Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen sai epileptiakohtauksen Jumbossa ja jengi vaan kävelee ohitse

Vierailija
07.06.2022 |

Poikani kertoi, että äidillä on epilepsia ja hän tarvitsee apua. Ihmiset eivät suostuneet soittamaan hätäkeskukseen. Sitä en ymmärrä, että lapsen avunpyyntö ohitetaan, Määttä sanoo.

No en ymmärrä minäkään! Mikä ihmisiä vaivaa??

https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000008866519.html

Kommentit (249)

Vierailija
241/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin oppinut EA-kurssilla, ettei epilepsiakohtauksen takia tarvitsisi soittaa hätäkeskukseen, jos kohtaus menee itsestään ohi. Toki kohtauksen aikana on hyvä katsoa ettei henkilö kolhi itseään, ja tuossa jutun tilanteessa olisi ollut hyvä mennä lapsen avuksi ja turvaksi. Uutisessa kuitenkin sanotaan moneen kertaan, että ohikulkijoiden olisi pitänyt soittaa hätänumeroon?

Kyllä tarvitsee. Varsinkin jos kohtaus pitkittyy yhtään. Se ei että siihen ei kuole ei tee siitä vaaratonta. Jäljet näkyvät aivoissa, jos kohtausta ei saada kuriin. Enhoitohenkilökunta on oikea taho arvioimaan hoidontarpeen - ei joku random ohikulkija.

T. Epileptikon äiti

Ei minulle tarvitse, koska kohtaukseni ovat poissaolokohtauksia.

T: ITSE epileptikko

Ok, mutta sinunkaan epilepsiatyyppi ei poissulje vaihtoehtoa, että saat kohtauksen vaarallisessa paikassa. Uskallatko ihan täysin luvata, ettei sinua tarvitse auttaa?

Usein epilepsiaa sairastava tai hänen omaisensa kuvittelee, että kaikkien epilepsia on samanlainen kuin hänen omansa.

Sinun kohtauksesi ovat poissaolokohtauksia.

Mutta jos sellainen pitkittyy, on se hengenvaarallinen.

Vierailija
242/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko äiti kouristuskohtauksen ? Eikö lukennut ,että äiti istuu.Jos kouristuskohtaus menee nopeasti ohi ja eikä kestä pitkään.Silloin ei aina edes tule ambulanssi.Olis tietenkin ohikulkijat voinneet mennä katsoo mikä tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla pelkästään miehiä??

Naisethan ovat se empaattinen ja täydellinen sukupuoli.

Vierailija
244/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan siellä oli tosiaan mies auttamassa.

Vierailija
245/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla i on epilepsia. Olen nähnyt kun saanut pari kohtausta. Kyllä niistä huomaa että vaikea sairaskohtaus kyseessä.

Munkin pojalla on ja kyseessä ei hänellä ole vaikea sairaskohtaus vaan kasvojen kouristelua.

Niitä on eri vaikeita.

Tuo on kyllä eri vänkää.

Vierailija
246/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan siellä oli tosiaan mies auttamassa.

Ei voi olla!! Entäs se metoo? Miehethän ei sen takia uskalla.. ei kun siis voi auttaa naisia tai lapsia.. ei varmaan toisia miehiäkään.

Vierailija
247/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisi kuollut happea kuluttamasta. t. tyypillinen suomalainen

ps. ajattelen oikeasti noin, koska hän on ihan nobody

pps. olen oppinut narsistiset ajattelutavat teiltä <3

248/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tässä tapauksessa ollut parempi, että äiti olisi kehottanut poikaansa hakemaan apua tavaratalon infosta tai vaikka kassalta. Heidän olisi ollut pakko kutsua apua paikalle. Vai tuliko kohtaus äidille niin pian, ettei ehtinyt sanoa mitään. Jatkossa kannattaa neuvoa hakemaan apua ostoskeskuksen työntekijöiltä. 

Vierailija
249/249 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hieman samantyylinen kokemus reilun 10 vuoden takaa Manskulla. Olin kävelemässä työmatkaa, kun ilmeisesti matalan verensokerin vuoksi tuli heikko olo, joten jäin odottamaan sporaa. Pian siihen pyöryin, kun nöin jo ratikan. Porukka käveli ylitseni ratikkaan, eikä kukaan vaivautunut ravistamaan edes hereille. Ihan tavallisissa siisteissä työvaatteissa ja kävelykengissä kuljin. Jäi siitä jotenkin se fiilis, etten yhtään ihmetellyt tätä juttua. Stadi on täynnä kiirettä ja välinpitämättömyyttä. Sen lisäksi se on kallis elinkustannuksiltaan. Kyllä, olen sittemmin muuttanut toiselle paikkakunnalle, jossa pelkkä kävely tuntuu rennonnommalta kuin stadissa...ihmisistä puhumattakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi