Vieläkö joku kehtaa käyttää Thermacelliä tai muita hyönteisentappolaitteita?
Kommentit (425)
Tottakai käytän. Ei meidän mökillä pysty alkukesästä olemaan muuten ulkona ollenkaan. Eikä ole meidän koiraankaan mitenkään vaikuttanut. Meidän mökki on keskellä metsää, eikä siellä ole kukan kukkaa koko tontilla. En ole nähyt siellä koskaan mehiläisiä mitään pölyttämässä. Siellä on vain paarmoja, mäkäräisiä ja hyttysiä. Samalla tavalla ne hyttyset kuolee, jos alan niitä läiskimään kuoliaaksi käsineni koko illan ajan. En ihan vertaisi sitä muutaman viikon kesäkäyttöä siihen, kun joku väitti, että samat ihmiset heittävät roskat autoista jne. Ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta olisiko antaa vinkkejä, miten suojautua toimivasti hyttysiltä pihahommissa? Tulen tänä kesänä maalaamaan talomme seiniä aina varjon puolelta eli itikoista todella on riesaksi! Thermacelliä käytin viime kesänä muutamia kertoja, mutta jotain yhtä toimivaa tarvitsisin tälle kesälle.
Hyttyshattu on ehkä paras keksintö ikinä!
Minulla on siis hyvin ohut iho ja itikat nähtävästi haistaa vereni eli olen aina ollut hyvin herkkä keräämään lauman itikoita ympärilleni missä ikinä kuljen. Eilen todistetusti useampi itikka pisti minua sukkien ja jopa kahden vaatekerroksen läpi. Pitää olla kyllä hyvin hulmuavat ja ja silti tiiviit vaatteet että välttäisin pelkällä vaatetuksella itikoilta. Myöskään Offista en ole saanut hyötyä, vaikka löytäisin sillä itseäni oletuksen partaalle. Muita ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tunne ketään niin tuohiaivoista joka käyttäisi.
Et taida tuntea ketää joka asuu kaupungin ulkopuolella?
No asun kuule ihan itse landella. Ei tosiaan tulisi mieleenkään käyttää tuollaista.
Vantaa ei ole landea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tilasin kiinalaisia tyynyjä 0,50 senttiä/kpl ko. laitteeseen eli juu, tottakai kehtaan! Jääköön viherpiipertäminen muille joita kiinnostaa.
Lapsia?
Pölyttäjäkato on tosiasia.
Haluat viedä ruuan lstesi ja lastenlastesi suusta? Ja kutsut sitä vielä viherpiipertämiseksi?
Hoh, jos entisaikaiset, oikeasti luonnon armoilla eläneet kuulisi möyhysi, niin ihmettelisivät. Etkä sinä kutsuisi heitä viherpiiperöiksi.
Eikö nyt olis hyvä keli makailla Mannerheimintiellä, eikä kiukutella täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta olisiko antaa vinkkejä, miten suojautua toimivasti hyttysiltä pihahommissa? Tulen tänä kesänä maalaamaan talomme seiniä aina varjon puolelta eli itikoista todella on riesaksi! Thermacelliä käytin viime kesänä muutamia kertoja, mutta jotain yhtä toimivaa tarvitsisin tälle kesälle.
Minulla on siis hyvin ohut iho ja itikat nähtävästi haistaa vereni eli olen aina ollut hyvin herkkä keräämään lauman itikoita ympärilleni missä ikinä kuljen. Eilen todistetusti useampi itikka pisti minua sukkien ja jopa kahden vaatekerroksen läpi. Pitää olla kyllä hyvin hulmuavat ja ja silti tiiviit vaatteet että välttäisin pelkällä vaatetuksella itikoilta. Myöskään Offista en ole saanut hyötyä, vaikka löytäisin sillä itseäni oletuksen partaalle. Muita ideoita?
Äh, siis löträisin itseäni kuvotuksen partaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi laitetta, joten ei tarvitse kenenkään kivittää minua sanallisesti täällä. Silti edelleen ihmettelen uutisointia. Missään ei kerrota, että kuoleeko näitä otuksia, kun pihaansa tuon laittaa. Toki pölyttäjät sitten kaikkoavat, kun aistivat myrkyn. Kukkien pinnalta aine haihtuu, ennen kuin otus siihen laskeutuu takaisin. Eli kuoleeko niitä todella käynnistämisen takia muutama vai tuhansia? Vai lentelevätkö pörriäiset vain seuraavalle alueelle? Kukaan ei kerro tätä. Vouhkataan vain, että paha, paha ja paha. Tai sitten todetaan vain, että varmuuden vuoksi kannattaa jättää käyttämättä (kuten itsekin teen, toki). Tietoa ei saa oikeasti mistään, pelkkää kiihkoa.
Tässä ketjussa on moneen kertaan kerrottu, ettei ole nähty kuolleita.
Se että hyönteiset vain aistivat aineen ja kääntyvät pois on valmistajan väite. Sitä ei ole tutkittu ja todistettu.
Asiasta ei siis ole tutkimustietoa olemassa.
Se tiedetään, että käytetyt myrkyt vaikuttavat hyönteisten hermostoon, eivät ole mitään instant killereitä, vaan saavat ne voimaan huonosti. Häipyvät varmaan muualle kuolemaan. Kuoleehan hyttyset muutenkin, ei niillä ikuinen elämä ole. Enkä silti näe koskaan kuolleita hyttysiä, ellen itse niitä tapa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008059382.html
Totta on, että puolin ja toisin lisätutkimuksia tarvitaan. Mutta perättömiä väitteitä laitteen turvallisuudestakaan ei ehkä kannata levittää kovin hanakasti.
Tukesillakin pitäisi olla tarkempaa tietoa tueksi varsinaisesti kieltää laite. Ei se silti tarkoita, että he kaikkea tietäisivät. Lainsäädäntö vaan nyt sallii tän, vaikka ei oikeasti tiedetä vielä haitoista paljoakaan.
Eikö ole aika erikoista? Mutta niin tää homma toimii.
En kaipaa tutkimustietoa asiasta, jonka olen todennut omilla silmillä. Hyttyset eivät tule lähelle.
Ja hyvähän se olisi, jos laite tappaisi ne lisäksi. Valitettavasti näin ei taida käydä.
Omilla silmilläsi nähnyt koko vaikutuksen ekosysteemiin? Jessus. Kyllä nyt jää tutkijat työttömiksi. Mene heti yliopistolle silmiksi ja katsele kaikki asiat selviksi. Säästetään rahaa.
Tuu ekana kuitenkin meille ja katsele minua. Lääkäriin pitäisi mennä, mutta en ehdi ja perinpohjaisen tukimukset on kalliita. Voisit vilkaista, että mikä mun kipuni oikein aiheuttaa?
Thermacellejä on jo käytetty useampi vuosi. Viisi vuotta?
Jos vaikutus ekosysteemiin olisi selkeä, niin kyllä se jo näkyisi.Miten se näkyisi siten, että sinä sen havaitset? Kerro!
Kuolleet raadot ei ole nyt se pointti. Jos se vaikuttaa lisääntymiskykyyn ja esim. heikentää vähitellen hyönteissukupolvia, niin miten sä sen näet?
Miksi ihmismiesten sperma on heikointa 80-luvulla syntyneillä? Mistä johtuu? Ettei vaan olisi joku aine, jolle tuohon aikaan on altistuttu. Tai hedelmällisessä iässä olleet naiset hieman tuota ennen.
Ja tämän vaikutuksenkin sinä näit omilla silmillä? Näitkö varmasti?
Jos Thermacell vaikuttaa lisääntymiskykyyn, niin sittenhän se toimii entistä paremmin!
Tähän kommenttiin on kiteytettynä syy, miksi ihmiskunta tulee ajan myötä tappamaan itse itsensä ja se on ehkä ihan oikein. Sanoinkuvaamatonta typeryyttä.
Hyttysillä on tietty reviiri. Ne elää muutaman sadan metrin alueella. Eli meidän pihan alueella on samat hyttyset. Ihmiskunta ei kuole siihen, jos minä saisin tämän reviirin puhdistettua.
Niin, ja kun sinä ja sinun naapurisi, yhden kunnan alueella sadat tai tuhannet, maakunnissa kymmenettuhannet, koko Suomessa sadattuhannet ihmiset ajettelvat samalla tavalla, vaikutus on jo aika suuri!
Kun itse tuota myrkkyä ikävikseni olen joutunut myymään usean kesän ajan, on mulla jonkinlainen käsitys siitä, kuinka järjettömiä määriä sitä kesän aikana myydään pelkästään yhdellä pienellä mökkipaikkakunnalla! Tämä kertaa sadat (vai tuhannet?) muut myyntipaikat pelkästään Suomessa. Minkälaista käyttö muualla maailmassa on tämän aineen osalta, siihen en ole perehtynyt, mutta tähän päälle kaikki muut (pölyttäviä) hyönteisiä vahingoittavat aineet.
Ei ihminen voi vain mennä poistamaan yhtä osaa luonnosta oman mukavuutensa takia ajattelematta seurauksia koko ekosysteemiin.
Toi Mosquito Magnet on loistava. Torstai-illasta lähtien kahvikupillinen itikoita pois inisemästä. Siinä on jo aika monta raatoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä toivon vähintään syöpää jokaiselle thermacellin käyttäjälle :)
Kertoo kaiken sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuten käyttäjät huomanneet tuon ohjeen ettei elintarvikkeita saa olla peittämättä lähistöllä kun laitetta käyttää? Ei voi siis käyttää samaan aikaan kuin ruokaa esillä.
Elä kerro sitä näille, antaa ns Darwinin hoitaa
Tulokset näkyy parhaassa tapauksessa vasta seuraavassa sukupolvessa eikä tapa sitäkään, vaan tekee vain vähän vähemmän.. suorituskykyisen.
Ja semmoisille ihmisille on vähemmän sijaa tulevaisuuden yhteiskunnassa
Mutta mikäs siinä, jos haluaa lapsille epämääräisen elämän.
Eli mihin myrkkyihin omat vanhempasi ovat altistuneet aikanaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sinun vertasi haista! 😄 Se on sun hengitysilman hiilidioksidi ja myös kehon säteilemä lämpö.
Vierailija kirjoitti:
Hyönteisten määrähän on jo romahtanut, syynä mm. tehomaatalous ja kaikkia syitä ei vielä edes tunneta. Kunnes syyt selviävät olisi aika loogista jättää käyttämättä kaikenmaailman cellit sillä jokainen ihmisen mukavuussyistä kuollut hyönteinen vie tilannetta vain huonompaan.
Kyllä mahtaa olla kiva elämä sulla.
Viime kesänä paljastui facen kansallispuisto-ryhmässä ihmisten pitävän retkimallisia Thermacellejä mukanaan jopa luonnonsuojelualueilla vaeltaessaan, kun joku oli unohtanut sellaisen johonkin saareen ja kyseli pystyisikö joku muu noutamaan sen. Mielestäni se on liikaa, että kannetaan myrkkyjä alueille, joiden luontoa on tarkoitus erikseen suojella. Thermacell ei ole mikään luonnonystävän valinta.
Ymmärrän että jotkut joutuvat liikkumaan luonnossa työn takia alueilla, joilla on todella paljon hyttysiä, mutta itse olen oleillut pidempiä aikoja ainoastaan alueilla, joilla pieni tuulenvire pitää hyttyset luontaisesti loitolla, tai sitten olen käyttänyt vanhaa kunnon hyttyskierukkaa eli hyttyssavua. Suomessa ei ole edes riskiä saada hyttysten levittämää tautia, joten miksi käyttää kaikelle elävälle haitallista myrkkyä? Samalla tavalla se myrkky vaikuttaa mm. perhosiin. Vaikka sen sanotaan karkottavan hyönteiset, mistä voi olla varma, miten myrkky vahingoittaa niitä pitkällä aikavälillä?
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä paljastui facen kansallispuisto-ryhmässä ihmisten pitävän retkimallisia Thermacellejä mukanaan jopa luonnonsuojelualueilla vaeltaessaan, kun joku oli unohtanut sellaisen johonkin saareen ja kyseli pystyisikö joku muu noutamaan sen. Mielestäni se on liikaa, että kannetaan myrkkyjä alueille, joiden luontoa on tarkoitus erikseen suojella. Thermacell ei ole mikään luonnonystävän valinta.
Ymmärrän että jotkut joutuvat liikkumaan luonnossa työn takia alueilla, joilla on todella paljon hyttysiä, mutta itse olen oleillut pidempiä aikoja ainoastaan alueilla, joilla pieni tuulenvire pitää hyttyset luontaisesti loitolla, tai sitten olen käyttänyt vanhaa kunnon hyttyskierukkaa eli hyttyssavua. Suomessa ei ole edes riskiä saada hyttysten levittämää tautia, joten miksi käyttää kaikelle elävälle haitallista myrkkyä? Samalla tavalla se myrkky vaikuttaa mm. perhosiin. Vaikka sen sanotaan karkottavan hyönteiset, mistä voi olla varma, miten myrkky vahingoittaa niitä pitkällä aikavälillä?
Jep, tää että näitä kannetaan mukana luonnossa liikkuessaan on todella kammottavaa. Minä liikun hyttysaikaan töissä metsissä ja soilla viikot läpeensä, ja vaatetuksella saa suojattua itsensä ihan hyvin.
Hyttyset ja punkit jos saisi hävitettyä kokonaan maailmasta, niin ai että olisin onnellinen. Kesät olisivat ihanaa paratiisia, kun voisi olla vaikka koko ajan ulkona! Ei tulisi itselle allergisia paukamia hyttysistä, eikä koirissa olisi kymmentä punkkia kiinni luontolenkin jälkeen. Ei tarvitsisi pelätä lasten saavan borrelioosia punkista tai niin pahasti kutiavia hyttysenpistoja, etteivät pysty yöllä nukkumaan raapimiseltaan.
Jos on tosiaan näin, että Thermacell vaikuttaa jopa hyttysten lisääntymiseen ja huonontaa niiden hedelmällisyyttä, niin alankin käyttää sitä joka kerta kun menen pihalle tai retkelle! Sehän on vielä mainiompi laite kuin olen kuvitellut!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai käytän. Ei meidän mökillä pysty alkukesästä olemaan muuten ulkona ollenkaan. Eikä ole meidän koiraankaan mitenkään vaikuttanut. Meidän mökki on keskellä metsää, eikä siellä ole kukan kukkaa koko tontilla. En ole nähyt siellä koskaan mehiläisiä mitään pölyttämässä. Siellä on vain paarmoja, mäkäräisiä ja hyttysiä. Samalla tavalla ne hyttyset kuolee, jos alan niitä läiskimään kuoliaaksi käsineni koko illan ajan. En ihan vertaisi sitä muutaman viikon kesäkäyttöä siihen, kun joku väitti, että samat ihmiset heittävät roskat autoista jne. Ei pidä paikkaansa.
On kyllä surullista, jos on onnistunut maaplänttinsä tuhoamaan noin tehokkaasti.
Ajattele edes sitä ympäröivää metsää ja siellä metsämarjoja pölyttäviä hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ole nähnyt mehiläisiä meidän pihassa koskaan. Silti niitä on, koska mehiläisten pesiä on.
En sotke ampiaisen pesiin, ne on eri asia ja ne hävitän, koska ampiaiset tuhoaa mehiläisiä.
Aika monet ihmiset on just niin typeriä että ne vaikka söis ite tätä myrkkyä jos sen avulla sais mökille ihanan luontotyhjiön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan muuten käyttäjät huomanneet tuon ohjeen ettei elintarvikkeita saa olla peittämättä lähistöllä kun laitetta käyttää? Ei voi siis käyttää samaan aikaan kuin ruokaa esillä.
Elä kerro sitä näille, antaa ns Darwinin hoitaa
Tulokset näkyy parhaassa tapauksessa vasta seuraavassa sukupolvessa eikä tapa sitäkään, vaan tekee vain vähän vähemmän.. suorituskykyisen.
Ja semmoisille ihmisille on vähemmän sijaa tulevaisuuden yhteiskunnassa
Mutta mikäs siinä, jos haluaa lapsille epämääräisen elämän.
Eli mihin myrkkyihin omat vanhempasi ovat altistuneet aikanaan?
Söpö ad hominem sieltä. Ja vielä lause kirjoitettu väärin. Ohhoh.
Mutta mitä väliä sillä edes tämän asian kannalta on, vaikka nyt oletetaankin, että minun älykkyysosamääräni on alentunut jostakin syystä (mikä oli lähtötaso, sitähän emme kumpikaan edes tiedä)?
Pointti on se, että tehdään asioita vaillinaisilla tiedoilla. Kaikki viittaa siihen, että ei ole ongelmatonta, mutta pitkäaikaisseurantaa ei ole tehty, niin ei (vielä) tiedetä ihan tarkkaan.
Joten mikä sinusta esimerkiksi ihmiskunnan älykkyyden taantumisessa kokonaisuutena on saavuttamisen arvoista? Sekö, että ajattelet, että sitten on helpompi vittuilla nettipalstoilla, kun muut vaikuttaa tyhmiltä, öhö öhö...
Vierailija kirjoitti:
Hyttyset ja punkit jos saisi hävitettyä kokonaan maailmasta, niin ai että olisin onnellinen. Kesät olisivat ihanaa paratiisia, kun voisi olla vaikka koko ajan ulkona! Ei tulisi itselle allergisia paukamia hyttysistä, eikä koirissa olisi kymmentä punkkia kiinni luontolenkin jälkeen. Ei tarvitsisi pelätä lasten saavan borrelioosia punkista tai niin pahasti kutiavia hyttysenpistoja, etteivät pysty yöllä nukkumaan raapimiseltaan.
Jos on tosiaan näin, että Thermacell vaikuttaa jopa hyttysten lisääntymiseen ja huonontaa niiden hedelmällisyyttä, niin alankin käyttää sitä joka kerta kun menen pihalle tai retkelle! Sehän on vielä mainiompi laite kuin olen kuvitellut!
Miten sinut saisi ymmärtämään, että se vaikutus ei rajoitu hyttysiin. Perhoset ja muutkin pölyttäjät ovat ihan yhtä lailla alttiita tälle hermomyrkylle.
Kalliossa ei taida olla itikoita?