Nainen sai epileptiakohtauksen Jumbossa ja jengi vaan kävelee ohitse
Poikani kertoi, että äidillä on epilepsia ja hän tarvitsee apua. Ihmiset eivät suostuneet soittamaan hätäkeskukseen. Sitä en ymmärrä, että lapsen avunpyyntö ohitetaan, Määttä sanoo.
No en ymmärrä minäkään! Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (249)
Miehenä en mene auttamaan. Saan vielä syytteen siitä. Kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei epilepsiakohtauksen kuole. Se kestää muutaman minuutin ja menee ohi.
Jos ei viiden minuutin sisällä kohtaus oo ohi, pitää soittaa ambulanssi, niin mulle on opetettu
Vaan kun tuut paikalle, mistä tiedät miten kauan kohtaus on kestänyt?
Tätä piirrettä vihaan suomalaisessa kulttuurissa, ihme eetos, että ei kuulu mulle, tai tää paras, syytetään, me too jne. Siis mitä? Haluaisiko tällaiset ihmiset, ilmeisesti miehet, että heidän äitinsä/sisarensa jäisivät ilman apua, koska joku urvelo pelkää syytettä? Ja mistä, auttamisesta?
Jenkeissä, joissa moni asia päin p*rsettä sentään aina, ihan aina, joku puuttuu ja auttaa, se on heillä maan tapa.
Jokainen täysijärkinen ajattelee pidemmälle. Kukaan ei rupea hankkimaan syytteitä tuntemattoman ihmisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä paha mennä puuttumaan :| Voi tulla vielä syyte kiitos #metoon. Tätä feministit ovat halunneet
TÄMÄ! Ei tulisi miehenä mieleenkään lähestyä tuntematonta naista vaikka se makaisi tajuttomana. Saa vielä itse syytteen!
Oletpa itsekäs paska.
Lain mukaan Suomessa on auttamisvelvollisuus.
Onko muka sun oma maine tärkeämpi kuin toisen henki?
Heh, olet kyllä malliesimerkki ihmisestä, joiden takia nuo kaksi edellistä kommentoijaa ajattelevat niin kuin ajattelevat. Reaktiosi kertoo kaiken. Sääntöjen tarkoitus ei ole ohjata ihmisiä tekemään oikein, vaan tehdä joistakin ihmisistä syyllisiä. Voitit pelin, mutta sitähän sinä haitkin!
jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa, auttamatta jättämisestä voi saada jopa rangaistuksen.
otatko se rangaistuksen mieluummin auttamisesta vai auttamatta jättämisestä, on sitten sun oma valintasi.
Juuri kaltaisesi luovat vain vihaa AP:n esimerkin kaltaisia ihmisiä kohtaan. Se vain todistaa että ei kannata tehdä mitään vaan toivoa pahinta kyseiselle ihmiselle.
Heh, kommenttisi taas todistavat miten kieroutunut mielesi on.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä en mene auttamaan. Saan vielä syytteen siitä. Kierrän kaukaa.
Hohhoijaa, no teeppä se.
Liian suuri riski että henkilö on: juoppo, nisti tai sekopää. Ottakoon joku muu selvää jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen sai epileptiakohtauksen Jumbossa ja jengi vaan kävelee ohitse
En kyllä pyytäisikään apua miltään jengiltä.
vihervasemmiston mukaan suomessa ei ole jengejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen ei pidä mennä lähellekään naista tai lasta. tässä oli molemmat, joten parempi kiertää kaukaa ettei tule mitä lie syytteitä ja metoota.
Jos et osaa erottaa auttamista ja lääppimistä ja seksuaalista ahdistelua toisistaan niin ehkä parempi tosiaan jos pysyt mahdollisimman kaukana muista ihmisistä, lopullisesti. Voisit myös kantaa jotain t-paitaa jossa lukisi ahdistelija niin ei tarvitsisi muidenkaan turhaan tuhlata aikaa sinun auttamiseksi.
Kyse ei ole siitä mitä minä määrittelen vaan mikä todistustaakka on oikeudessa. Jos nainen syyttää minua seksuaalirikoksesta kun menen sitä auttamaan minulla ei ole keinoja todistaa syyttömyyttäni.
Oikeudessa ei päde selitys että yritin auttaa kun luulin hänen olevan sairas. Kun jopa lääkäreitä on syytetty perusteetta seksuaalisesta ahdistelusta.
On järjetöntä laittaa itseään siihen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä paha mennä puuttumaan :| Voi tulla vielä syyte kiitos #metoon. Tätä feministit ovat halunneet
TÄMÄ! Ei tulisi miehenä mieleenkään lähestyä tuntematonta naista vaikka se makaisi tajuttomana. Saa vielä itse syytteen!
Jo on miehillä tekosyyt olla auttamatta.. Vaihda se puhelimen kamera siihen sovellukseen, jolla voi soittaa. Sitä varten se on alunperin keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en menisi lähellekään. luullaan vielä, että olen varastamassa sen rahoja tai metoo nyt ainakin tulee
Juuri näin. Itse kun on mies ja tossa tapauksessa nainen kyseessä, niin joku pelastava ritari olisi todennäköisesti tullut iskemään takaa jos olisi mennyt auttamaan.
Ei todellakaan kannata mennä tuollaisiin tilanteisiin. Joko saat syytteen tai ihmiset käy kimppuusi kun luulevat sinua varkaaksi tai naisen pahoinpitelijäksi.
Ei syytetä pahoinpitelystä, jos soitat hätäkeskukseen.
en taida ottaa riskiä. hätäkeskus voi käskeä auttamaan uhria ja sitten joku kuvaa vierestä ja tekee metoon
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on miehillä tekosyyt olla auttamatta.. Vaihda se puhelimen kamera siihen sovellukseen, jolla voi soittaa. Sitä varten se on alunperin keksitty.
Naisten omaa syytä että miehet eivät halua auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen ei pidä mennä lähellekään naista tai lasta. tässä oli molemmat, joten parempi kiertää kaukaa ettei tule mitä lie syytteitä ja metoota.
Jos et osaa erottaa auttamista ja lääppimistä ja seksuaalista ahdistelua toisistaan niin ehkä parempi tosiaan jos pysyt mahdollisimman kaukana muista ihmisistä, lopullisesti. Voisit myös kantaa jotain t-paitaa jossa lukisi ahdistelija niin ei tarvitsisi muidenkaan turhaan tuhlata aikaa sinun auttamiseksi.
Voi sinua vähämielistä, kun kyse onkin siitä osaako autettava erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä mitä minä määrittelen vaan mikä todistustaakka on oikeudessa. Jos nainen syyttää minua seksuaalirikoksesta kun menen sitä auttamaan minulla ei ole keinoja todistaa syyttömyyttäni.
Oikeudessa ei päde selitys että yritin auttaa kun luulin hänen olevan sairas. Kun jopa lääkäreitä on syytetty perusteetta seksuaalisesta ahdistelusta.
Höpöhöpö. Jos soitat hätäkeskukseen tai annat ensiapua ei siitä mitään ahdistelusyytteitä tule ellei kädet mene housuihin. Mutta ihmissaastaa te ahdistelijat olette.
Ikävä kyllä moni ei nykyisin enää auta tuntematonta, koska pelkää joutuvansa itse vaikeuksiin.
Ei epilepsian takia tarvitse soittaa minnekkään.
Kyllä mä naisia aina autan. Miehiä en koskaan, kuitenkin vaan teeskentelevät ja alkavat kähmiä heti kun pääsee lähemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Ei epilepsian takia tarvitse soittaa minnekkään.
No ei niin. En ymmärrä kyllä yhtään tämän jutun tarkoitusta. Jos säne kamat pöydältä olisi pöllitty, tajuaisin närkästyksen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia, itseänihän potki nekrulauma, baarin edessä suomalaisia parikymmentä vain poltteli tupakkia ja hörötteli. Voit olla varma etten auta yhtää ketään.
Niin, jos menee väliin tuollaisessa tilanteessa, niin Suomessa päätyy maksamaan korvauksia potkijapoloiselle, kun sille tuli paha ja pipi. Siksipä väliintulijat ovat kovin harvassa.
Ei toki liity tähän epilepsiakohtaukseen mitenkään, sillä siinä auttamalla ei vaaranna itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Jos soitat hätäkeskukseen tai annat ensiapua ei siitä mitään ahdistelusyytteitä tule ellei kädet mene housuihin. Mutta ihmissaastaa te ahdistelijat olette.
Sama häiriintynyt reppana spämmää tuota samaa ketjut täyteen. Mutta ehkä parempi niin kuin että olisi ihmisten ilmoilla mummoja hakkaamassa
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se syy on, itse aina ennen autoin ihan tuntemattomia naisia, ongelmana oli vaikka auton saaminen parkkiin tai parkista pois, katsoin sitä yritystä hetken ja menin kysymään tarviiko apua, aina apu kelpasi, itselle se oli helppoa kun ahtaajana tottunut ajamaan kaikenlaisia vehkeitä. Nyt ei tulisi mieleenkikään mennä lähellekään kun tuntematon nainen ongelmissa, miitoo ja womanismi on syy, en kaipaa vaikeuksia enkä auta ihmisiä joiden mielestä valkoinen heteromies on vihollinen, kunnes kelpaa taas kun tarvitaan apua ja rahaa.
en taida ottaa riskiä. hätäkeskus voi käskeä auttamaan uhria ja sitten joku kuvaa vierestä ja tekee metoon