Moni vähemmistöön kuuluva on työpaikalla kaapissa -IS
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/07f142b3-7212-4255-a0b5-41970e023234
Jutussa lukee mm.näin:
*Lehtosen mukaan on myös tyypillistä, että työntekijä kertoo asiasta vain osalle työkavereistaan ja ennemmin työkavereille kuin esihenkilölle tai asiakkaille. Työntekijä saattaa tunnustella pitkäänkin muiden suhtautumista tai asennetta ennen kertomista.*
Siis minä en voi kun ihmetellä: mistä lähtien ihmisen parisuhteet ovat kuuluneet työpaikalle mutta vielä ihmeellisempää ASIAKKAILLE?? Minä en ole IKINÄ jakanut mitään tietoa parisuhteestani tai perheestäni asiakkaille ja ihan erittäin niukasti työtovereillekaan, työelämää minulla on takana 15 vuotta.
En myöskään voisi kuvitella mitään asiakaspalvelutilannetta jossa asiakaspalvelija jakaisi minulle mitään sen enempää hetero- kuin homosuhteestaan, kumpikaan niistä ei voisi enää vähempää kiinnostaa.
Kokeeko joku muka todella toisin?
Kommentit (88)
Työpaikalla pahimpia ovat nämä, joiden pitää raahata yksityisasiatkin sinne. Ketään ei oikeasti kiinnosta muiden lapset, puolisot eikä varsinkaan seksijutut.
Kunhan työt saataisiin tehtyä, niin hyvä olisi. Jokainen eläköön siivilielämäänsä työajan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla pahimpia ovat nämä, joiden pitää raahata yksityisasiatkin sinne. Ketään ei oikeasti kiinnosta muiden lapset, puolisot eikä varsinkaan seksijutut.
Kunhan työt saataisiin tehtyä, niin hyvä olisi. Jokainen eläköön siivilielämäänsä työajan ulkopuolella.
Ihmiset keskimäärin puhuvat työpaikalla myös omista asioistaan. Se on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syytä ollakin!
Se on seksuaalista häirintää jos työpaikoilla aletaan seksistä puhumaan.Jos sanoo "Kävin aviomieheni kanssa Pariisissa" Miten se on seksistä puhumista?
Jos olet mies, niin pakostakin se on seksistä puhumista, koska homot. Jos olet nainen, niin kaikki pitää sitä parisuhteessaan tasaantuneiden ja vain lasten takia yhdessä olevien heteroiden platonisena kulttuurimatkana, jossa ei patongit heilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisia kaapissa olijoita ovat ne vähemmistöjen edustajat, joita ei otettu mukaan edes tähän tutkimukseen.
Nyt todella heräsi mielenkiinto! Ketä nämä todelliset kaapissaolija ovat? Mikä on niin paheksuttua ettei sitä edes anonyymiin tutkimukseen voi mukaan ottaa? Bedofiilit?
Esimerkiksi. On muitakin seksuaalisuuksia jotka eivät kuulu tämän erityissuojeluksen piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi silloin, kun puhutaan homoista, ihmiset ajattelevat seksiä? Ajatteletteko te kaikista heteropareistakin, että mitäs nuo makkarissa touhuavat ja paheksutte sitten sitä?
Tuskin maltan odottaa aikaa, jolloin työpaikalla joku avautuu suhteestaan johonkin sellaiseen, mitä nyt pidetään vähemmänhyväksyttynä tai outona (minulla ja pihakoivulla on hyvin intiimi suhde...) vain siksi, että jonkun kansanosan mielestä työpaikalla ei voi olla oma itsensä, jos ei kerro moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syytä ollakin!
Se on seksuaalista häirintää jos työpaikoilla aletaan seksistä puhumaan.Jos sanoo "Kävin aviomieheni kanssa Pariisissa" Miten se on seksistä puhumista?
Liittyykö se jotenkin työhön? Jos ei, niin ole hiljaa. Monestakin syystä.
Teillä on kyllä kamala työyhteisö, jos tauollakin puhutaan vain työasioita.
Päin vastoin. On todella rentoa ja mukavaa kun ihmiset keskittyvät siihen, että saadaan hommat hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan työt saataisiin tehtyä, niin hyvä olisi. Jokainen eläköön siivilielämäänsä työajan ulkopuolella.Miksi silloin, kun puhutaan homoista, ihmiset ajattelevat seksiä? Ajatteletteko te kaikista heteropareistakin, että mitäs nuo makkarissa touhuavat ja paheksutte sitten sitä?
Ei, mutta ihmettelen sitä, joka pitää jotenkin erityisenä, että puolisonsa on Juha eikä Jenni.
Homoilla on pakonomainen tarve puhua perversioistaan, vaikka ketään ei kiinnosta.
Olin nuorena sinkkupoikana pankissa töissä ja naiset kakkatti siellä kaikki perheaaiansa. No se on nyt janikin kuutosella, oliko hyvä todistus? - no joo sitähän Pertti just sanoi että Inkalla oli huonompi vaikka yleensä tytöt....Meidän Raimo oli ainq niin tarkkanana että läksyt on tehty....Markun kanssa saatiin nyt mökille autotalli....ettekö te Urpon kanssa voisi pistäytyä kun pojat viihtyy niin hyvin....
Ja minulta tentattiin aina parisuhteesta. Kerroin että ei ole tyttöystävää vaikka oli koska en halunnut kaikkien pankkihenkilöiden tietävän hänen nimeänsä, ikäänsä ja opintosuuntaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan työt saataisiin tehtyä, niin hyvä olisi. Jokainen eläköön siivilielämäänsä työajan ulkopuolella.Miksi silloin, kun puhutaan homoista, ihmiset ajattelevat seksiä? Ajatteletteko te kaikista heteropareistakin, että mitäs nuo makkarissa touhuavat ja paheksutte sitten sitä?
Ei, mutta ihmettelen sitä, joka pitää jotenkin erityisenä, että puolisonsa on Juha eikä Jenni.
Miksi on eri asia, onko Jennillä Juha vai Jukalla Juha? Koska vain toinen tieto tuntuu häiritsevän.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena sinkkupoikana pankissa töissä ja naiset kakkatti siellä kaikki perheaaiansa. No se on nyt janikin kuutosella, oliko hyvä todistus? - no joo sitähän Pertti just sanoi että Inkalla oli huonompi vaikka yleensä tytöt....Meidän Raimo oli ainq niin tarkkanana että läksyt on tehty....Markun kanssa saatiin nyt mökille autotalli....ettekö te Urpon kanssa voisi pistäytyä kun pojat viihtyy niin hyvin....
Ja minulta tentattiin aina parisuhteesta. Kerroin että ei ole tyttöystävää vaikka oli koska en halunnut kaikkien pankkihenkilöiden tietävän hänen nimeänsä, ikäänsä ja opintosuuntaansa.
Mikä siinä, että puhutaan perheasioista, on kaakattamista? Toiset ovat kymmeniä vuosia töissä samassa paikassa. Ihan normaalia ihmissuhteiden muodostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syytä ollakin!
Liittyykö se jotenkin työhön? Jos ei, niin ole hiljaa. Monestakin syystä.
Päin vastoin. On todella rentoa ja mukavaa kun ihmiset keskittyvät siihen, että saadaan hommat hoidettua.
Kyllä meillä on saatu aina hommat tehtyä, vaikka on puhuttu säästäkin välillä.
Minäkin taidan olla kaapissa, kun en ole kenellekään työkaverille kertonut miehestäni heterona.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin taidan olla kaapissa, kun en ole kenellekään työkaverille kertonut miehestäni heterona.
Oletko ollut kertomatta, koska pelkäät työkavereiden suhtautumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On syytä ollakin!
Ai, minä sanon puoliso tai kumppani. Hetero olen. Työkaverit eivät tunne miestäni, eivätkä tiedä häntä nimeltä. Ei ole tuntunut vaikealta.
Mun mielestä yksityisasiat ei kuulu työpaikalle. Jos on pakko juoruta, niin voi puhua kumppanista tai puolisosta eikä jostain emännästä. N38
Kristityt ovat usein kaapissa, koska eivät uskalla tuoda ajatuksiaan esille yleisen pilkkaamisen vuoksi.
Ihan typerä keskustelu taas. Tottakai työntekijät lähentyvät sen verran toistensa kanssa, että puhutaan esim viikonlopusta. Jon on saman sukupuolen kanssa parisuhteessa, monet kiertelevät ja kaartelevat, eivätkä puhu suoraan nimellä, vaan käyttävät esim nimitystä puoliso. Tämän toivoisin itse muuttuvan.