Toni meni avioliittoon miehen kanssa ja sai seuraavana päivänä potkut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7df586e3-7e18-484e-aa0a-7347f50fb799
Ihan järkyttävää, jos näin on oikeasti tapahtunut! Ja tuo mitä esimies on vastannut, että "homot voi mennä varmaan töihin". Hyi h**vetti mitä ihmisiä voi olla esimiesasemassakin!
Kommentit (618)
Asioilla on kaksi puolta.
Omalta työpaikalta kokemus kun eräs henkilö ei hoitanut töitään ja kuuli ettei sopimusta uusita niin rupes meuhkaamaan rasismista.
Kävi sääliksi esihenkilöä joka oli toiminut ihan asiallisesti.
Syrjintä ja rasismisyytöksillä voi myös ratsastaa.
Ketään ei saisi silti syrjiä minkään vuoksi : ikä, kulttuuri, koko, sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen jne.
Sitten vaan Ilmarinen esittää todisteet, että irtisanomista suunniteltu jo aiemmin kuin työntekijän ilmoituksen jälkeen. Simppeliä
Olen kuullut jotain huhuja tästä Tonista eli voi olla, että irtisanomisen syy ei ole tämä avioliitto miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt itseään voimakkaasti heteroksi tituleeraava miehiä, jotka haluavat usein peseytyä alasti toisten kaltaistensa kanssa. Järjestää saunailtoja ja istua munasillaan muiden miesten seurassa.. Tosi outoa, että työpaikoillakin pitää näitä ryhmässä alastipeseytymisiä erikseen järjestää ja vielä pelätä, että joukkoon eksyy homoseksuaali.
Pidä nyt turpas kiinni, jos noin yliseksualisoitunut olet. Hae hoitoa! - Vai oletko niin tyhmä, että luulet saunomisen tarkoittavan samaa kuin olla homo?
Oho jollakin meni tunteisiin!
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan Ilmarinen esittää todisteet, että irtisanomista suunniteltu jo aiemmin kuin työntekijän ilmoituksen jälkeen. Simppeliä
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut jotain huhuja tästä Tonista eli voi olla, että irtisanomisen syy ei ole tämä avioliitto miehen kanssa.
No sinun huhut ei ole faktaa joten se siitä analyysista.
Vierailija kirjoitti:
Moi Ilmarisen esimies!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko homot vaan kiltisti eheytyä niin tällaisia ongelmia ei olisi.
Eheydy itse tuosta heteroudesta.
En ymmärrä kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt itseään voimakkaasti heteroksi tituleeraava miehiä, jotka haluavat usein peseytyä alasti toisten kaltaistensa kanssa. Järjestää saunailtoja ja istua munasillaan muiden miesten seurassa.. Tosi outoa, että työpaikoillakin pitää näitä ryhmässä alastipeseytymisiä erikseen järjestää ja vielä pelätä, että joukkoon eksyy homoseksuaali.
Joo, mä mun miehelle joskus puhuin samasta aiheesta.
Kysyin että mitä eroa on siinä, kun mökillä menet Kallen ja Pekan kanssa saunaan ja paljuun lillumaan ja puoli iltaa hillutte alasti, mutta täällä kaupunkikodissa et koskaan ilmoita, että Pekka ja Kalle tulee tänään sun kanssa suihkuun? Ettekä hillu alasti täällä pitkin kämppää tuntikausia?
Ei mies oikein osannut vastata, naureskeli itsekin, että onhan se vähän erikoista kun tarkemmin miettii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeajalla tehty irisanominen ei vaadi mitään perusteluja. Irtisnominen on täysin laillinen.
Ilmarinen ei joudu tästä mikäänlaiseen juridiseen vastuuseen. Jos tämä homo noilla perusteilla sen haastaa, niin syyt ovat jotkut ihan muut. Uhriutuminen ja julkisuudentavoittelu tuli tässä ensimmäisenä mieleen. Unohtamatta Ilmariselle aiheuttamaansa maine haittaa.
On nämä persporaajat vaan sairaita.
Kyllä se vaatii perustelun.
Kyse ei ollut irtisanomisesta vaan työsuhteen purkamisesta koeajalla eikä siihen vaadita mitään perusteluita.
Koeaikapurkuun pitää olla perusteet.
No ei tarvita, mutta jos tarvittaisiin niin varmaan homous kävisi kevyesti.
No kyllä tarvitaan perusteet.
"Koeaikapurku ei edellytä työsopimuslain mukaista irtisanomis- tai purkuperustetta"
Lähde: Finlex
Koeajan kuluessa työsopimus voidaan molemmin puolin purkaa. Työsopimusta ei saa kuitenkaan purkaa syrjivillä tai muutoin koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisilla perusteilla. Työnantaja ei myöskään saa purkaa työsopimusta laiminlyötyään 3 momentissa säädetyn ilmoitusvelvollisuutensa.
Lähde Finlex
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi Ilmarisen esimies!
Moi setamies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koeajalla tehty irisanominen ei vaadi mitään perusteluja. Irtisnominen on täysin laillinen.
Ilmarinen ei joudu tästä mikäänlaiseen juridiseen vastuuseen. Jos tämä homo noilla perusteilla sen haastaa, niin syyt ovat jotkut ihan muut. Uhriutuminen ja julkisuudentavoittelu tuli tässä ensimmäisenä mieleen. Unohtamatta Ilmariselle aiheuttamaansa maine haittaa.
On nämä persporaajat vaan sairaita.
Kyllä se vaatii perustelun.
Kyse ei ollut irtisanomisesta vaan työsuhteen purkamisesta koeajalla eikä siihen vaadita mitään perusteluita.
Koeaikapurkuun pitää olla perusteet.
No ei tarvita, mutta jos tarvittaisiin niin varmaan homous kävisi kevyesti.
No kyllä tarvitaan perusteet.
"Koeaikapurku ei edellytä työsopimuslain mukaista irtisanomis- tai purkuperustetta"
Ei edellytä irtisanomisaikaa, mutta vaatii perusteet
"Koeaikapurku ei edellytä työsopimuslain mukaista irtisanomis- tai purkuPERUSTETTA"
Itseä ihmetyttää se, miten niin moni lähti automaattisesti tätä Tonia äänekkäästi tukemaan, vaikka ei tiedä tarinasta puoliakaan. (En tiedä minäkään)
Itse en lähtisi varsinkaan Linkkarissa tästä äänekkäästi huutelemaan tai julkaisua jakamaan, kun on tosiaan se kolikon toinenkin puoli olemassa.
Joo, syrjintää tapahtuu ja en pidä todellakaan mahdottomana, että asiat olisivat menneet juuri kuten hän kuvailee. Toisaalta en myöskään pidä mahdottomana, että ko. henkilö ei vaan osannut työtään, teki sen puolivillaisesti ja sitten vielä tulkitsi esihenkilöä väärin tai sepitti puolet tarinasta.
Noloa kaikille julkaisusta kohkanneille, jos paljastuukin jotain muuta kuin nyt. (Tuskin paljastuu, Ilmarinen ei voi tulla ulos uutisen kanssa, jossa kommentoidaan henkilön työssä suoriutumista)
Iltalehti nyt valittaa, että moni vaikenee työpaikalla seksuaalisesta elämästään. Itseäni ei haittaisi yhtään, vaikka kukaan ei työpaikalla kouhkaisi sukupuoliasioistaan ylipäänsä.
Niitäkin pitää suojella, jotka eivät halua kuulla, kuka pani ketä ja millä tavalla viikonloppuna.
Aikaisemmin oli suuri poru, miten naisia ahdisstaa seksijutut työpaikoilla. Nyt onkin sitten aate muuttunut, ja ei mitään rajaa ole, mistä pitää saada puhua, vaikkei se työhön liittyisikään.
Päivän kohu ja se siitä. Toni tuskin vie asiaa eteenpäin, syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itseä ihmetyttää se, miten niin moni lähti automaattisesti tätä Tonia äänekkäästi tukemaan, vaikka ei tiedä tarinasta puoliakaan. (En tiedä minäkään)
Itse en lähtisi varsinkaan Linkkarissa tästä äänekkäästi huutelemaan tai julkaisua jakamaan, kun on tosiaan se kolikon toinenkin puoli olemassa.
Joo, syrjintää tapahtuu ja en pidä todellakaan mahdottomana, että asiat olisivat menneet juuri kuten hän kuvailee. Toisaalta en myöskään pidä mahdottomana, että ko. henkilö ei vaan osannut työtään, teki sen puolivillaisesti ja sitten vielä tulkitsi esihenkilöä väärin tai sepitti puolet tarinasta.
Noloa kaikille julkaisusta kohkanneille, jos paljastuukin jotain muuta kuin nyt. (Tuskin paljastuu, Ilmarinen ei voi tulla ulos uutisen kanssa, jossa kommentoidaan henkilön työssä suoriutumista)
Syrjintää ja muuta epäasiallista toimintaa on niin monessa eri yrityksessä/valtion instansseissa, että näistä ei koskaan voi puhua liikaa. Mikä olisi siis viestisi pointti? Voit aivan vapaasti olla jakamatta Tonin tarinaa, ei kukaan sinua siihen pakota.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti nyt valittaa, että moni vaikenee työpaikalla seksuaalisesta elämästään. Itseäni ei haittaisi yhtään, vaikka kukaan ei työpaikalla kouhkaisi sukupuoliasioistaan ylipäänsä.
Niitäkin pitää suojella, jotka eivät halua kuulla, kuka pani ketä ja millä tavalla viikonloppuna.
Aikaisemmin oli suuri poru, miten naisia ahdisstaa seksijutut työpaikoilla. Nyt onkin sitten aate muuttunut, ja ei mitään rajaa ole, mistä pitää saada puhua, vaikkei se työhön liittyisikään.
Miten paneminen ja se että henkilö ilmoittaa menevänsä naimisiin liittyy toisiinsa? Jos joku ilmoittaa jäävänsä äitiys/isyyslomalle töissä niin onko sekin mielestäsi sukupuoliasioiden esiintuomista?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miten tämä liittyy tähän keissiin?
Minä en usko hetkeäkään että esimies on oikeasti sanonut noin, jotain vihjaavaa joo joka on toki väärin ja on ollut ns viimeinen niitti irtisanomiselle (syy on varmasti joku muu työhön liittyvä), mutta kukaan esimies ei ole niin tyhmä että luulee pystyvänsä sanomaan noin ilman ettei oma pää lähde vadille.
Tämä tyyppi on pikkasen itse kärjistänyt saadakseen asialleen huomiota, mutta osuu kyllä pahasti omaan nilkkaan jos paljastuu että väritti vähän tarinaansa.
Ei edellytä irtisanomisaikaa, mutta vaatii perusteet