Löysin kadulta lompakon jossa ihmisen henkkari ja muita kortteja ja 270e rahaa. Mitä tekisit minuna?
Olen ajautumassa sille kannalle että pidän rahat ja vien lompakon kortteineen poliisin löytötavaratoimistoon. Lompakosta otin rahat kumikäsineillä ja pyyhkäsin huolellisesti mahdolliset sormenjälkeni pois. Kai nyt kaikki ne rahat pitäis?
N29
Kommentit (120)
Poliisiasemalle rahoineen päivineen, tottakai.
Minä löysin kukkaron, jossa oli 3000 mk ja soitin omistajalle, että hakee omansa pois.
Rehellinen suomalainen on urbaani legenda.
En edes harkitsisi rahojen pitämistä.
Rahat taskuun ja lompakko roskiin. Oppikoon pitämään huolta tavaroista.
Olen vastaavassa tilanteessa etsinyt omistajan somesta ja vienyt lompakon takaisin.
Siis miksi pyyhit sormenjälkesi? Ja itse viet kuitenkin lompakon poliisiasemalle? Vaikka trollihan tämä toivottavasti on.
Miten palautat sen lompakon, jos siinä ei sormenjälkiäsikään ole? Voit vaatia löytöpalkkion. Se on muistaakseni 10% arvosta. Sitten saat rahat ihan rehellisesti.
Itse palautin kerran löytämäni kassin, poliisi kysyi vaaditko löytöpalkkiota. Juu. Sain liki 100e.
Minäkin etsisin henkilön puhelinnumeron (toivottavasti ei salainen) koska hällä varmaan hätä asiasta ja alkaa muuten ruveta sulkemaan kortteja jne.
Pitäisin 70e löytöpalkkiona ja muuten poliisi laitokselle
Vierailija kirjoitti:
Veisin ne rahoineen poliisille.
Poliisi pöllii rahat... ja tämä tarina on tosi.
Pitäisin rahat ja veisin lompakon poliisille. Tai jättäisin johonkin puistonpenkille.
Minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se myös heille.
Jos sinua himottaa pitää rahat, niin mieti jospa ne olivat lompakon omistajan viimeiset rahat. Kuuluvatko ne rahat sinulle?
Hyvä, kun selvensit, että kyseessä on ihmisen henkkarit.
Ei ollu meidän Mustin henkkarit sitten.
Yhteiskunta pitää minua kumminkin positiivisena ja Finland on hyvä niin suhtaudun oikeasti niin aina tälläisissä tilanteissa ensinäkemältä tuumailematta sadasosaa sekuntia edes että veisin sen poliisilaitokselle ja vaatisin 50e löytöpalkkiota. Jos taas löydän 50e pelkästään niin ottaisin sen itselleni koska suomen laki sallii ottaa löydettyä rahaa vain jos sitä rahaa on 50e eikä senttiä enenpää.
Kerran tein miltein tuolla tavalla mutta en senttimetrejä mittaillen vaan rohkeasti tuumaillen ja uskon että sen akan kassin takia minulle on tullut isoja ongelmia ja myös siitä tuli ongelmia kuin otin yhden lenkkeilijän banaanin sellaisten juoksuportaiden alapäästä ja olin sanonut sen ja tieto päätyi banaanin omistajan korviin ja sitten taas tuli näitä pikku lapsen tapaisia lapsellisia kostojá.
Sen akan kassissa oli 40e ja annoin sen kassin jollekkin kellä ei ollut kiire viedä polisiilaitokselle.... otin ittelleni 40e.
Jos otan jotain epämääräistä enää niin otan sen omasta energiavarastosta huumorilla kysymättä keltään yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten palautat sen lompakon, jos siinä ei sormenjälkiäsikään ole? Voit vaatia löytöpalkkion. Se on muistaakseni 10% arvosta. Sitten saat rahat ihan rehellisesti.
Itse palautin kerran löytämäni kassin, poliisi kysyi vaaditko löytöpalkkiota. Juu. Sain liki 100e.
Käyttämällä käsineitä. Täällä pohjoisessa on vielä suhteellisen kylmä. Miksi vaatisin löytöpalkkion, kun näin korjaan koko potin? Tarvitsen uudet kengät ja kosmetiikkaa!
N29
Lisäys, korteissa siis miehen nimi ja kuva, ei naisen.
-Ap