Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako neljävuotiaan laittaa vielä rattaisiin?

Vierailija
07.06.2022 |

Mielipiteitä?
Ja kävellään paljon ilman rattaita, eli lapsi saa liikuntaa kyllä. Mutta aina hän ei vain jaksaisi pitkiä matkoja, ja joskus on väsy päivä tai huonosti nukuttu yö. Autoa meillä ei olekaan.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta pitäisi kehdata, miten se muka eroaa siitä, että autolla kyytsää. Mutta ymmärrän ajatuksesi, itsekin vähän nolotti. Mikähän siinäkin on, että nolottaa...

Lapsi vain tuntuu niin isolta työnnettäväksi. Ja kaupassa ihmiset katsoo pahasti. Ap

Ei sinulla säälittävällä trollipeikolla mitään lasta ole. 

Mitä oikein tarkoitat? Tietenkin minulla on lapsi. Miksi ihmeessä muuten olisin tehnyt tällaisen aloituksen. Eikö täällä saa enää mitään edes lapsiin liittyvää arkista kysyä ilman, että joku haukkuu trolliksi?

Ap

Joo, ihan "sattumalta" teet juuri 4-vuotiaasta lapsesta aloituksen. Mitenkään ei liity esim. pääministeriin tämä... 

Pääministeriin? Nyt en ymmärrä yhtään. Ei, ei liity pääministeriin.

Ap

Älä jaksa, trollipelle. Ei ole edes hauskaa tuo. 

Vierailija
22/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaissa on myös kätevä työntää valkoviinilasti kotiin, ei tarvitse Alkon pussia julkisesti kanniskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistoja menneisyydestä kirjoitti:

En minä eikä sisareni ainakaan neljävuotiaana kulkenut rattaissa. Fillaristakin otettiin apupyörät pois tuon ikäisenä. Minusta tuosta tulee mieleen, että yritetään säästää bussilipun hinta.

Minä menin yliopistoon 4-vuotiaana. 

Minun tytär meni 3 vuotiaana yliopistoon, mutta ei ole maisteri vieläkään, vaikka on jo yli 20v.

Entä itse? Missä vaiheessa sinun opintosi ovat?

Vierailija
24/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaa ja pitääkin laittaa, kun lapsi on rättipoikki pitkän ulkoilun jälkeen. Monet itkut jäisi pois ja siinähän voi ottaa vaikka välipalan ja  pikku unetkin. Rattaat on ihan ok ja hauskaa lapsista  5 vuotiaaksi asti. Samoin ranteeseen laitettava hihna ruuhkassa tai valjaat, ettei lapsi  pääse vahingossakaan  häviämään. Neuvoloissa pitäisi  ajaa asiaa. Sitäpaitsi myös korillekin on rattaita. Ihan yes vanhoille ja sairaille, kun asiat on tehty.

Miten maailmassa neljävuotiaan saa väsymään millään määrällä ulkoilua? Olen kateellinen.

Mutta aloittajan kysymykseen, kyllä kehtaa jos se teillä toimii hyvin. Miksipä ei.

Tylsällä ulkoilulla helposti. Meillä pitää kulkea 1,5 kilsaa suoraa autotien vieressä olevaa kävelytietä päästäkseen minnekään puistoon tai bussille. Lapsi ei meinaa jaksaa sitä koskaan kävellä. Jossain kiinnostavassa paikassa jaksaakin.

Vierailija
25/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mieluummin polupyörä lapselle

Vierailija
26/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä eikä sisareni ainakaan neljävuotiaana kulkenut rattaissa. Fillaristakin otettiin apupyörät pois tuon ikäisenä. Minusta tuosta tulee mieleen, että yritetään säästää bussilipun hinta.

Minun tytär meni 3 vuotiaana yliopistoon, mutta ei ole maisteri vieläkään, vaikka on jo yli 20v.

Entä itse? Missä vaiheessa sinun opintosi ovat?

Olen nyt 8-vuotiaana suorittamassa toista maisterin tutkintoani. Ensi vuonna väittelen tohtoriksi ensimmäisestä pääaineestani, joka oli valtiotiede. 

Vierailija
27/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on polupyörä? 

Vierailija
28/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis polkupyörä

Ja jos joku sanoo, että ei voi, kun lapsi ryntäilee sillä, niin hankkikaa sellainen työntökahva, mistä voi pitää kiinni, niin lapsi ei pääse liian kovaa tai vääriin suuntiin.

Vierailija
29/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kantoreppu siltä varalta, että voin kantaa lapseni siinä, jos hän ei jaksa kävellä. Tosin tilanteeni oli sillä tavalla erilainen, että ruokakaupassa kävin autolla.

Mutta jos kävellen olisi pitänyt ruokaostoksilla käydä, rattaat olisi ollut mukana vaikka vain niitä ostoskasseja varten, jos ei muuten.

Vierailija
30/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan ok jossain humanistisella linjalla

Vierailija
31/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis polkupyörä

Ja jos joku sanoo, että ei voi, kun lapsi ryntäilee sillä, niin hankkikaa sellainen työntökahva, mistä voi pitää kiinni, niin lapsi ei pääse liian kovaa tai vääriin suuntiin.

Se polkupyörä (etenkin työntökahvallinen) on aika vaikea mukana kun kuljetaan bussilla, metrolla ja ratikalla, jotka yleensä on tupaten täynnä ihmisiä.

Vierailija
32/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaa ja pitääkin laittaa, kun lapsi on rättipoikki pitkän ulkoilun jälkeen. Monet itkut jäisi pois ja siinähän voi ottaa vaikka välipalan ja  pikku unetkin. Rattaat on ihan ok ja hauskaa lapsista  5 vuotiaaksi asti. Samoin ranteeseen laitettava hihna ruuhkassa tai valjaat, ettei lapsi  pääse vahingossakaan  häviämään. Neuvoloissa pitäisi  ajaa asiaa. Sitäpaitsi myös korillekin on rattaita. Ihan yes vanhoille ja sairaille, kun asiat on tehty.

Miten maailmassa neljävuotiaan saa väsymään millään määrällä ulkoilua? Olen kateellinen.

Mutta aloittajan kysymykseen, kyllä kehtaa jos se teillä toimii hyvin. Miksipä ei.

Tylsällä ulkoilulla helposti. Meillä pitää kulkea 1,5 kilsaa suoraa autotien vieressä olevaa kävelytietä päästäkseen minnekään puistoon tai bussille. Lapsi ei meinaa jaksaa sitä koskaan kävellä. Jossain kiinnostavassa paikassa jaksaakin.

Asia selvä.

Vierailija
33/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yhä rattaissa et joo kait nelivuotiaan kehtaa kans... Tissiä haluan kans vielkii...

M31

Vierailija
34/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on polupyörä? 

se oli pilkunnussijapaljastin. sinun kohdalla piipittää ja punainen valo vilkkuu

Vierailija
35/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis polkupyörä

Se polkupyörä (etenkin työntökahvallinen) on aika vaikea mukana kun kuljetaan bussilla, metrolla ja ratikalla, jotka yleensä on tupaten täynnä ihmisiä.

No enemmän kyllä ne rattaat niissä kulkuvälineissä tilaa vie, kuin 4-vuotiaan polkupyörä, edes kahvoineen.

Vierailija
36/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä oli ihan tarkoituksellista pitää rattaissa istuminen vain taaperoajan juttuna. Kun ei autoa ollut, oli tärkeää, että lapsi oppii ja jaksaa liikkua itse. Näin kävikin. 3.5-vuotiaana oli ihan viimeiset rataskeikat.

Vierailija
37/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kantoreppu siltä varalta, että voin kantaa lapseni siinä, jos hän ei jaksa kävellä. Tosin tilanteeni oli sillä tavalla erilainen, että ruokakaupassa kävin autolla.

Mutta jos kävellen olisi pitänyt ruokaostoksilla käydä, rattaat olisi ollut mukana vaikka vain niitä ostoskasseja varten, jos ei muuten.

Ei kai tuonikäisen lapsen äiti ennätä itse kaupassa käydä? Kumminkin vaativa työ ja kaikkea.

Vierailija
38/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- vuotiasta kehtaa kuljettaa lyhytttäkin matkaa autolla, mopolla, skootterilla, moottoripyörällä, taksilla bussilla, junalla, lentokoneella, laivalla, pyörän lapsenistuimessa tai pyörän kärryssä.

Rattailla ei kehtaa kuljettaa, vaikka matka olisi pitkä.

Vierailija
39/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on polupyörä? 

se oli pilkunnussijapaljastin. sinun kohdalla piipittää ja punainen valo vilkkuu

Mahtavaa! Juuri tuota tavoittelinkin :)

Vierailija
40/95 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis polkupyörä

No enemmän kyllä ne rattaat niissä kulkuvälineissä tilaa vie, kuin 4-vuotiaan polkupyörä, edes kahvoineen.

Niin, ja niitä kahvoja on myös eri pituisia. Ei tiettykään ole pakko valita sellaista pisintä, jos hankala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi