Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin kadulta lompakon jossa ihmisen henkkari ja muita kortteja ja 270e rahaa. Mitä tekisit minuna?

Vierailija
10.06.2022 |

Olen ajautumassa sille kannalle että pidän rahat ja vien lompakon kortteineen poliisin löytötavaratoimistoon. Lompakosta otin rahat kumikäsineillä ja pyyhkäsin huolellisesti mahdolliset sormenjälkeni pois. Kai nyt kaikki ne rahat pitäis?
N29

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kaiken takaisin tottakai. En ole mikään mielisairas rikollinen, kuten ap.

Vierailija
42/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkineen olen palauttanut löytämäni lompakon ja puhelimen kortteineen . Olen saanut itsekin kahdesti takaisin kaiken rehellisiltä löytäjiltä ja samoin teen itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatille jäi edelliseltä kävijältä lompakko ja vein sen avaamatta cittarin infoon. Akka oikein irvisti minulle ja tarkisti heti setelilokeron. Mitään ei sanonut, kuulutti jotakuta, ilmeisesti lompakon omistajaa.

Seuraavalla kerralla osaan ottaa rahat ja nakata lompakon roskikseen. Rehellisyys ei ole enää hyve.

Vierailija
44/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin kerran junasta jonkun korttilompakon. Koska korteissa oli nimi, netin kautta löysin yhteystiedot ja soitin. Sovittiin, että lähettäisin hänelle enkä antaisi konduktöörille VR:n kautta löytötavaratoimistoon lähetettäväksi. Lähetin kirjattuna kirjeenä. Ikinä en saanut kiitosta.

Vierailija
45/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I.E. De Facto kirjoitti:

I.E. De Facto kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta pitää minua kumminkin positiivisena ja Finland on hyvä niin suhtaudun oikeasti niin aina tälläisissä tilanteissa ensinäkemältä tuumailematta sadasosaa sekuntia edes että veisin sen poliisilaitokselle ja vaatisin 50e löytöpalkkiota. Jos taas löydän 50e pelkästään niin ottaisin sen itselleni koska suomen laki sallii ottaa löydettyä rahaa vain jos sitä rahaa on 50e eikä senttiä enenpää.

Kerran tein miltein tuolla tavalla mutta en senttimetrejä mittaillen vaan rohkeasti tuumaillen ja uskon että sen akan kassin takia minulle on tullut isoja ongelmia ja myös siitä tuli ongelmia kuin otin yhden lenkkeilijän banaanin sellaisten juoksuportaiden alapäästä ja olin sanonut sen ja tieto päätyi banaanin omistajan korviin ja sitten taas tuli näitä pikku lapsen tapaisia lapsellisia kostojá.

Sen akan kassissa oli 40e ja annoin sen kassin jollekkin kellä ei ollut kiire viedä polisiilaitokselle.... otin ittelleni 40e.

Jos otan jotain epämääräistä enää niin otan sen omasta energiavarastosta huumorilla kysymättä keltään yhtään mitään.

Toimin tilanteessa oikein, löysin kassin, pistin nimen facebookiin enkä löytänyt kortteihin sopivaa facebook profiilia varmuudella. Löysin alle 50e ja otin 40e ja kysyin poliisilaitoksen edessä odottavilta että voitteko viedä tämän kassin poliisilaitokselle koska minun pitää mennä töihin.

PilkunnussintaSuomi viellä mädättää koko suomen ja teidän viha millä te alanuolitatte, ei pelkkä minua, myös teitä itseänne!

Eikä pelkästään mädätä suomea vaan koko maapallon.

Olin etsinyt tämän naisen facebook profiilia. Jos poliisilaitoksen takapihan portti olisi ollut auki niin olisin palauttanut rahatkin. Vauva palstan moderaattorit kiusasivat minua joten minulla oli vihaa yhteiskuntaa kohtaan ja otin 40e. Poliisilaitoksen edessä oli kiva tyttö joka katsoi minua sillä tavoin että minua kohdellaan kaltoin.

Milloin te voitte lopettaa kiusaamisen ja järjestää ihmiskunnan äänestyksen ?

Vierailija
46/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan kumihansikkain, varmasti trollaat. Mutta jos kuvitellaan että olisit tosissasi, niin mieti itsesi tuon rahansa hukanneen ihmisen asemaan. Voi olla viimeiset rahat. Toivoisit varmaan rehellisyyttä, että toinen palauttaisi rahasi sinulle? Ymmärrän, että jos itse olet vähissä rahoissa, voi löydön pitäminen houkuttaa, mutta rahat eivät ole sinun ja saatat varastamalla ne ajaa toisen pahaankin ahdinkoon.

Ei nää ajattele omaa napaa pidemmälle. Varkaita ei varmasti haittaa jos joku pöllii heiltä.

Vierailija
47/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin varastat rahat, koska olet varas

Vierailija
48/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei rehellinen tuollaisia miettisi, mutta ap miettii

Vierailija
49/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta 7pitää minua kumminkin positiivisena ja Finland on hyvä niin suhtaudun oikeasti niin aina tälläisissä tilanteissa ensinäkemältä tuumailematta sadasosaa sekuntia edes että veisin sen poliisilaitokselle ja vaatisin 50e löytöpalkkiota. Jos taas löydän 50e pelkästään niin ottaisin sen itselleni koska suomen laki sallii ottaa löydettyä rahaa vain jos sitä rahaa on 50e eikä senttiä enenpää.

Kerran tein miltein tuolla tavalla mutta en senttimetrejä mittaillen vaan rohkeasti tuumaillen ja uskon että sen akan kassin takia minulle on tullut isoja ongelmia ja myös siitä tuli ongelmia kuin otin yhden lenkkeilijän banaanin sellaisten juoksuportaiden alapäästä ja olin sanonut sen ja tieto päätyi banaanin omistajan korviin ja sitten taas tuli näitä pikku lapsen tapaisia lapsellisia kostojá.

Sen akan kassissa oli 40e ja annoin sen kassin jollekkin kellä ei ollut kiire viedä polisiilaitokselle.... otin ittelleni 40e.

Jos otan jotain epämääräistä enää niin otan sen omasta energiavarastosta huumorilla kysymättä keltään yhtään mitään.

Valehtelet tuon 50 euron suhteen. Poliisin nettisivuilla https://poliisi.fi/loytotavarat

kerrotaan mikä on vähäarvoinen löytötavara, jonka voi pitää jos omistajan löytäminen on ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Itte löysin kerran kympin polulta pistin muitta mutkitta taskuuni... kun ei ketään muita mailla halmeilla näkynyt. Oikean omistajan varmistaminen (Suomen Pankkia lukuun ottamatta) olisikin vaatinut sormenjälkitutkintaa.

Toisaalta, muutettuani uuteen kämppään yhdestä kaapista löytyi sotilaspassi, pistin kirjeessä poliisin löytötavaratoimistoon.

Vierailija
50/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tapahtunut sama. Löysin lompakon, jossa oli rahaa, bussikortti, pankkikortti, kuitti panttilainaamosta ensin koitin ottaa yhteyttä omistajaan fb:n kautta mutta kun viestini menivät pyyntöihin niin kiikutin lompakon poliisille.

Vierailija
51/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin kerran junasta jonkun korttilompakon. Koska korteissa oli nimi, netin kautta löysin yhteystiedot ja soitin. Sovittiin, että lähettäisin hänelle enkä antaisi konduktöörille VR:n kautta löytötavaratoimistoon lähetettäväksi. Lähetin kirjattuna kirjeenä. Ikinä en saanut kiitosta.

Hmm. Et voi olla täysin varma, saiko henkilö varmasti lompakkonsa. Kyllä postissa häviää rahalähetyksiä. Jää ikuiseksi mysteeriksi.

Vierailija
52/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin rahat, palauttaisin lompsan ja vaatisin palkkion.

Valopää. Etkö ymmärrä, että kyse voi olla köyhän ihmisen rahoista?

Ei mua ainakaan kiinnosta jonkun muun köyhyys oon ite köyhä ja valtio on mua vastaan joten todellakin tekisin noin. Noilla rahoilla saa monta käyntiä huåralla mis Tatjana taidokkaasti imee mun kyr pää kuivax...

Valtio voikin olla sua vastaan, mutta noi ei oo valtion rahoja. Vaan jonkun ihmisen.

Vierailija
53/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on testi, läpäise se kunnialla ja pääset seuraavalle tasolle elämässäsi.

Vierailija
54/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä kiitoksen vuoksi olla rehellisiä?

Vierailija
55/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin selvää omistajan yhteystiedoista ja soittaisin hänet hakemaan lompsansa pois.

En ole varas.

Vierailija
56/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatille jäi edelliseltä kävijältä lompakko ja vein sen avaamatta cittarin infoon. Akka oikein irvisti minulle ja tarkisti heti setelilokeron. Mitään ei sanonut, kuulutti jotakuta, ilmeisesti lompakon omistajaa.

Seuraavalla kerralla osaan ottaa rahat ja nakata lompakon roskikseen. Rehellisyys ei ole enää hyve.

Miksi sinä sen kaupan infoon vein? Ei ihme että irvistelee noin tyhmälle joka ei poliisia kaupasta erota.

Vierailija
57/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin rahat, palauttaisin lompsan ja vaatisin palkkion.

Valopää. Etkö ymmärrä, että kyse voi olla köyhän ihmisen rahoista?

Olisi varmaan helpottunut. Epätietoisuus sisällön kohtalosta ja uudelleen hankkiminen olisi paljon ikävämpää kiun roposet.

Vierailija
58/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko ja kortit poliisille mutta rahat pidät löytöpalkkiona 👍

Vierailija
59/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin rahoilla huumeita ja tilaisin tavaraa sen henkilön nimiin itselleni.

Vierailija
60/120 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä sen kaupan infoon vein? Ei ihme että irvistelee noin tyhmälle joka ei poliisia kaupasta erota.

Täällä esim ei ole poliisilaitosta ollenkaan ja sinne missä lähin on,ei ole asiaa ikinä. Kyllä löytönsä ennemmin palauttaa edes vaikka kauppaan kun jättää lojumaan. Kun ei sitä poliisia ole. Edes partioita näe koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän