Yök mikä eväiden löyhkä taas junavaunussa! Ottakaa mukaan joku pähkinäpussi tms, on kumma jos ei aikuinen ihminen muutamaa tuntia pärjää...
Jo Kouvolan kohdalla idän radalla pitää aina kaivaa ne meetwurstibanaani hunajamarinaadit esiin.
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, hyvä Ap. Valitettavasti joidenkin ihmisryhmien, kuten meidän diabeetikkojen, täytyy syödä vähän, mutta usein, pitääksemme sokeritasapainomme edes jotenkin hallinnassa. Sokeriarvot on pidettävä kunnossa myös junamatkoillamme, että pystymme itse poistumaan määräasemalla junasta ilman pelastuslaitoksen apua. Anteeksi meidän kaikkien puolesta.
Sen takiahan diabetes tulee kun mussutetaan koko ajan jotain. Koko ajan tekosyitä mässäilylle.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
"Ei ihme että paino nousee". Voiko joku kertoa, että jos syön 8 tunnin matkalla kerran, kun olen lähtenyt junaan neljän maissa, ja sitä ennen syönyt puolilta päivin, että miten se paino nousee? Aika paljon siihen saa syödä. Haju on pienempi paha kuin pähkinöistä tuleva allerginen reaktio.
Miksi muuten ravintolavaunuihin ei varata perjantaisin tarpeeksi tai täydennetä väliasemilta? Muistelen, että joskus takavuosina niin tehtiin, mutta ilmeisesti ei enää nykyään. Kaljaa sinne on kyllä varattu. Toisaalta sieltä ravintolavaunustakin on helpompi hakea vaunuun mukaan, kun ne ovat yleensä täynnä ruuhkaisimpaan aikoihin ja kun matkustaa viikonloppumatkoja, ei voi valita hiljaisempaa aikaa. Nää IC-junien uudet ravintolavaunun yläkerrat on kyllä kivoja, otan sellaisen paikan jos saan ja tiedän etten ehdi syödä ennen lähtöä. Niihin ei pidäkään tulla. Jotkut matkaa Helsingistä Rovaniemelle ja lähtevät muualta kuin kotoa, ei siinä liho jos kerran syö. Anorektikon ajatus ajatella, että se tarkoittaa koko ajan syömistä.
Miksi välität siitä mitä joku palstatrolli sanoo? Nyt vähän selkärankaa ja itsetuntoa peliin. Tottakai saat syödä miten haluat, saat, vaikka olisit satakiloinen! On tervettä olla välittämättä liikaa siitä mitä muut sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Tästähän on paljon tutkimuksia, että juuri AP:n kaltainen ajattelumalli johtaa pitkällä aikavälillä yhteiskunnassa yksinäisyyden kasvuun. Kun elintasonnousu mahdollistaa sen, ettei matkoja tarvitse tehdä enää muiden kanssa eikä ruohonleikkuriakaan tarvitse lainata naapurilta, laskee ihmisen kyky sietää normaalia muista ihmisistä syntyvää epämukavuutta ja syntyy tälläisiä avauksia. Lisääntymisiässä sitten kitistään, kun turvaverkkoja ei ole ja haikaillaan "koko kylä kasvattaa"-ajan pariin. Tiedättekö mitä me muut palstalaiset vastaamme siihen?
Yksinäinen ihminen hän varmaan onkin, yleensä pienistä valittavat ovat. Sitä tulee joustamattomaksi, kun elää yksin. Toinen syy on tyytymättömyys ja oman elämän sisällyksettömyys. Tällöin mieli hakee syytä tyytymättömyyteen muiden, täysin vieraiden ihmisten toiminnasta. Onnellinen ihminen tuskin edes huomaa, jos joku syö eväitään.
Harvemmin matkustan junalla, mutta tietenkin silloin otan omat evaat mukaan. Harvinaista herkkua kun saa itsekseen nautiskella ohikiitavista maisemista, omasta rauhasta ja hyvasta safkasta. Elamassa kun on suurempiakin harmeja kuin ruoan tuoksahdus junavaunussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on kyllä hajuaistissa vikaa jos normaali, ei-pilaantunut ruoka löyhkää.
Mulla ON hajuaistissa vikaa, joten??
Kyllä monikin normaali ruoka löyhkää.
Jotkut ei siedä kahvin hajuakaan.
Mikä pakko on alkaa syömään juuri niitä pahimman hajuisia eväitä jossain pitkänmatkan bussissa hetki lähdön jälkeen??
Miksi pitää koko ajan syödä??Minsi meidän muiden pitää alistua sinun sairautesi hoitoon? Sitä varten on erikseen allergiahytit. Ei mene enää normaalin huomaavaisuuden piiriin.
Pystytkö lentämään? Siellähän ihan tyrkytetään syömistä? Entä matkusteletko? Ulkomailla vasta hajuja riittää!
Ei ole ollut tarvetta lentää mihinkään pitkään aikaan.
Matkustelen kyllä, viime aikoina vain Suomessa.
Sitäpaitsi, en ole sitä mieltä että pitäisi kokonaan olla syömättä.
Jotkut vaan ottavat evääksi ne eniten löyhkäävät eväät, vaikka pari tuntia voi kyllä olla syömättä.
Miksi opiskelija ei ole hankkinut sellaista ammattia, että olisi varaa syödä ravintolavaunussa? Hyvä kysymys. Ei ehkä enää matkusta junalla, sitten kun on sen tehnyt. Autoon saa säästettyä nopeammin, jos ei käytä joka kerta 15 euroa kun omat eväät saa eurolla ja pitkillä matkoilla ei tarvites syödä koko ajan. Itse söin kerran. Mukana oli vesipullo, vihanneksia paloina (paprikaa ja kurkkua tai pikkutomaatteja) ja juustoleipä salaatilla, koska juusto säilyy parhaiten. Nää oli töissä jääkaapissa ja söin yleensä viiden maissa, koska en halunnut säilyttää huoneenlämmössä pitempään. Joskus oli salaatti tai kaupasta ostettu kolmioleipä.
Mulla oli siis lounas puolilta päivin, töissä iltapäivätee ja sitten suoraan junaan töistä, perillä bussi oli, jos täsmällisiä oltiin 22.20. Vaihtoaikaa jäi noin 10 minuuttia, ei ehtinyt asemalla käydä. Kuljin joka toinen viikonloppu auttamassa vanhoja vanhempiani. Kiva kun ravintolavaunussa oli jäljellä vain pitkään seisonutta kahvia ja korvapuusteja tai jotain pringlespurkkeja. En syö kumpiakaan. En ole ylipainoinen edelleenkään. Enää en kulje pitkiä matkoja kuin aniharvoin ja silloin on lomakausi, jolloin en valitse ruuhkajunaa ja ravintolavaunussakin on ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on kyllä hajuaistissa vikaa jos normaali, ei-pilaantunut ruoka löyhkää.
Mikä pakko on alkaa syömään juuri niitä pahimman hajuisia eväitä jossain pitkänmatkan bussissa hetki lähdön jälkeen??
Miksi pitää koko ajan syödä??Minsi meidän muiden pitää alistua sinun sairautesi hoitoon? Sitä varten on erikseen allergiahytit. Ei mene enää normaalin huomaavaisuuden piiriin.
Pystytkö lentämään? Siellähän ihan tyrkytetään syömistä? Entä matkusteletko? Ulkomailla vasta hajuja riittää!
Jotkut vaan ottavat evääksi ne eniten löyhkäävät eväät, vaikka pari tuntia voi kyllä olla syömättä.
Jotkut matkustaa vähän pitempiäkin matkoja kuin Helsingistä turkuun tai Tampereelle. Kestää enemmän kuin pari tuntia. Itse en kolmen-neljänkään tunnin matkalla syö, mutta töiden jälkeen suoraan 8 tunnin matka kyllä vaati jo jotain syödäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästähän on paljon tutkimuksia, että juuri AP:n kaltainen ajattelumalli johtaa pitkällä aikavälillä yhteiskunnassa yksinäisyyden kasvuun. Kun elintasonnousu mahdollistaa sen, ettei matkoja tarvitse tehdä enää muiden kanssa eikä ruohonleikkuriakaan tarvitse lainata naapurilta, laskee ihmisen kyky sietää normaalia muista ihmisistä syntyvää epämukavuutta ja syntyy tälläisiä avauksia. Lisääntymisiässä sitten kitistään, kun turvaverkkoja ei ole ja haikaillaan "koko kylä kasvattaa"-ajan pariin. Tiedättekö mitä me muut palstalaiset vastaamme siihen?
Yksinäinen ihminen hän varmaan onkin, yleensä pienistä valittavat ovat. Sitä tulee joustamattomaksi, kun elää yksin. Toinen syy on tyytymättömyys ja oman elämän sisällyksettömyys. Tällöin mieli hakee syytä tyytymättömyyteen muiden, täysin vieraiden ihmisten toiminnasta. Onnellinen ihminen tuskin edes huomaa, jos joku syö eväitään.
No mä kommentoin tän saman sulle kun tulen oksentamaan sun syliin vain siksi että et voinut olla kahta tuntia mussuttamatta riisikakkuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää koko ajan syödä??
Voi hyvä luoja miten tyhmiä juttuja! Jos minulla on herkät tärykalvot niin pitääkö sen takia kieltää koko junavaunulta kuiskienkin keskustelu? No ei todellakaan, vaan silloin valmistaudun matkaan varaamalla joko oman työskentelyhytin tai otan mukaani kuulokkeet. Laita vaikka pyykkipoika nenääsi!
Itseäni on häirinnyt junassa kaksi kertaa muiden hajut. Kerta 1: Takana oleva tyttö lakkasi kynsiään. En sanonut mitään, mutta joku muu huomautti ja neitokainen sanoi että hän saa tehdä mitä haluaa. Jäin pois pian tämän jälkeen, en tiedä miten jatkui. Kerta 2: Jostain laivalta tulleet neitokaiset suihkuttelivat ja vertailivat hajuvesiään. Joku kävi ilmeisesti sanomassa konnarille, joka kävi kieltämässä. Loukkaantuivat, mutta lopettivat.
Ota itse mukaan pähkinäpussi jos uskot sen peittävän häiritsevät hajut.
On se kumma, ettei aikuinen ihminen ymmärrä, että joillakin se matka on pitkä ja matkalle lähdetään suoraan töistä, kokouksesta tai koulusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, aikuinen ihminen ja ei muutamaa tuntia pärjää löyhkässä.
Kyllä on mukavaksi opetellut yhteisessä maailmassa.
Kumma kun ei aikuinen ihminen ole hankkinut selllaista ammattia, että olisi varaa syödä ravintolavaunussa.
Ap
Minä olen boikotoinut r-vaunuja siitä lähtien, kun ilman koronapassia sieltä ei saanut käydä edes ostamassa vesipulloa ja mennä omalle paikalleen juomaan. Rahaa kyllä olisi, ja ennen olinkin r-vaunun vakikäyttäjä.
Kun kiirehdin työpäivän päätteeksi junaan, ehdin juuri ja juuri napata mukaan jonkun hampurilaisaterian asemalta ja syön sen junassa. Jos haisee, niin haisee. Hanki sinä rahaa että saat yksityisauton, jolla voit ajaa paikasta toiseen.
Tai jos vaikka edes sen verran, että voit seuraavalla reissulla itsekin ottaa mukaan jotainevääksesi, tarvi kytätä toisten syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää kulje junalla, mutta kun kuljin, niin lähdin suoraan töistä puoli neljältä ja ehdin aina junaan juuri ja juuri, ei ollut aikaa käydä edes kahviossa välillä. Kyllä mulla jo viideltä oli nälkä, kun olin syönyt puolilta päivin lounaan. Ravintolavaunussa olisi ollut varaa käydä, mutta muutamankin kerran sattu, että sieltä oil kaikki loppu tai korttilaite ei toiminut ja olin unohtanut varata käteistä mukaan. No opin varaamaan sitä käteistä, mutta silti oli joskus kaikki loppu. Kun kotona olin vasta noin kymmeneltä, niin kyllä siinä jotain piti syödä. Pähkinöille tosin olen allerginen. Seinäjoelta nousin etelästä tulevaan junaan ja päätepysäkiltä oli vielä bussilla mentävä, siksi niin pitkä matka. Tuossa junassa oli juuri perjantaisin se tilanne, että ravintolavaunusta oli ruoka loppu. Liekö vielä samaa? En enää kulje tuota väliä, ostin auton ja muutenkaan ei enää ole tarvetta erinäisistä systä.
Ai käytit työmatkoihin yhteensä päivän aikana noin 12h? Ei kuulosta nyt ihan realistiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä kommentoin tän saman sulle kun tulen oksentamaan sun syliin vain siksi että et voinut olla kahta tuntia mussuttamatta riisikakkuja tms.
Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset oksentelufantasiat tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, aikuinen ihminen ja ei muutamaa tuntia pärjää löyhkässä.
Kyllä on mukavaksi opetellut yhteisessä maailmassa.
Niinpä.
Oli aika jolloin sai tupruttaa tupakkaa vapaasti junavaunuissa.
"Olisiko teillä antaa tulta?"
Muistan ne metalliset pienet tuhkakupitkin, jotka olivat siihen käsinojaan sitä varten tehty, että matkustaja saa karistaa.
Ihme kaikista vikisijöitä nykyään ihmiset, steriilissä maailmassa pitäisi muden elää . . . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan ottavat evääksi ne eniten löyhkäävät eväät, vaikka pari tuntia voi kyllä olla syömättä.Jotkut matkustaa vähän pitempiäkin matkoja kuin Helsingistä turkuun tai Tampereelle. Kestää enemmän kuin pari tuntia. Itse en kolmen-neljänkään tunnin matkalla syö, mutta töiden jälkeen suoraan 8 tunnin matka kyllä vaati jo jotain syödäkin.
Ymmärrän.
Minä vastasin kysymyksiisi, sinä kommentoit vain siihen mihin kykenit.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran junassa samassa vaunussa missä pari miestä ja yksi nainen päätti harrastaa anaaliseksiä, hyi paska mikä haju.
Olisinpa ollut siellä
- ErtZsi
2 tyypin, ehkä. Ei 1 tyyppi, siihen ei voi itse vaikuttaa. Ja 1 tyyppi on se, jolla ne sokerit todennäköisemmin laskee insuliinin vuoksi
Ei sulla ihan tietämys nyt riittänyt pätemiseen...