Lapsi päiväkotiin kun vanhempi koronassa?
Sairastuin koronaan ja olen tosi huonossa kunnossa. Poistun sängystä vain vessaan ja syömään. Lapsi ja isänsä ovat terveitä. Isä joutuu mennä huomenna töihin.
Kehtaisitteko tämmöisessä tilanteessa viedä lapsen päiväkotiin (isä veisi)? Toki on riski, että lapsi sairastuu ensi viikolla ja tartuttaa muita. Mutta en vain koe, että minulla olisi voimia hoitaa vilkasta taaperoa.
Kommentit (133)
Meidän päiväkodissa on ainakin ohje, että jos rokottamattoman lapsen perheessä joku sairastuu, niin lapsen on oltava pois 5 päivää siitä alkaen, kun perheenjäsen saa oireita tai positiivisen testin.
Rokotetun lapsen saa viedä hoitoon, jos hän on oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Meidän päiväkodissa on ainakin ohje, että jos rokottamattoman lapsen perheessä joku sairastuu, niin lapsen on oltava pois 5 päivää siitä alkaen, kun perheenjäsen saa oireita tai positiivisen testin.
Täytyy kysellä lapsen päiväkodista mikä ohje heillä on. Meillä on molemmilla vanhemmilla kolme rokotusta.
En todellakaan laittais päiväkotiin. Itse olin koronassa helmikuussa ja en laittanut lasta kouluun ettei vie tautia eteenpäin.
Ehkä lapsesi kantajana / tartuttajana lopulta sairastuu koronaan vielä vakavammin joutuessaan suorittamaan päivärytmiä päiväkodissa. Se on rankkaa terveenäkin. Samalla henkilöstö sairastuu ja päiväkoti suljetaan pariksi viikoksi. Päiväkodin lapsilla ja henkilökunnan jäsenillä on perheissään ja kontakteissaan myös riskiryhmäläisiä, todennäköisesti hekin sairastuvat, jotkut mahdollisesti kuolevat taudin johdosta.
No, sinä sait lepäillä viikon rauhassa ja miehesi käydä töissä kuin ei mitään koronaa perheessä olisi ollutkaan.
Voiko itsekkäämpää ajattelua olla?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laittais päiväkotiin. Itse olin koronassa helmikuussa ja en laittanut lasta kouluun ettei vie tautia eteenpäin.
Minäkin aina ajattelin, etten laittaisi kunnes tämä tauti tuli kohdalle. Alkaa olemaan jo rajoilla, että pitäisikö lähteä sairaalaan tarkistukseen. Samanlainen olo kuin aikaisemmin keuhkokuumeessa. Korona voi ilmeisesti aiheuttaa sellaisen.
Mielipiteeni tulee saamaan alapeukkuja, että noi vaan kaikille.
Jos olet huonossa kunnossa etkä voi hoitaa lasta ja puoliso ei voi jäädä kotiin, niin veisin lapsen päiväkotiin. Eihän ne siellä sitä tiedä.
Ei se ole todellakaan paras vaihtoehto, mutta joskus elämässä vaan on pakko jotenkin selviytyä. Ok vs äiti, joka ei pysty huolehtimaan lapsesta? Jokainen voi tehdä johtopäätöksiä omasta elämästään miten tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin aina ajattelin, etten laittaisi kunnes tämä tauti tuli kohdalle. Alkaa olemaan jo rajoilla, että pitäisikö lähteä sairaalaan tarkistukseen. Samanlainen olo kuin aikaisemmin keuhkokuumeessa. Korona voi ilmeisesti aiheuttaa sellaisen.
Kovin kipeä et voi olla, kun täällä jaksat roikkua.
Minäkin varhaiskasvattajan mietin, että vaikka testi on positiivinen, mutta oireita on niin vähän, niin miksen menisi vaan pokkana töihin, kun ei sitä kukaan huomaa. Jos joku kysyy, olisko heinäallergiaa...
Haloo, miltä kuulostaa? Kuolleisuusluvut ja long covid määrät kasvussa reippaasti ja jengi elää ihan kuin tauti olisi ohi. Kunhan oma pers on suojattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin kipeä et voi olla, kun täällä jaksat roikkua.
Myös teho-osastolla voi olla potilas puhelin kädessä. Nimimerkillä kokemusta löytyy.
Mies jää kotiin hoitamaan lasta, ainut vaihtoehto,Joko palkattomana tai ottaa vuosilomaopäiviä.
No, valintasi tulee eteesi vielä tulevaisuudessa, usko pois. Sitä saa, mitä kylvää. Näin se vaan menee, vaikken nuorena ihan uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Terve lapsi saa mennä kouluun ja varhaiskasvatukseen vaikka perheenjäsenellä olisi korona. Katso vaikka thl sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa soittaisit päivystykseen.
On ikävää muita kohtaan tehdä noin. Olet itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska hysteria.
Lapsia ei ole syytä sairastuttaa. Koronalla on ikäviä pitkäaikaisvaikutuksiakin.
1 in 4 symptomatic children get long COVID, a new study finds
A quarter of children with COVID-19 symptoms develop "long COVID," according to data pooled from 21 studies previously carried out in Europe, Asia, Australia and South America.
Among the 80,071 children with coronavirus in the studies, 25 per cent developed symptoms that lasted at least 4-to-12 weeks or new persistent symptoms that appeared within 12 weeks.
https://www.euronews.com/next/2022/03/15/long-covid-has-been-found-in-1…
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteeni tulee saamaan alapeukkuja, että noi vaan kaikille.
Jos olet huonossa kunnossa etkä voi hoitaa lasta ja puoliso ei voi jäädä kotiin, niin veisin lapsen päiväkotiin. Eihän ne siellä sitä tiedä.
Ei se ole todellakaan paras vaihtoehto, mutta joskus elämässä vaan on pakko jotenkin selviytyä. Ok vs äiti, joka ei pysty huolehtimaan lapsesta? Jokainen voi tehdä johtopäätöksiä omasta elämästään miten tekisi.
Onpa kiva, kun tietoa pimitellään. Olen varhaiskasvattaja, enkä ole sairastanut koronaa, enkä sitä todellakaan halua vapaaehtoisesti.
Se lapsi kyllä kertoo: "äiti on kotona ja minä hoidossa."
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei ole syytä sairastuttaa. Koronalla on ikäviä pitkäaikaisvaikutuksiakin.
1 in 4 symptomatic children get long COVID, a new study finds
A quarter of children with COVID-19 symptoms develop "long COVID," according to data pooled from 21 studies previously carried out in Europe, Asia, Australia and South America.
Among the 80,071 children with coronavirus in the studies, 25 per cent developed symptoms that lasted at least 4-to-12 weeks or new persistent symptoms that appeared within 12 weeks.https://www.euronews.com/next/2022/03/15/long-covid-has-been-found-in-1…
Paljon löytyy jo muutakin tutkimusnäyttöä koronaviruksen kyvystä vauriottaa lähestulkoon kaikkia elimiä.
Meidän lapsi on viimeisiä ellei jopa viimeinen joka ei ole sairastanut koronaa sieltä. Tokihan se voi tulla myös uudestaan tietyn ajan jälkeen...