Nainen sai epileptiakohtauksen Jumbossa ja jengi vaan kävelee ohitse
Poikani kertoi, että äidillä on epilepsia ja hän tarvitsee apua. Ihmiset eivät suostuneet soittamaan hätäkeskukseen. Sitä en ymmärrä, että lapsen avunpyyntö ohitetaan, Määttä sanoo.
No en ymmärrä minäkään! Mikä ihmisiä vaivaa??
Kommentit (249)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä paha mennä puuttumaan :| Voi tulla vielä syyte kiitos #metoon. Tätä feministit ovat halunneet
TÄMÄ! Ei tulisi miehenä mieleenkään lähestyä tuntematonta naista vaikka se makaisi tajuttomana. Saa vielä itse syytteen!
Oletpa itsekäs paska.
Lain mukaan Suomessa on auttamisvelvollisuus.
Onko muka sun oma maine tärkeämpi kuin toisen henki?
Heh, olet kyllä malliesimerkki ihmisestä, joiden takia nuo kaksi edellistä kommentoijaa ajattelevat niin kuin ajattelevat. Reaktiosi kertoo kaiken. Sääntöjen tarkoitus ei ole ohjata ihmisiä tekemään oikein, vaan tehdä joistakin ihmisistä syyllisiä. Voitit pelin, mutta sitähän sinä haitkin!
miksei lapsi soittanut hätäkeskukseen? nykyään on jo vauvoillakin älypuhelimet
Vierailija kirjoitti:
miksei lapsi soittanut hätäkeskukseen? nykyään on jo vauvoillakin älypuhelimet
Niin! Olisihan äidin pitänyt kertoa, miten toimia tässä tilanteessa. Mutta ehkä hän panikoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä paha mennä puuttumaan :| Voi tulla vielä syyte kiitos #metoon. Tätä feministit ovat halunneet
TÄMÄ! Ei tulisi miehenä mieleenkään lähestyä tuntematonta naista vaikka se makaisi tajuttomana. Saa vielä itse syytteen!
Oletpa itsekäs paska.
Heh, olet kyllä malliesimerkki ihmisestä, joiden takia nuo kaksi edellistä kommentoijaa ajattelevat niin kuin ajattelevat. Reaktiosi kertoo kaiken. Sääntöjen tarkoitus ei ole ohjata ihmisiä tekemään oikein, vaan tehdä joistakin ihmisistä syyllisiä. Voitit pelin, mutta sitähän sinä haitkin!
Mitähän sinullekin on elämässä tapahtunut kun kaikessa on mielessi kyse jostain pätemiskilpailusta.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa itsekäs paska.
jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa, auttamatta jättämisestä voi saada jopa rangaistuksen.
otatko se rangaistuksen mieluummin auttamisesta vai auttamatta jättämisestä, on sitten sun oma valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen ei pidä mennä lähellekään naista tai lasta. tässä oli molemmat, joten parempi kiertää kaukaa ettei tule mitä lie syytteitä ja metoota.
Jos et osaa erottaa auttamista ja lääppimistä ja seksuaalista ahdistelua toisistaan niin ehkä parempi tosiaan jos pysyt mahdollisimman kaukana muista ihmisistä, lopullisesti. Voisit myös kantaa jotain t-paitaa jossa lukisi ahdistelija niin ei tarvitsisi muidenkaan turhaan tuhlata aikaa sinun auttamiseksi.
ei se ole oleellista, erotanko minä, vaan se mitä muut ajattelevat ja kaikki miehet ovat nykyään oletusarvoisesti ahdistelijoita ilmankin tekstiä t-paidassa
Pimeällä vastaantuleva mies on aina ollut lähtökohtaisesti ahdistelija, jota pitää varoa. Tervetuloa naisten maailmaan!
Vierailija kirjoitti:
miehen ei pidä mennä lähellekään naista tai lasta. tässä oli molemmat, joten parempi kiertää kaukaa ettei tule mitä lie syytteitä ja metoota.
Pitäähän sitä omalle vässykkyydelleen jokin tekosyy aina keksiä.
Miehet ei siis "voi" auttaa naista metoon takia. Mikä on naisten tekosyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en menisi lähellekään. luullaan vielä, että olen varastamassa sen rahoja tai metoo nyt ainakin tulee
Juuri näin. Itse kun on mies ja tossa tapauksessa nainen kyseessä, niin joku pelastava ritari olisi todennäköisesti tullut iskemään takaa jos olisi mennyt auttamaan.
Ei todellakaan kannata mennä tuollaisiin tilanteisiin. Joko saat syytteen tai ihmiset käy kimppuusi kun luulevat sinua varkaaksi tai naisen pahoinpitelijäksi.
Ei syytetä pahoinpitelystä, jos soitat hätäkeskukseen.
Se nainen voi väittää ihan mitä tahansa.
Minä en laita itseäni tilanteeseen missä joudun poliiseille selittämään tekemisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Nainen sai epileptiakohtauksen Jumbossa ja jengi vaan kävelee ohitse
En kyllä pyytäisikään apua miltään jengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä omalle vässykkyydelleen jokin tekosyy aina keksiä.
Tuo nainenhan se vässykkä on kun vaatii muita hoitamaan itseään. Itsekäs ja narsistinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä näyttelijä kirjoitti:
Se vaan näytteli että sai vain huomiota. Feikki oli kohtaus.
Sulla on kyllä jotain todella pahoja psyykkisiä ongelmia.
Realisti hän on. Suurinosa noista on pelkkiä huijareita. He haluavat sinut lähelle jotta voi pölliä sun lompakon. Eihän kukaan epäile sairasta, eihän?
Edelleen, sinulla on todella pahoja psyykkisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa itsekäs paska.
jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa, auttamatta jättämisestä voi saada jopa rangaistuksen.
otatko se rangaistuksen mieluummin auttamisesta vai auttamatta jättämisestä, on sitten sun oma valintasi.
Juuri kaltaisesi luovat vain vihaa AP:n esimerkin kaltaisia ihmisiä kohtaan. Se vain todistaa että ei kannata tehdä mitään vaan toivoa pahinta kyseiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei epilepsiakohtauksen kuole. Se kestää muutaman minuutin ja menee ohi.
Jos ei viiden minuutin sisällä kohtaus oo ohi, pitää soittaa ambulanssi, niin mulle on opetettu
Vaan kun tuut paikalle, mistä tiedät miten kauan kohtaus on kestänyt?
Tätä piirrettä vihaan suomalaisessa kulttuurissa, ihme eetos, että ei kuulu mulle, tai tää paras, syytetään, me too jne. Siis mitä? Haluaisiko tällaiset ihmiset, ilmeisesti miehet, että heidän äitinsä/sisarensa jäisivät ilman apua, koska joku urvelo pelkää syytettä? Ja mistä, auttamisesta?
Jenkeissä, joissa moni asia päin p*rsettä sentään aina, ihan aina, joku puuttuu ja auttaa, se on heillä maan tapa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on perseestä. Vain oma napa kiinnostaa sama se mitä muille tapahtuu
Äläpä nyt yleistä. Ajoin porokolarin ja ajauduin autolla ojaan. Odotellessani soittamaani apua, kohdallani pysähtyi ainakin 50 autoilijaa kysymään, tarvitseeko apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa erottaa auttamista ja lääppimistä ja seksuaalista ahdistelua toisistaan niin ehkä parempi tosiaan jos pysyt mahdollisimman kaukana muista ihmisistä, lopullisesti. Voisit myös kantaa jotain t-paitaa jossa lukisi ahdistelija niin ei tarvitsisi muidenkaan turhaan tuhlata aikaa sinun auttamiseksi.
ei se ole oleellista, erotanko minä, vaan se mitä muut ajattelevat ja kaikki miehet ovat nykyään oletusarvoisesti ahdistelijoita ilmankin tekstiä t-paidassa
Melkoiset ulinauhriutumiset taas sulta sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä näyttelijä kirjoitti:
Se vaan näytteli että sai vain huomiota. Feikki oli kohtaus.
Sulla on kyllä jotain todella pahoja psyykkisiä ongelmia.
Realisti hän on. Suurinosa noista on pelkkiä huijareita. He haluavat sinut lähelle jotta voi pölliä sun lompakon. Eihän kukaan epäile sairasta, eihän?
Edelleen, sinulla on todella pahoja psyykkisiä ongelmia.
Ainakaan minä en lehdissä vingu siitä miten kukaan ei ota prisenssan ongelmia tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoiset ulinauhriutumiset taas sulta sieltä.
Totta se on
pitäähän kissa hakea puusta yhteiskunnan kustantamana