Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auringonottajien paljaat rinnat herättävät keskustelua Helsinki suosittelee naisille yläosan käyttöä rannoilla

Vierailija
11.06.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12487418

Tissit! TISSIT! ( )( )

Kommentit (1810)

Vierailija
1561/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin törmää jo ihan riittävästi herutuskuvissa netissä, ei tartte enempää löllyviä katsella.

Vinkki selfien ottajille: sen kuvan voi otta kohtisuoraankin eikä tunkea tissejään kuviin väkisin ja kuvakulmassa tuoda tissivako esille. Ihan vain itseäni varten joopa joo

Tissien esittelijät voi mennä sinne nakurannoille

Missä sinä noin paljon noihin heruttelukuviin törmäät ilman että itse hakeudut katsomaan sellaisia?

Olen eri vastaaja, mut siis joka paikassahan noi blörffit ja maisulit utareitaan esittelee. Tulee feediin instassa ja vähintään pari kertaa kuussa jossain lehdessä juttu "katso seksikkäät bikinikuvat". YÖÖÖÖK! 🤮🤮🤮

Älä seuraa tuollaisia tissinherutustilejä? Ei mulle ainakaan tule kenenkään tissejä feediin. Eikä niitä lehtijuttuja tarvi lukea.

Vierailija
1562/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisko naiset että puhuisitte aiheesta ilman miehiä? Tarkoitan siis sitä, ettei olisi tarve ruikuttaa "mutku miehet"

Miten olis?

Et vissiin tajua, mitä tasa-arvo tarkoittaa.

Ymmärrän toki, mutta jos haluatte olla rinnat paljaana niin sanokaa niin ja kertokaa syy siihen. Sen syyn ei tarvitse olla "miehetkin on" koska miehet on erilaisia kuin naiset.

Onhan niitä syitä kerrottu. Ei haluta pitää kylmiä ja märkiä bikinin yläosia rannalla maatessa. Ei haluta saada rusketusrajoja ihoon bikinin yläosista. Halutaan olla vapaasti ilman yläosaa, koska se on helppoa ja mukavaa.

Miksi ette vaadi noista syistä vapautta olla käyttämättä alaosaa?

Siinä ei ole tasa-arvo-ongelmaa, sillä nudistirannoilla saa olla sekä miehet että naiset ilman alaosaa. Siellä ei erotella sukupuolen perusteella.

Tiedustele tasa-arvovaltuutetulta onko asiassa tasa-arvoongelma, vai perustuuko suositus fysiologiaan.

Miksi vetoat kokoajan tasa-arvovaltuutettuun? Miksi esität täällä naisille kysymyksiä, jos et vastauksen saatuasi muuhun kykene kuin kitisemään tasa-arvovaltuutetusta?

Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan eri aiheista. Vaihda aihetta, jollet kestä keskustelua tästä aiheesta.

Vetoatte tasa-arvoon. Siihen voi ottaa kantaa paremmin asiantuntijat kuin palstan lynkkausjoukot jotka mutuilevat. Syyttämilläsi "miehillä" ei kuitenkaan ole mitään tekemistä asian kanssa.

Edelleen, tämä on keskustelupalsta, jolla on tarkoitus keskustella erilaisista asioista. Tasa-arvoa ei liene aiheena kielletty. Miksi sinä otat osaa keskustelun, jollet pidä ketjun aiheessa?

Mikä on siis keskustelun aihe? Yritin aikaisemmin ehdottaa että se olisi aloituksen mukaisesti yläosattomat naiset rannalla.

Sen sijaan ulisette yläosattomista miehistä koska kellään ei ollut mitään sitä vastaan, että naiset olisivat rannalla yläosattomissa.

Olet vain haastamassa riitaa ja polarisoimassa keskustelua.

Keskustelu koskee sukupuolten välistä tasa-arvoa. Miehiä yhtenä sukupuolena ei voi sulkea tämän tasa-arvokeskustelun ulkopuolelle. Tämä on sulle selitetty jo moneen kertaan, miksi et tajua?

Eri

Koska keskustelu ei koske tuota, keskustelun aloitus oli "tissit" ja kritisointia tuli kaupungin suosituksesta jonka vääryydestä olemme varmasti kaikki samaa mieltä. 

Paitsi tietysti sun alter ego joka nyt alkaa jankkaamaan jotain tuota vastaan.

No niin, meneppä vaikka leikkimään hiekkalaatikolle, kun olet selvästi niin nuori, ettet kykene ymmärtämään asioiden yhteiskunnallisia merkityksiä.

Jos miehet valittelevat tällä palstalla jostain miesten ongelmasta, heitä kehoitetaan tekemään addressi ja hankkimaan siihen allekirjoituksia. Lähinnä sen vuoksi ettei tuota "yhteiskunnallista ongelmaa" voi ratkaista täällä.

Se on tosiaan tullut selväksi ettette ole ratkaisuhaluisia. Ette halua yksilöidä ongelmaa, ettekä kuulla ehdotusta miten ongelmaa voisi lähestyä. Haluatte vain syyttää miehiä asiasta jonka kanssa heillä ei ole mitään tekemistä.

Syy siihen olisi mukava kuulla, itse veikkaan Igoria.

Miten onkin niin vieras ajatus, että ihmiset haluavat keskustella ja vaihtaa ajatuksia yhteiskunnallisista asioista. Mahdat olla ankea keskustelukumppani, kun asioista ei voi vain keskustella.

Ei se ole vieras ajatus

Se on vieras ajatus että MUTKU MIEHET jota on raivoisasti hoettu jostain sivulta 10 olisi mitenkään järkevä argumentti puoleen tai toiseen enää sivulla 70

Rautalangasta: Aihe liittyy sukupuolten väliseen tasa-arvoon. Miehet ovat yksi niistä sukupuolista. Keskustelun aloituksen mukaan ihmisiä pyritään rajoittamaan "suosituksella", joka koskee naiskehoa, mutta ei mieskehoa. Se on tasa-arvo-ongelma.

Niin kauan kuin lait ja järjestyssäännöt ovat mitä ovat, sun toiveet siitä, mitä miehet tekee vaatetuksensa suhteen ja mitä naiset saavat tehdä omansa suhteen, on yhdentekeviä. Ja anna mä arvaan - mitään muuta työtä asian muuttamiseksi et ole tehnyt etkä tule tekemään kuin vauvapalstalla itkemistä. Outoa etkä varmaan itsekään usko, että kukaan sun kitinää kuuntelee. Kuten ei kannatakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pienemmät rinnat kuin monilla miehillä. Miksi siis kaupunki ei suosittele näitä miehiä peittämään rintojaan?

Koska tapakulttuurissa mies voi olla paidatta. Nainen vastaavasti voi olla rannalla juuri mitään peittämättömissä stringeissä tai kaupungilla ilman housuja (jolloin tokk suositeltavaa käyttäö mekkoa).

Niin. Tämä on otettu ketjussa usein esiin, mutta ei se riitä heille. Yleisesti ottaen miehet joutuvat pukeutumaan peittävämmin ja rajoittavammin kuin naiset. Ranta on ainut "poikkeus" ja sielläkin naisten bikinit ovat miesten housuja paljon pienemmät.

Minä kyllä ihan asiallisesti otin kantaa tuohon, että miehiltä edellytetään monissa yhteyksissä peittävämpää ja rajoitetumpaa pukeutumista kuin naisilta. Kiitokseksi sain haukut roikkuvista rinnoistani. Herää kyllä kysymys, että onko teilläkään kiinnostus siihen asiaan aitoa ja vilpitöntä, vaiko vain keino halveksia ihmisiä, jotka kannattavat tasa-arvoa myös rantapukeutumisessa...🤔

T: se vanha feministi

Niin ja jatkan: briteissä oli helleaalto muutama vuosi sitten. Pojat joutuivat käyttämään pitkiä housujaan tyttöjen ilakoisessa hameittensa kanssa. Koulupuvussa ei ollut mahdollisuutta shortseihin.

Joku pääsi lehtiin kun lainasi siskoltaan hametta. Valitettavasti työelämässä tuo ei toimi.

Ohhoh. En ole koulupukuasiantuntija, mutta jotenkin luulin, että pojilla koulupukuun kuuluu sortsit ja tytöillä hame. Näköjään olin väärässä.

Ehkä näistä jutuista voisi aloittaa ihan oman ketjunsa? Tämä ketju tuskin palvelee asiaa parhaalla mahdollisella tavalla.

T: se vanha feministi

Vaatetus ja tasa-arvo

Varmaan ihan hyvä otsikko aihetta käsittelevälle keskustelulle. 🙂

Se vanha feministi

Tämänkin ketjun aihe

Vierailija
1564/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, että yhteiskunta voi määrittää miten pukeutua. Kyllä kaikkien pitäisi saada pukeutua(tai olla pukeutumatta) miten haluaa. Yksityiset tilat asia erikseen.

Vierailija
1565/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niihin törmää jo ihan riittävästi herutuskuvissa netissä, ei tartte enempää löllyviä katsella.

Vinkki selfien ottajille: sen kuvan voi otta kohtisuoraankin eikä tunkea tissejään kuviin väkisin ja kuvakulmassa tuoda tissivako esille. Ihan vain itseäni varten joopa joo

Missä sinä noin paljon noihin heruttelukuviin törmäät ilman että itse hakeudut katsomaan sellaisia?

Olen eri vastaaja, mut siis joka paikassahan noi blörffit ja maisulit utareitaan esittelee. Tulee feediin instassa ja vähintään pari kertaa kuussa jossain lehdessä juttu "katso seksikkäät bikinikuvat". YÖÖÖÖK! 🤮🤮🤮

Huh! Ovatko he jotain auktoriteetteja joita Helsingin kaupunki tottelee. No sitte.

Vierailija
1566/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin kertoa esimerkin: Miesystäväni oli tissifriikki. Hän tuijotti vähänkään isompia rintoja estottomasti, kurkki ihan lähietäisyydeltä naisten avonaisista kaula-aukoista sisään, varautui sopivalta näköyhteydeltä imettävän äidin läheisyyteen, tuijotti junassa vastapäätä istuvan neitosen liikkeessä heilahtelevia rintoja silmät tapillaan ja kuvasi uimarannalla yläosattomissa aurinkoa ottavia naisia.

Itse olen pienirintainen. Minua ällötti hänen taipumuksensa niin paljon, etten enää pystynyt olemaan oma itseni. Aloin peittää itseäni paksuihin neuletakkeihin ja häpesin riisua hänen edessään. On sanomattakin selvää, että tunsin olevani riittämätön.

Minussa herättää edelleen vastenmielisyyttä olla edes samalla rannalla ylpeästi yläosattomien kanssa. Mieluummin pysyn kotona autuaan tietämättömänä.

Helsingin kaupunkia kiitän tästä suosituksesta. Täytyy olla enemmän kuin yhden ihmisen tai pienen marginaaliryhmän kokemus, että julkinen paljastelu ei ole hyväksi.

Siis sun mies käyttäytyi toistuvasti sopimattomasti ja sinä syytät siitä naisia?

Mitä sopimatonta tuossa on?

Mitä sopivaa näet yhdessäkään näistä?

- tuijotti vähänkään isompia rintoja estottomasti

- kurkki ihan lähietäisyydeltä naisten avonaisista kaula-aukoista sisään

- varautui sopivalta näköyhteydeltä imettävän äidin läheisyyteen

- tuijotti junassa vastapäätä istuvan neitosen liikkeessä heilahtelevia rintoja silmät tapillaan

- kuvasi uimarannalla yläosattomissa aurinkoa ottavia naisia

Eri

Naiset ovat itse päättäneet pukeutua huomiota herättävästi tai imettää julkisella paikalla.

Sitten mennään asiattomuuksiin jos mies loukkaa naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta, mutta kuten tässäkin ketjussa olemme kuulleet, rinnat eivät kuulu sen piiriin.

Onhan tuo täysin sopimatonta käytöstä. Ja vielä oman naisystävän seurassa käyttäytyi noin. Törkeä tyyppi.

Vierailija
1567/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis näissä kuvissahan naiset ovat nimenomaan se bikiniyläosa päällään. Pitäisikö siis niidenkin käyttö muilla kuin nakurannoilla kieltää?

Vierailija
1568/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menisi rannalle ilman yläosaa, varmaan monet muut naiset vilkuilisivat äkäisen näköisinä isoja roikkuvia rintojani, jollaisia ja jonka kokoisia ei todellakaan ole kenelläkään miehellä. Rinnoissani on melko paljon rauhaskudosta, miehillä se on kutakuinkin kokonaan rasvakertymää. Olin isorintainen hoikkanakin. Ei ole miesten ja naisten ylävartalon varustus sama asia. En kulje ilman yläosaa, nämä palstan intoilijat haluavat mitätöidä naisten rintoja ja ovat täällä haastamassa riitaa. Varmaan ovat kiukkuisia, jos näkisivät mut syvään uurretussa paidassa, millaisia en myöskään käytä.

No eikä vilkuilisi. Harva välittää miltä muut näyttävät kun keskittyvät syynäämään itseänsä. Käytä juuri sellaisia vaatteita kun haluat. 

Juuri niin. Aika itsekeskeistä kuvitella, että kaikki on jotenkin hirveän kiinnostuneita juuri sinusta. Mulla on myös isot rinnat, jotka vähän jo roikkuu, enkä oleta, että ketään ne pahemmin kiinnostaisi, vaikka olisinkin rannalla ilman yläosaa.

No en olisi noin varma asiasta. Itse en normaalisti hirveästi ajattele rintojani, paitsi sitä, etteivät ne ole julkisesti näkyvillä. T. Utare- ja "sopisit aikuisviihdetähdeksi"- puheita olen kuullut toisen naisen suusta

Missä toinen nainen on tuolla tavalla rinnoistasi puhunut? Tosi ikävältä kyllä kuulostaa. Mutta miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
1569/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin kertoa esimerkin: Miesystäväni oli tissifriikki. Hän tuijotti vähänkään isompia rintoja estottomasti, kurkki ihan lähietäisyydeltä naisten avonaisista kaula-aukoista sisään, varautui sopivalta näköyhteydeltä imettävän äidin läheisyyteen, tuijotti junassa vastapäätä istuvan neitosen liikkeessä heilahtelevia rintoja silmät tapillaan ja kuvasi uimarannalla yläosattomissa aurinkoa ottavia naisia.

Itse olen pienirintainen. Minua ällötti hänen taipumuksensa niin paljon, etten enää pystynyt olemaan oma itseni. Aloin peittää itseäni paksuihin neuletakkeihin ja häpesin riisua hänen edessään. On sanomattakin selvää, että tunsin olevani riittämätön.

Minussa herättää edelleen vastenmielisyyttä olla edes samalla rannalla ylpeästi yläosattomien kanssa. Mieluummin pysyn kotona autuaan tietämättömänä.

Helsingin kaupunkia kiitän tästä suosituksesta. Täytyy olla enemmän kuin yhden ihmisen tai pienen marginaaliryhmän kokemus, että julkinen paljastelu ei ole hyväksi.

Siis sun mies käyttäytyi toistuvasti sopimattomasti ja sinä syytät siitä naisia?

- tuijotti junassa vastapäätä istuvan neitosen liikkeessä heilahtelevia rintoja silmät tapillaan

Eri

Naiset ovat itse päättäneet pukeutua huomiota herättävästi tai imettää julkisella paikalla.

Sitten mennään asiattomuuksiin jos mies loukkaa naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta, mutta kuten tässäkin ketjussa olemme kuulleet, rinnat eivät kuulu sen piiriin.

Onhan tuo täysin sopimatonta käytöstä. Ja vielä oman naisystävän seurassa käyttäytyi noin. Törkeä tyyppi.

Miten täysin asiallisesti pukeutuneiden ja käyttäytyvien naisten katselu voisi olla sopimatonta?

Vierailija
1570/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, uusi yritys. Poikani 16-vuotias kaveri on juuri jäänyt vanhemmilleen kiinni yläosattomien kuvailusta rannalta. Kuvia yli pari sataa muutamalta isommalta rannalta, joilla käyneet yhdessä isomman poikaporukan kanssa kuvaamassa. Osan kuvista laittaneet nettiin.

Siinäpä olette naiset sitten yläosattomissa rannalla, olette sitä myös pahimmillaan netissä. :|

Vierailija
1571/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Voi olla. Mutta tuollaisista lieveilmiöistä voisi aloittaa oman keskustelunsa.

Pukeutumisen vapaudella ei ole mitään tekemistä tuollaisen kanssa. Ei nyt matkita passkamaita joissa naisten pukeutumista joudutaan suitsimaan kun miehet eivät muuten pysy järjissään.

Vierailija
1572/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menisi rannalle ilman yläosaa, varmaan monet muut naiset vilkuilisivat äkäisen näköisinä isoja roikkuvia rintojani, jollaisia ja jonka kokoisia ei todellakaan ole kenelläkään miehellä. Rinnoissani on melko paljon rauhaskudosta, miehillä se on kutakuinkin kokonaan rasvakertymää. Olin isorintainen hoikkanakin. Ei ole miesten ja naisten ylävartalon varustus sama asia. En kulje ilman yläosaa, nämä palstan intoilijat haluavat mitätöidä naisten rintoja ja ovat täällä haastamassa riitaa. Varmaan ovat kiukkuisia, jos näkisivät mut syvään uurretussa paidassa, millaisia en myöskään käytä.

No eikä vilkuilisi. Harva välittää miltä muut näyttävät kun keskittyvät syynäämään itseänsä. Käytä juuri sellaisia vaatteita kun haluat. 

Juuri niin. Aika itsekeskeistä kuvitella, että kaikki on jotenkin hirveän kiinnostuneita juuri sinusta. Mulla on myös isot rinnat, jotka vähän jo roikkuu, enkä oleta, että ketään ne pahemmin kiinnostaisi, vaikka olisinkin rannalla ilman yläosaa.

No en olisi noin varma asiasta. Itse en normaalisti hirveästi ajattele rintojani, paitsi sitä, etteivät ne ole julkisesti näkyvillä. T. Utare- ja "sopisit aikuisviihdetähdeksi"- puheita olen kuullut toisen naisen suusta

Missä toinen nainen on tuolla tavalla rinnoistasi puhunut? Tosi ikävältä kyllä kuulostaa. Mutta miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?

Liittyy se, että ei ne rinnat ole neutraali aihe aina toiselle naisellekaan. Entinen ystävä suuttui mulle, kun miehensä kehui rintojani. Olisi suuttunut sille miehelle, mutta minä sain syyt niskoilleni.

Vierailija
1573/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy se, että ei ne rinnat ole neutraali aihe aina toiselle naisellekaan. Entinen ystävä suuttui mulle, kun miehensä kehui rintojani. Olisi suuttunut sille miehelle, mutta minä sain syyt niskoilleni.

Enkä niitä tosiaankaan esitellyt/herutellut. 

Vierailija
1574/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakateutta esiintyy, vaikka täällä yritetään mitätöidä, ettei rinnat ole mitään.

Vierailija
1575/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, uusi yritys. Poikani 16-vuotias kaveri on juuri jäänyt vanhemmilleen kiinni yläosattomien kuvailusta rannalta. Kuvia yli pari sataa muutamalta isommalta rannalta, joilla käyneet yhdessä isomman poikaporukan kanssa kuvaamassa. Osan kuvista laittaneet nettiin.

Siinäpä olette naiset sitten yläosattomissa rannalla, olette sitä myös pahimmillaan netissä. :|

Kuvailemassasi tapauksessa naisten rinnat eivät ole se ongelma, vaan niitä nettiin laittavat nuoret miehet. Tasan tarkkaan ovat nuoret saaneet koulussa opastusta tuollaisen käytöksen haitallisuudesta. Juuri tällaiset mutkat suoraksi vetävä ajattelutapa on osa ongelman ydintä. T: toinen vanha feministi. 

Vierailija
1576/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo tämä kyseinen pariskunta. Sekä se entinen ystävä että tämän mies. Älä yleistä.

Vierailija
1577/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisko naiset että puhuisitte aiheesta ilman miehiä? Tarkoitan siis sitä, ettei olisi tarve ruikuttaa "mutku miehet"

Miten olis?

Et vissiin tajua, mitä tasa-arvo tarkoittaa.

Ymmärrän toki, mutta jos haluatte olla rinnat paljaana niin sanokaa niin ja kertokaa syy siihen. Sen syyn ei tarvitse olla "miehetkin on" koska miehet on erilaisia kuin naiset.

Onhan niitä syitä kerrottu. Ei haluta pitää kylmiä ja märkiä bikinin yläosia rannalla maatessa. Ei haluta saada rusketusrajoja ihoon bikinin yläosista. Halutaan olla vapaasti ilman yläosaa, koska se on helppoa ja mukavaa.

Miksi ette vaadi noista syistä vapautta olla käyttämättä alaosaa?

Siinä ei ole tasa-arvo-ongelmaa, sillä nudistirannoilla saa olla sekä miehet että naiset ilman alaosaa. Siellä ei erotella sukupuolen perusteella.

Tiedustele tasa-arvovaltuutetulta onko asiassa tasa-arvoongelma, vai perustuuko suositus fysiologiaan.

Miksi vetoat kokoajan tasa-arvovaltuutettuun? Miksi esität täällä naisille kysymyksiä, jos et vastauksen saatuasi muuhun kykene kuin kitisemään tasa-arvovaltuutetusta?

Tämä on keskustelupalsta. Täällä keskustellaan eri aiheista. Vaihda aihetta, jollet kestä keskustelua tästä aiheesta.

Vetoatte tasa-arvoon. Siihen voi ottaa kantaa paremmin asiantuntijat kuin palstan lynkkausjoukot jotka mutuilevat. Syyttämilläsi "miehillä" ei kuitenkaan ole mitään tekemistä asian kanssa.

Edelleen, tämä on keskustelupalsta, jolla on tarkoitus keskustella erilaisista asioista. Tasa-arvoa ei liene aiheena kielletty. Miksi sinä otat osaa keskustelun, jollet pidä ketjun aiheessa?

Mikä on siis keskustelun aihe? Yritin aikaisemmin ehdottaa että se olisi aloituksen mukaisesti yläosattomat naiset rannalla.

Sen sijaan ulisette yläosattomista miehistä koska kellään ei ollut mitään sitä vastaan, että naiset olisivat rannalla yläosattomissa.

Olet vain haastamassa riitaa ja polarisoimassa keskustelua.

Keskustelu koskee sukupuolten välistä tasa-arvoa. Miehiä yhtenä sukupuolena ei voi sulkea tämän tasa-arvokeskustelun ulkopuolelle. Tämä on sulle selitetty jo moneen kertaan, miksi et tajua?

Eri

Koska keskustelu ei koske tuota, keskustelun aloitus oli "tissit" ja kritisointia tuli kaupungin suosituksesta jonka vääryydestä olemme varmasti kaikki samaa mieltä. 

Paitsi tietysti sun alter ego joka nyt alkaa jankkaamaan jotain tuota vastaan.

No niin, meneppä vaikka leikkimään hiekkalaatikolle, kun olet selvästi niin nuori, ettet kykene ymmärtämään asioiden yhteiskunnallisia merkityksiä.

Jos miehet valittelevat tällä palstalla jostain miesten ongelmasta, heitä kehoitetaan tekemään addressi ja hankkimaan siihen allekirjoituksia. Lähinnä sen vuoksi ettei tuota "yhteiskunnallista ongelmaa" voi ratkaista täällä.

Se on tosiaan tullut selväksi ettette ole ratkaisuhaluisia. Ette halua yksilöidä ongelmaa, ettekä kuulla ehdotusta miten ongelmaa voisi lähestyä. Haluatte vain syyttää miehiä asiasta jonka kanssa heillä ei ole mitään tekemistä.

Syy siihen olisi mukava kuulla, itse veikkaan Igoria.

Miten onkin niin vieras ajatus, että ihmiset haluavat keskustella ja vaihtaa ajatuksia yhteiskunnallisista asioista. Mahdat olla ankea keskustelukumppani, kun asioista ei voi vain keskustella.

Ei se ole vieras ajatus

Se on vieras ajatus että MUTKU MIEHET jota on raivoisasti hoettu jostain sivulta 10 olisi mitenkään järkevä argumentti puoleen tai toiseen enää sivulla 70

Rautalangasta: Aihe liittyy sukupuolten väliseen tasa-arvoon. Miehet ovat yksi niistä sukupuolista. Keskustelun aloituksen mukaan ihmisiä pyritään rajoittamaan "suosituksella", joka koskee naiskehoa, mutta ei mieskehoa. Se on tasa-arvo-ongelma.

Niin kauan kuin lait ja järjestyssäännöt ovat mitä ovat, sun toiveet siitä, mitä miehet tekee vaatetuksensa suhteen ja mitä naiset saavat tehdä omansa suhteen, on yhdentekeviä. Ja anna mä arvaan - mitään muuta työtä asian muuttamiseksi et ole tehnyt etkä tule tekemään kuin vauvapalstalla itkemistä. Outoa etkä varmaan itsekään usko, että kukaan sun kitinää kuuntelee. Kuten ei kannatakaan.

Kerropas nyt, että miksi tulet koko ketjuun, jos ja kun tästä asiasta keskustelu ei sinua kiinnosta ja pidät sitä yhdentekevänä? Miksi et voi pysyä poissa ja antaa niiden keskustella, joita aihe kiinnostaa?

Vierailija
1578/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin. Itseni takia siellä rannalla olen ja en häpeä olemassaoloani naisena ja pidä yläosaa jos ei sillä hetkellä huvita. Ja teen näin vain rannalla, enkä esittele itseäni mitenkään. Ketjussa on paljon viestejä siitä miten yläosattomissa rannalla olo on itsensäpaljastelua. Ihan absurdi ajattelutapa. 

Vierailija
1579/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toinen ihminen on sanelemaan suhdetta omiin rintoihin, myöskään kieltämään sitä näkemystä, että kokee ne vahvasti eroottisina ja seksuaalisina. 

Vierailija
1580/1810 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvailemassasi tapauksessa naisten rinnat eivät ole se ongelma, vaan niitä nettiin laittavat nuoret miehet. Tasan tarkkaan ovat nuoret saaneet koulussa opastusta tuollaisen käytöksen haitallisuudesta. Juuri tällaiset mutkat suoraksi vetävä ajattelutapa on osa ongelman ydintä. T: toinen vanha feministi. 

Ja mikä ongelma kuvia naisten rinnoista nettiin laittavat nuoret miehet ovat? Ymmärtääkseni kuvien kohteina olleet naiset ovat vapaasta tahdostaan tulleet yleiselle uimarannalle jossa valokuvaaminen on yleisesti ottaen sallittua. 

En näe rinnat paljaina kulkevia naisia sen suurempana ongelmana kuin heitä mahdollisesti kuvaavat nuoret miehetkään ovat. Oli kerrassaan ikävä lukea aiempaa ketjusta kuinka joku 16-v poika oli "jäänyt vanhemmilleen kiinni" ottamistaan kuvista rannalla, koko ilmaisu in loukkaava ja avoimen seksistinen.