Yök mikä eväiden löyhkä taas junavaunussa! Ottakaa mukaan joku pähkinäpussi tms, on kumma jos ei aikuinen ihminen muutamaa tuntia pärjää...
Jo Kouvolan kohdalla idän radalla pitää aina kaivaa ne meetwurstibanaani hunajamarinaadit esiin.
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on kyllä hajuaistissa vikaa jos normaali, ei-pilaantunut ruoka löyhkää.
Mulla ON hajuaistissa vikaa, joten??
Kyllä monikin normaali ruoka löyhkää.
Jotkut ei siedä kahvin hajuakaan.
Mikä pakko on alkaa syömään juuri niitä pahimman hajuisia eväitä jossain pitkänmatkan bussissa hetki lähdön jälkeen??
Miksi pitää koko ajan syödä??Minsi meidän muiden pitää alistua sinun sairautesi hoitoon? Sitä varten on erikseen allergiahytit. Ei mene enää normaalin huomaavaisuuden piiriin.
Pystytkö lentämään? Siellähän ihan tyrkytetään syömistä? Entä matkusteletko? Ulkomailla vasta hajuja riittää!
Ei ole ollut tarvetta lentää mihinkään pitkään aikaan.
Matkustelen kyllä, viime aikoina vain Suomessa.
Sitäpaitsi, en ole sitä mieltä että pitäisi kokonaan olla syömättä.
Jotkut vaan ottavat evääksi ne eniten löyhkäävät eväät, vaikka pari tuntia voi kyllä olla syömättä.Jotkut matkustaa vähän pitempiäkin matkoja kuin Helsingistä turkuun tai Tampereelle. Kestää enemmän kuin pari tuntia. Itse en kolmen-neljänkään tunnin matkalla syö, mutta töiden jälkeen suoraan 8 tunnin matka kyllä vaati jo jotain syödäkin.
Ymmärrän.
Minä vastasin kysymyksiisi, sinä kommentoit vain siihen mihin kykenit.
Ei ole vika ainoastaan kyllä hajuaistissa. Tsori, mutta ei ole aikomustakaan alkaa tanssimaan sinun pillisi mukaan enkö usko, että on muillakaan paitsi niillä harvoilla huonoitsetuntoisilla ketkä ovat valmiita pienentämään itsensä olemattomiin etteivät vaan vaivaisi ketään. Heitä emme kadehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki kokeneemmalta matkailijalta: ota joku huovi ja suihki siihen sulle miellyttävää tuoksua. Sit vaan huivi nenän eteen kun alkaa pska tai banaani haista. Niin on menty maailmassa aina. Ei muita voi muuttaa, vain omaa toimintaansa.
Suosittelen muutenkin keskittymään lähinnä siihen omaan suoritukseen muiden vihamielisen arvostelun sijaan. Saattaa se aurinko sit sunkin risukasaan paistaa joskus.
Huomaa että et ymmärrä mitään anaaliseksistä, banaanin tunkeminen anukseen on haastavaa, varsinkin jos on yhtään kireämpi aukko ja sisään katkeaminen on todennäköistä, jos saa ohitettua portin.
- ErtZi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää kulje junalla, mutta kun kuljin, niin lähdin suoraan töistä puoli neljältä ja ehdin aina junaan juuri ja juuri, ei ollut aikaa käydä edes kahviossa välillä. Kyllä mulla jo viideltä oli nälkä, kun olin syönyt puolilta päivin lounaan. Ravintolavaunussa olisi ollut varaa käydä, mutta muutamankin kerran sattu, että sieltä oil kaikki loppu tai korttilaite ei toiminut ja olin unohtanut varata käteistä mukaan. No opin varaamaan sitä käteistä, mutta silti oli joskus kaikki loppu. Kun kotona olin vasta noin kymmeneltä, niin kyllä siinä jotain piti syödä. Pähkinöille tosin olen allerginen. Seinäjoelta nousin etelästä tulevaan junaan ja päätepysäkiltä oli vielä bussilla mentävä, siksi niin pitkä matka. Tuossa junassa oli juuri perjantaisin se tilanne, että ravintolavaunusta oli ruoka loppu. Liekö vielä samaa? En enää kulje tuota väliä, ostin auton ja muutenkaan ei enää ole tarvetta erinäisistä systä.
Ai käytit työmatkoihin yhteensä päivän aikana noin 12h? Ei kuulosta nyt ihan realistiselta
Luetunymmärtäminen? Työpäivän jälkeen, ei lue missään, että olisin kulkenut joka päivä. Tyhempikin tajunnee, että puhutaan viikonlopuista tosi tyhmä ei. Söin puolilta päivin, lähdin töistä puoli neljältä, perillä noin kymmeneltä, miten saat siitä 12 tunnin matkan? Olisko syytä kerrata peruskoulun toinen luokka? Nuo aikataulut vaihtelivat, joten olen saattanut ei viestissä kirjoittaa eri tavalla. Jossain vaiheessa piti lähteä jo etuajassa ja töistä asemallekin oli matkaa, ei se asema työpaikan vieressä ollut ja toisessa päässä sitten vielä asemalta kotiin matkaa. Mulla oli myös kaksi eri reittiä, joista toiseen pääsi myöhemmin töistä, mutta sitten perillä oli vaihtoyhteys, johon piti odottaa ja perillä vasta tosi myöhään.
Eikö pähkinät ole se kaikkein huonoin, kun jotkut voivat saada pelkästä hajusta pahan allergisen kohtauksen. Itsekin olen hajuherkkä, mutta ei mikään eväiden haju häiritse. Hajuvedet häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästähän on paljon tutkimuksia, että juuri AP:n kaltainen ajattelumalli johtaa pitkällä aikavälillä yhteiskunnassa yksinäisyyden kasvuun. Kun elintasonnousu mahdollistaa sen, ettei matkoja tarvitse tehdä enää muiden kanssa eikä ruohonleikkuriakaan tarvitse lainata naapurilta, laskee ihmisen kyky sietää normaalia muista ihmisistä syntyvää epämukavuutta ja syntyy tälläisiä avauksia. Lisääntymisiässä sitten kitistään, kun turvaverkkoja ei ole ja haikaillaan "koko kylä kasvattaa"-ajan pariin. Tiedättekö mitä me muut palstalaiset vastaamme siihen?
Yksinäinen ihminen hän varmaan onkin, yleensä pienistä valittavat ovat. Sitä tulee joustamattomaksi, kun elää yksin. Toinen syy on tyytymättömyys ja oman elämän sisällyksettömyys. Tällöin mieli hakee syytä tyytymättömyyteen muiden, täysin vieraiden ihmisten toiminnasta. Onnellinen ihminen tuskin edes huomaa, jos joku syö eväitään.
No mä kommentoin tän saman sulle kun tulen oksentamaan sun syliin vain siksi että et voinut olla kahta tuntia mussuttamatta riisikakkuja tms.
Sellaiset oksentelufantasiat tällä kertaa.
Fantasiat on siellä päässä, kammoan oksentamista. Mutta jos sinä lemuat niin kestä seuraukset :)
Miten tuollainen mimosa pärjäisi päivääkään esim Intiassa?
Suomi on maailman steriilein maa.
Esimerkiksi leipäkin pakattu muoviin.Jauhot, sokerit, mausteet omiin pusseihin, kalat ja lihat tarkasti ja säännöllisesti mitattuihin kylmätiskeihin, parasta ennen myyntipäivät tuotteista jonka jälkeen ei kaupoissa myydä.....jne.
Ja joku pöljä valittaa kun jonkun eväsleivän haju häiritsee herkkää nenua julkisissa.
Keitetyn kananmunan syönti julkisissa on kyllä hajuhaitta. Itse syön aamupalan junassa kun saa nukkua myöhempään ja ei siellä muutakaan tekemistä juuri ole.
" Eikö pähkinät ole se kaikkein huonoin, kun jotkut voivat saada pelkästä hajusta pahan allergisen kohtauksen. Itsekin olen hajuherkkä, mutta ei mikään eväiden haju häiritse. Hajuvedet häiritsee."
Käyttäkää hajuherkät niitä koronamaskeja, sen sijaan että terrorisoitte muiden elämää vaatimuksillanne mitä he saa käyttää tai syödä ettei teidän herkät nenänne kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on kyllä hajuaistissa vikaa jos normaali, ei-pilaantunut ruoka löyhkää.
Mulla ON hajuaistissa vikaa, joten??
Kyllä monikin normaali ruoka löyhkää.
Jotkut ei siedä kahvin hajuakaan.
Mikä pakko on alkaa syömään juuri niitä pahimman hajuisia eväitä jossain pitkänmatkan bussissa hetki lähdön jälkeen??
Miksi pitää koko ajan syödä??Minsi meidän muiden pitää alistua sinun sairautesi hoitoon? Sitä varten on erikseen allergiahytit. Ei mene enää normaalin huomaavaisuuden piiriin.
Pystytkö lentämään? Siellähän ihan tyrkytetään syömistä? Entä matkusteletko? Ulkomailla vasta hajuja riittää!
Ei ole ollut tarvetta lentää mihinkään pitkään aikaan.
Matkustelen kyllä, viime aikoina vain Suomessa.
Sitäpaitsi, en ole sitä mieltä että pitäisi kokonaan olla syömättä.
Jotkut vaan ottavat evääksi ne eniten löyhkäävät eväät, vaikka pari tuntia voi kyllä olla syömättä.Jotkut matkustaa vähän pitempiäkin matkoja kuin Helsingistä turkuun tai Tampereelle. Kestää enemmän kuin pari tuntia. Itse en kolmen-neljänkään tunnin matkalla syö, mutta töiden jälkeen suoraan 8 tunnin matka kyllä vaati jo jotain syödäkin.
Ymmärrän.
Minä vastasin kysymyksiisi, sinä kommentoit vain siihen mihin kykenit.Ei ole vika ainoastaan kyllä hajuaistissa. Tsori, mutta ei ole aikomustakaan alkaa tanssimaan sinun pillisi mukaan enkö usko, että on muillakaan paitsi niillä harvoilla huonoitsetuntoisilla ketkä ovat valmiita pienentämään itsensä olemattomiin etteivät vaan vaivaisi ketään. Heitä emme kadehdi.
Sama. Saatan vessaan mennessä oksentaa syliisi mutta pääasia että sait haista pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, aikuinen ihminen ja ei muutamaa tuntia pärjää löyhkässä.
Kyllä on mukavaksi opetellut yhteisessä maailmassa.
Niinpä.
Oli aika jolloin sai tupruttaa tupakkaa vapaasti junavaunuissa.
"Olisiko teillä antaa tulta?"
Muistan ne metalliset pienet tuhkakupitkin, jotka olivat siihen käsinojaan sitä varten tehty, että matkustaja saa karistaa.
Ihme kaikista vikisijöitä nykyään ihmiset, steriilissä maailmassa pitäisi muden elää . . . .
Juu, sitten astui sosialismi peliin ja tulivat ne erilliset tupakkavaunut... Liekö niitäkään enää steriilissä nykymaailmassa...?
Kuljin aikanaan suht usein Oulu-Tampere-Oulu-väliä ja ihmettelin tätä samaa. Porukka asettui paikalleen ja ennen kuin juna ehti edes nytkähtää liikkeelle, kaivettiin repusta leivät, salaatit, hedelmät, hyvä ettei kannetavaa mikroa ja aamupuurot höysteineen.
Kyseinen junamatka on kuitenkin noin 4 tuntia, joten kukaan aikuinen ihminen ei siinä välissä nälkään kuole. Pienen lapsen eväshetken ymmärrän.
Ja miten ne eväät olivatkin aina juuri metvurstia, tonnikalaa ja kaikkea muuta, joiden haju jäi junavaunuun leijumaan loppumatkaksi. Mutta ihmiset eivät oikein enää osaa ajatella muita, mielessä on vaan minäminäminä.
Minä se täällä vaadin että lentokoneen kaukolentojen (sun muut!) ateriatarjoilut poistetaan!
Ottaa MINUN herkkään nenääni ne kaikki ruokien ja juomien hajut !
Pitäiskö Suonenjoen linjalla kieltää se mansikoidenkin myynti? Haisee mansikka koko vaunussa...
Niin, ja raflavaunusta ei kannata tilata evästä omalle paikalle...saisivat senkin kieltää.
Huhhuh...ajatella, jos nämä tuoksuyliherkät joutuisivat matkustamaan jossain Aasiassa tai Afrikassa...kuolisivat jo ennen vaunuun astumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kunkkn eväitä syvän ihmisen tilanteen, onko esim. ehtinyt syödä koko aamuna/ päivänä yhtään mitään ennen matkaa.
Hanki oma auto, jos et kestä muita ihmisiä ja normaalia elämää.
Tai varaa paikka allergiahytistä. Jos siellä joku alkaa kaivaa eväitään, kerro olevasi suunnattoman allerginen juuri sille ruoka-aineelle.
Tiedän, että hajuherkän elämä voi olla todella vaikeaa. Kannattaa käyttää kaikki omat keinot, sillä muiden ihmisten edesottamuksille ei voi oikeastaan koskaan mitään.
Mulla oli karmea raskauspahoinvointi ja pelkkä ruuan tai kahvintuoksu (silloin haju) sai aikaan yökkimisrefleksin. Asiaa ei auttanut, että hajuaistini oli silloin aivan superherkkä. Työmatkat olivat yhtä piinaa, mutta en ajateelut että kaikkien muiden olisi muutettava toimintaansa, vaan ymmärsin että ongelma oli omassa päässäni.
Taidanpa ottaa ruotsalaista hapansilakkaa ensi kerralla junaevääksi. Eipä sen syömistä varmaan minkään lain perusteella ainakaan voi estää.
Jos joku ei arvosta hienoa skandinaavista perinneruokaa, matkustakoon apostolin kyydillä.
Siedän kaikki muut hajut mutta hien hajusta jos joku vähänkin sille löyhkää niin meinaa tulla oksennus ja alkaa kamala yökötyksen tunne tulemaan kurkkuun. Kesällä kassajonoissa ja busseissa sellaisiin joskus törmää. Nykyään kyllä vähentynyt kun ihmiset osaavat hakea apua apteekista siihen ongelmaan. Ja monia olen neuvonut mitä tuotteita apteekista löytyy jos on valittanut häpeillen haju ongelmastaan. Juu että kyllä löytyy aineita apteekista niin ettei tarvitse itse kärsiä eikä muidenkaan. Tuotteen nimi on Bats.
https://www.yliopistonapteekki.fi/bats-creme-antiperspirantti-60-g-2237…
Sovittaisikos Ap niin, että tulet seuraavan kerran junaan hajustamattomana. Silloin voin minäkin ottaa vähän keveämmän tuoksuisia ruokia. Nyt sulla oli kaikki hajusteet eri sarjaa, vaatteet pesty sillä kammottavan hajuisella Omolla ja kaiken kruununa lemuava hiuslakka. Jos tätä jatkat, otan takuulla evääksi munavoileipiä ja lanttukukkoviipaleita. Näissä eväissä on lisäksi se pointti, että ne haisevat vain hetken. Sinä taas lemuat koko matkan ajan koko vaunuosaston matkalta, vaikka et söisi itse yhden ainuttakaan evästä.
Kyllä se on hiki joka taas kesän tullen haisee. Suomalaiset eivät vieläkään ole sisäistäneet sitä, että suihkussa pitää käydä joka päivä. Ei, vaan sitkeässä on se kulttuuri, jossa käydään saunassa kerran viikossa ja jotkut jouluna.
Joudun kesäisin lopettamaan bussilla kulkemisen, kun hienhaju on niin törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kuljin aikanaan suht usein Oulu-Tampere-Oulu-väliä ja ihmettelin tätä samaa. Porukka asettui paikalleen ja ennen kuin juna ehti edes nytkähtää liikkeelle, kaivettiin repusta leivät, salaatit, hedelmät, hyvä ettei kannetavaa mikroa ja aamupuurot höysteineen.
Kyseinen junamatka on kuitenkin noin 4 tuntia, joten kukaan aikuinen ihminen ei siinä välissä nälkään kuole. Pienen lapsen eväshetken ymmärrän.
Ja miten ne eväät olivatkin aina juuri metvurstia, tonnikalaa ja kaikkea muuta, joiden haju jäi junavaunuun leijumaan loppumatkaksi. Mutta ihmiset eivät oikein enää osaa ajatella muita, mielessä on vaan minäminäminä.
Antakaa nyt jukolauta ihmisten nauttia eväistään rauhassa junamatkalla, jos haluavat.
Eivät sentään tupakoi kuten ennen vanhaan. Nirppanokat ärsyttää.
Tekemään mitä?