Mies ei pärjää lapsen kanssa
Lapsi on jo viisi, eli aika kauan tässä on jo harjoiteltu. En tiedä mitä tehdä. Mies ei pärjää lapsen kanssa, siis oman lapsensa. Tai pärjää silloin, kun lapsi on erittäin hyvällä tuulella ja pirteä. Mutta jos on vähänkin väsynyt tai vastahankaan jossain asiassa (kuten lapset monesti ovat), niin mies ei selviä. Ei saa tilanteita hoidettua, ei saa houkuteltua lasta toimimaan/tekemään asioita, ja mies ahdistui ja menee paniikkiin, lopulta lapsikin vain itkee. En uskalla enää jättää lasta miehen kanssa, kun mies ei vain pärjää. Mikä ihme tähän neuvoksi. Miehen mielestä lapsi on hankala, minun mielestä ihan tavallinen lapsi, jonka saa helposti kannustettua väsyneenäkin tekemään asioita, jos yhtään viitsii yrittää.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Anna isän olla lapsen kanssa kahdestaan. Sinä voit mennä sillä aikaa vaikka kahville tai kirjastoon. Lakkaa kyttäämästä toisia, äläkä kontrolloi kaikkea. Joka tapauksessa jätä nämä lastensuojelujutut huomiotta!
Ikävä kyllä ne miehet itse eivät ota sitä vastuuta. Pitää riittää, että äiti menee toiseen huoneeseen ja antaa rauhan tehdä. Vika on miehessä, jos äidin pitää lähteä maailmanympärysmatkalle, jotta on "tarpeeksi pakko" ratkaista ongelmat itse. Tosin tällöin varmaan lähtevät sitten anoppilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelias, mikä vimma siinä on että muijat haluaa heti kun perheessä ei jokin asia suju niin pitää miehen selän takana tulla puhumaan niistä nyyminä tai nimellä kaikille julki? Eikö vaan voi sen sijaan mennä puhumaan miehelle suoraan keheen se asia koskee?
Onhan AP puhunut miehelleen monta kertaa. Jos ei asiat siinä ole ratkennut niin mitä silloin voi tehdä kuin kysyä neuvoa muilta?
Niimpä, puhunut miehelleen, ei välttämättä miehen kanssa. Usein ihmiset tuppaa sekoittamaan keskustelun ja paasaamisen ilman, että oikeasti kuuntelee sitä toista.
Tähän mennessä ap on kertonut, että mies sanoo vaan että lapsi on hankala eikä ole osannut antaa muita esimerkkejä siitä, mistä ollaan keskusteltu. Tämä antaa osviittaa siitä, ettei oikeasti olla keskusteltu kaksin, vaan ap paasaa ja mies ei saa sanaa väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsi on haastava lapsi?
Tämäkin on totta. Ehkä ap vaan ummistaa silmänsä ongelmille ja paapoo pikku pilttiään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän hyvin tuon, että ei pärjää. Esim lapsi ei halua syödä. Pelleilee, karkaa pöydästä jne. Lopputuloksena lapsi ei ole syönyt mitään. Tai lapsi ei halua nukkua. Pelleilee, karkaa sängystä. Lopputuloksena hilluu hereillä ylikierroksilla 3h normaalin nukkumaanmenoajan jälkeen. Todella kiva lähteä mihinkään omiin menoihin, kun tietää mikä katastrofi seuraava päivä.
Miksi se seuraava päivä olisi katastrofi? Ai kun se minuuttiaikataulu ei pidä ja äitiä ahistaa? Miksi niitä lapsia pitää koko ajan kontrolloida ja aikatauluttaa? Miksei voi antaa syödä silloin kun on nälkä? Miksi koko elämä ja lapsen tulevaisuus on piloilla jokaisesta pienestä poikkeamasta siinä aikataulutetussa lapsuudessa?
Aamulla pitää herätä töihin ja hoitoon, ne vähän sanalee sitä 'minuuttiaikataulua'. Tai jos pitää mennä lääkäriin, neuvolaan tms. Pitää pukea, lähteä ulos,olla perillä ajoissa. Jos mies ei pärjää lapsen kanssa, äiti voi joutua tekemään sen reissun uusiksi.
Miksi syytät vain miestäsi? Kasvata itse lastasi ja anna miehen olla isä omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna isän olla lapsen kanssa kahdestaan. Sinä voit mennä sillä aikaa vaikka kahville tai kirjastoon. Lakkaa kyttäämästä toisia, äläkä kontrolloi kaikkea. Joka tapauksessa jätä nämä lastensuojelujutut huomiotta!
Ikävä kyllä ne miehet itse eivät ota sitä vastuuta. Pitää riittää, että äiti menee toiseen huoneeseen ja antaa rauhan tehdä. Vika on miehessä, jos äidin pitää lähteä maailmanympärysmatkalle, jotta on "tarpeeksi pakko" ratkaista ongelmat itse. Tosin tällöin varmaan lähtevät sitten anoppilaan.
Höpö höpö. Usein vaan se äiti sieltä kuitenkin kurkkii ovenraosta ja laittaa whatsappissa vinkkejä ja kyselee onko kaikki ok. Siksi se maailmanympärysmatka voisi olla ihan hyvä😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kärsii, jätä se sika
Eikä kärsi. Mutta sitten kyllä kärsii, jos menettää isänsä. Saa sitten täällä palstalla kommentoida katkerana, "vahvana" naisena, kuinka itse ei lähtisi parisuhteeseen ikinä ja että kaikki miehet ovat sikoja.
Halutaanko tuosta lapsesta kasvattaa tulevaisuuden ostomorsian/ostaja? Lapset imee perheestä tulevia vaikutteita.
Mikäli äiti vain paapoo ja passaa muodostuu lapselle vääränlainen kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelias, mikä vimma siinä on että muijat haluaa heti kun perheessä ei jokin asia suju niin pitää miehen selän takana tulla puhumaan niistä nyyminä tai nimellä kaikille julki? Eikö vaan voi sen sijaan mennä puhumaan miehelle suoraan keheen se asia koskee?
Onhan AP puhunut miehelleen monta kertaa. Jos ei asiat siinä ole ratkennut niin mitä silloin voi tehdä kuin kysyä neuvoa muilta?
Niimpä, puhunut miehelleen, ei välttämättä miehen kanssa. Usein ihmiset tuppaa sekoittamaan keskustelun ja paasaamisen ilman, että oikeasti kuuntelee sitä toista.
Tähän mennessä ap on kertonut, että mies sanoo vaan että lapsi on hankala eikä ole osannut antaa muita esimerkkejä siitä, mistä ollaan keskusteltu. Tämä antaa osviittaa siitä, ettei oikeasti olla keskusteltu kaksin, vaan ap paasaa ja mies ei saa sanaa väliin.
Kyllä tietenkin olen kuunnellut miestä monta kertaa. Ja kysynyt. En paasannut. En halunnut kirjoittaa yksityiskohtia miehen sanoista, koska ne on liian henkilökohtaisia asioita eikä ole olennaisia tämän aloituksen kannalta, kun ne on tiivistettävissä siihen, että miehen mielestä vika on lapsessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän hyvin tuon, että ei pärjää. Esim lapsi ei halua syödä. Pelleilee, karkaa pöydästä jne. Lopputuloksena lapsi ei ole syönyt mitään. Tai lapsi ei halua nukkua. Pelleilee, karkaa sängystä. Lopputuloksena hilluu hereillä ylikierroksilla 3h normaalin nukkumaanmenoajan jälkeen. Todella kiva lähteä mihinkään omiin menoihin, kun tietää mikä katastrofi seuraava päivä.
Miksi se seuraava päivä olisi katastrofi? Ai kun se minuuttiaikataulu ei pidä ja äitiä ahistaa? Miksi niitä lapsia pitää koko ajan kontrolloida ja aikatauluttaa? Miksei voi antaa syödä silloin kun on nälkä? Miksi koko elämä ja lapsen tulevaisuus on piloilla jokaisesta pienestä poikkeamasta siinä aikataulutetussa lapsuudessa?
Aamulla pitää herätä töihin ja hoitoon, ne vähän sanalee sitä 'minuuttiaikataulua'. Tai jos pitää mennä lääkäriin, neuvolaan tms. Pitää pukea, lähteä ulos,olla perillä ajoissa. Jos mies ei pärjää lapsen kanssa, äiti voi joutua tekemään sen reissun uusiksi.
jos jos jos
On se saatana kun palstamammat keksi skenaarioita joissa miehellä menee päin helvettiä vaikka ap ei ole puhunut mitään tuollaista.
Minusta oleellista olisi tietää apn tilanteesta muutama perusasia
-millainen miehen perhetausta on ja miten miehen isä osallistuu lasten kasvatukseen?
- onko ongelma ollut samanlainen vai tullut esiin lapsen kasvettua tiettyyn ikään?
- joku esimerkki tilanteesta ja kuinka usein tällaisia tilanteita tulee ja kuinka paljon aikaa isä viettää lapsen kanssa. Eli onnistuuko isä vaikka hoitamaan lapsen kanssa iltatoimet kahdesti viikossa ja kerran menee hankalaksi vai eikö ne iltatoimet onnistu koskaan lapsen kanssa ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättää puhelimen kotiin. Puhelimella voi kotona soittaa poliisit JOS lapselle on käynyt jotain akuuttia. Tällöin mies joutuu väkiselläkin ottamaan vastuuta.
Et sinä voi toista ihmistä muuttaa. Hyväksy miehesi tai ota ero.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai ap sinut porsimaan tuolle miehelle?
Anna kun arvaan, hän oli mestarinäyttelijä joka feikkas kunnollista miestä kunnes lämpenit pitkällisen suostuttelun jälkeen.
Tämä siitäkin huolimatta että naiset vaistoavat huonot miehet jo kilometrien päästä.
Syntyvyyslukemien perysteella eivät juurikaan synnytä. Voisit lakata paukuttelemasta henkseleitä sarjasynnyttäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tainnut ehdottaa maailmanympärimatkaa, enhän? Miksi "pitää riittää"? Luuletko, että se kontrolloiva äiti pystyy siellä viereisessä huoneessa puremaan rystysiään tarvittavan ajan, puuttumatta asiaan? Sitä paitsi, jos poistuu kotoaan tekemään jotain mukavaa, niin sitten se isä ja lapsi ovat ihan oikeasti kahdestaan, eikä vaan "leikisti".
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai ap sinut porsimaan tuolle miehelle?
Anna kun arvaan, hän oli mestarinäyttelijä joka feikkas kunnollista miestä kunnes lämpenit pitkällisen suostuttelun jälkeen.
Tämä siitäkin huolimatta että naiset vaistoavat huonot miehet jo kilometrien päästä.
Älä jeesustele. Toimisit tismalleen samoin. Rahattomuus on vain esteenä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tämänkään tarinan tarvitse pitää edes paikkaansa.
Tippa verta palstalle niin nartut on kyllä repimässä miehiä palasiksi ja keksimässä kuinka ne jo keittää kylpyveden kun ne on niin saatanan avuttomia jos nainen ei ole kädestä pitäen näyttämässä kuinka lämmintä vettä käytetään. kylvyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin joo, aina on painavat syyt, ettei koskaan voi ottaa vähän rennommin.
Ehkä lapsi on haastava lapsi?