskin on mikään taivaan lahja naisille. Jotenkin säälittävää, jos vielä tuossa iässä ryyppäjäisjuhannus kavereiden kesken on niin tärkeää, että sille oikein perustetaan WA-ryhmä ja viestitellään kuukausitolkulla ja ollaan innoissaan.

Se, että mies pitää opiskeluaikojen jälkeen "kavereiden kanssa ryyppäämistä" minään muuna kuin kallisarvoisen vapaa-ajan tuhlauksena, on hitonmoinen punalippu.

No, minä olen ollut naimisissa 34 vuotta ja nähnyt aika monta eroakin jo. Ne olivat sellaisia pareja, jotka viettivät lähes kaiken vapaa-aikansa erillään, omat, erilliset kaverit ja menot. Mutta kuten aiemmin jo kirjoitin, niin minun tuttavapiirini ei ole koko totuus asiasta. Esimerkiksi jos te molemmat viihdytte kotona, olette aivan erilainen pari kuin parit, joista nyt puhun. Jostainhan se kertoo, jos viettää aikaansa mieluummin muiden kuin oman puolison kanssa juhlien. Lapsiperheessä tuo nousee sitten isoksi ongelmaksi, kun se mies on kuin lapsi itsekin, vaatimassa omia menoja kavereiden kanssa kuin teini-ikäinen.

Juu, niin kertoo. Nimittäin siitä, että parisuhde ei kaadu kavereihin. Miksi vain mies olisi kavereidensa kanssa? Nainenko menettää kaiken synnytettyään?

Kyllä mä edelleen olen kaikkein mieluiten perheeni tai puolisoni kanssa, mutta tapaan ystäviäni ilman heitäkin mielelläni.

Monenlaisia perhemalleja on, jatkakaa te vain tiellänne ja juhlikaa erikseen, kerroin vain oman näkemykseni. 

Jostain syystä erikseen juhlijat ovat hyvin tiukasti sitä mieltä, että heidän mallinsa on se kaikkein paras ja muut ovat läheisriippuvaisia. Näin on ollut näiden eronneidenkin kohdalla. Vasta myöhemmin on käynyt ilmi mitä kaikkea siellä oli, jota emme tienneet, me ystävät, mutta tietysti on olemassa pariskuntia, joiden kohdalla tuo on ihan toimiva ratkaisu.

Ystävien olemassaolohan ei tarkoita sitä, että heitä voisi tavata vain menemällä yhdessä bileisiin dokaamaan. Ystäviä voi tavata vaikka kahvilassa, vaunutreffeillä (kun oli vauvoja) ja tapaamalla perheinä. Jos ystäväpiirit eivät sovi lainkaan yhteen, niin silloin osa ystävistä usein karsiutuu. Esimerkiksi meiltä jäivät pois nuo ikuiset bilettäjät jo kolmekymppisinä tai vähän ennen. Minusta on vähän tylsää, jos kaikkiin tekemisiin liittyy alkoholi. Lasten kanssa se ei muutenkaan oikein käy. Nyt vanhempana taas ei kroppa oikein kestä alkoholia.

Täällä ei yksikään erikseen pärjäävä ole ollut ehdoton tai sanonut heidän mallin olevan ainoa oikea vaan nimenomaan nämä, jotka pitävät sitä eron paikkana, jos on muita kavereita kuin puoliso.

Ihan kuin olisimme lukeneet eri ketjua. Siitä ei ole ollut missään viestissä kyse, että kaverit olisi kielletty. 

Itse asiassa tuo kuulostaa juuri sellaiselta kummalliselta venkoilulta, mitä saimme sivustakatsojina kuunnella noiden eronneiden parien kanssa tavatessa. Mies oli kuin teini-ikäinen, joka valitti, ettei vaimo anna tavata omia kavereita, kun tosiasiassa oli kyse siitä, ettei mies ikinä kasvanut perhe-elämän eläjäksi, vaan kaikki hauska oli siellä kavereiden kanssa bilettäessä.

Nuorten ihmisten, jotka haluavat perheen, kannattaisi kyllä tarkasti miettiä pariutumasta ikuisten teinien kanssa. Lapsettomilla pareilla se vielä menee, mutta kun ne lapsetkin on hoidettava, jolloin jäävät herkästi äidin hoidettaviksi. Lastenkaan ei ole kiva kuunnella, kun heidän hoitonsa on kuin jokin kamala riesa ja ongelma, josta pitää riidellä. 

ps.  Jotenkin huvittava tilanne, kun mies yritti saada minun miehestäni tukea, kun "ei saa olla kavereiden kanssa" (eli p-la, joskus viikollakin) lähteä pämppäilemään ravintolaan koko yöksi. Hän siis yritti saada tuon toiminnan kuulostamaan kavereiden kieltämiselle, mutta kukaan muu ei kyllä mennyt lankaan paitsi vaimo, joka alkoi puolustella itseään. Ihan turhaan. 

Olen muuten tavannut samaa myös pettämisen yhteydessä eli puoliso koetetaan maalata mustasukkaiseksi, vaikka se ei ole mitään mustasukkaisuutta, jos epäilee pettämisestä jo kiinni jäänyttä. Sehän on vain realismia kuten sekin mitä "kavereiden kieltäminen" tosiasiassa pitää sisällään.

Vaikea noihin on ulkopuolisen puuttua ja ikävä kuunnella. Mutta kun molemmat jatkavat tahoillaan eli erotaan niin loppuvat näkemyserotkin.

No tuo on ihan eri asia kuin kerran kaksi vuodessa kokoontuminen porukalla.

Periaate on kuitenkin sama eli tyttöystävälle tehdään surutta oharit juhlapyhänä kavereiden takia. 

Vierailija
282/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta en katselisi tuollaista menoa. Läheiselläni on samaa ongelmaa enkä hänelle tätä kehtaa sanoa, koska hänestä tuollainen on ok. Elän pitkässä liitossa emmekä koskaan ole juhlineet erikseen. Kaikki erikseen juhlijat ovat olleet sellaisia, missä on ollut pettämistä ja muuta ikävää, lopulta ero.

Aika kärjistetty mielipide tuo loppukaneetti. Meinaat, että jos menee kaverinsa girls only -polttareihin ilman miestään, pettäminen on väistämättä edessä tulevaisuudessa? Tai firman pikkujouluihin, joihin ei ole kutsuttua avecia?

Minä olen ollut 17 vuotta onnellisesti ja uskollisesti naimisissa, vaikka me 90% olemme juhlineet erikseen. Syy: kumpikin menee yksin kavereidensa juhliin, koska on hirveän tympeää olla se avec, joka ei tunne ketään ja sitäpaitsi äärettömän pitkästyttävää.

Toinen syy on sitten se, että minä en erityisemmin edes pidä juhlista. Ei mieskään kyllä, mutta siksi tämä toimiikin: kumpikin jaksaa juuri ja juuri ne omien kavereidensa juhlat. Jos mentäisiin aina yhdessä, juhlamäärä tuplaantuisi.

Noin muuten olen sitä mieltä, että ap:n mies tuskin on mikään taivaan lahja naisille. Jotenkin säälittävää, jos vielä tuossa iässä ryyppäjäisjuhannus kavereiden kesken on niin tärkeää, että sille oikein perustetaan WA-ryhmä ja viestitellään kuukausitolkulla ja ollaan innoissaan.

Se, että mies pitää opiskeluaikojen jälkeen "kavereiden kanssa ryyppäämistä" minään muuna kuin kallisarvoisen vapaa-ajan tuhlauksena, on hitonmoinen punalippu.

No, minä olen ollut naimisissa 34 vuotta ja nähnyt aika monta eroakin jo. Ne olivat sellaisia pareja, jotka viettivät lähes kaiken vapaa-aikansa erillään, omat, erilliset kaverit ja menot. Mutta kuten aiemmin jo kirjoitin, niin minun tuttavapiirini ei ole koko totuus asiasta. Esimerkiksi jos te molemmat viihdytte kotona, olette aivan erilainen pari kuin parit, joista nyt puhun. Jostainhan se kertoo, jos viettää aikaansa mieluummin muiden kuin oman puolison kanssa juhlien. Lapsiperheessä tuo nousee sitten isoksi ongelmaksi, kun se mies on kuin lapsi itsekin, vaatimassa omia menoja kavereiden kanssa kuin teini-ikäinen.

Juu, niin kertoo. Nimittäin siitä, että parisuhde ei kaadu kavereihin. Miksi vain mies olisi kavereidensa kanssa? Nainenko menettää kaiken synnytettyään?

Kyllä mä edelleen olen kaikkein mieluiten perheeni tai puolisoni kanssa, mutta tapaan ystäviäni ilman heitäkin mielelläni.

Monenlaisia perhemalleja on, jatkakaa te vain tiellänne ja juhlikaa erikseen, kerroin vain oman näkemykseni. 

Jostain syystä erikseen juhlijat ovat hyvin tiukasti sitä mieltä, että heidän mallinsa on se kaikkein paras ja muut ovat läheisriippuvaisia. Näin on ollut näiden eronneidenkin kohdalla. Vasta myöhemmin on käynyt ilmi mitä kaikkea siellä oli, jota emme tienneet, me ystävät, mutta tietysti on olemassa pariskuntia, joiden kohdalla tuo on ihan toimiva ratkaisu.

Ystävien olemassaolohan ei tarkoita sitä, että heitä voisi tavata vain menemällä yhdessä bileisiin dokaamaan. Ystäviä voi tavata vaikka kahvilassa, vaunutreffeillä (kun oli vauvoja) ja tapaamalla perheinä. Jos ystäväpiirit eivät sovi lainkaan yhteen, niin silloin osa ystävistä usein karsiutuu. Esimerkiksi meiltä jäivät pois nuo ikuiset bilettäjät jo kolmekymppisinä tai vähän ennen. Minusta on vähän tylsää, jos kaikkiin tekemisiin liittyy alkoholi. Lasten kanssa se ei muutenkaan oikein käy. Nyt vanhempana taas ei kroppa oikein kestä alkoholia.

Täällä ei yksikään erikseen pärjäävä ole ollut ehdoton tai sanonut heidän mallin olevan ainoa oikea vaan nimenomaan nämä, jotka pitävät sitä eron paikkana, jos on muita kavereita kuin puoliso.

Ihan kuin olisimme lukeneet eri ketjua. Siitä ei ole ollut missään viestissä kyse, että kaverit olisi kielletty. 

Itse asiassa tuo kuulostaa juuri sellaiselta kummalliselta venkoilulta, mitä saimme sivustakatsojina kuunnella noiden eronneiden parien kanssa tavatessa. Mies oli kuin teini-ikäinen, joka valitti, ettei vaimo anna tavata omia kavereita, kun tosiasiassa oli kyse siitä, ettei mies ikinä kasvanut perhe-elämän eläjäksi, vaan kaikki hauska oli siellä kavereiden kanssa bilettäessä.

Nuorten ihmisten, jotka haluavat perheen, kannattaisi kyllä tarkasti miettiä pariutumasta ikuisten teinien kanssa. Lapsettomilla pareilla se vielä menee, mutta kun ne lapsetkin on hoidettava, jolloin jäävät herkästi äidin hoidettaviksi. Lastenkaan ei ole kiva kuunnella, kun heidän hoitonsa on kuin jokin kamala riesa ja ongelma, josta pitää riidellä. 

Sulla on tollanen kokemus, se ei kerro mitään muiden elämästä. Mä en taas tiedä yhtäkään, joilla olisi riidelty kavereista tai lasten hoidosta vaikka omat kaveriporukat onkin. Mistä sä edes revit tollasia päätelmiä tähän ketjuun? Ap ei ole puhunut lapsista tai alkoholiriidoista mitään.

Selvä, sinä et näe mitään ongelmia ja hyvä niin. Ap kuitenkin pahoitti mielensä ja lähes kaikki ketjussa pitivät miehen toimintatapaa negatiivisena. Sinä et, hyvä kun toit esille oman näkokulmasi. Minä toin esille omani, joka ulottuu jo vähän kauemmaskin, kun kyse on perheen perustamisiässä olevista ihmisistä. Eli kannattaa miettiä poika- ja tyttöystävän käytöstä realistisesti, koska ihmiset eivät ihan hirveästi muutu enää tuon ikäisinä. Parikymppiset bilettävät ja ovat välillä itsekeskeisiä, mutta kolmekymppiseltä ainakin itse odotan jo paljon enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillähän on toinen, ehkä vanhempi tapaus, jota pa nee.

Kuule, ei tällaiset miehet välttämättä pane ketään muuta, ne vaan tykkää ryypätä kaveriensa kanssa. Ja todellakin on kokemusta näistä. Niille kaverit on se "hauska biletysseura", kun taas  oma kumppani ei sellaista ole. Ja tällaista esiintyy ihan kolmekymppistenkin parissa, jos lapsia ei vielä ole (tai joskus vaikka olisikin).

Mutta eihän se porukka ole pelkästään kaveriporukka, vaan siihen kuuluu myös muiden miesten puolisoita. Ap:ta ei vaan oteta tähän joukkoon mukaan.

Mä niin näen mielessäni tuon mies joukon "äijistelemässä" keskenään ja sitten puolisot ovat taas keskenään pyöritellen muka kauhuissaan silmiään "poikien touhuille". Ehkä aloittajan mies tajusi, että juhannus junttiporukassa ryypäten paljastaisi liikaa miehestä itsestään ja heidän yhteisen tulevaisuuden dynamiikasta.

Jaa, no kyllä meillä naisetkin osaavat pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta, eikä aika kulu vain miesten käytöksen ihmettelyyn. Kuulostaa todella tylsältäkin.

Tuo ei ollut kannanotto teidän tai kenenkään muunkaan juhannuksen viettoon, saati linjaus siitä etteivät naiset osaisi pitää hauskaa ja nauttia juhannuksena. Tuo oli puhtaasti kommentti siitä millaisia mielikuvia itselleni herää porukasta, jossa 30-vuotiaat intoilevat Juss22-ryhmässä siitä kuinka paljon viina on ostettu juhannusta varten.

Niin ja minä aiheellisesti totesin, että miksi ihmeessä naiset käyttäisivät juhannuksensa silmien pyörittelyyn ja miesten tekemisten päivittelyyn, kun voivat itse pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta.

Voi hyvänen aika, minä puhun edelleen ihan vain siitä mielikuvasta, mikä minulle herää aloittajan kertomasta. Junttiporukka, missä on ahtaat sukupuoliroolit, on kokoontunut mökille vetämään viinaa.

Sinun mielikuvassasi kaveriporukan naiset tekevät sitten jotain muuta. Ei tämä ole mikään oikein-väärin-kysymys. 

Ei ole oikein-väärin-kysymys, mutta ihan hyvä pointti tuossa mielikuvasi kommentoinnissa on.

Naisen kannattaa olla aktiivinen toimija. Niin saa sellaisen juhannuksen, jonka haluaa. Aloittajakin olisi voinut selkeästi kysyä mieheltä juhannuksesta ja sitten järjestää itselleen mukavaa menoa. Ei pidä passiivisesti olettaa ja odottaa.

Naisen kannattaa olla aktiivinen toimija, jotta mies voi olla passiivinen välttelijä? Olisiko aloittajan pitänyt varmistaa silloin kun mies on alkanut puhumaan, kuinka ensi vuonna mennään yhdessä juhannuksen viettoon, että ollaanko menossa yhdessä juhannuksen viettoon? Entä kuinka monta kertaa aloittajan olisi pitänyt aktiivisesti varmistaa, ettei tähän asiaan ole tullut muutosta?

Vierailija
284/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jos akka tekis noin, niin sanoisin vaan että ok, meen ite vaikka festareille tai laivalle sit, ja juhannuksen jälkeen laitetaan lusikat jakoon.

En näe järkeä seurustella ihmisen kanssa, joka ei haluaisi juhannusta, joulua ja uutta vuotta viettää ehdottomasti minun kanssani.

M36

Vierailija
285/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei tällaiset miehet välttämättä pane ketään muuta, ne vaan tykkää ryypätä kaveriensa kanssa. Ja todellakin on kokemusta näistä. Niille kaverit on se "hauska biletysseura", kun taas  oma kumppani ei sellaista ole. Ja tällaista esiintyy ihan kolmekymppistenkin parissa, jos lapsia ei vielä ole (tai joskus vaikka olisikin).

Mutta eihän se porukka ole pelkästään kaveriporukka, vaan siihen kuuluu myös muiden miesten puolisoita. Ap:ta ei vaan oteta tähän joukkoon mukaan.

Mä niin näen mielessäni tuon mies joukon "äijistelemässä" keskenään ja sitten puolisot ovat taas keskenään pyöritellen muka kauhuissaan silmiään "poikien touhuille". Ehkä aloittajan mies tajusi, että juhannus junttiporukassa ryypäten paljastaisi liikaa miehestä itsestään ja heidän yhteisen tulevaisuuden dynamiikasta.

Jaa, no kyllä meillä naisetkin osaavat pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta, eikä aika kulu vain miesten käytöksen ihmettelyyn. Kuulostaa todella tylsältäkin.

Tuo ei ollut kannanotto teidän tai kenenkään muunkaan juhannuksen viettoon, saati linjaus siitä etteivät naiset osaisi pitää hauskaa ja nauttia juhannuksena. Tuo oli puhtaasti kommentti siitä millaisia mielikuvia itselleni herää porukasta, jossa 30-vuotiaat intoilevat Juss22-ryhmässä siitä kuinka paljon viina on ostettu juhannusta varten.

Niin ja minä aiheellisesti totesin, että miksi ihmeessä naiset käyttäisivät juhannuksensa silmien pyörittelyyn ja miesten tekemisten päivittelyyn, kun voivat itse pitää hauskaa ja nauttia juhannuksesta.

Voi hyvänen aika, minä puhun edelleen ihan vain siitä mielikuvasta, mikä minulle herää aloittajan kertomasta. Junttiporukka, missä on ahtaat sukupuoliroolit, on kokoontunut mökille vetämään viinaa.

Sinun mielikuvassasi kaveriporukan naiset tekevät sitten jotain muuta. Ei tämä ole mikään oikein-väärin-kysymys. 

Ei ole oikein-väärin-kysymys, mutta ihan hyvä pointti tuossa mielikuvasi kommentoinnissa on.

Naisen kannattaa olla aktiivinen toimija. Niin saa sellaisen juhannuksen, jonka haluaa. Aloittajakin olisi voinut selkeästi kysyä mieheltä juhannuksesta ja sitten järjestää itselleen mukavaa menoa. Ei pidä passiivisesti olettaa ja odottaa.

Tuokin on ihan totta, mutta minun huomioni tässä kiinnittää ap:n poikaystävän käyttäytyminen, joka vaikuttaa ikäistään paljon kypsymättömältä eli alkoholin ostoilla mehustelu jne. Tuollaista odottaisi 10 vuotta nuoremmalta mieheltä. Vieläkö keski-ikäisenäkin sama meininki kuten joillakin on? 

Eihän tässä miehen alkoholin käyttö ollut aloittajalle ongelma vaan oharit.

Vierailija
286/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jos akka tekis noin, niin sanoisin vaan että ok, meen ite vaikka festareille tai laivalle sit, ja juhannuksen jälkeen laitetaan lusikat jakoon.

En näe järkeä seurustella ihmisen kanssa, joka ei haluaisi juhannusta, joulua ja uutta vuotta viettää ehdottomasti minun kanssani.

M36

Toivottavasti löydät ihmisen, joka haluaa tulla sidotuksi. Onnea matkaan, tossa iässä ne naiset on usein oman elämänsä ja sosiaalisen piirin rakentaneet, joten saatatpa jäädä yksin.

Vierailija
287/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen kannattaa olla aktiivinen toimija, jotta mies voi olla passiivinen välttelijä? Olisiko aloittajan pitänyt varmistaa silloin kun mies on alkanut puhumaan, kuinka ensi vuonna mennään yhdessä juhannuksen viettoon, että ollaanko menossa yhdessä juhannuksen viettoon? Entä kuinka monta kertaa aloittajan olisi pitänyt aktiivisesti varmistaa, ettei tähän asiaan ole tullut muutosta?

Itsehän aloittaja kertoi olleensa epävarma. Siinä vaiheessa olisi kannattanut avata suu, niin olisi mainiosti ehtinyt järjestää itselleen mieleisen juhannuksen. Mieshän oli omansa jo järjestänyt.

Itse en jaksaisi katsoa aloittajan miehen kaltaista selkärangatonta kumppania, mutta jotkut näköjään sietää mitä tahansa, kunhan vaan on se mies.

Vierailija
288/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi perua kutsun jos sitä kutsua ei ole koskaan edes tullut?

Vierailija
289/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyse rahasta tai ystävien juhlista niin naisten pitää päästä siipeilemään miesten varjolla

Vierailija
290/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi perua kutsun jos sitä kutsua ei ole koskaan edes tullut?

Nimenomaan. Ap on koko ajan vain tulkinnut ja tulkinnut, kuvitellut ja olettanut. Apn mies on selvästi ilmaissut, että olis kiva, jos tulisit mukaan ja ap vaan suu auki toljottaa. Mikä on estänyt apta sanomasta että lähtee mielellään mukaan?

Onko ihme jos sinne ei nyt enää mahdukaan? Onko ihme, jos mies menee silti?

Vierailija
291/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Toivottavasti löydät ihmisen, joka haluaa tulla sidotuksi. Onnea matkaan, tossa iässä ne naiset on usein oman elämänsä ja sosiaalisen piirin rakentaneet, joten saatatpa jäädä yksin.

Siksi seurustelua kutsutaan myös sitoutumiseksi, koska silloin tietysti ollaan sitouduttu toisiimme enemmän tai vähemmän.

Huomaa, että en puhunut mitään muista juhlista, vain noista kolmesta, koska omasta mielestäni ne ovat ainoat juhlimisen arvoisetkin päivät, muut vaput sun muut on toissijaisia ja niiden suhteen mulla ei ole mitään ehdotonta kantaa vaan niistä voidaan aina sopia.

Jos tämä minun näkemys näihin asioihin johtaa siihen, että kukaan ei halua enää kanssani alkaa seurustelemaan, niin se on ihan ok, sitten ei vaan löytynyt ketään sellaista jolla olisi samat arvot kuin minullakin.

Vierailija
292/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut joskus juhannuksia veljensä kanssa kalassa. Mulle se on vain yksi pitkä viikonloppu, joten ihan sama. Joskus on perheen kesken vuokrattu mökkii ja mies siis siellä myös ja joskus oltu kaupungissa. 37 vuotta yhdessä. Mut tuon tyylinen käytös ei kävisi minullekaan, vaan loukkaantuisin kyllä tuollaisesta tuollaisesta venkoilusta.

Vierailija
293/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töksäytä kamat jätesäkeissä ulos sillä aikaa kun hän on möksällä. 

Vierailija
294/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.

En tiedä olisiko ero, mutta ainakin vakavan keskustelun paikka.

Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa. Nyt omat vanhempani ovat molemmat kuolleet, mutta jos puolisoni haluaisi viettää juhannuksen omien ikääntyneiden perheenjäsentensä kanssa, niin toivottaisin heille mukavaa juhannusta enkä todellakaan loukkaantuisi.

Jos olisin ap, niin lähtisin juhannukseksi Tallinnaan, jos vielä saa kivoja hotelliviikonloppuja. Ilmaisisin asian vain sivulauseessa vasta sitten, kun tulisi sellainen tilanne, että miestä kiinnostaa kuulla, mitä ap aikoo tehdä.

Olisiko kuitenkin kannattanut lukea tuo aloitus kun halusit kuitenkin kommentoida?

Vierailija
295/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua loukkaisi jos mieheni ei haluaisi viettää juhannusta kanssani. Osoittaisi että muut asiat ja ihmiset hänelle tärkeämpiä.

En tiedä olisiko ero, mutta ainakin vakavan keskustelun paikka.

Olisi kamalaa elää noin ehdottoman ihmisen kanssa. Täysin eri tilanne kuin ap:lla mutta oman puolisoni kanssa olen ollut noin kahdeksan vuotta ja silti yhteisiä juhannuksia olemme viettäneet vain 3-4. Samoin jouluja. Ihan siksi, että kumpikin on kokenut tärkeämmäksi viettää aikaa omien perheidensä kanssa.

Ilmeisesti puolisosi ei kuulu perheeseesi. Monella muulla kuuluu. 

Ja lopputuloksena on katkera ihminen, joka kiukuttelee siitä, kun joutuu viettämään joulut ja juhannukset puolisonsa sukulaisten kanssa. Niinpä. Pidän kesällä lomaa yleensä vähintään neljä viikkoa (tänä kesänä kuusi kuten edellisenäkin kesänä). Jos vanhempani vielä eläisivät, niin pitäisin kyllä aika vieraana ajatuksena sitä, että puolisoni pitäisi matkustaa heidän luokseen muutamaksi päiväksi, ottaen huomioon että meille jää yli viisi viikkoa aikaa viettää lomaa yhdessä.

Kysykääpä joskus siltä puolisolta, haluaisiko hän välillä viettää juhlapyhiä joko omilla sukulaisillaan tai ihan vain omissa oloissaan. Tai kavereiden kanssa.

Kysyin. Sain vastaukseksi ihanalta mieheltäni, että kaikki käy kunhan saa olla samassa paikassa minun kanssani.

Yhdessä ollaan oltu 27v ja tähänkin asti joka juhannus & joulu vietetty yhdessä. Toivottavasti edessä vielä ainakin saman verran!

Vierailija
296/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ärsyyntyisin tuollaisesta että ensin puhutaan yhteisestä tekemisestä, suunnitellaan sitä porukalla mutta siinä vaiheessa ei sanota selkeästi että hei ap sinutkin halutaan mukaan ja sitten on muka apn vika kun ei avannut suuta ja tuppautunut mukaan! Ei saatana mikä mies.

Vierailija
297/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Olen eri, mutta onpa erikoinen kommentti. Kaikki minun tuntemani parit viettää juhlapäivät pääsääntöisesti yhdessä. Väitän, vaikeampi on löytää sellaista, jolle on ok että vietetään ne aina erikseen.

Vierailija
298/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

No mä kyllä haluan vain ja ainoastaan sellasen parisuhteen, jossa juhlapyhät vietetään yhdessä. (Tietysti hyvästä syystä voi joskus tulla tilanne, että ne vietetään erikseen, mutta se on poikkeus ja ryyppybileet kaverin mökillä ei ole se poikkeus). 

N48

Vierailija
299/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä varaamaan itselle jotain ihanaa omien mieltymysten mukaan.

Lavatanssit

Omarantainen hotelli tai kylpylä, hoitoja, hyvää ruokaa, linnunlaulua

Pikkukaupunkifiilistä

Tai jäät kotiin ja nautit vain omia herkkuja.

Miehesi porukka vaikuttaa siltä, että 15 v sitten joku on sanonut jotain hauskaa ja sille nauretaan yhdessä vieläkin. Siinä koko sisältö. Joku Mikan faijan BMW...

Vierailija
300/868 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Olen eri, mutta onpa erikoinen kommentti. Kaikki minun tuntemani parit viettää juhlapäivät pääsääntöisesti yhdessä. Väitän, vaikeampi on löytää sellaista, jolle on ok että vietetään ne aina erikseen.

Taas ihminen jolla on vain aina tai ei koskaan. Ap on ollut miehen kanssa puolitoista vuotta. Minulle ei kyllä enää tässä iässä mies tule sanomaan, että jos seurustellaan, sun on vietettävä mun kanssa joulut, juhannukset ja uudetvuodet. Varmasti viettäisin, mutta ei se nyt voi olla mikään ehto yhdessä ololle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän