puoliso heittää roskiin tavaraa
Onko teillä tällaista: jos keittiön pöydälle tai tasoille jää jotain, löydät ne roskiksesta.
Jos erehdyn laskemaan ihan mitä vain sinne, ne löytyvät roskiksesta. Nyt minulla oli vati kerättynä kuusenkerkkää aikomuksenani tehdä niistä juomaa. No se oli kadonnut, oli ollut yön yli ja löytyi parvekkeelta.
Nyt avasin roskiksen ja siellä oli kokonainen kurkku. Ihmettelen usein mihin häviää ruokatavara tai muu niin roskikseen. Saako toinen heittää tuollaisia pois kysymättä toiselta? Kurkku oli vielä ihan syötävä
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta en käsitä miten kurkku ruokatarvikkeena ei voi olla keittiön tasolla. Kurkkuahan ei edes säilötä kylmässä vai eikö miehet muka tiedä sitä, että kurkku kylmettyy jääkaapissa. Kaappiinko se pitää tunkea ja sitten se unohtuu sinne?
Ai, aina olen jääkaappiin laittanut kurkun.
N50
Et sitten ole koskaan miettinyt, että miksi ne ei kaupassa ole kylmässä?
No onhan kaupan vihannesosasto normaalia huoneenlämpöä viileämpi. Etkö siis pidä mitään kasviksia jääkaapissa sen takia, etteivät ne kaupassakaan ole kylmässä? Kyllä monet niistä säilyvät kylmässä paremmin, vaikka eivät tietenkään kaikki.
Voivat säilyä kun te
Tästä olen täysin samaa mieltä. Makua ei ole vihanneksissa jos ovat makoilleet jääkaapissa. Ja kyllä suomalaisilla on ruokaöljytkin jääkaapeissaan. Usein olen nähnyt. Kylmä ei ole sama kuin viileä, mutta eivät he siitä välitä. Vitamiinit kaikista häviävät myös jääkaapin kylmyydessä.
Vierailija kirjoitti:
On. On jäänyt useasti kiinni kun yrittää luikahtaa pussi kainalossa ulko-ovesta, heittää pois vaatteita joita en käytä paljon, kirppikseltä tuomiani koriste-esineitä mitä kyllä on kertynyt yms tavaraa ja yrittää tehdä sen salaa.
Isoja riitoja tästä ollut ja alkanut välillä yksitellen heittämään pois ja tyhjentää kaappeja eikä muka tiedä missä on, yrittää mennä hiljaa ovesta ja kerran sain juosten kiinni kun oli jo molokeilla viemässä koriste-esineitä taas roskiin.
Siis mitä mä luin? 🥴 Juoksit perään, ettei vie salaa tavaroitasi roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta en käsitä miten kurkku ruokatarvikkeena ei voi olla keittiön tasolla. Kurkkuahan ei edes säilötä kylmässä vai eikö miehet muka tiedä sitä, että kurkku kylmettyy jääkaapissa. Kaappiinko se pitää tunkea ja sitten se unohtuu sinne?
Ai, aina olen jääkaappiin laittanut kurkun.
N50
Et sitten ole koskaan miettinyt, että miksi ne ei kaupassa ole kylmässä?
No onhan kaupan vihannesosasto normaalia huoneenlämpöä viileämpi. Etkö siis pidä mitään kasviksia jääkaapissa sen takia, etteivät ne kaupassakaan ole kylmässä? Kyllä monet niistä säilyvät kylmässä paremmin, vaikka eivät tietenkään kaikki.
<
Olen eri. Kyllä se makuaisti on siellä Pohjolan perillä huono. Juustokin syödään jääkylmänä jolloin siinä ei ole niin sitten mitään makua. Hedelmätkin jääkaapissa. En vain tuollaisia mauttomia halua syödä missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. On jäänyt useasti kiinni kun yrittää luikahtaa pussi kainalossa ulko-ovesta, heittää pois vaatteita joita en käytä paljon, kirppikseltä tuomiani koriste-esineitä mitä kyllä on kertynyt yms tavaraa ja yrittää tehdä sen salaa.
Isoja riitoja tästä ollut ja alkanut välillä yksitellen heittämään pois ja tyhjentää kaappeja eikä muka tiedä missä on, yrittää mennä hiljaa ovesta ja kerran sain juosten kiinni kun oli jo molokeilla viemässä koriste-esineitä taas roskiin.
Oletko koskaan pysähtynyt miettimään miksi. Onko reilua täyttää yhteinen (?) koti "koriste-esineillä, jos ne toisen silmään ovat roskaa?
Löytyisikö joku kultainen keskitie?Miksi sinun oikeutesi kerätä kaikki tasot ja kaapit täyteen koriste-esineitä on suurempi kuin hänen oikeis nauttia "paljaista pinnoista" t
se muuttaa tilannetta aika paljon. Mutta varaudu siihen, että jos teillä joskus on yhteinen koti, tämä tulee olemaan iso ongelma - eikä toisen oikeus ole toisen oikeutta suurempi vaan siihen on pakko löytää kompromissi.
Itse tuskin jaksaisin uskoa siihen, että mies tuosta muuttuu. Jos se kirpparikoriste-esineiden haaliminen ja niillä sisustaminen on sinulle tärkeää, jatkaisin ehkä matkaa tästä parisuhteesta uuteen.
Toki varmaan ensin kannattaa sanoa miehelle, ettei hänellä ole mitään asiaa vaikuttaa siihen, mitä tavaroita sinä ympärillesi omaan kotiisi haalit, ja että jos hän ei pääse tuosta tyhjennys-maniastaan yli, lienee parasta molempien jatkaa sinkkuina matkaa. Pysähtyy hänkin ehkä sitten miettimään ?
Kyse on varmaan jostain mt-häiriöstä, että heittää toisen tavaroita kysymättä toiselta mitään. Miksi keittiössä, asunnossa ei saisi mitään olla esillä? Jäätävää haaskausta. Kyllä mies ja minä puhumme asioista, jos esim. vaatekaappeja siivotaan ja katsotaan yhdessä mitä kukakin vielä haluaa käyttää ja sellaisia ei heitetä toisen tietämättä pois. Ruokaa ei heitetä koskaan pois. Jos meillä olisi parikin päivää joku miehen työkalu pöydällä, kysyisin mitä se siinä tekee, eikö sitä voi viedä sinne missä sen paikka on. Mainittakoon vielä, että isäni oli tuollainen, heitteli pöydältä tavaroita roskiksiin jopa äidin käsilaukku sinne. Isä "siivosi" jatkuvasti ja vei pusseja roskikseen. Pian selvisi, että muistisairaushan se kolkutteli siellä päässä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kurkku jääkaapissa, en ole mies.
Riippuu kai jääkaapista, omassani en voi säilyttää edes alimmaisessa, tosin vihanneslaatikon otin joskus pois kun vein siinä leivonnaisia yhteen paikkaan eivätkä palauttaneet.
Joillakin on viileäkaappi erikseen, esim kombi jää- ja viileäkaappi päällekkäin. Se on isossa perheessä hyvä. Yhden hengen kurkku ja tomaatti säilyy pöydällä. Jääkaapissa säilytetty leipä, hyi.
Vanha ketju, mutta mä heitän kaiken mitä puoliso jättää ympäriinsä joko hänen tyynylleen tai älylaitteensa päälle. Sieltä on löytynyt myös täysi juustopaketti joka oli jätetty pöydälle aamulla
Meillä rouva sanoi että vaatteet jotka ovat lattialla/tuolilla menevät pesuun. Aloin sitten keräämään hänen vaatteitaan noista paikoista. Tuli mua vastaan ja sanoi että mihin viet niitä johon minä että pesuun niin ei kuulemma koskenutkaan asia hänen vaatteitaan...
Sehän on varkaus ja/ tai vahingonteko jos menee piilottamaan tai hävittämään toisen tai yhteisiä tavaroita. En kyllä ymmärrä, miksi kukaan asuisi tuollaista tekevän persoonallisuushäiriöisen hullun kanssa samassa asunnossa vapaaehtoisesti, tai päästäisi sellaisen omaan asuntoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta mä heitän kaiken mitä puoliso jättää ympäriinsä joko hänen tyynylleen tai älylaitteensa päälle. Sieltä on löytynyt myös täysi juustopaketti joka oli jätetty pöydälle aamulla
Minun puolisoni jättää useinkin juustopaketin pöydälle, välillä aamulla ja välillä illalla. Joskus saatan minäkin unohtaa. Olemme avoliitossa, mutta vaikka pappia tai henkikirjoittajaa ei ole liittoomme sotkettu, ajattelen silti että olen hänet ottaessani päättänyt rakastaa ja kunnioittaa häntä niin kauan kuin yhdessä olemme.
Mielestäni juustopaketin kiikuttaminen toisen ihmisen tyynyn tai älylaitteen päälle ei ole toisen ihmisen kunnioittamista. Se on tahallista ilkeyttä, johon pitää nähdä erillistä vaivaa.
Siinä vaiheessa kun tuollaista alkaa tehdä, olisi hyvä katsoa peiliin. Olenko sellainen puoliso, mitä toiselta toivoisin? Olenko ylpeä itsestäni, entä kumppanistani? Olisiko jotain muita ratkaisuja tähän asiaan? Jos ei mieleen tule mitään, kannattaisiko laittaa kantapäät vastakkain ja sanoa moi?
Noin maalaisjärjellä ajateltuna sen kurkun olisi saanut lähes samalla vaivalla jääkaappiin, kun meni siihen roskikseen nakkaamiseen. Vaikuttaa vattuilulta.
Jos unohtuu rahaa pöydälle, mitäs sitten? Pankkikortti, avaimet...
Tuollaista putkinäköistä, omatoimista roskiinpaiskojaa en kyllä katselisi. Jotain on pahasti vialla elämänkatsomuksesta.
Meillä on niin päin, että mies ei "näe" esimerkiksi, että porakone on lipastolla, mihin se jäi kuukausi sitten. Ei ole usean vuoden koulutuksen jälkeen oppinut. Tahallani en aina korjaa pois, mutta osoitan esinettä ja kysyn esimerkiksi, että pitkäänkö aiot säilyttää vasaraa kirjahyllyssä.
Mutta en ole mikään mestari itsekään näissä hommissa.Viimeksi etsin pitkään lompakkoani ja viimenään se löytyi jääkaapista. Osasin aavistella, kun ei ollut eka kerta.
Rikosilmoitus sitten vaan kun varastaa toisen omaa vaikka heittää roskiin
On se vaan mannaa asua yksi, ei kukaan heittele mitään yhtään minnekään ilman lupia.
Lukaisin ketjun ja useimmilla näytää olevan elämä melkoisen raskasta. Onko teillä enää ollenkaan aikaa keskustella keskenänne kaikenlaisista asioista kun arkipäiväiset asiat kuten kurkut ja voiveitset sekä tiskaus ja tavaroiden paikasta toiseen vieminen vie koko vapaa-ajan? Olisin kyllä turhautunut tuollaisesta parisuhteesta enkä paria kuukautta kauempaa jaksaisi vaan se olisi menoksi jompi kumpi ja piste.
Ne on kaupassa noin 12 asteessa ei normaali huoneenlämmössä. Et oo koskaan ihmetellyt, miksi kesäaikaan kun menee vähissä vaatteissa kauppaan siellä on kylmä?