puoliso heittää roskiin tavaraa
Onko teillä tällaista: jos keittiön pöydälle tai tasoille jää jotain, löydät ne roskiksesta.
Jos erehdyn laskemaan ihan mitä vain sinne, ne löytyvät roskiksesta. Nyt minulla oli vati kerättynä kuusenkerkkää aikomuksenani tehdä niistä juomaa. No se oli kadonnut, oli ollut yön yli ja löytyi parvekkeelta.
Nyt avasin roskiksen ja siellä oli kokonainen kurkku. Ihmettelen usein mihin häviää ruokatavara tai muu niin roskikseen. Saako toinen heittää tuollaisia pois kysymättä toiselta? Kurkku oli vielä ihan syötävä
Kommentit (77)
Meillä on tavaroilla paikkansa ja jos niitä jättää levälleen esim keittiön pöydälle heitän roskiin.
Hei meillä on samanlaista. Täällä oli joskus hyvä ketju rajattomista puolisoista, siinä oli samanlaista asiaa. Minä en voi koskaan luottaa, että tavarani ja asiani pysyisivät talossa.
Puolisoni on kanssa näitä aikomukseni on tehdä tyyppejä. Tavarat levällään useamman päivän, mutta mitään ei tapahdu.
Niin mutta en käsitä miten kurkku ruokatarvikkeena ei voi olla keittiön tasolla. Kurkkuahan ei edes säilötä kylmässä vai eikö miehet muka tiedä sitä, että kurkku kylmettyy jääkaapissa. Kaappiinko se pitää tunkea ja sitten se unohtuu sinne?
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni on kanssa näitä aikomukseni on tehdä tyyppejä. Tavarat levällään useamman päivän, mutta mitään ei tapahdu.
Jep. Meillä on nyt kolmatta päivää polkupyörän pumppu ruokapöydällä. Pyörä on autotallissa, pumppu siis keittiössä. Joku projekti on varmaan aluillaan?
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta en käsitä miten kurkku ruokatarvikkeena ei voi olla keittiön tasolla. Kurkkuahan ei edes säilötä kylmässä vai eikö miehet muka tiedä sitä, että kurkku kylmettyy jääkaapissa. Kaappiinko se pitää tunkea ja sitten se unohtuu sinne?
Meillä on jääkaapissa ihan vihanneksille oma lokero. Ei ne silti sinne takaisin tietään löydä, sen enempää kuin voi tai mikään muukaan.
Minä laitoin eilen pussillisen pieneksi jääneitä lastenvaatteita ulos FB-kirpparin noutoa odottamaan. Sanoin puolisolle, että tämä pussi tässä odottaa hakijaa. Hetken päästä hän oli viemässä sitä roskiin, kun ei tiennyt mikä pussi se oikein oli.
Onko teillä ollut useita vuosia keskusteluja siitä miten jätät tavarat lojumaan ja onko puolisosi uhannut alkaa heittää ne roskiin jos meno ei muutu?
Toisen tavaroiden heittäminen roskiin on yksi parisuhdeväkivallan ilmenemismuoto. Aloituksen perusteella on tosin vaikea vielä sanoa, onko kyse siitä, vai onko ap vain sotkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tungen kaappiin vähän vaikka mitä eikä ne sinne unohdu. Kurkun olen aina pitänyt jääkaapissa. Kylmäähän se on mutta täysin syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tavaroilla paikkansa ja jos niitä jättää levälleen esim keittiön pöydälle heitän roskiin.
Tyrannimaista käytöstä ja täysin epäegologista. Tästä talosta tuo mies lähtisi aika äkkiä ulkoruokintaan. En hyväksy esim. ruuan tuhlamista, enkä käyttökelpoisen tavarankaan
Miesystävä tekee samaa. Jos vaikka ruokaa jää päivälliseltä, niin hän heittää sen roskiin sen sijaan että laittaisi jääkaappiin! Monta kertaa olen saanut harmitella, kun ajattelin että tuostahan riittää huomisellekin. Mies perustelee tätä sillä, että hän haluaa "korjata jäljet" eikä usko että yli jäänyttä ruokaa tulee enää jääkaapista syötyä. Tämä tuntuu itsestäni absurdilta. Ainoa ratkaisu on ollut se, että sanon miehelle, että minä aion sitten vielä syödä tuon, älä laita roskiin...
Tässä tuo vanha keskustelu samantyyppisestä aiheesta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4049871/parisuhteessa-rajattoman-puolis…
Vierailija kirjoitti:
Antaako se sinulle oikeuden heittää toisen tavaroita tai tarvikkeita roskiin?
Mitä se puoliso on sinulle vastannut kun kysyit asiasta? Meillä tällaisista asioista on tapana keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se puoliso on sinulle vastannut kun kysyit asiasta? Meillä tällaisista asioista on tapana keskustella.
En ole Ap, vaan tuo toinen jolla on samanlainen ongelma. Ei keskustelu meillä mitään auta. Hän lupaa parantaa tapansa, mutta pian taas tulee joku vastaava tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko että heitän roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko että heitän roskiin?
Se, että kommentoit noilla sanoilla topiciin nimeltä puolisoni heittää tavaraa roskiin, antaa ymmärtää että sinun mielestäsi kyseinen toiminta olisi Ok.
Teillä on sitten riitely mennyt ihan uuteen ulottuvuuteen. Puolisosi on varsin luova sekopää.