Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

puoliso heittää roskiin tavaraa

Vierailija
08.06.2022 |

Onko teillä tällaista: jos keittiön pöydälle tai tasoille jää jotain, löydät ne roskiksesta.
Jos erehdyn laskemaan ihan mitä vain sinne, ne löytyvät roskiksesta. Nyt minulla oli vati kerättynä kuusenkerkkää aikomuksenani tehdä niistä juomaa. No se oli kadonnut, oli ollut yön yli ja löytyi parvekkeelta.

Nyt avasin roskiksen ja siellä oli kokonainen kurkku. Ihmettelen usein mihin häviää ruokatavara tai muu niin roskikseen. Saako toinen heittää tuollaisia pois kysymättä toiselta? Kurkku oli vielä ihan syötävä

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta hävisi aikanaan vaatteet. yksi monista pikku jutuista joiden takia päädyttiin eroon.

Vierailija
22/77 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puoliso se monesta ketjusta tuttu MIES, joka tekee kaiken väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sama juttu täälläkin!

Vierailija
24/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni tekee noin, koska vaimonsa tyhjensi konmarittaessaan osan miehen tavaroista roskiin todeten, että ei näille ole käyttöä. Veli tekee nyt samaa ihan kaikelle sellaiselle, mitä vaimonsa jättää näkösälle väärään paikkaan. Minusta pelkästään reilua, miksi miehen paitoja, solmioita tai lahjaksi saamia mukeja saa viedä roskiin, mutta vaimon ostama kynttilälyhty on jotenkin pyhä?

Vierailija
25/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni tekee noin, koska vaimonsa tyhjensi konmarittaessaan osan miehen tavaroista roskiin todeten, että ei näille ole käyttöä. Veli tekee nyt samaa ihan kaikelle sellaiselle, mitä vaimonsa jättää näkösälle väärään paikkaan. Minusta pelkästään reilua, miksi miehen paitoja, solmioita tai lahjaksi saamia mukeja saa viedä roskiin, mutta vaimon ostama kynttilälyhty on jotenkin pyhä?

Eikö veljesi tosiaan löydä mitään kypsempää ratkaisua ongelmaan? Aikovatko he lopun elämäänsä elää noin?

Vierailija
26/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka heittää kokonaisen kurkun roskiin?? Tai ylipäänsä mitään ruokaa? Ei jumankauta. Kyllä ihmisillä on näköjään ylimääräistä rahaa. Toivottavasti ruoanhaaskaajat eivät yhdelläkään lauseella kehtaa valittaa hintojen noususta tai elinkustannuksista.

Vierailija
27/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta en käsitä miten kurkku ruokatarvikkeena ei voi olla keittiön tasolla. Kurkkuahan ei edes säilötä kylmässä vai eikö miehet muka tiedä sitä, että kurkku kylmettyy jääkaapissa. Kaappiinko se pitää tunkea ja sitten se unohtuu sinne?

Ai, aina olen jääkaappiin laittanut kurkun.

N50

Vierailija
28/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli samalainen. Lakkasin kynsiä  keittiössä ja pullo jäi pöydälle, löytyi roskapussista. Menin vessaan ja jätin vajaan Ed-pullon parvekkeenpöydälle, ex oli kaatanut juoman lavuaariin ja laittanut pullon pullonkeräyskassiin. Aloin sitten kostaa heittämällä roskiin exän sukkia ym ja olin kuulemma tyh mä vaja kki, ex e vieläkään suostu näkemään toiminnassaan vikaa vaan hänestä sukat makkarin lattialla on täysin eri juttu kuin kynsilakka keittiön pöydällä.

Kun erosimme, ex ruuvasi lamput mukaansa koska olivat hänen ostamiaan!

Vierailija
29/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä heitää menemään.Lika on liikaa ja raivaa liasta tilaa,

Vierailija
30/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis toisten omistamien tavaroiden hävittäminen on rikos.

31/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka heittää kokonaisen kurkun roskiin?? Tai ylipäänsä mitään ruokaa? Ei jumankauta. Kyllä ihmisillä on näköjään ylimääräistä rahaa. Toivottavasti ruoanhaaskaajat eivät yhdelläkään lauseella kehtaa valittaa hintojen noususta tai elinkustannuksista.

Todellakin. En ole vähävarainen mutta eihän nyt mitään ruokaa saa heittää roskiin. Ehkä tulee opetus vielä...

Vierailija
32/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta en käsitä miten kurkku ruokatarvikkeena ei voi olla keittiön tasolla. Kurkkuahan ei edes säilötä kylmässä vai eikö miehet muka tiedä sitä, että kurkku kylmettyy jääkaapissa. Kaappiinko se pitää tunkea ja sitten se unohtuu sinne?

N50

Et sitten ole koskaan miettinyt, että miksi ne ei kaupassa ole kylmässä?

Vierailija
33/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vaan kestäisi asua ihmisen kanssa, joka siivoaa heti pois kaikki minun keskeneräiset projektini, kun silmä välttää.

Toisaalta, minulla on puoliso, jolla on myös keskeneräisiä projekteja levällään.

Vierailija
34/77 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50

Et sitten ole koskaan miettinyt, että miksi ne ei kaupassa ole kylmässä?

No onhan kaupan vihannesosasto normaalia huoneenlämpöä viileämpi. Etkö siis pidä mitään kasviksia jääkaapissa sen takia, etteivät ne kaupassakaan ole kylmässä? Kyllä monet niistä säilyvät kylmässä paremmin, vaikka eivät tietenkään kaikki.

Vierailija
35/77 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on kanssa näitä aikomukseni on tehdä tyyppejä. Tavarat levällään useamman päivän, mutta mitään ei tapahdu.

Antaako se sinulle oikeuden heittää toisen tavaroita tai tarvikkeita roskiin?

Hyv kysymys. Jos esim. pyöränpumppu on ollut kolme päivää keittiössä, niin saako sen heittää roskiin?

Missä menee raja? Saako pöydällä olla tyhjä maljakko vai pitääkö se korjata piiloon tai roskiin, jos siinäei ole kukkia?

Vierailija
36/77 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko infonnut toista kuusenkerkistä? Ne pitäisi käsitellä aika pian (K. Korennolla oli ohje siihen) tai laittaa pussiin, ettei leviä ötököitä. Ehkä siivosi jääkaappia ja nahistunut kurkku oli siinä. Miten niin tavaroita? Eikös nuo ole ruokia, juomia.

Vierailija
37/77 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisesti vähän samaa meillä. Puoliso on innokas siivoamaan ja korjaamaan tavaroita pois näkösältä. Ollaan kyllä puhuttu siitä. Epäilen, että joitakin omia tavaroita, joita olisin halunnut säästää, on mennyt jätteisiin tämän yhteiselon aikana. Olen sanonut, että jos kuolen ensin, niin älkää kaikkea suin päin roskiin viekö, koska joistain tavaroista voi saada vähän rahaakin.

Vierailija
38/77 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä tekee samaa. Jos vaikka ruokaa jää päivälliseltä, niin hän heittää sen roskiin sen sijaan että laittaisi jääkaappiin! Monta kertaa olen saanut harmitella, kun ajattelin että tuostahan riittää huomisellekin. Mies perustelee tätä sillä, että hän haluaa "korjata jäljet" eikä usko että yli jäänyttä ruokaa tulee enää jääkaapista syötyä. Tämä tuntuu itsestäni absurdilta. Ainoa ratkaisu on ollut se, että sanon miehelle, että minä aion sitten vielä syödä tuon, älä laita roskiin...

Miesystävälläsi ei ole hajuakaan taloudellisuudesta ja ekologisuudesta. Hän ei ole alkuunkaan sisäistänyt, että syötävää ruokaa EI heitetä roskikseen. 

Vierailija
39/77 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni on kanssa näitä aikomukseni on tehdä tyyppejä. Tavarat levällään useamman päivän, mutta mitään ei tapahdu.

Antaako se sinulle oikeuden heittää toisen tavaroita tai tarvikkeita roskiin?

Hyv kysymys. Jos esim. pyöränpumppu on ollut kolme päivää keittiössä, niin saako sen heittää roskiin?

Missä menee raja? Saako pöydällä olla tyhjä maljakko vai pitääkö se korjata piiloon tai roskiin, jos siinäei ole kukkia?

Ettekö tuppisuut puhu toistenne kanssa mitään? Minä kysyisin aika pian, että mitä pyöränpumppu mahtaa keittiössä tehdä tai onko tohon maljakkoon tarkoitus laittaa kukkia vai vienkö sen sinne kaappiin missä muutkin maljakot ovat, täh?

Vierailija
40/77 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tavaroilla paikkansa ja jos niitä jättää levälleen esim keittiön pöydälle heitän roskiin.

Ruokaakin? Hienoa hienoa.