Monissako sellaisissa häissä olette olleet, joiden pari on myöhemmin eronnut?
Kommentit (79)
Neljät häät, yksikään pari ei ole eronnut, kaikilla avioliittoa takana kymmenen vuotta tai enemmän.
Avioeron todennäköisyys on paljon pienempi kuin tuo puolet silloin kun liitto on molempien ensimmäinen. "Puolet avioliitoista päättyy eroon" perustuu siihen, että eronneet ihmiset eroavat yleensä toisenkin kerran ja jotkut jopa viisi kertaa, mikä synkistää tilastoja.
9 häät, joista 3 paria on eronnut. Sattumoisin nämä kolme eronnutta ovat kaikki serkkujani samasta perheestä (puolisisaruksia), heidän vanhempansa myös ovat olleet naimisissa ja eronneet useaan kertaan. Ehkä se on vähän "periytyvää", en tarkoita pahalla. Omat vanhempani ovat myös eronneet joten en ole ainakaan vielä edes uskaltautunut naimisiin.
Olen ollut 6 häissä ja kukaan ei ole eronnut. Olen yli 50 v ja kaikki on ikäisiäni tai vanhempia.
3 häät näin äkkiseltään tulee mieleen joihin olen osallistunut ja kaikki parit ovat eronneet. Yhden parin kohdalla ero ei todellakaan ollut yllätys
Olen näin viisikymppiseksi mennessä ollut neljissä häissä, yksi pari on eronnut, yksi yhdessä ja muista ei hajuakaan.
Olettaisin noiden olevan yhdessä, jos kerran kysytään mitä arvelisin.
Tuon yhden parin ero nyt ehkä olisi jossain vaiheessa tuntunut todennäköiseltä, jos olisin heidät tuntenut paremmin, oli sulho aika ärsyttävä, joten en ihmettele jollei kukaan jaksa loputtomiin.
En näitä ihmisiä kovin läheisesti tunne, vaikka osa onkin sukua, joku miehen sukua ja joissain häissä olin töissä.
Kymmenet häät vuosina noin 1990-2010.
Neljä eronnut. Yksi alkoholismi, yksi myöhemmin diagnosoitu narsku, yksi vaativa persoonallisuus tms, yksi hyvä liitto.
Kahdessa puoliso kuollut.
Näiden lisäksi kahdet omat häät. Oma onnistumisprosentti on 50.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenet häät vuosina noin 1990-2010.
Neljä eronnut. Yksi alkoholismi, yksi myöhemmin diagnosoitu narsku, yksi vaativa persoonallisuus tms, yksi hyvä liitto.
Kahdessa puoliso kuollut.
Näiden lisäksi kahdet omat häät. Oma onnistumisprosentti on 50.
Ai niin, ennustukset jäi.
Alkoholismitapaus on helppo nähdä jälkikäteen. Mies oli aika menevä, häissä ei pariskunnan välillä ollut lämpöä.
Narsku-häisä löimme vetoa, milloin eroavat.
Vaativa-tapausta en tuntenut.
Viimeinen oli todella yllätys. Mies halusi omaa aikaa, eikä siihen liittynyt toista naista.
Mieheni ja minun sisaruksista (3 kpl) ovat kaikki menneet naimisiin noin 30-35 vuotta sitten ja vain yksi sisarus eronnut pari vuotta sitten. Meidän molempien vanhemmat ovat olleet naimissa yli 55 vuotta. Me emme ole naimisissa, mutta yhdessä oltu noin 26 vuotta.
Ystävien häitä ollut viidet, joista kaksi pariskuntaa eronneet.
Yksi seitsemästä parista erosi.
En olisi osannut kyllä arvata lainkaan.
Kahdeksat häät vuosina 1959 -2005. Olin pieni tyttö, kun todella kaunis tätini meni naimisiin komean Erkkinsä kanssa. Ihana prinsessaunelma. Tyttäreni hulppeat häät 2005 olivat varmasti päätepiste sukumme häille. Unohdin meidän omat häämme 1979. Kukaan ei ole eronnut, kaksi jäi leskeksi.
Olen ollut aikuisena aika harvoissa häissä, laskin mielessäni että vv. 1984-2019 välillä omani mukaan lukien vain neljissä. Yhden pariskunnan (2019 avioituneet) tiedän olevan naimisissa, yhden pariskunnan kanssa en ole ollut yli kymmeneen vuoteen missään tekemisissä (olivat silloisen miesystäväni ystäviä ja olin häissä avecina) eli en tiedä ja kaksi paria on eronnut.
Olen ollut muistaakseni viisi kertaa häissä. Näistä yksi morsian kuollut, ja yksi pari erosi jo noin vuoden päästä. Sitten on kahdet häät joihin en päässyt osallistumaan vaikka kutsuttiin, nämä ovat eronneet molemmat. En tiedä olisinko arvannut, eiköhän jokaisella ole syynsä erota. Itse olin kerran aika lähellä mennä naimisiin, onneksi ei menty,ero ehti tulla sitä ennen.
Olen ollut elämäni aikana 21 häissä. 7 paria ovat eronneet. 3 näistä ovat lapsuudeni häistä ja ovat vanhempieni ikäluokkaa. 4 paria on ystäviäni/tuttaviani.
Joten 1/3 pareista on eronnut.
Kuusi eroa ja yhteensä häitä takana yhdeksät
Eli kolme paria siis edelleen aviossa
Niin no jos omat lisää niin 10 häät ja neljä yhdessä
1/9 on eronnut. Ja se yksi ei kyllä tullut yllätyksenä. Lopuista yksi pari on sellainen että olen hieman yllättynyt että saivat lopulta homman toimimaan. Helppoa se ei kyllä ollut.
14 häät, puolet eronneet. Omat on mukana, olemme yhä yhdessä.
Listaa tehdessä hoksasin olleeni kahden henkilön häissä jo kahdesti. Kummatkin menivät aikoinaan naimisiin nuoruuden rakkauden kanssa, 1. eron pystyi arvaamaan kummankin kohdalla. Molempien kohdalla myös toiset liitot ovat potentiaalisia eroon päätyviä liittoja, vaikka ovatkin siis vielä kasassa. Jännä.
Lapsena olen perheen mukana ollut useissa häissä, niiden parien kohtaloista en juurikaan tiedä. Aikuisiällä vuodesta 1995 lähtien muistui äkkiseltään reilut 20 kavereiden ja sukulaisten häät, joissa olen ollut ja yhtä nopeasti laskien näistä puolet on eronneet. Häitä on ollut paljon, koska olemme mieheni kanssa seurustelleet jo 18 vuotiaina ja molemmilla on iso suku ja kaveriporukka.
Yksissäkään häissä ei ole tullut mieleen, että ero olisi tulossa. Yksien häiden jälkeen ilmeni kyllä hyvin pian, että sulhanen oli pettänyt polttareissa ja ero tulikin ehkä puolen vuoden kuluttua.
Olen ollut ehkä noin 10 häissä ja kukaan EI ole eronnut.
Kaikilla oli ensimmäiset häät kyseessä. Ensimmäisissä häissä olin jo 80-luvun alussa, viimeisissä noin 5 vuotta sitten. Missään näissä häissä ei ollut ökyilyä eikä mauttomuutta, hirviömorsiamia eikä kännisiä ihmisiä.
Kuudet häät (vieraana) takana. Eronneita 1 (erosivat 2v häistä), yksi liitto päättyi toisen osapuolen kuolemaan. Muut ovat olleet nyt naimisissa 5-20 vuotta ja ilmeisen onnellisesti.
Eronneesta pariskunnasta tiesin jo etukäteen, ettei tuo suhde kestä. Hirveällä kiireellä yhteenmuutto ja kihlat, häitä tanssittiin 2 vuotta ensitapaamisesta ja morsiolta hirveä hehkutus ja vakuuttelu, että nyt on löytynyt Se Oikea ja tämä rakkaus kestää ja tässä on nyt elämäni ainoat häät. Sulhanen ei sanonut kahta sanaa koko hääpäivänä.
1/12+ omamme, pisin liitto jo 43v, viimeisin solmittiin 1,5 vkoa sitten. Ja tuon yhden näki jo häissä.