Nainen sai epileptiakohtauksen Jumbossa ja jengi vaan kävelee ohitse
Poikani kertoi, että äidillä on epilepsia ja hän tarvitsee apua. Ihmiset eivät suostuneet soittamaan hätäkeskukseen. Sitä en ymmärrä, että lapsen avunpyyntö ohitetaan, Määttä sanoo.
No en ymmärrä minäkään! Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (249)
Saiko äiti kouristuskohtauksen ? Eikö lukennut ,että äiti istuu.Jos kouristuskohtaus menee nopeasti ohi ja eikä kestä pitkään.Silloin ei aina edes tule ambulanssi.Olis tietenkin ohikulkijat voinneet mennä katsoo mikä tilanne.
Paikalla pelkästään miehiä??
Naisethan ovat se empaattinen ja täydellinen sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan siellä oli tosiaan mies auttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojalla i on epilepsia. Olen nähnyt kun saanut pari kohtausta. Kyllä niistä huomaa että vaikea sairaskohtaus kyseessä.
Munkin pojalla on ja kyseessä ei hänellä ole vaikea sairaskohtaus vaan kasvojen kouristelua.
Niitä on eri vaikeita.
Tuo on kyllä eri vänkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan siellä oli tosiaan mies auttamassa.
Ei voi olla!! Entäs se metoo? Miehethän ei sen takia uskalla.. ei kun siis voi auttaa naisia tai lapsia.. ei varmaan toisia miehiäkään.
Kunpa olisi kuollut happea kuluttamasta. t. tyypillinen suomalainen
ps. ajattelen oikeasti noin, koska hän on ihan nobody
pps. olen oppinut narsistiset ajattelutavat teiltä <3
Olisiko tässä tapauksessa ollut parempi, että äiti olisi kehottanut poikaansa hakemaan apua tavaratalon infosta tai vaikka kassalta. Heidän olisi ollut pakko kutsua apua paikalle. Vai tuliko kohtaus äidille niin pian, ettei ehtinyt sanoa mitään. Jatkossa kannattaa neuvoa hakemaan apua ostoskeskuksen työntekijöiltä.
Itselläni on hieman samantyylinen kokemus reilun 10 vuoden takaa Manskulla. Olin kävelemässä työmatkaa, kun ilmeisesti matalan verensokerin vuoksi tuli heikko olo, joten jäin odottamaan sporaa. Pian siihen pyöryin, kun nöin jo ratikan. Porukka käveli ylitseni ratikkaan, eikä kukaan vaivautunut ravistamaan edes hereille. Ihan tavallisissa siisteissä työvaatteissa ja kävelykengissä kuljin. Jäi siitä jotenkin se fiilis, etten yhtään ihmetellyt tätä juttua. Stadi on täynnä kiirettä ja välinpitämättömyyttä. Sen lisäksi se on kallis elinkustannuksiltaan. Kyllä, olen sittemmin muuttanut toiselle paikkakunnalle, jossa pelkkä kävely tuntuu rennonnommalta kuin stadissa...ihmisistä puhumattakaan.
Usein epilepsiaa sairastava tai hänen omaisensa kuvittelee, että kaikkien epilepsia on samanlainen kuin hänen omansa.
Sinun kohtauksesi ovat poissaolokohtauksia.
Mutta jos sellainen pitkittyy, on se hengenvaarallinen.