Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Voisiko AP sanoa mikä on hänen budjettinsa?
Minulla on kuukausitulot 1120e eli vähemmän kuin AP:llä. Vuokran omavastuu on 240, saan asumistukea.
Ruokaan menee kuussa n. 300e.
Vaatteisiin, lääkkeisiin, laskuihin jne. menee 300e. Bussiin ostan sarjalippuja n. 20e kuukaudessa.
Hyvin riittää rahat menoihin ja jää vähän säästöönkin.
Minulla on puoliso, ja 2 lasta. Puolisolla on myös pienet tulot, n. 1000e kuukaudessa. Mietin vain että jos me pienistä tuloistamme pystymme maksamaan omat ja lasten menot, niin luulisin että AP tulisi taloudellisesti toimeen 1300e kuussa. Olisi kiva tietää mitkä ovat hänen kuukausimenot, onko autoa tms.?
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-alojen ammattiliitot HERÄTYS!
Puolustakaa työntekijöitä!
Kunnon lakot pystytn, jos palkka ei nouse HUOMATTAVASTI!
Palkka maksetaan työn tuottavuuden perusteella sekä onko töihin tulijoita jonoksi asti vai ei?
Eli ne on syystä matalapalkka-aloja eikä liitot sitä muuksi muuta.
Opiskelemalla pääsee yleensä parempiin hommiin ja paremmille palkoille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kuukausitulot 1120e eli vähemmän kuin AP:llä. Vuokran omavastuu on 240, saan asumistukea.
Vaatteisiin, lääkkeisiin, laskuihin jne. menee 300e. Bussiin ostan sarjalippuja n. 20e kuukaudessa.Hyvin riittää rahat menoihin ja jää vähän säästöönkin.
Minulla on puoliso, ja 2 lasta. Puolisolla on myös pienet tulot, n. 1000e kuukaudessa. Mietin vain että jos me pienistä tuloistamme pystymme maksamaan omat ja lasten menot, niin luulisin että AP tulisi taloudellisesti toimeen 1300e kuussa. Olisi kiva tietää mitkä ovat hänen kuukausimenot, onko autoa tms.?
No mistä tässä sitten napistaan. Tärkeintä että selviydytään, on vielä vara tukia sitten heikentääkin. Ehkä olet vielä onnen tyttö ja olette terveitä. Tilanne voi heiketä kun ei tiedä huomisesta.
Matched betting aka vedonlyöntibonusten hyväksikäyttäminen riskittömästi vastavedoilla on helpoin tapa tehdä rahaa kotikoneelta. Voitot ovat myös verovapaita. Kyllä, vähän vaatii opettelua ja mielellään kilon alkupääomaa (satasillakin pääsee liikkeelle mutta vauhti on tällöin hitaampaa kuin yli 1k kassalla), mutta matched betting on lopulta tosi helppoa ja yksinkertaista.
https://matchedbettingsuomi.blogspot.com/
Tuolla voi kysellä aloittelijoiden kyssäreitä, jos motivaatiota on ja rahalle on tarvetta: https://forum.ylikerroin.com/viewtopic.php?f=26&t=55677&sid=1b43fb37c73…
https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/4689908
Pikkuhiluja pääsee tienaamaan helposti. Summat ei suuria, kuten ei vaivakaan.
Itselläkin on pienet tulot. Pärjään kyllä nykyisillä tuloilla, mutta harmittaa että koskaan ei voi ostaa mitään ylimääräistä, olisi kiva edes joskus ostaa vaikkapa suklaalevy tai karkkipussi, mutta ei tule kuuloonkaan.
Torissa ei mene nykyään mikään kaupaksi.
Lisätuloja itse olen saanut tänä kesänä pulloja keräämällä.noin 300e tähän mennessä.
Eihän tällä paljon tienaa, mutta vähän lisätuloa kuitenkin.
Opiskele vaikka lähäriksi, tee yövuoroja, juhlapyhia ja sunnuntaivuoroja.
Toinen työ. Itse olen tehnyt jo monta vuotta 2-3 työtä. Teen keikkaa niin paljon kuin pystyn. Olen sh, 1 lapsen yksinhuoltaja Helsingistä. Oma päivätyö poliklinikalla, viikonloput töissä vanhainkodissa/päivystyksessä sekä aina 4 viikon lomasta 1 viikko töissä muualla. Nytkin olin juhannusviikon duunissa keikkatyössä ja 3 viikon loma alkoi nyt. Yritän ottaa aina sunnuntai tai arkipyhänä vuorot koska tuplapalkka. Koko juhannus töissä niin tulee hyvä tili👌
Vierailija kirjoitti:
Torissa ei mene nykyään mikään kaupaksi.
Lisätuloja itse olen saanut tänä kesänä pulloja keräämällä.noin 300e tähän mennessä.
Eihän tällä paljon tienaa, mutta vähän lisätuloa kuitenkin.
Ei varmasti menekään. Siellä on hintapyynnöt ihan poskettomia. Jos kaupasta saa uuden samaan hintaan niin tuntuisi tyhmältä ostaa käytetty ilman takuuta.
Vierailija kirjoitti:
Toinen työ. Itse olen tehnyt jo monta vuotta 2-3 työtä. Teen keikkaa niin paljon kuin pystyn. Olen sh, 1 lapsen yksinhuoltaja Helsingistä. Oma päivätyö poliklinikalla, viikonloput töissä vanhainkodissa/päivystyksessä sekä aina 4 viikon lomasta 1 viikko töissä muualla. Nytkin olin juhannusviikon duunissa keikkatyössä ja 3 viikon loma alkoi nyt. Yritän ottaa aina sunnuntai tai arkipyhänä vuorot koska tuplapalkka. Koko juhannus töissä niin tulee hyvä tili👌
Kiva, kun vietät aikaa lapsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.Näinpä. Töissäkäydessä tarvitsee autoa; autolaina 200e/kk bensa 200e/kk plus verot ja vakuutukset. Lisäksi tarvii työvaatteet ja lounaat maksaa 11-12e per päivä. Kyllä käteen pitäisi jäädä noin 2700e että olisi järkeä käydä töissä.
Uusi auto 400e/kk sisältäen lyhennyksen ja vakuutukset+kasko, bensaan 120e/kk, työvaatteet tarjoaa työnantaja, kun en ole konttorissa töissä, lounas on - omat eväät, vaikkakin lounasravintolasta sen saisi 6 eurolla. Kuukauden toinen tili kattaa nämä asumisen lisäksi ja toisella sitten eletään - netto 2100e.
Mun edellinen auto maksoi 850€ ja sitä on rempattu 300€ plus talvirenkaat. Myin 800€.
Kesti siis keveästi 3v. En tiedä oliko järkeä mutta kalliimpaa ei ole varaa.
Nykyinen auto maksoi 1800€, kun oli tosiaan ton 3v aikaa säästää edellisen auton kanssa.
Pelkkä liikennevakuutus on vain 200€ + verot osissa.
Ja auto oli/ on pakko olla, koska kaikkiin useisiin töihin joissa käyn ei mene julkisia ja matkat on vähintään 21km + tavaroiden roudaus.
Olisihan se uusi ja "kaupasta" ostettu käytettykin auto ihan kiva, mutta halvemmallakin pärjää kun on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteisiin, lääkkeisiin, laskuihin jne. menee 300e. Bussiin ostan sarjalippuja n. 20e kuukaudessa.Hyvin riittää rahat menoihin ja jää vähän säästöönkin.
Eli teillä on kaksi lasta ja noin mitättömät tulot?
Saattaisi olla jo lasun paikka, lapsen kaltoinkohtelusta tms..
Eikö vanhempana tule yhtään mieleen, että lapsille voisi tarjota jotain pikkasen parempaa, kun hankkisi kunnolliset työpaikat?
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin on pienet tulot. Pärjään kyllä nykyisillä tuloilla, mutta harmittaa että koskaan ei voi ostaa mitään ylimääräistä, olisi kiva edes joskus ostaa vaikkapa suklaalevy tai karkkipussi, mutta ei tule kuuloonkaan.
No eihän tuo ole pärjäämistä.
Kannattaisi hankki parempi palkkainen työpaikka, eikä ihmetellä, kun ei varaa suklaalevyyn.
Voit tehdä nettierotiikkaa jopa niin, ettei kasvosi näy. Voit halutessasi käyttää huppua, naamaria tms tai yksinkertaisesti rajata kuvan niin, ettei kasvosi näy.
Toki voi myös aloittaa prostituution. Valkkaat itse asiakkaat, ei tarvii ottaa ketä vaan.
Erotiikkatyöllä tienaa aina.
Saako , nelikymppinen puoliläski lisätienestiä seksillä tai onlyfansilla? Kaverin puolesta kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä.
Ei pidä paikkaansa. Jo muutama kymmenen euroa kuukausiosinkoja auttaa hätätilassa. Jos hätätilaa ei ole ne rahat voi sijoittaa uudelleen. Kaikki säännöllinen palkanmaksajasta riippumaton kassavirta on jees.
Sä et selkeästi tajua mistään mitään.Muutama kymppi kuukaudessa tarkoittaa montaa sataa vuodessa osinkoja. Jos kuukausi-osinko nettona olisi esim 50 euroa (vuodessa 600 e), vaatii tämä noin 20 000 euron salkun. Mistä aattelit että köyhä tällaiset rahat säästää?
Mistään osakkeista ei makseta kuukausittain osinkoja! Kerran vuodessa tai joistain kahdesti, enintään neljännesvuosittain, mutta kyllä ne osingot on niin pieniä, että ei niistä ole juurikaan apua, jos ei ole rahaa ostaa vähintään tuhansia, kymmeniä tuhansia tai satoja tuhansia osakkeita!!
Kyllä ne pörssipelit on vain rikkaiden huvia, ei köyhä niillä rikastu, välityspalkkiot jo vievät sen vähänkin voiton mitä hyvällä tuurilla saattaisi saada, ja verottaja viimeistään varmistaa vahingon!!
Maksetaan.
tarkista vaikka tikkerit
LTC, UTF, O, GAIN, GOOD, WSR, APLE, AW.UN, RNW, CIBUS, SBB, MAIN, ARR, BRMK, ORC, SLG, AGNC,....
Suomi osakkeista, joihin suomalaiset tyypillisesti sijoittaa, maksetaan vain kerran tai kaksi vuodessa.
Ja tuo on ihan totta että jotta saisi kunnon osingot sitä rahaa pitää tosiaan olla niissä osakkeissa ihan huolella kiinni. Ja kaikenlisäksi hyvät osinko-osakkeet eivät ole halpoja.. silti niistä saa jotain euron pari per osake. Että joo ei sillä rahoiksi tehdä tavallisen ihmisen säästöillä. Hyvä jos leipää saa pöytään osinkorahoilla.
ja minkäköhänlaisella kokemattomuuden syvällä rintaäänellä siellä puhutaan. Voin sanoa että minä pystyn meidän perheen ruokaostokset maksamaan kokonaan osingoilla ja jäljelle jää vielä kiva nippu seteleitä muuhunkin kulutukseen, eli kyllä sillä sen leivän nimenomaan saa pöytään.
Ei kai niitä osinkoja voi jakaa enempää kuin on koko sijoitus?
Jos minä pystyisin laittamaan kuukaudessa 10-20 euroa johonkin sijoitukseen, mihin nyt lieneekään, siitä kertyisi vuodessa 120-240 euroa sijoituksia. Paljonko saisin ensimmäisenä vuotena siitä osinkoa?
Mitään suurempaa aloitussummaa minulla ei olisi.
En nyt usko, että voi tulla montaa euroa tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin.
Alan heti sijoittajaksi jos saan 120 euron sijoituksesta 100 euroa osinkoa vuodessa heti.Kyllä näillä, jotka kehuvat osinkoillaan on jo joku iso potti kasassa.
Ja usein on aloittaessakin jotain muuta kuin joku muutama kymppi.
Miksi kiusaatte pienituloisia ihmisiä noilla saduillanne. Emme me tyhmiä ole.siinähän se virhe teillä just on. "HetiMulleKaikkiTänneNyt" ajattelu. Kyllä mekin joilla tulee nettona 5 numeroinen summa ennen pilkkua osinkoja ollaan aloitettu ihan pienestä. Minun ensimmäinen osakeostoni oli 1500 euroa, ja sen tein myymällä rahastot pois, joihin olin sijoittanut 30 euroa kuukaudessa.. Sittemmin tuo osakkeiden osto on halventunut ja enää ei tarvitsi noin isoakaan pottia osakeostoihin.
No kauanko olit sijoittanut 30 euroa tuohon rahastoon, jonka myit pois? Mikä oli sen rahaston määrä euroina silloin?
Vai ol0iko se tuo 1500 euroa, jonka sitten taas sijoitit edelleen?Tuo ei kerro tavalliselle tallaajalle mitään, vaan toivoisin juuri, että kertoisitte mikä oli alkusijoitus kun aloititte, paljonko pystyitte laittamaan kuukaudessa ja mikä osinkojen suuruus oli alussa.
Missä vaiheessa osinkoja alkoi kertyä enemmän. Jaettiinko niitä kerran vuodessa vai miten.Aloittaja kuten moni muukin elää hyvin pienillä rahoilla ja lisärahantarve on nyt ja tässä. Kun pakolliset laskut odottavat joka kuukausi.
Silloin ei auta tähän päivään, jos niistäkin pienistä rahoista laittaa sijoituksiin, jotka alkavat tuottaa vasta vuosien päästä.
Ja alkupääomaa ei ole yhtään.No, minä olen 70 vuotias peneläkeläinen, ei omaisuutta. Voin laittaa korkeintaan kympin kuussa. Ehdinkö kuolla ennenkuin saan jotain hyötyä? Oletetaan siis, että elinaikaa ei minulla ole rajattomasti.
Yhtään ei ole laittaa alkupääomaan.Samoja asioita mietin minäkin ja sitä että kannattaako enää aloittaa kun ikää on 50+v. Nuoremmille aina ehdotetaan sijoittamista ja säästämistä rahastoihin, mutta missään ei kerrota miten tämän ikäisenä kannattaa tehdä vai onko järkeä edes aloittaa.
No jos on eläkkeeseen aikaa vaikka 10v, niin todellakin kannattaa alkaa sijoittamaan.
Kerkiää kerryttämään ihan sievoisesti varallisuutta lisää, varsinkin kun huomioidaan että tuon ikäisen pitäisi olla jo käytännössä velaton. Eli asunnosta enää hoitovastike, tai kiinteistöverot jos okt.
70 vuotiaana en itse enää siihen alkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Saako , nelikymppinen puoliläski lisätienestiä seksillä tai onlyfansilla? Kaverin puolesta kysyn.
Saa, aina saa. Kaikelle löytyy hinta ja ostaja.
Itse olen ostanut 30 vuotiaana suihinoton noin 55-v naiselta. Normivartalo, hyvät rinnat, ikäisensä näköinen. Oli todella ammattitaitoinen, yks parhaista suikkareista ikinä.
Köyhän kannattaa muistaa, että osinkotulot pienentävät tukia.
Ja rikkaiden ei nyt kannata tulla sanomaan, että tuet pitäisikin ottaa kaikilta pois.
Kokoomuksen paskaa tuo miljonääri juttu!