Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen sai epileptiakohtauksen Jumbossa ja jengi vaan kävelee ohitse

Vierailija
07.06.2022 |

Poikani kertoi, että äidillä on epilepsia ja hän tarvitsee apua. Ihmiset eivät suostuneet soittamaan hätäkeskukseen. Sitä en ymmärrä, että lapsen avunpyyntö ohitetaan, Määttä sanoo.

No en ymmärrä minäkään! Mikä ihmisiä vaivaa??

https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000008866519.html

Kommentit (249)

Vierailija
1/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa 😡

Vierailija
2/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi henkilökunta sitten reagoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nuo ohi kävelleet typerykset tajuavat edes hävetä. Ei kyllä itsellenikään valkene, että miksi kaikki ohitti tuon tilanteen, vaikka lapsi osasi kertoa, mikä äidillään on. Ymmärrän, että kynnys lähestyä yksinäistä tuntematonta ihmistä, joka käyttäytyy sekavasti, vaikka silti sitä luulisi edes soittavansa apua, jos joku on tajuton tai kouristelee. Silkkaa välinpitämättömyyttä.

Vierailija
4/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan näytteli että sai vain huomiota. Feikki oli kohtaus.

Vierailija
5/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että siinä on jokin pelko takana tai sitten ajatellaan sen kuuluvan jonkun muun tehtäväksi. Ihmiset ovat yllättävän itsekeskeisiä, itsekkäitä ja välinpitämättömiä.

Vierailija
6/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysuomi. Täynnä vi..... ihmisiä.

Vierailija
7/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittomuus eli ihmisten syntielämä pääsee valtaan kylmenee useimpien rakkaus, kopsattu raamatusta mut pätee moniin ihmisiin, monet kylmiä,julmia,välinpitämättömiä.

Vierailija
8/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nuo ohi kävelleet typerykset tajuavat edes hävetä. Ei kyllä itsellenikään valkene, että miksi kaikki ohitti tuon tilanteen, vaikka lapsi osasi kertoa, mikä äidillään on. Ymmärrän, että kynnys lähestyä yksinäistä tuntematonta ihmistä, joka käyttäytyy sekavasti, vaikka silti sitä luulisi edes soittavansa apua, jos joku on tajuton tai kouristelee. Silkkaa välinpitämättömyyttä.

Ihan oikein teki. Pahimmassa tapauksessa pitää itse jäädä siihen odottelemaan jotain ambulanssia ja poliisia että mitä on tapahtunut.

Tosiasiassa on paras että ei puutu missään tilanteessa toisten ihmisten asioihin.

Vierailija
9/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeidenkäyttäien takia ei kannata seota kovin herkästi. Epileptikolla pitäisi olla hälytysranneke eli liki aina epilepsia varoittaa hiukka aikaisemmin.

Vierailija
10/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä paha mennä puuttumaan :| Voi tulla vielä syyte kiitos #metoon. Tätä feministit ovat halunneet

TÄMÄ! Ei tulisi miehenä mieleenkään lähestyä tuntematonta naista vaikka se makaisi tajuttomana. Saa vielä itse syytteen!

Vierailija
11/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epilepsiakohtauksen kuole. Se kestää muutaman minuutin ja menee ohi.

Vierailija
12/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että siinä on jokin pelko takana tai sitten ajatellaan sen kuuluvan jonkun muun tehtäväksi. Ihmiset ovat yllättävän itsekeskeisiä, itsekkäitä ja välinpitämättömiä.

Jokainen on vastuussa itsestään

Vierailija
13/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei epilepsiakohtauksen kuole. Se kestää muutaman minuutin ja menee ohi.

Kyllä siihen voi kuolla

Vierailija
14/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on aika veemäisiä. Ilkeitä ja ylpeitä. Sitten jos apua tarvitaan itse niin sitten kyllä arvostetaan muita ihmisiä. Ja ollaan aina arvostettu mukamas. En auta.

Vierailija
15/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki ajatelleet, että kyllä joku muu hoitaa tilanteen. Miksi pitäisi juuri itse olla se joka vaivautuu auttamaan, jos kukaan muukaan ympärillä olija ei auta?

Vierailija
16/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on perseestä. Vain oma napa kiinnostaa sama se mitä muille tapahtuu

Vierailija
17/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noh, ei heille ambulanssia kyllä tilailla yleensä. Miksi hänen poikansa hätääntyi vaikka tiesi epilepsiasta? Ja joku oli jo auttamassa, mihin niitä muita tarvittiin?

Vierailija
18/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikoissa, missä on paljon ihmisiä, on liian helppo ajatella, että "joku muu" auttaa, ja kävellä ohi.

Kun taas jossain syrjäisellä metsäpolulla, missä seuraava kulkija saattaa liikkua vuoden tai kahden vuoden kuluttua, tulee paljon herkemmin ajatus, että juuri minä olen se "joku muu", jonka pitää nyt auttaa tai hälyttää apua.

Vierailija
19/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin oppinut EA-kurssilla, ettei epilepsiakohtauksen takia tarvitsisi soittaa hätäkeskukseen, jos kohtaus menee itsestään ohi. Toki kohtauksen aikana on hyvä katsoa ettei henkilö kolhi itseään, ja tuossa jutun tilanteessa olisi ollut hyvä mennä lapsen avuksi ja turvaksi. Uutisessa kuitenkin sanotaan moneen kertaan, että ohikulkijoiden olisi pitänyt soittaa hätänumeroon?

Vierailija
20/249 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä edes ollut grand mal-kohtaus. Mitä apua hän nyt olisi tarvinnut enemmän?