Onko ihan hirveätä mielestänne, jos mies on 8 vuotta nuorempi?
Kommentit (37)
Pappani oli 7 vuotta mummoa nuorempi. En usko, että yksi vuosi enemmän ikäeroa olisi vaikuttanut mitenkään. Silti mummo ehti elää leskenä monta vuotta.
En tiiä, mun suvussa on parikin avioliittoa just noin, vaimo 8 v vanhempi. Toisessa ovat vielä viiskymppisiä, ei mitään eroa kukaan aattele.
Toisessa parissa nuorempi mies on vakavastisairastellut, nyt 65, joten tasoissa hekin, vaimolla pienempiä kremppoja.
Näin pariskunnan jossa vaimo nyt 80, sipsakka, hyvin hoidettu, mies jotain 60.
Menivät naimisiin miehen ollessa alle 40, naisen lapset olivat miestä vähän vanhempia.
Kyllä sitä silloin ihmeteltiin, hyvin on kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on melko hyvä ikäero, ideaali olisi vähän suurempi. Nainen ja mies vanhenee eri tavalla. Olette nyt aika samassa rytmissä eli parisuhde voi olla hyvin pitkäkin ja onnellinen.
Näin juuri! Ikäero on ongelmallinen vain silloin, kun mies on se vanhempi osapuoli.
Miehet vanhenee nopeammin eli kuolevat nuorempina. Fakta. Sen takia naisen on hyvä olla hieman vanhempi että ehtivät elää energisiä vuosia yhdessä mahdollisimman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta on aika paljon ikäeroa, oli sukupuolet kummin päin vain. Ei ehkä vielä tuossa kolme-nelikymppisenä, mutta vanhemmiten se alkaa korostua. Meillä mies 7 vuotta vanhempi, ja se kyllä näkyy koko ajan enemmän tässä iässä kun ollaan 55 ja 62. Mutta ei se sitä sano etteikö suhde voisi tuollakin ikäerolla onnistua.
Eihän tuossa iässä terveillä vielä ikä haittaa, normaali ikäero.
Loppupelissä voit kuitenki olla sinä jota miehesi joutuu hoivaamaan. Elämä on arvaamatonta.
Tuttu mies 65 on huonommassa kunnossa vakavan sairauden vietyä terveyden, vaimo 8 v vanhempi.
Minusta ikäeron ei tulisi olla kovinkaan suuri pariskunnilla, liian iso ikäero sotkee parisuhdemarkkinoita.
Itse en ainakaan haluaisi seurustella paljon minua vanhemman saati nuoremman kanssa, vanhemmat on mahoja, ja nuoremmat vaikuttaa vaan tyhmenevän vuosi vuodelta, esimerkiksi 80-luvun lopulla syntyneet on huomattavasti älykkäämmän oloisia kuin 90-luvun lopulla syntyneet niin erilaisesta kasvatuksesta ja kasvu-ympäristöistä johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet vanhenee nopeammin eli kuolevat nuorempina. Fakta. Sen takia naisen on hyvä olla hieman vanhempi että ehtivät elää energisiä vuosia yhdessä mahdollisimman pitkään.
Ja naiset menettävät lisääntymiskykynsä vuosikymmeniä aikaisemmin kuin miehet. Mutta tärkeintä ovat tietenkin ne elämän kuusi energisintä vuotta yli 80-vuotiaina.
Tuossa tapauksessa ei mitään ongelmaa. Minusta se riippuu aika paljon enemmän siitä, että minkä ikäisiä kummatkin ovat, eikä siitä ikäerosta itsessään. Joku 34 ja 42 ovat kehityksellisesti ja muutenkin elämäntilanteen kannalta luultavasti varsin yhteensopivia (paitsi ehkä, jos mies haluaa vielä biologisia lapsia). Esim. 18 ja 26 olisi minusta erittäin vaikea sovittaa yhteen sen takia, että heidän elämäntilanteensa, mielenkiinnon kohteensa ja käytännönkin syyt (esim. tuleva 18-vuotiaan muutto opiskelun perässä tmv.) aiheuttavat huomattavia ongelmia.
Tässä iässä (70+) sillä ei enää olisi ainakaan negatiivista sanomista, pikemminkin positiivista. 60+ mies voi olla vielä ihan viriili tapaus, mikäli ele kerännyt ympärilleen laardia monta kymmentä kiloa.
Eri asia olisi, jos olisin kolmekymppinen. En ryhtyisi äidinkorvikkeeksi vast'ikää vaipoista vapautuneelle märkäkorvalle.
Ei todellakaan olekamalaa. Ihanaahan se on saada nuorta miestä. Juuri haikeudella muistelin ensirakkautta, kun sarvi sojotti mahaa vasten. Nykyisellä on jo e-vaikeuksia ja seksi onnistuu vain tabujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta on aika paljon ikäeroa, oli sukupuolet kummin päin vain. Ei ehkä vielä tuossa kolme-nelikymppisenä, mutta vanhemmiten se alkaa korostua. Meillä mies 7 vuotta vanhempi, ja se kyllä näkyy koko ajan enemmän tässä iässä kun ollaan 55 ja 62. Mutta ei se sitä sano etteikö suhde voisi tuollakin ikäerolla onnistua.
Meillä melkein sama ikäero, mies 61v ja minä parin viikosta 55v. 6 vuoden ikäero ei näy missään. Mies näyttääkin joltain 5-kymppiseltä. Myös musiikkimaku ja muu elämänkatsomus on meillä samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset menettävät lisääntymiskykynsä vuosikymmeniä aikaisemmin kuin miehet. Mutta tärkeintä ovat tietenkin ne elämän kuusi energisintä vuotta yli 80-vuotiaina.
Kyllä ne keski-iän jälkeiset vuodet ovat pitkässä suhteessa paljon tärkeämmät ja monilukuisemmat kuin järkevä lisääntymisikä, joka on miehilläkin vain pari-kolmekymmentä vuotta.
Etenkin viidenkympin jälkeen ikäeron merkitys korostuu ihan valtavasti. Mies vanhenee ja fysiikka rapistuu huomattavasti nopeammin kuin naisella. Varsinkin jos miehellä on pieniä lapsia, viisikymppinen mies saattaa näyttää lähes seitsemänkymppiseltä.
Eihän tuo ole edes mikään iso ikäero. Ihan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä melkein sama ikäero, mies 61v ja minä parin viikosta 55v. 6 vuoden ikäero ei näy missään. Mies näyttääkin joltain 5-kymppiseltä. Myös musiikkimaku ja muu elämänkatsomus on meillä samanlainen.
Kiva! Tää on niin yksilöllistä. Meillä 8 vuoden ikäero alkoi tulla merkittävästi esille kun olin itse 44 ja mies 52. Miehellä kaikenlaista vaivaa ja kolotusta eikä enää pysty tekemään vaikkapa kovin pitkiä kävelyitä. Itse teen 30 km päivämatkan vaelluksia. Keikoilla ja baarissa käyn nykyään kavereiden kanssa, kun mies tykkää istua ennemmin kotona. Hiukset on lähteneet ja parta harmaantunut. Silmäpussit ja ryppyjä.
Eipä sillä, rakastan häntä eikä ole mitään aikomusta vaihtaa nuorempaan. Mutta kyllä me ihan eri sarjassa tässä iässä ollaan, vaikka nuorempana ei ikäero haitannut.
Yhtä kamalaa, jos nainen on sen 8 vuotta nuorempi.
Hyi! Kauheeta!